F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Grupy artykułów
Formuła 1 ogólnie
Liczba artykułów: 112, najnowszy:
Monako okiem fana F1
Wywiady Wyprzedź mnie!
Liczba artykułów: 38, najnowszy:
Rozmawiamy z Robinem Frijnsem - o Audi, Red Bullu i trudach Formuły 1
Spojrzenie akkima co rymem zacina
Liczba artykułów: 60, najnowszy:
Wyścig obejrzałem, rymem opisałem: Brazylia 2012
Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń
Recenzje książek, gier i filmów
Liczba artykułów: 11, najnowszy:
'Mark Webber. Moja Formuła 1' - recenzja Wyprzedź Mnie!
Inne serie wyścigowe
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Dakar 2016 - prezentacja samochodów
Historia kierowców
Liczba artykułów: 26, najnowszy:
Niedoceniony mistrz świata - historia Damona Hilla (część 3)
Historia zespołów
Liczba artykułów: 17, najnowszy:
Bruce McLaren - początek sportowej legendy
Historia torów
Liczba artykułów: 32, najnowszy:
Historia torów: Pescara
Historia samochodów
Liczba artykułów: 1, najnowszy:
McLaren MP4/4 - najlepszy bolid w historii F1
Zrozumieć Formułę 1
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Zawieszenie FRIC - o co tyle krzyku?
Technika
Liczba artykułów: 22, najnowszy:
Ferrari 458 GT2 - nowe auto Kuby Giermaziaka
Bezpieczeństwo z Allianz
Liczba artykułów: 71, najnowszy:
Koniec sezonu, początek pracy
Materiały prasowe zespołów i dostawców
Liczba artykułów: 33, najnowszy:
Przewodnik Renault: Regulowane tylne skrzydło

Felieton: Historia pisze się na naszych oczach?

Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń, 2 maja 2015, wyświetlenia: 3995
Paweł Zając<< | lista | >> | T- | T+
Tak się złożyło, że realizując zupełnie inny wyścigowy projekt miałem okazję pojawić się w ostatni weekend kwietnia na torze Oschersleben. Główną serią na niemieckim obiekcie było ADAC GT Masters, które niektórzy kibice mogą kojarzyć z sezonów 2009 oraz 2010, kiedy jeździł tam Kuba Giermaziak. Tym razem nie chodziło jednak o ryk ogromnych silników w autach GT – oczy wszystkich na Oschersleben były zwrócone na niemiecką Formułę 4, gdzie swój debiut zaliczał Mick Schumacher. Syn Michaela.


Siła nazwiska sprawiła, że ciężko było nie dowiedzieć się o debiucie Micka – sprawa była szeroko dyskutowana w mediach, zwłaszcza po pierwszej wygranej, co z resztą zdążyło się już nie spodobać części kibiców oraz dziennikarzy. Ja z przyczyn osobistych życzę młodemu jak najlepiej, w końcu fajnie byłoby móc powiedzieć, że widziało się pierwszy wyścig mistrza świata F1 ;).

Wracając jednak do meritum na kilkunastu poniższych wersach nie będę wychwalał pierwszej wygranej młodego, która koniec końców odbyła się po starcie z odwróconej stawki, a więc po sztucznie otrzymanym drugim polu startowym. W mediach niewiele się też mówiło o tym, że młody dał ciała w kwalifikacjach i podczas pierwszych dwóch wyścigów musiał rzeźbić w guano startując z dziesiątej linii. O ile pierwszy wyścig był niezły i Mickowi udało się wskoczyć na dziewiąte miejsce po niezłej walce o tyle w drugim brakło już błysku w oku i nazwisko Schumacher przeminęło gdzieś w środku stawki niczym za czasów jego ojca w Mercedesie.

W tym wszystkim trzeba jednak przyznać, że gdy latorośl Michaela postawiono już na drugim polu startowym, to udało mu się wytrzymać presje i zrobić swoje. Najpierw Mick szybko oddalił się od rywali, by później stracić rezon na ostatnich okrążeniach i walczyć o utrzymanie prowadzenia do ostatnich metrów ze swoim kolegą zespołowym Joeyem Mawsonem. Po tym, co było widać na Oschersleben zaryzykowałbym stwierdzenie, że o sukcesie lub porażce kolejnego pokolenia Schumacherów nie zadecyduje talent tylko odporność na presję, a ta z każdym wyścigiem będzie rosnąć.


Podczas pierwszej rundy wyraźnie było widać, kto jest centrum wyścigowych wydarzeń, przez co na polach startowych wokół czarno-szarego auta zawsze był tłum fotoreporterów, podobnie zresztą, gdy Mickowi zdarzyło się opuścić zaciszny namiot swojej ekipy – myślę, że nawet w rodzinie Schumacherów ciężko jest się przygotować na to, że w wieku 16 lat trzeba uważać na każdy swój krok, bo gdzieś zawsze będzie przygotowany do strzału aparat, a na torze praktycznie krok w krok będzie za tobą kroczyć kilka zupełnie obcych osób. Koniec końców, nie chcą sobie wyobrażać, co by się działo na Oschersleben, gdyby Michael mógł pojawić się na torze i osobiście dopingować syna. Kibice na pewno też nie ułatwią życia, gdyż na niemieckiej ziemi miłość do Schumachera nadal jest bardzo żywa i przenoszona na młodego. Reakcja trybun po dobrych manewrach i wygranej była jednoznaczna, więc wygląda na to, że fani mają już swoją wymarzoną wersję wydarzeń.

Niestety nie wiem, co na to wszystko sam zainteresowany, gdyż na pytanie o wywiad usłyszałem stanowcze „NIE” wytłumaczone polityką rodziny i zespołu. Póki co mini Schumi się nie udziela, jednak w Van Amerstorf Racing mnie raczej znienawidzą, gdyż wygląda na to, że na GT Masters będę jeszcze minimum dwa razy i nie zamierzam odpuścić ;). Konferencji prasowych po wyścigach F4 niestety też nie przewidziano, więc w tej materii pozostaje póki co słuchać doniesień z Niemiec, gdyż spod mikrofonu oficjalnej telewizji Mickowi uciec się nie udało i po wygranej udzielał kilku wywiadów w swej ojczystej mowie.

Schumachera czeka jeszcze daleka droga nim okaże się czy ma choć krztę talentu ojca, albo chociażby wujka, choć niektóry żartują, że Helmut Marko ma pod ręką numer do Micka ;). Było już wielu synów znanych i kochanych kierowców, który po prostu nie dali rady lub też stwierdzili, że wolą realizować się w przemyśle muzycznym. Czy 26 kwietnia napisano początek do kolejnego rozdziału w historii wyścigów? Czas pokaże... Osobiście sądzę jednak, że dobrze byłoby zobaczyć syna w formie na tyle dobrej, aby próbować powtórzyć sukcesy ojca. Zwłaszcza w kontekście tego nieszczęśliwego wypadku, który przytrafił się Michaelowi...


Zdjęcia: Paweł Zając
<< | lista | >> | T- | T+ | zgłoś błąd w artykule | ^

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Carolius, 02.05.2015 22:26[!]
Na pewno kiedyś do F1 wejdzie ale nie szybciej niż Max z wiadomych powodów.
Grzesiek1713, 02.05.2015 23:02[!]
Ja myślę że to marzenie autora :) Nie ma sensu wywierać presji i ogólnie "podniecać" się młodym. Wygrał wyścig dzięki odwróconej kolejności startowej więc bez tego były daleko za czołówką i tego na razie trzeba się trzymać.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca