F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Zmarli:
9 lat temu P. Frere
21 lat temu C. Griffith

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Alberto Ascari  (Mistrz Świata: 1952, 1953)
Ostatni reprezentowany zespół: Maserati  |  pokaż historię kierowcy<< poprzedni  |  następny >>
Narodowość:
  Włochy
Data i miejsce urodz.:13 lipca 1918 - Mediolan
Data i miejsce śmierci:26 maja 1955 - Monza
Stan cywilny:-
Imiona dzieci:Antonio, Patrizia
Wzrost:-
Waga:-
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
-
Testy w Formule 1:-
Pierwsze zgłoszenie:GP Monako - 21 maja 1950
Ostatnie zgłoszenie:GP Monako - 22 maja 1955
Pierwsze zwycięstwo:GP Niemiec - 29 lipca 1951
Ostatnie zwycięstwo:GP Szwajcarii - 23 sierpnia 1953
Pierwsze pole position:GP Niemiec - 29 lipca 1951
Ostatnie pole position:GP Hiszpanii - 24 października 1954

Kariera
1955
Znów pechowo rozpoczyna sezon. Nie ukończył Grand Prix Argentyny, a wyścig w Monako o mało nie zakończył się tragicznie. Alberto dawał z siebie wszystko w ciasnych ulicach księstwa nie wiedząc, że Stirling Moss odpadł z wyścigu. Popełnił błąd w jednym zakrętów i wpadł do morza, jednak nie odniósł większych obrażeń. 26 maja Ascari zdecydował się przejechać Monzę w sportowym Ferrari. W zakręcie Curva di Vialone wpadł w poślizg i koziołkował. Wyrzucony na tor Alberto po kilku minutach zmarł w wyniku licznych poważnych obrażeń. Później zakręt został zastąpiony przez szykanę, którą nazwano jego imieniem.
1954
Bardzo pechowy sezon dla Alberto. Włoch nie ukończył żadnego wyścigu. Lancia D50 zadebiutowała dopiero w ostatnim Grand Prix, jednak mimo dużej przewagi na resztą stawki Ascari nie dojechał do mety z powodu awarii sprzęgła. Poza Formułą 1 udało mu się wygrać słynny wyścig Mille Migilia.
1953
Kolejny sezon to w zwycięstwa w sumie 5 wyścigach Grand Prix, dzięki czemu Alberto pokonuje Juana Manuela Fangio i zdobywa drugi z rzędu tytuł Mistrza Świata. Jest to jego ostatni pełny sezon w barwach Ferrari.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 1955-20000002Lancia
 19542541,143002124Maserati, Ferrari, Lancia
 19531834,5557642Ferrari
 19521736666561Ferrari
 19512725245202Ferrari
 19505411023002Ferrari
  Razem:32
(33)
107,64313
(40.6%)
17
(53.1%)
23
(71.9%)
14
(43.8%)
12
(37.5%)
13
(40.6%)
3 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 1955
Buenos Aires32Lancia D502NSwypadek
Monte Carlo26Lancia D502NSwypadek/wpadł do wody
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni  |  następny >>  |  ^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca