F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
99 lat temu J. Tolan

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Mark Webber
Ostatni reprezentowany zespół: Red Bull
Narodowość:
  Australia
Data urodzenia:27 sierpnia 1976 (41 lat temu)
Miejsce urodzenia:Queanbeyan, Nowa Płd. Walia
Miejsce zamieszkania:Aylesbury (Wielka Brytania)
Oficjalna strona www:
www.markwebber.com, języki:
Stan cywilny:Kawaler
Imiona dzieci:-
Wzrost:184 cm
Waga:75 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
2015 WEC
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
Benetton (2001)
Pierwsze zgłoszenie:GP Australii - 3 marca 2002
Ostatnie zgłoszenie:GP Brazylii - 24 listopada 2013
Pierwsze zwycięstwo:GP Niemiec - 12 lipca 2009
Ostatnie zwycięstwo:GP Wielkiej Brytanii - 8 lipca 2012
Pierwsze pole position:GP Niemiec - 12 lipca 2009
Ostatnie pole position:GP Abu Zabi - 3 listopada 2013

Kariera
2013
Pomimo tego, że dysponuje najszybszym bolidem w stawce, nie wygrywa ani jednego wyścigu. W Malezji jadąc po pewne zwycięstwo, jego zespołowy partner postanowił zignorować polecenia szefostwa i wyprzedza go. Jego wizytówką w sezonie 2013 są częste awarie bolidu. W Chinach odpada przez niedokręcone koło, natomiast w Singapurze, Korei i Indiach przez usterki mechaniczne. Decyduje się na opuszczenie Formuły 1 po sezonie 2013, podpisując na przyszły rok kontrakt z Porsche, które będzie wystawiać w WEC prototyp klasy LMP1. Swój ostatni rok kończy na trzecim miejscu ze 199 punktami.
2012
Wygrywa wyścigi w Monako oraz w Wielkiej Brytanii. Na pewnym etapie mistrzostw liczy się w walce o tytuł, jednakże nieregularna jazda oraz kilka przygód na torze pozbawiają go sporo punktów, co w ostatecznym rachunku kończy się zaledwie szóstym miejscem w klasyfikacji kierowców. Swoją jazdą ponownie odstaje od zespołowego partnera - Sebastiana Vettela, który wygrał pięć wyścigów i przypieczętował trzeci tytuł mistrza świata. Przez dłuższy okres jest łączony z posadą w Ferrari, jednakże decyduje się na pozostanie w Red Bullu, z którym przedłużył kontrakt do końca 2013 roku.
2011
Mimo zapowiedzi o walce o tytuł, Webber nie potrafi wykorzystywać potencjału nowego bolidu. Twierdzi, że jego problemem są nowe opony Pirelli. Cały sezon spędza w czołówce z uwagi na fakt, że RB7 jest najszybszy w stawce. Australijczyk nie potrafi jednak dorównać Vettelowi, który niejednokrotnie pokonuje go w sesjach kwalifikacyjnych. Na otarcie łez, Mark ustanawia aż 7 najszybszych okrążeń (najwięcej w stawce). Trzy razy staje na pierwszym polu startowym i wygrywa ostatni wyścig sezonu na Interlagos.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 20133191990815253Red Bull
 20126201792415212Red Bull
 201131925811018371Red Bull
 201031924241017532Red Bull
 200941769,52810132Red Bull
 2008111821009003Red Bull
 2007121710013007Red Bull
 2006141870030011Williams
 20051018360110005Williams
 200413187004008Jaguar
 2003101617007005Jaguar
 200216162001006Minardi
  Razem:215
(217)
1047,59
(4.2%)
42
(19.5%)
112
(52.1%)
13
(6.0%)
19
(8.8%)
55
(25.6%)
4 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2013
Albert Park2Red Bull RB926
Sepang2Red Bull RB952
Shanghai2Red Bull RB922NSniedokręcone koło
Sakhir2Red Bull RB977
Catalunya2Red Bull RB975
Monte Carlo2Red Bull RB943
Gilles Villeneuve2Red Bull RB954 (naj. okr.)
Silverstone2Red Bull RB942 (naj. okr.)
Nürburgring2Red Bull RB937
Hungaroring2Red Bull RB9104 (naj. okr.)
Spa-Francorchamps2Red Bull RB935
Monza2Red Bull RB923
Marina Bay2Red Bull RB9415wyciek wody
Yeongam2Red Bull RB913NSkolizja z Sutilem
Suzuka2Red Bull RB912 (naj. okr.)
Buddh2Red Bull RB94NSalternator
Yas Marina2Red Bull RB912
Austin2Red Bull RB923
Interlagos2Red Bull RB942 (naj. okr.)
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca