F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
60 lat temu S. Bellof
98 lat temu A. Brown
69 lat temu G. Nilsson

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Pastor Maldonado
Ostatni reprezentowany zespół: Lotus
Narodowość:
  Wenezuela
Data urodzenia:9 marca 1985 (32 lata temu)
Miejsce urodzenia:Maracay, Aragua
Oficjalna strona www:
www.pastormaldonado.com, języki:
Stan cywilny:Żonaty z Gabrielą
Imiona dzieci:Victoria
Wzrost:173 cm
Waga:63 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
2003 Włoska Formuła Renault 2.0 (zimowa)
2004 Włoska Formuła Renault 2.0
2010 GP2 Series
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
Pojedyncze testy z Minardi (2004)
Pojedyncze testy z HRT i Williamsem (2010)
Pierwsze zgłoszenie:GP Australii - 27 marca 2011
Ostatnie zgłoszenie:GP Abu Zabi - 29 listopada 2015
Pierwsze zwycięstwo:GP Hiszpanii - 13 maja 2012
Ostatnie zwycięstwo:GP Hiszpanii - 13 maja 2012
Pierwsze pole position:GP Hiszpanii - 13 maja 2012
Ostatnie pole position:GP Hiszpanii - 13 maja 2012

Kariera
2015
Lotus przygotowuje tym razem znacznie lepszy bolid, jednakże nie jest w stanie wykorzystać jego pełnego potencjału. W sześciu pierwszych wyścigach tylko raz udaje mu się dojechać do mety, w pozostałych odpadając przez kolizje czy awarie. Do przełamania dochodzi w Kanadzie i Austrii, gdzie dwa razy z rzędu dojechał na siódmym miejscu. Kolejne punkty zdobywa w Japonii, Rosji, Stanach i Brazylii, kończąc zmagania na odległym czternastym miejscu. Pomimo podpisania nowego kontraktu, traci posadę w zespole przejętym przez Renault na początku lutego, po tym, jak jego sponsor PDVSA nie był w stanie wywiązać się z zawartych z ekipą porozumień.
2014
Decyzja o przejściu do Lotusa okazuje się być całkowicie nietrafiona, ze względu na fakt, że Williams powrócił do walki w czołówce, natomiast Lotus przygotował bolid zdolny do walki o pozycje dopiero w drugiej dziesiątce. W kwalifikacjach wyraźnie przegrywa z Romainem Grosjeanem, jednakże w wyścigach utrzymują równy status. Jedyne dwa punkty w całym sezonie zdobywa dopiero w Grand Prix Stanów Zjednoczonych, dzięki czemu plasuje się na szesnastej lokacie w klasyfikacji. Pomimo nieudanego sezonu, decyduje się przedłużyć umowę z Lotusem na sezon 2015.
2013
Williams po raz kolejny przygotowuje niekonkurencyjny bolid. Zdobywa za jego kierownicą zaledwie jeden punkt, wywalczony w Grand Prix Węgier. Ponadto był dwunastokrotnie wolniejszy w kwalifikacjach od swojego zespołowego partnera, a zarazem debiutanta - Valtteriego Bottasa, który także ukończył przed nim mistrzostwa w klasyfikacji generalnej. Po zakończeniu sezonu zostaje potwierdzony jego kontrakt z Lotusem, decydując się tym samym na opuszczenie Williamsa po trzech latach współpracy.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 2015141927006009Lotus
 201416182001005Lotus
 201318191001003Williams
 2012152045115105Williams
 201119191001006Williams
  Razem:95
(96)
761
(1.1%)
1
(1.1%)
14
(14.7%)
1
(1.1%)
0
(0.0%)
28
(29.5%)
2 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2015
Albert Park13Lotus E23 Hybrid9NSkolizja z Nasrem
Sepang13Lotus E23 Hybrid12NShamulce
Shanghai13Lotus E23 Hybrid11NSuszkodzenia z kolizji
Sakhir13Lotus E23 Hybrid1615
Catalunya13Lotus E23 Hybrid12NSuszkodzenia z kolizji
Monte Carlo13Lotus E23 Hybrid8NShamulce
Gilles Villeneuve13Lotus E23 Hybrid67
Red Bull Ring 13Lotus E23 Hybrid107
Silverstone13Lotus E23 Hybrid14NSkolizja na starcie
Hungaroring13Lotus E23 Hybrid1413 kara 10-sekundowa za wyprzedzanie podczas neutralizacji
Spa-Francorchamps13Lotus E23 Hybrid7NSukład przeniesienia napędu
Monza13Lotus E23 Hybrid10NSkolizja na starcie
Marina Bay13Lotus E23 Hybrid1812
Suzuka13Lotus E23 Hybrid118
Soczi13Lotus E23 Hybrid147
Austin13Lotus E23 Hybrid128
Mexico City13Lotus E23 Hybrid1311
Interlagos13Lotus E23 Hybrid1510
Yas Marina13Lotus E23 Hybrid13NSkolizja z Alonso
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca