F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Robert Kubica
WRC (2013-14)
Wypadek (2011-12)
Lotus Renault (2010-11)
BMW Sauber (2006-09)
WSbR FR3.5 (2005)

1. S. Vettel177 
2. L. Hamilton176 
3. V. Bottas154 
4. D. Ricciardo117 
5. K. Raikkonen98 
6. M. Verstappen57 
7. S. Perez52 
8. E. Ocon43 
9. C. Sainz29 

  Przydatne linki
Kubica ukończył sesję testową dla debiutantów z ekipą ByKolles
Mateusz Szymkiewicz, 20 listopada 2016, wyświetlenia: 9599<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

Robert Kubica ukończył testy dla debiutantów na torze Sakhir zorganizowane przez Długodystansowe Mistrzostwa Świata.

Polak testował dziś prototyp LMP1 ekipy ByKolles oznaczony kodem CLM-AER P1/01. Były zawodnik Formuły 1 pokonał dwadzieścia siedem okrążeń i większość przejazdów odbyła się na używanym ogumieniu. Kubica dopiero w samej końcówce otrzymał nowe opony i uzyskał na nich swój najlepszy rezultat – 1:47,222, który jest lepszy od wyników osiąganych przez kierowców ekipy w trakcie weekendu wyścigowego.

„Było ok jak na przejazd, w którym sprawdziłem czy mogę prowadzić ten pojazd” – powiedział Robert Kubica. „Nie czułem się w stu procentach komfortowo i jest jeszcze wiele do odkrycia. Uzyskałem czas 1:47,2 i uważam, że mogłem pojechać szybciej, więc jestem dosyć zadowolony. Jestem całkiem przekonany, że mogę wykonywać przejazdy w długodystansowych wyścigach i jest to bardzo ważne, że mogłem do dostrzec. Uważam, że mogę pokonywać dłuższe przejazdy i to nie tylko jeden. Jeżeli będę czuł się komfortowo w samochodzie, a także jeżeli będę mógł go prowadzić przy swoich ograniczeniach, to nie będę się obawiał. Dużo trenowałem przez ostatnie pół roku i fizycznie jestem w dobrej formie”.

Zwycięzca Grand Prix Kanady 2008 przyznał, że obecnie niemal w pełni skupia się na powrocie na tory wyścigowe w sezonie 2017. „Nie jest tajemnicą, że ostatnie sześć miesięcy spędziłem na poszukiwaniach dobrego programu obejmującego starty na torach, ponieważ nie ma możliwości w rajdach”.

31-latek zapytany również, czy możemy spodziewać się go podczas przyszłorocznej edycji wyścigu Le Mans, odpowiedział: „Le Mans to wyjątkowa impreza i jest ona bardzo atrakcyjna. Mimo to jeżeli zaangażuję się w długodystansowe wyścigi, to byłoby to dla mnie nowe wyzwanie i musiałbym dostosować swój styl jazdy. Kategoria LMP1 jest jak F1 z zakrytymi kołami. Pojazdy fabrycznych zespołów są znacznie szybsze [od prototypu ByKolles], to całkowicie inny poziom, natomiast same mistrzostwa są dosyć trudne”.
<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 20.11.2016 17:10[!]
Czyli testy były tylko po to, aby sprawdzić czy komfortowo Robert czuje się w tym prototypie.
Nie ma co ukrywać, że CLM-AER P1/01 to dosyć słaba konstrukcja, niewiele szybsza od LMP2. Fajnie, że Kubica pojeździł, ale prawdopodobnie miejsce w Porsche czy Toyocie nie ma co liczyć, dodatkowo w tych mistrzostwach liczą się umiejętności wszystkich kierowców do kupy, tam nie ma indywidualności.
mcracer1993, 20.11.2016 22:05[!]
Cytat enstone :
w tych mistrzostwach liczą się umiejętności wszystkich kierowców do kupy, tam nie ma indywidualności.
Jeśli chodzi o wyścig to zgoda ale jeśli chodzi o quale to już nie zgoda. Wynik w qualach w dużej mierze zależy od indywidualności danego kierowcy. Oczywiście sprzęt też się liczy ale indywidualności też. Natomiast w wyścigu jest to co powiedziałeś i nie ma co tu więcej dodawać.
gnt3c, 20.11.2016 22:42[!]
Cytat enstone :
dodatkowo w tych mistrzostwach liczą się umiejętności wszystkich kierowców do kupy, tam nie ma indywidualności
chyba nie bardzo wiem co masz na myśli, przecież jeżdżą każdy z osobna podczas swojego stintu a nie jeden drugiemu na kolanach, rozwiń swą wypowiedź proszę.
enstone, 20.11.2016 22:49[!]
Akurat kwalifikacje nie mają dużego znaczenia im dłuższy wyścig, tym kwalifikacje mniej istotne.
@gnt3c
To bardzo proste, ekipy starają dobrać zawodników, których style jazdy nie odbiegają znacząco od siebie, musi być odpowiedni kompromis pomiędzy trzema zawodnikami, co z tego, że jeden będzie szybki, ale będzie mu odpowiadało ustawienie samochodu nadsterowne, a reszcie podsterowne to nie będzie działało bo tych dwóch będzie niepotrzebnie traciło czas, tak samo z parametrami fizycznymi m.in wzrost - ustawienie odległości kierownicy, pedałów itp. - tego się nie zmienia podczas wyścigu bo nie ma na to czasu.
dancom, 21.11.2016 13:15[!]
Pole position z 2008r zobowiązuje...
macieiii, 21.11.2016 13:53[!]
@dancom ale i Bahrajn nie jest jakimś wymagającym torem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!



F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca