F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Robert Kubica
WRC (2013-14)
Wypadek (2011-12)
Lotus Renault (2010-11)
BMW Sauber (2006-09)
WSbR FR3.5 (2005)

1. S. Vettel177 
2. L. Hamilton176 
3. V. Bottas154 
4. D. Ricciardo117 
5. K. Raikkonen98 
6. M. Verstappen57 
7. S. Perez52 
8. E. Ocon43 
9. C. Sainz29 

  Przydatne linki
La Gazetta dello Sport: Kubica może powrócić do Formuły 1
Mateusz Szymkiewicz, 9 czerwca 2017, wyświetlenia: 5241<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

Według La Gazetta dello Sport, Robert Kubica może poważnie rozważać powrót do stawki Formuły 1.

Polak odbył na początku tygodnia sesję testową z ekipą Renault, która przygotowała mu na torze Ricardo Tormo bolid Lotus E20. Zwycięzca Grand Prix Kanady 2008 pokonał 115 okrążeń, realizując w tym czasie bardzo rozbudowany program, w którym znalazły się procedury startowe, symulacja kwalifikacji czy pit stopy.

„Wygląda na to, że Kubica był szybszy niż oficjalny kierowca testowy Siergiej Sirotkin. Ograniczenia w ruchu prawego ramienia, które było operowane osiemnaście razy od czasu wypadku, są przeszkodą, którą z czasem udało się Kubicy zrównoważyć i przezwyciężyć” – podaje Luigi Perna, korespondent La Gazetta dello Sport. „Kubica rozpoczął przygotowania do powrotu dwanaście miesięcy temu, trenując jak szalony na rowerze, tracąc ponad dziesięć kilogramów masy ciała. Kolejnym celem mogą być następne testy, a nawet udział w piątkowym treningu. Sensacyjny powrót Kubicy do Formuły 1 nie jest już nierealnym marzeniem”.

Jak możemy również przeczytać w raporcie włoskiej gazety sportowej, jedyną modyfikacją dokonaną w Lotusie E20 był inny układ łopatek odpowiedzialnych za zmianę biegów. Ekipa Renault miała przystosować lewą stronę zarówno do wrzucania wyższych przełożeń, jak i do ich redukowania.
<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
cravenciak, 09.06.2017 10:14[!]
Ekipa Renault miała przystosować lewą stronę zarówno do wrzucania wyższych przełożeń, jak i do ich redukowania. - jednak w symulatorach jeździł bez modyfikacji, warto dodać, żeby była jasność. Sam autor też zastrzega, że z jazdą bez modyfikacji nie będzie problemu.
Sar trek, 09.06.2017 10:22[!]
Czy taka modyfikacja jest dopuszczalna przez regulamin F1? Chodzi o o to, czy teoretycznie mógłby wystartować w wyścigu kierowca korzystający z tak zmodyfikowanych łopatek?
rno2, 09.06.2017 11:03[!]
@Sar trek
Pod względem formalnym pewnie tak. Każdy kierowca ma w jakimś stopniu spersonalizowaną kierownicę, a przepisy raczej nie nakazują, żeby łopatki zmiany biegów były rozmieszczone po obu stronach kierownicy.
Inna sprawa, że w takim układzie lewa ręka byłaby ciągle zajęta, a jak wiadomo na kierownicy jest znacznie więcej przycisków, więc resztę pracy musiałby wykonywać prawą dłonią.
Mahilda111, 09.06.2017 11:04[!]
@Sar trek
Kierownica to jest taki obszar, że zespoły to chyba tam mają największą dowolność co i jak ma wyglądać. Przynajmniej mi się wydaje, że przeniesienie obsługi skrzyni biegów na jedną stronę nie powinno być problemem z punktu widzenia regulaminu.
Gangster, 09.06.2017 11:06[!]
@UP
Mysle że tak.
Alex Zanardi nie miał numer więc przystosowanie mu bolid do obsługi tylko rękoma.
DC w McLaren-ie też nie miał sprzęgła tylko wszystko obsługiwał z pozycji kierownicy.
mcracer1993, 09.06.2017 11:09[!]
@Sar trek Podczas testów na pewno jest możliwość testowania bolidu z modyfikacją - przecież Zanardi testował bolid BMW Sauber z dużo większą liczbą modyfikacji od Roberta. Natomiast co do wyścigów to mnie się wydaję, że na taką modyfikację musiałby dostać zgodę od FIA - tak jak to miało miejsce w rajdach WRC, gdzie Kubica startował.
samwieszkto, 09.06.2017 11:10[!]
Na zdjęciach nie było widać żeby zrezygnowano z prawej łopatki. Dodatkowo wątpię żeby były zmiany jakiekolwiek na kierownicy bo łopatki działają na zasadzie wahadła a przynajmniej tak było w starych kierowniczych. Jeśli się pchnelo lewa lopatke do przodu to wskakiwal bieg wyższy. Widać to dobrze na filmie RK z toru Poznań
Gie, 09.06.2017 11:34[!]
Kubica teraz powinien robić wszystko by dostać superlicencję. Tak na wszelki wypadek gdyby któryś z obecnych kierowców F1 miał jakiś wypadek czy zachorował.
enstone, 09.06.2017 12:06[!]
@Gie
Akurat z licencją dla Kubicy to nie powinno być problemu, chyba, że FIA będzie coś kombinowała ...
mcracer1993, 09.06.2017 12:11[!]
@Gie Albo przekroczy limit 12 punktów karnych, a pierwszym do wylotu kierowcą za coś takiego (do GP Austrii) jest... Jolyon Palmer.
bartoszcze, 09.06.2017 12:21[!]
@enstone
Niby nie powinno być problemu, ale wymogi są:
http://bartoszcze...licencja-Kubicy.html
exxxile, 09.06.2017 12:48[!]
@mcracer1993 ale w rajdach jeżeli się nie mylę chodziło o przeniesienie zmiany biegów z sekwencyjnego drążka na łopatkę po lewej stronie (działającą na zasadzie - do siebie bieg w górę, od siebie w dół). Dlatego musiał mieć zgodę i była cała akcja ze spowolnieniem systemu zmiany biegów, aby zniwelować przewagę nad resztą kierowców, którzy używali nadal drążka. Tutaj to tylko kwestia ustawienia łopatki/łopatek, więc być może mniej regulaminowych obostrzeń wobec tego.
pancio93, 09.06.2017 15:14[!]
[marzenia]
A co wy na to jak Palmera wywalą po Silverstone i RK wróci do F1 na Hungaroring zaliczając tak jakby drugi debiut w F1 i drugi raz na Hungaroringu. Ach, pomarzyć można. I jeszcze wyobrazić sobie tsunami polskich kibiców na Węgry...
[/marzenia]
Gzehoo92, 09.06.2017 16:00[!]
Nie żeby jakoś umniejszać osiągnięciom Kubicy, ale czy w chwili obecnej nie lepiej by było żeby wystartował na sam początek w Formule 2?
Bynajmniej nie po to żeby wygrywać, ale żeby sprawdzić czy byłby w stanie faktycznie przejechać dystans 300km. F2 to poniekąd też bolid jednomiejscowy - wprawdzie nie tak samo szybki jak F1, ale biorąc pod uwagę że łączny dystans weekendu F2 (180km+120km) jest taki sam jak w F1 (300km), taki sezon w Formule 2 mógłby być dobrym sprawdzianem dla Kubicy. Wolałbym nie sugerować się tym że jest na pojedynczym okrążeniu szybszy od gościa który ostatnie dwa sezony serii GP2 kończył na trzecim miejscu, bo nie jest bynajmniej powiedziane czy pokonałby go też na pełnym dystansie.
exxxile, 09.06.2017 16:11[!]
@Gzehoo92 Kubica przejechał dłuższy dystans we wtorek i ma wgląd w czasy, więc doskonale zdaje sobie sprawę z tego, czy jest w stanie utrzymywać formę na dłuższym dystansie.
cravenciak, 09.06.2017 17:56[!]
@Gzehoo92

Kubica nie może wystartować w Formule 2.
Sgt Pepper, 09.06.2017 18:05[!]
Gzehoo92 się zna na F1 jak wół na gwiazdach. Wystarczy trochę wiedzy na temat ostatnich kilkunastu miesięcy życia Kubicy i testów żeby nie stawiać tak głupich hipotez. O kondycję zupełnie nie należy się martwić, a o "consistency" tym bardziej. Wystarczyło trochę poczytać tu i ówdzie na temat ostatniego testu.
Gzehoo92, 09.06.2017 18:36[!]
Cytat :
Gzehoo92 się zna na F1 jak wół na gwiazdach.

Fakt, F1 mnie g***o obchodzi i raczej tego bym nie obserwował gdyby nie Kubica, ale czy to oznacza od razu że się na tym nie znam?
OK, pomysł z F2 beznadziejny, ale jakoś wątpię czy Robert wróci do F1. Wiele zależy od jego chęci i od tego czy któraś ekipa będzie go chciała zatrudnić (a byłoby fajnie).

Cytat :
Wystarczy trochę wiedzy na temat ostatnich kilkunastu miesięcy życia Kubicy i testów żeby nie stawiać tak głupich hipotez.

Myślisz że nie obserwuję newsów na temat Kubicy? Po tym jak wygrał GP Kanady (akurat gdy świętowałem 16. urodziny), czuję jeszcze większy sentyment. Obserwowałem WRC ze względu na Kubicę i będę obserwował każdą serię, w której on wystąpi - nawet jeśli wróci do F1.
macieiii, 09.06.2017 19:10[!]
zamęt jaki wprowadza jeden test w Renault napawa radością. @pancio93 jak Kubica pojawi się na Hungaroringu to specjalnie pierwszy raz pojadę na wyścig, tak jak specjalnie dla tego Pana zacząłem oglądać F1 (w tv4) i tak mi zostało.
pieecon7, 10.06.2017 18:07[!]
Chlopaki najwazniejsze ze kubica wraca do gry
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!



F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca