F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Robert Kubica
WRC (2013-14)
Wypadek (2011-12)
Lotus Renault (2010-11)
BMW Sauber (2006-09)
WSbR FR3.5 (2005)

1. S. Vettel153 
2. L. Hamilton139 
3. V. Bottas111 
4. D. Ricciardo92 
5. K. Raikkonen73 
6. M. Verstappen45 
7. S. Perez44 
8. E. Ocon35 
9. C. Sainz29 

  Przydatne linki
  WSbR > Bolid Formuły Renault 3.5 z 2005 roku
T-  |  T+  ]

Renault Sport Technologies połączyło najlepsze cechy samochodów World Series by Nissan i Formuły Renault V6 – kategorii na bazie których powstała World Series by Renault. Celem było stworzenie samochodu, który odpowiednio przygotuje młodych kierowców do startów w Formule 1, a będzie przy tym niezawodny i relatywnie niedrogi.

Budowane przez słynną firmę Dallara nadwozia wykonane są z włókien węglowych. Pakiet aerodynamiczny wzorowany jest na Formule 1: nowoczesne opracowania aerodynamiczne wytwarzają potężną siłę docisku, co pozwala na znacznie szybsze pokonywanie zakrętów.

Blok jednostki napędowej pochodzi z Nissana 350Z. Silnik V6 o pojemności 3,5 litra rozwija moc 425 koni mechanicznych. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem sekwencyjnej, sześciobiegowej skrzyni biegów sterowanej za pomocą łopatek przy kierownicy. Sprzęgło również umieszczono przy kierownicy, przez co kierowcy bez przeszkód mogą stosować technikę hamowania lewą nogą. Tarcze i klocki hamulcowe, podobnie jak w Formule 1, wykonane są z włókien węglowych. Nie tylko poprawia to skuteczność, ale także wydłuża żywotność. Szerokie opony (w wersji na suchy tor jest to tzw. pełny slick, bez nacięć i rowków) dostarcza Michelin.

Szczególną troskę wykazano przy opracowywaniu rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa kierowców. Tak jak w Formule 1, zawodnicy muszą stosować system chroniący odcinek szyjny kręgosłupa przed skutkami przeciążeń przy uderzeniu czołowym (tzw. HANS – Head And Neck Support). Zgodny ze standardami F1 jest także fotel, który w razie wypadku ratownicy mogą wydobyć z samochodu wraz z cały czas przypiętym pasami kierowcą.

 Dane techniczne  
 Nadwozie: Dallara, wykonane z włókien węglowych 
 Silnik: Nissan VQ35 V6, 24 zawory, 3498 cm3 
 Moc maksymalna: 425 KM przy 8250 obr/min 
 Maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 7000 obr/min 
 Maks. prędkość obrotowa: 8500 obr/min 
 Sprzęgło: trzytarczowe o średnicy 140 mm 
 Skrzynia biegów: Ricardo, półautomatyczna sekwencyjna, sterowanie przy kierownicy,
6 biegów + wsteczny 
 Zawieszenie: przód: podwójne wahacze pchane, pojedynczy amortyzator Koni;
tył: podwójne wahacze pchane, podwójny amortyzator Koni 
 Hamulce: wentylowane tarcze z włókien węglowych Carbon Industrie o średnicy 270 mm; klocki Carbon Industrie z włókien węglowych, czterotłoczkowe zaciski Brembo 
 Obręcze: OZ 11,75 x 13 cali (przód), 13,75 x 13 cali (tył) 
 Opony: Michelin 
Osiągi i wymiary
 Prędkość maksymalna: ok. 300 km/h 
 Przyspieszenie 0-100 km/h: poniżej 3 sekund. 
 Rozstaw osi: 3025 mm 
 Rozstaw kół przód/tył: 1630/1529 mm 
 Pojemność zbiornika paliwa: 80 litrów 
 Waga: 600 kg (680 razem z kierowcą) 
 Koszt samochodu: 130 000 euro netto plus 20 000 euro rocznie za leasing silnika 


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca