Ellinas wygrywa drugi wyścig FR 3.5 na Nurburgringu

Na torze panowały zmienne warunki pogodowe
13.09.1518:18
Paweł Zając
1709wyświetlenia


Tio Ellinas świetnie poradził sobie z trudnymi i zmieniającymi się warunkami, dzięki czemu wygrał drugi wyścig Formuły Renault 3.5 na torze Nurburgring. Cypryjczyk poprowadził dublet dla ekipy Strakka Racing, gdyż Gustav Malja finiszował 2,2 sekundy za nim.

Wyścig rozpoczął się na torze, który w większości był suchy, jednak mokre plamy zaowocowały różnymi doborami opon. Ostatecznie nawierzchnia stała się sucha, jednak nie do końca wyścigu, gdyż opady powróciły na 4 okrążenia przed końcem.

Startujący z pierwszego pola Rowland zdecydował się na slicki, co zaowocowało wolnym startem w porównaniu do kierowców ruszających na mokrych gumach. Jego szanse na dobry wynik przepadły jednak ostatecznie dopiero po zbyt późnym pit stopie, który nastąpił dopiero po neutralizacji wywołanej zatrzymaniem się Aureliena Panisa w pierwszym zakręcie.

Podium uzupełnił junior McLarena, Nyck de Vries, któremu udało się pokonać rywali dzięki strategii oraz pit stopowi tuż przed neutralizacją. Czwarty był Alfonso Celis, przed Orudżewem, Stonemanem, który także nie zjechał przed samochodem bezpieczeństwa oraz Stockingerem. Czołową dziesiątkę uzupełnili Binder, Fantin i Oliver Rowland.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Tio Ellinas (11)Dallara T12 Renault220h42m32,50625
2Gustav Malja (12)Dallara T12 Renault22+0:02,24018
3Nyck de Vries (1)Dallara T12 Renault22+0:04,43015
4Alfonso Celis Jr (15)Dallara T12 Renault22+0:11,01612
5Jegor Orudżew (6)Dallara T12 Renault22+0:14,10910
6Dean Stoneman (2)Dallara T12 Renault22+0:17,7938
7Marlon Stockinger (10)Dallara T12 Renault22+0:21,1876
8Rene Binder (40)Dallara T12 Renault22+0:23,4614
9Pietro Fantin (19)Dallara T12 Renault22+0:29,8032
10Oliver Rowland (4)Dallara T12 Renault22+0:30,2401
11Mathieu Vaxiviere (9)Dallara T12 Renault22+0:34,088
12Bruno Bonifacio (20)Dallara T12 Renault22+0:35,926
13Yu Kanamaru (39)Dallara T12 Renault22+0:37,609
14Tom Dillmann (26)Dallara T12 Renault22+0:40,166
15Beitske Visser (16)Dallara T12 Renault22+0:51,188
16Sean Gelael (25)Dallara T12 Renault22+1:24,729
17Jazeman Jaafar (3)Dallara T12 Renault21+1 okr.
18Roy Nissany (17)Dallara T12 Renault21+1 okr.
Niesklasyfikowani
19Aurelien Panis (18)Dallara T12 Renault5
20Nicholas Latifi (5)Dallara T12 Renault1
Pole position: Oliver Rowland - 1:40,637 Najszybsze okrażenie: Tom Dillmann - 1:43,306 na 0 okrążeniu

KOMENTARZE

4
Kamikadze2000
14.09.2015 05:44
@Adakar - Renault już ewidentnie ma wyrąbane na tą serie. Powoli zwijają manatki. Wiec jeżeli znajdzie sie ktoś, kto bedzie chciał na nowo "wskrzesić" te serie, to tym lepiej dla niej. Dzieki za przedstawienie historii, a raczej przypomnienie, bo znam ją. :) Sam Alonso stawiał tam pierwsze kroki w wyścigach samochodowych i był mistrzem w 1999 roku.
L00Kass
14.09.2015 01:45
Rowland jakby na wlasne życzenie. Vaxiviere też sie ślizgał, ale wyścig fenomenalny! Heh, rozbrat serii z Renault. Ciekawe co z Lotusem...
Adakar
13.09.2015 09:01
@Kamikadze2000 Kamikadze jak rozbrat z dostawca ma byc pomoca dla serii ? Przeciez to w Renault seria ma swoje korzenie. Co wiecej seria ma dwie ... matki. Krotka historia. Ta seria, bujczucnie zwaca sie "World Series" narodzila sie z hiszpanskiej Formuly Renault i silniki Nissana wsadzane tam od 1998 do podwozi Coloni przypominaly bolidy Formuly Palmer Audi. Bolidy stawaly sie coraz bardziej plaskie i szerokie, przypominajac Formule 1 z poczatku lat 90tych. ale seria ciagle byla "hiszpanska", chociazby za sprawa sponsora -> Telefonica czy Fortuna. Z tego co pamietam, dali tez "pomysl" na Superleague Formula bo jak sie R.Zonta scigal to FC Barcelona czy inny klub ich sponsorowal... A pamietacie taki "format" wyscigowy na EuroSport pod tytulem "Super Racing Weekend" ? Tam bylo i GT, SuperTouringi i wlasnie Formuly. Tyle ze Renault samo "stworzylo" kolejny twor pod tytulem Formula Renault V6 Eurocup. Przetrwal 2 lata a pozniej polaczyly sie oba formaty i powstalo to co dzis mamy czyli World Series by Renault z bolidamy Dallary. przy Formula Renault V6 Eurocup bylo tez "world series lights". Ogolnie te bolidy to byly podpomowane bolidy Formuly Renault 2.0. Anyway, bez producenta dostarczajacego silniki i sponsora strategicznego, skoncza jak Formula 3000 albo Formula2. Nie wspominajac o A1GP czy Superleague i GrandPrix Masters. Renault woli sie bawic swoimi "bolidami" na baterie majac wylacznosc z FIA na prowadzenie calej eko-serii pod swoim logo.
Kamikadze2000
13.09.2015 05:02
Jak słaby jest tegoroczny sezon i jej stawka, tak ten wyścig na prawdę można zaliczyć do najlepszych w ogóle w tym roku, jeżeli chodzi o samochodówki. :) Vaxiviere upododał sobie jak widzę miejsce za Rowland'em. No cóż, Brytyjczyk na obecną chwilę pewnie jedzie po majstra. Francuz musiałby odrabiać, ale albo sam spapra, a jak nie, to jego zespół. ;) Co do samej serii - FR3.5 podupadła wyraźnie... może przyda jej się rozbrat z Renówką, która jest już chyba przeklęta w wyścigach single-seater... ;) Szkoda, że mistrz nie dostanie w przyszłym roku tyle samo punktów, co czempion GP2 i F2, bo notowania serii jeszcze bardziej polecą. Jest słabo, a teraz może być tylko gorzej, a szkoda...