Relacja z drugiego dnia drugiej tury testów w Barcelonie (zakończona)

Veltteri Bottas uzyskał najlepszy czas okrążenia na supermiękkiej mieszance Pirelli.
02.03.1618:01
Ł. Godula, N. Piórkowski
7613wyświetlenia
&,news/tory/catalunya_testy_mala.jpg,,


Najnowszy wpis

Przejdź do komentarzy na dole strony


09:00 Witamy serdecznie podczas drugiego dnia kolejnej tury testów. Czas do pierwszego wyścigu w Australii biegnie nieubłagania, więc czasu na przygotowania każda z ekip ma coraz mniej. Wchodzimy więc w decydującą fazę testów, gdzie nie ma już miejsca na krycie formy i wymigiwanie się testowaniem podstaw działania nowych konstrukcji. Nadszedł czas na symulacje kwalifikacji i wyścigów, które pokażą jakim tempem na chwilę obecną są w stanie pochwalić się ekipy.

Już wczoraj kolejne poprawki w bolidzie zapowiedział McLaren, ale to z pewnością nie jedyna konstrukcja, która otrzyma nowe części. W nocy walkę z czasem stoczył Haas, który napotkał wczoraj spory problem z systemem paliwowym, ale miejmy nadzieję, że nowy zespół w F1 szybko pojawi się na torze, by móc przeprowadzić zapowiedziane wczoraj symulacje. Standardowo możemy liczyć na ogrom przejechanych okrążeń przez Mercedesa, ale poczynania innych również będą nie mniej ciekawe. Tak więc zapraszamy wszystkich do śledzenia dzisiejszego dnia testów wraz z [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color]


10:00 Tuż po wywieszeniu zielonej flagi i rozpoczęciu testu, na torze pojawili się Bottas z Buttonem na swoich okrążeniach instalacyjnych. Tymczasem póki co temperatura w Barcelonie nie zachęcała do zbyt dużej aktywności, powietrze rozgrzane było zaledwie do 8 stopni, choć tor był suchy i spodziewano się ocieplenia w dalszej części dnia.

Pierwszym czasem pochwalić mógł się Mercedes. Tak wczesna aktywność mistrzów świata nie może dziwić po tym, co prezentują w poprzednich dniach. W pierwszej godzinie na większą liczbę okrążeń zdecydowali się jeszcze Vettel i Magnussen. Niemiec wykręcił nawet dość konkurencyjny czas na pośrednich oponach - 1:25.303. Pozostali zawodnicy powoli przystępowali do dzisiejszych prac, skupiając się na razie na przejazdach mających na celu zebranie danych.

Renault poinformowało dzisiaj, iż zamierza się skupić na pracy nad kwalifikacjami. To zwiastuje w dalszej części dnia mocniejsze czasy, jednak póki co było zbyt zimno, by pokusić się o bicie rekordowych kółek. Tuz przed 10 Button zdecydował się na trening startów, co jest kolejnym etapem sprawdzania ustawień jednostki napędowej.


11:00 Kolejna godzina była dla zawodników zdecydowanie bardziej intensywna. W tabeli czasowej zameldował się Pascal Wehrlein z Manorem, który planował na dziś symulacje wyścigu. Swój wyścig odbywał również Hamilton, jednak nie tylko on kręcił sporo kółek. Vettel pojawiał się często na trasie, przy okazji poprawiając swój poprzedni rezultat. Sporo kółek, bez czasu, przejechał Ricciardo, który wraz z Red Bullem testował postoje.

Po kłopotach na początku testów, sporą aktywnością wykazuje się również Renault. Ekipa z Enstone przyznaje od początku roku, że ich bolid jest dużym kompromisem, jednak nie ustaje w wysiłkach, by wycisnąć maksimum z konstrukcji i po komentarzach kierowców można wywnioskować, iż się to udaje. Tymczasem opóźniony start testu miał dziś Ericsson. O 11 meldował się z dorobkiem zaledwie 3 okrążeń, jednak ekipa prawdopodobnie uporała się z wcześniejszym problemem, czego nie można powiedzieć o Haasie, który ciągle po kółku instalacyjnym nie wychylał się z garażu.


12:00 Kolejna godzina jazd przyniosła kolejną poprawę Vettela na pośrednich oponach, tym razem do poziomu 1:24.611. Kolejne próbne starty wykonywał Button i jak zauważył jeden z angielskich dziennikarzy, w zeszłym sezonie był to praktycznie jedyny mocny punkt Hondy oraz dodał, że w tym sezonie wygląda to podobnie dobrze. Niestety na torze w dalszym ciągu nie pojawił się Haas, co sugerowało, że kłopoty z układem paliwowym są naprawdę poważne. Podobnie w przypadku Saubera niepokojący był brak aktywności Ericssona.

Oczywiście w kwestii dystansu prowadził Hamilton, wykonując z niesamowitą sumiennością kolejny obfity program Mercedesa. Jednak przed 12 mieliśmy na torze praktycznie wszystkich. W powszechnym użyciu były pośrednie opony. W kwestii pogody aura zdecydowanie się poprawiła, chmury odeszły w niepamięć a temperatura wzrosła do 13 stopni. W tabelę czasową ostatecznie wskoczył również Ricciardo po intensywnym treningu postojów. Jego wynik (1:26.693) wystarczył na ósmą pozycję. Swój czas poprawił również Magnussen, który wskoczył na drugą lokatę.


13:00 Ostatnia godzina przed przerwą rozpoczęła się krótką cisza na torze, którą przerwał Vettel. W tym czasie szef Haasa poinformował, iż dzisiejsze problemy dotyczą turbosprężarki, którą zamontowano w nocy. Ekipa ma nadzieję na pojawienie się na torze w dalszej części dnia. Tradycyjnie jednak ta pora dnia była dla wielu zawodników okresem poprawiania swoich czasów. Bottas przeskoczył przed Buttona z wynikiem 1:25.151, a Magnussen na super-miękkich oponach zmienił Vettela na pozycji lidera. Tuż za nim zameldował się Hamilton, z czasem gorszym zaledwie o 0,034 sekundy, jednak Anglik miał założone miękkie gumy.

Co Hamiltonowi nie udało się za pierwszym razem, osiągnął za drugim. Korekta ustawień pozwoliła mu na miękkich oponach wyprzedzić Magnussena o 0,3 sekundy, mimo wszystko był to wynik gorszy o 0,6 sekundy od wczorajszego przejazdu Rosberga. W klimat poprawy wyników wpisał się również Ricciardo, jednak jego wysiłki zakończyły się na szóstym miejscu. Tak też zakończyła się pierwsza część dzisiejszych testów na torze Catalunya. Do relacji wracamy już po przerwie, kolejny wpis o 15:00!
_

15:00 W porównaniu do wczorajszego dnia, dzisiaj kierowcy dużo szybciej powrócili do realizacji programów po godzinnej przerwie. Już dwie minuty po rozpoczęciu popołudniowej części zajęć garaż Saubera opuścił Marcus Ericsson, który o poranku pokonał zaledwie siedem okrążeń. Wkrótce do Szweda dołączyli na torze Button oraz Vettel.

Haas w dalszym ciągu pracował w swoim garażu nad wyeliminowaniem usterki technicznej, podczas gdy pierwsze instalacyjne okrążenia w Mercedesie W07 zaliczał dzisiaj Nico Rosberg. Przed przerwą na lunch McLaren doświadczał problemów z działaniem zawieszenia, ale po szybkich poprawkach Button bez problemów pokonywał kolejne okrążenia w swoim MP4-31.

Około dwadzieścia minut przed godziną piętnastą Ericsson ustanowił swój nowy osobisty rekord: 1:27,862s, który nie pozwolił mu jednak na opuszczenie odległego, dziesiątego miejsca. Najszybsze okrążenia notował Valtteri Bottasa, który poruszał się po torze w tempie zbliżonym do 1min27s. Osiągnięcia szwedzkiego kierowcy Saubera oscylowały wokół 1m30s.1111.

16:00 Kilka minut po godzinie szesnastej Vettel rozpoczął swoje osiemdziesiąte trzecie okrążenie, wysuwając się na pozycję lidera pod względem liczby pokonanych kilometrów. Prócz czterokrotnego mistrza świata na torze znajdował się jeszcze Carlos Sainz osiągający czasy w okolicach 1min29s oraz Nico Rosberg - wciąż bez czasu okrążenia.

Niedługo później Niemiec zaliczył pełne kółko, uzyskując wynik 1:28,850s. Na kolejnych kierowca Mercedesa notował regularne wyniki na poziomie 1min29s. Na półmetku drugiej godziny popołudniowej części zajęć Marcus Ericsson rozpoczął względnie szybkie okrążenie, ustanawiając osobiste rekordy w pierwszym i drugim sektorze, ale ostatecznie nie poprawił swego wyniku.


W międzyczasie Sainz wykonywał długi przejazd, przekraczając barierę 100 pokonanych dzisiaj okrążeń. Po zjeździe Hiszpana do boksów poza aleją serwisową znajdowali się jedynie Button (czasy 1m29s) oraz wspomniany wcześniej Ericsson.

Wtedy to na torze pojawił się Valtteri Bottas korzystający z miękkiej mieszanki ogumienia Pirelli. Kierowca Williamsa ustanowił czas 1:24,522s, dający mu awans przed Sebastiana Vettela na trzecie miejsce. Zaraz po tym Fin zjechał do swoich mechaników. Na kolejnym przejeździe Fin wyśrubował swój wynik na 1:24,233s. Drobną poprawę osiągnął także Rosberg.

17:00 U progu przedostatnie godziny Bottas zjechał do garażu, pozostawiając na torze Rosberga. Po kolejnej krótkiej przerwie kierowca Williamsa ponownie powrócił do jazdy, wykręcając rezultat 1:24,070s. Poprawę odnotował także reprezentant Mercedesa, który odnotował 1:28,697s.

Po tym jak w W07 Niemca znalazły się pośrednie opony, czas 1:26,298s pozwolił mu na przesunięcie się na dziewiąte miejsce, przed Wehrleina oraz Ericssona. Niedługo później Bottas awansował na czoło tabeli, uzyskując czas 1:23,261 na supermiękkiej mieszance.

Bez większych problemów kolejne okrążenia pokonywał w spokoju Magnussen oraz Vettel. Na torze, testując twardą mieszankę, przebywał także Sergio Perez. Około godziny 16:40 Haas ogłosił, że ze względu na skomplikowaną usterkę turbosprężarki musi przedwcześnie zakończyć swój dzień pracy, pozostawiając Gutierreza z przejechanym jednym okrążeniem instalacyjnym. Blisko siedemnastej Rosberg był już bliski zakończenia przeprowadzanej przez Mercedesa symulacji wyścigu, a Button zainaugurował kolejny przejazd na miękkiej mieszance, przekraczając barierę stu pokonanych okrążeń.

17:00 Krótko po godzinie siedemnastej Ercisson zatrzymał swój bolid w czwartym zakręcie powodując przerwanie sesji. Po trwającej około piętnaście minut akcji służb porządkowych zajęcia zostały wznowione, a aleję serwisową od razu opuścili Vettel, Sainz oraz Perez.


Niedługo na torze pojawił się także Rosberg oraz Wehrlein. Podczas gdy większość kierowców notowała spokojne czasy na poziomie 1:min30s, kierowca Manora przejeżdżał kolejne kółka notując wyniki zbliżone do 1min28s. Pół godziny przed końcem wtorkowej sesji Perez, który niemal całe popołudnie spędził na testowaniu twardego ogumienia, poprawił swój rezultat na 1:26,036, mając w swoim bolidzie założone opony wykonane z miękkiej mieszanki.

Piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę do alei serwisowej zjechał Carlos Sainz, mający na swoim koncie aż 160 okrążeń. Z kolei Perez po raz kolejny wyśrubował swój osobisty rekord, przekraczając linię mety z wynikiem 1:25,593. Osiągnięty progres nie wpłynął jednak na zmianę pozycji Meksykanina w tabeli, gdzie nadal plasował się na ósmym miejscu.

Dziękujemy wszystkim Czytelnikom [color=#3c88b8]Wyprzedź Mnie![/color] za śledzenie z nami kolejnego dnia przedsezonowych przygotowań. Już jutro o godzinie dziewiątej powrócimy do Was z najbardziej aktualnymi informacjami z Circuit de Catalunya.
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Valtteri Bottas (77)Williams Mercedes FW381081:23,261
2Lewis Hamilton (44)Mercedes W07731:23,6220,361 0,361
3Kevin Magnussen (20)Renault RS161261:23,9330,672 0,311
4Sebastian Vettel (5)Ferrari SF16-H1511:24,6111,350 0,678
5Jenson Button (22)McLaren Honda MP4-311211:25,1831,922 0,572
6Daniel Ricciardo (3)Red Bull TAG-Heuer RB121351:25,2351,974 0,052
7Carlos Sainz (55)Toro Rosso Ferrari STR111661:25,3002,039 0,065
8Sergio Perez (11)Force India Mercedes VJM091281:25,5932,332 0,293
9Nico Rosberg (6)Mercedes W07911:26,2983,037 0,705
10Pascal Wehrlein (94)Manor Mercedes MRT05791:27,0643,803 0,766
11Marcus Ericsson (9)Sauber Ferrari C35551:27,4874,226 0,423
12Esteban Gutierrez (21)Haas Ferrari VF-161-

KOMENTARZE

10
michal132
02.03.2016 04:06
Ferrari coś przekombinowało z silnikiem czy jak?
rydz14_09
02.03.2016 12:18
Podsumowując, Vettel najszybszy na oponach pośrednich, przejeżdżając stint 8 kółek, Hamilton wolniejszy o 0.1 s przejeżdżając 4 kółka, Bottas o 0.5 s na stincie 10 okrążeń. Magnussen w Renault szybszy od Buttona o 0.2 s na softach, ale Renault jechało 4 kółka a Button 10. Red Bull blisko z Toro Rosso, ale oba zespoły wolniejsze od Williamsa (Red Bull i Toro Rosso przejechały po 4 okrążenia). Manor sporo okrążeń ale słaby czas, Haas i Sauber z problemami. Wszystko co napisałem jest porównaniem pojedynczego kółka a nie stintów. Bottas na miekkiej wolniejszy od Hamiltona o 0.4 s. Porównując z Lewisem nie wygląda to źle, porównując z wczorajszą symulacją Rosberga to ciągle 1 s różnicy.
bartoszcze
02.03.2016 12:10
Manor ostatnio niepokojąco wolny, ale do wniosków na razie daleko.
michal132
02.03.2016 11:52
Coś niedobrego zaczyna się dziać u Haasa i Saubera.
rydz14_09
02.03.2016 11:29
Red Bull wolniejszy na medium od Torro Rosso o około 0.1 s (ta sama ilość okrązeń w stincie, ale nie znamy ilości paliwa w baku). Magnussen poprawił się z miekkich na supermiekkie o około 1 s. Hamilton pojechał na miekkiej 1.23.9 więc 0.9 s wolniej niż wczoraj Rosberg i tylko 0.6 s szybciej niż Vettel na medium. Edit. Hamilton poprawia się na 1.23.6 więc ostatnie zdanie nieaktualne.
RY2N
02.03.2016 11:22
dla tych co kochają walkę na torze niedobra nowina - Mercedes w tym roku też zrobił b.duży postęp przez zimę; Wczorajsza symulacja wyścigu wykazała, ze Rosberg ukończył go w czasie o ok. 100 sekund krótszym niż gdy wygrał GP Hiszpanii w 2015 roku (czyli o ok 1,5 sek krótszym na każde okrążenie); oczywiście inna stategia pit stopów, inny dobór ogumienia, m.in wczoraj nie użył opon twardych, w ub. rocznym wyscigu nikt go nie cisnął więc odpuszczał itp itd. Ale mimo wszystko to zły znak dla rywalizacji.
rydz14_09
02.03.2016 10:28
Dzięki Panowie za wyjaśnienie ;) Vettel poprawia sie o 0.017 s, 5 okrążeń pomiarowych, Button na softach 1.25.2, przejeżdżając 7 okrążeń pomiarowych. Wygląda na to że McLaren zrobił całkiem wyraźny postęp. Przypomnę że wczoraj Rosberg jadąc symulację kwali był 2.2 s szybszy. Nudzę się więc będę się z wami dzielił moimi spotrzeżeniami. Czas Magnussena 1.24.945 na softach podczas wyjazdu na dwa pomiarowe kółka, czas Hamiltona 1.24.7 na medium również podczas wyjazdu na dwa pomiarowe kółka. Button poprawia się na 1.25.2 podczas stintu 10 okrązeń (8 pomiarowych). Wygląda to dobrze dla McLarena. Sainz czas bliski okrązeniu Bottasa podczas wyjazdu na dwa kółka, również na medium.
rno2
02.03.2016 10:09
@rydz14_09 Z założenia są identyczne, tyle, że oznakowane wyprodukowane są w fabryce w Turcji, a nieoznakowane w fabryce w Rumunii. Pirelli sprawdza czy opony z Rumunii nie odbiegają jakością od tureckich.
rocque
02.03.2016 10:06
@rydz14 09 Nieoznakowane opony są z fabryki w Rumunii, oznakowane z Turcji. Pirelli sprawdza właśnie teraz, czy są jakieś różnice między tymi oponami ;) Także odpowiadając częściowo na pytanie - nie powinno być różnic, a czy są czy nie, to nie wiem.
rydz14_09
02.03.2016 09:55
Vettel 1.24.6 na nieoznakowanych medium. Stint trwał 6 pomiarowych okrążeń, 4 okrążenia mniej niż Bottasa kiedy uzyskał czas 1.25.3. Takie pytanko mam, jest jakaś różnica w mieszance oznakowanych i nieoznakowanych medium?