Nico Rosberg podejrzany o złamanie przepisów w Q1

Niemiec miał zbyt wolno poruszać się po torze pomiędzy dwoma szybkimi okrążeniami.
09.07.1616:06
Nataniel Piórkowski
1533wyświetlenia


Nico Rosberg jest podejrzany o złamanie przepisów dotyczących sprawnej jazdy po torze i po kwalifikacjach został wezwany na spotkanie z sędziami FIA.

Kierowca Mercedesa, który ukończył czasówkę za Lewisem Hamiltonem, przekroczył podczas Q1 maksymalny czas jazdy pomiędzy dwoma liniami samochodu bezpieczeństwa (pierwsza na wyjeździe, druga na wjeździe z alei serwisowej), dopuszczony przez artykuł 27.5 Regulaminu Sportowego.

Przepis ten kładzie na kierowcach obowiązek sprawnego powrotu do alei serwisowej w trakcie i po zakończeniu czasówki. Maksymalny dopuszczalny czas musi mieścić się w 145% najlepszego rezultatu uzyskanego na suchym torze podczas pierwszego lub drugiego treningu. W piątek dyrektor wyścigu - Charlie Whiting, poinformował zespoły, iż na Silverstone wynik ten wynosi 1:45,000s.

Po wykręceniu czasu 1:30,724s, Rosberg pokonał okrążenie w czasie 2:26,444s, przygotowując się do przejechania kolejnego szybkiego kółka. Jeśli Niemiec zostanie uznany winnym popełnienia wykroczenia, może na niego zostać nałożona kara cofnięcia na starcie, reprymenda bądź grzywna.

KOMENTARZE

16
marios76
10.07.2016 06:25
@MartiniRacing Podaj przykłady gdzie Lewis skasował bolidy, gdy Nico próbował go wyprzedzić. Z góry dziękuję ;)
Mr President
09.07.2016 04:32
@TommyYse Trzeba przyznać, że to dość dyskusyjne, czy wyjazd w tym miejscu nie daje przewagi. Te ciągłe wyjazdy 4 kołami za białe linie to jednak wina toru, tarki są zbyt łagodne i zbyt szerokie, to samo dzieje się na Paul Ricard. W Q3 Hamilton, Verstappen i Raikkonen wyjechali, a zapewne przez całą sesję było tego więcej. Gdybym był sędzią, kasowałbym te wszystkie czasy, a na następne wyścigi zamontował coś w rodzaju krawężników z Red Bull Ringu. Ale jedyny sposób efektywnej walki to właśnie nie anulowanie czasów, a modyfikacja stref wyjazdowych.
Maciek znafca
09.07.2016 03:38
Często dalo sie zobaczyć jak Max Verstappen ścina przedostatni zakręt. Chyba na każdym okrążeniu jechal po tarce. Bardzo to niesmacznie wyglądało .
---
09.07.2016 03:08
Niech czynią jak im przepis karze, ale trzeba stwierdzić, że ten przepis to jest totalnie durnowaty.
TommyYse
09.07.2016 03:07
Karają tylko za wyjazd w miejscach gdzie daje to przewagę - sędziowie zdecydowali że wyjazd w luffield (wyjazd na starą prostą startową) nie daje żadnej korzyści, dlatego pozwalają tam na wyjazd szeroko.
Simi
09.07.2016 02:39
@MartiniRacing Akurat nie trudno zauważyć, że jeśli komuś się "obrywa" od zespołu to chyba prędzej Hamiltonowi. Track limits? Owszem. Anulowano mu czas. A na pole lapie ich nie przekroczył. Przeczytaj proszę choćby to co napisał @mich909090, albo @marek84 tutaj - http://www.f1wm.pl/php/rel_gen.php?rok=2016&nr=10&dzial=8
MartiniRacing
09.07.2016 02:25
Dodam że to przypomina mi to zeszły sezon w MotoGP. Wszyscy chcą miec za mistrza Rossiego, nawet Yamaha tego chciała. Track limits. A ty masz oczy?
mich909090
09.07.2016 02:25
@Martiniracing Dlaczego powinni Hamiltonowi usunąć czas w Q3. Czy ty masz problemy z głową?
mcracer1993
09.07.2016 02:23
Tutaj @bartoszcze ma rację. Ten przepis został wprowadzony dosyć dawno bo w 2008 roku po GP Malezji. Bo z tego co pamiętam to ofiarą zbyt wolno jadących kierowców, którzy skończyli szybkie kółka byli Nick Heidfeld i Fernando Alonso, który byli na okrążeniu pomiarowym i musieli na linii wyścigowej mijać bolidy jak tyczki (to nie było blokowanie jak to określili potem sędziowie tylko zbyt wolny zjazd kierowców McLarena). Skończyło się tym, że Hamilton i Kovalainen zostali za to cofnięci o 5 miejsc i mam nadzieję, że Rosberg też dostanie taką karę oraz dodatkowo dostanie 2 punkty karne.
MartiniRacing
09.07.2016 02:22
Simi Oglądam to co jest. Nie moge tego ścierpieć że jak Rosberg się postawi Hamiltonowi to jest karany przez FIA i krytykowany przez zespół a jak jest na odwrót to Hamilton jest bez karny. Hamiltonowi należy usunąć jest okrążenie bo nie było zgodne z przepisami. Jeśli Rosberg dostanie kare a Hamilton nie to będzie to sygnał że całe FIA Mercedes i F1 chce Hamiltona za mistrza.
xdomino996
09.07.2016 02:20
@bartoszcze reprymenda jest możliwa, ale to max co nico może dostać. Ale dalej jestem zdania że coś musiało być i w ten sposób to usprawiedliwia
bartoszcze
09.07.2016 02:15
@xdomino996 Dlaczego absurd? Jest zakaz, żeby nie jeździć zbyt wolno i nie przeszkadzać. Może się skończyć np. reprymendą... drugą.
xdomino996
09.07.2016 02:12
I tak nic nie zrobią, bo to byłby trochę absurd, aczkolwiek pewnie jakoś usprawniedliwia to jakimiś problemami (które są bardzo prawdopodobne, bo mocno przekroczył czas)
Simi
09.07.2016 02:12
@MartiniRacing Widzę, że roztaczasz bardzo ciekawe i nie mające nic wspólnego z rzeczywistością wizje. Czy na pewno oglądasz to co my? Cóź, przewinienie z typu "pierdół", więc grid penalty bym się tu nie spodziewał.
mcracer1993
09.07.2016 02:10
Hehe kolejne punkty karne dla Nico?? Oby tak. Kubeł zimnej wody by mu się bardzo przydał. Jak jeszcze dostanie karę cofnięcia to będzie dla niego sygnał, że należy się zastanowić milion razy zanim się popełni jakieś wykroczenie. Natomiast naskakiwanie na Hamiltona (za wyjątkiem GP Hiszpanii - o tym już nie warto wspominać - historia) jest tutaj bezzasadne. Wystarczy, że po pierwszym przejeździe miał skasowany czas za wyjazd poza tor 4 kołami, a że potem poprawił rekord toru to tylko z korzyścią dla niego.
MartiniRacing
09.07.2016 02:09
NIe rozumiem tego wykroczenia. Niech zajmną się Hamiltonem. Bo on poważniejsze rzeczy wyprawiał w ciągu kilku ostatnich wyścigów