F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Jenson Button przetestował Hondę Civic wykorzystywaną w Rallycrossie

    Kubica, Lukas, Jedliński, Henzler i Creel nie ukończyli wyścigu w Dubaju

    Esteban Gutierrez dołączy do stawki Formuły E

    Robert Kubica weźmie udział w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju

    Leclerc: Wprowadzenie do GP3 DRS poprawi widowisko

    DTM potwierdziło kalendarz na sezon 2017

    Lynn wygrywa wyścig, Gasly zostaje mistrzem GP2

    Jake Hughes wygrywa w ostatnim wyścigu sezonu GP3

    Gasly wygrywa i wychodzi na prowadzenie w GP2

    Charles Leclerc mistrzem GP3 podczas gdy De Vries wygrywa wyścig

    Więcej wiadomości...
    Kubica ukończył sesję testową dla debiutantów z ekipą ByKolles
    Mateusz Szymkiewicz, 20 listopada 2016<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

    Robert Kubica ukończył testy dla debiutantów na torze Sakhir zorganizowane przez Długodystansowe Mistrzostwa Świata.

    Polak testował dziś prototyp LMP1 ekipy ByKolles oznaczony kodem CLM-AER P1/01. Były zawodnik Formuły 1 pokonał dwadzieścia siedem okrążeń i większość przejazdów odbyła się na używanym ogumieniu. Kubica dopiero w samej końcówce otrzymał nowe opony i uzyskał na nich swój najlepszy rezultat – 1:47,222, który jest lepszy od wyników osiąganych przez kierowców ekipy w trakcie weekendu wyścigowego.

    „Było ok jak na przejazd, w którym sprawdziłem czy mogę prowadzić ten pojazd” – powiedział Robert Kubica. „Nie czułem się w stu procentach komfortowo i jest jeszcze wiele do odkrycia. Uzyskałem czas 1:47,2 i uważam, że mogłem pojechać szybciej, więc jestem dosyć zadowolony. Jestem całkiem przekonany, że mogę wykonywać przejazdy w długodystansowych wyścigach i jest to bardzo ważne, że mogłem do dostrzec. Uważam, że mogę pokonywać dłuższe przejazdy i to nie tylko jeden. Jeżeli będę czuł się komfortowo w samochodzie, a także jeżeli będę mógł go prowadzić przy swoich ograniczeniach, to nie będę się obawiał. Dużo trenowałem przez ostatnie pół roku i fizycznie jestem w dobrej formie”.

    Zwycięzca Grand Prix Kanady 2008 przyznał, że obecnie niemal w pełni skupia się na powrocie na tory wyścigowe w sezonie 2017. „Nie jest tajemnicą, że ostatnie sześć miesięcy spędziłem na poszukiwaniach dobrego programu obejmującego starty na torach, ponieważ nie ma możliwości w rajdach”.

    31-latek zapytany również, czy możemy spodziewać się go podczas przyszłorocznej edycji wyścigu Le Mans, odpowiedział: „Le Mans to wyjątkowa impreza i jest ona bardzo atrakcyjna. Mimo to jeżeli zaangażuję się w długodystansowe wyścigi, to byłoby to dla mnie nowe wyzwanie i musiałbym dostosować swój styl jazdy. Kategoria LMP1 jest jak F1 z zakrytymi kołami. Pojazdy fabrycznych zespołów są znacznie szybsze [od prototypu ByKolles], to całkowicie inny poziom, natomiast same mistrzostwa są dosyć trudne”.

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    enstone, 20.11.2016 17:10[!]
    Czyli testy były tylko po to, aby sprawdzić czy komfortowo Robert czuje się w tym prototypie.
    Nie ma co ukrywać, że CLM-AER P1/01 to dosyć słaba konstrukcja, niewiele szybsza od LMP2. Fajnie, że Kubica pojeździł, ale prawdopodobnie miejsce w Porsche czy Toyocie nie ma co liczyć, dodatkowo w tych mistrzostwach liczą się umiejętności wszystkich kierowców do kupy, tam nie ma indywidualności.
    mcracer1993, 20.11.2016 22:05[!]
    Cytat enstone :
    w tych mistrzostwach liczą się umiejętności wszystkich kierowców do kupy, tam nie ma indywidualności.
    Jeśli chodzi o wyścig to zgoda ale jeśli chodzi o quale to już nie zgoda. Wynik w qualach w dużej mierze zależy od indywidualności danego kierowcy. Oczywiście sprzęt też się liczy ale indywidualności też. Natomiast w wyścigu jest to co powiedziałeś i nie ma co tu więcej dodawać.
    gnt3c, 20.11.2016 22:42[!]
    Cytat enstone :
    dodatkowo w tych mistrzostwach liczą się umiejętności wszystkich kierowców do kupy, tam nie ma indywidualności
    chyba nie bardzo wiem co masz na myśli, przecież jeżdżą każdy z osobna podczas swojego stintu a nie jeden drugiemu na kolanach, rozwiń swą wypowiedź proszę.
    enstone, 20.11.2016 22:49[!]
    Akurat kwalifikacje nie mają dużego znaczenia im dłuższy wyścig, tym kwalifikacje mniej istotne.
    @gnt3c
    To bardzo proste, ekipy starają dobrać zawodników, których style jazdy nie odbiegają znacząco od siebie, musi być odpowiedni kompromis pomiędzy trzema zawodnikami, co z tego, że jeden będzie szybki, ale będzie mu odpowiadało ustawienie samochodu nadsterowne, a reszcie podsterowne to nie będzie działało bo tych dwóch będzie niepotrzebnie traciło czas, tak samo z parametrami fizycznymi m.in wzrost - ustawienie odległości kierownicy, pedałów itp. - tego się nie zmienia podczas wyścigu bo nie ma na to czasu.
    dancom, 21.11.2016 13:15[!]
    Pole position z 2008r zobowiązuje...
    macieiii, 21.11.2016 13:53[!]
    @dancom ale i Bahrajn nie jest jakimś wymagającym torem.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca