F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    DTM: Glock wygrał sobotni wyścig na torze Zandvoort

    Matsushita wygrywa sprint F2 na Hungaroringu

    Alesi wygrywa kolejny niedzielny wyścig GP3

    Aitken wygrywa pierwszy wyścig GP3 na Hungaroringu

    Rowland wygrywa główny wyścig F2 na Węgrzech

    Norris wygrywa ostatni wyścig weekendu F3 na Spa

    Ferdinand Habsburg wygrywa drugi wyścig F3 na Spa

    Norris zwycięzcą pierwszego wyścigu F3 na torze Spa

    Rosberg zostanie szefem zespołu Mercedesa w Formule E?

    Mercedes opuści mistrzostwa DTM po sezonie 2018

    Więcej wiadomości...
    Porsche wygrywa dramatyczną walkę w Le Mans 24
    Łukasz Godula, 18 czerwca 2017<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+


    Kierowcy Porsche, Timo Bernhard, Earl Bamber i Brendon Harley odnieśli dramatyczne zwycięstwo w wyścigu Le Mans 24h po tym, jak wszystkie samochody LMP1 zaliczyły spore problemy techniczne w trakcie zawodów.

    Samochód #2 wyszedł na prowadzenie w przedostatniej godzinie rywalizacji, gdy Bernhard wyprzedził kierowcę LMP2, Ho-Pin Tunga. Wygrani ostatecznie wjechali na metą z okrążeniem przewagi, co dało Bamberowi drugie zwycięstwo w Le Mans, a dla Hartleya był to pierwszy triumf.

    Zwycięstwo przyszło po awarii generatora energii elektrycznej w czwartej godzinie zmagań, co zepchnęło załogę samochodu 919 Hybrid na daleką pozycję z 18 okrążeniami straty.

    Wszystko wcześniej wskazywało, że to samochód Porsche #1 odniesie spokojne zwycięstwo przed rywalami z LMP2, aż do chwili gdy maszyna stanęła na torze z powodu utraty ciśnienia oleju na trzy godziny przed matą. W tym momencie załoga posiadała 13 okrążeń przewagi.

    W początkowej fazie wyścigu wszystko należało do Toyoty, aż do chwili gdy przygoda Japończyków z Le Mans zakończyła się kolejnym dramatem. Pierwszy samochód #8 odpadł z rywalizacji po ośmiu godzinach jazdy z powodu awarii MGU gdy jechał na drugiej pozycji.

    Prace nad naprawą awarii zepchnęły ekipę 30 okrążeń do tyłu, a Buemi, Davidson i Nakajima ostatecznie finiszowali na dziewiątej lokacie. Kolejna Toyota odpadła po połowie dystansu.

    Maszyna #7 w składzie Conway, Kobayashi i Sarazin prowadził od początku i budowała przewagę do momentu problemu ze sprzęgłem w dziesiątej godzinie walki. Kobayashi starał się dojechać do boksów, jednak po kilku próbach musiał się poddać.

    Później, zaledwie minutę po wcześniejszej awarii, również samochód #9 odpadł z wyścigu po uderzeniu przez Orecę #25 Simona Trummera. Kontakt spowodował przebicie tylnej lewej opony i Nicolas Lapierre nie zdołał dotrzeć do garażu, gdyż późniejsze obrażenia maszyny były zbyt duże.

    Jednak najkrótszy wyścig należał do ekipy ByKolles, w której miał się ścigać Robert Kubica. Oliver Webb uderzył w ścianę na pierwszym okrążeniu i samochód musiał po kilku kółka zjechać z powodu awarii silnika.

    W kategorii LMP2 zwyciężyła Oreca #38, co dało w ogólnej klasyfikacji drugie miejsce. Tymczasem w kategorii GTE Pro po równie dramatycznej walce zwyciężył ekipa Astona Martina #97.

      Komentarze  
    Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
    bartoszcze, 19.06.2017 14:13[!]
    Cytat enstone :
    dokąd te regulacje LMP1 HY wybiegają

    O ile się nie mylę, to samochody LMP1, które miały problemy z hybrydą, dojechały do mety, jeden nawet na pierwszym miejscu.
    Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca