F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Matsushita wygrywa sprint F2 na Hungaroringu

    Alesi wygrywa kolejny niedzielny wyścig GP3

    Aitken wygrywa pierwszy wyścig GP3 na Hungaroringu

    Rowland wygrywa główny wyścig F2 na Węgrzech

    Norris wygrywa ostatni wyścig weekendu F3 na Spa

    Ferdinand Habsburg wygrywa drugi wyścig F3 na Spa

    Norris zwycięzcą pierwszego wyścigu F3 na torze Spa

    Rosberg zostanie szefem zespołu Mercedesa w Formule E?

    Mercedes opuści mistrzostwa DTM po sezonie 2018

    DTM: Maro Engel wygrał niedzielny wyścig na torze w Moskwie

    Więcej wiadomości...
    Mercedes opuści mistrzostwa DTM po sezonie 2018
    Mateusz Szymkiewicz, 24 lipca 2017<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+


    Mercedes potwierdził, że po sezonie 2018 zakończy swój program w mistrzostwach DTM, by skupić się na startach w Formule E.

    Producent ze Stuttgartu jest częścią niemieckiej serii samochodów turystycznych od momentu ich reaktywacji w 2000 roku. Od tamtej pory Mercedes zdobył najwięcej mistrzowskich tytułów w klasyfikacji kierowców, świętując je czterokrotnie z Berndem Schneiderem, a także raz z Garym Paffettem, Paulem di Restą oraz Pascalem Wehrleinem.

    Decyzja o opuszczeniu DTM zapadła ze względu na rozpoczęcie programu startów w Formule E. Mercedes potwierdził dołączenie do stawki mistrzostw elektrycznych bolidów od sezonu 2019/2020, o czym spekulowano już od października zeszłego roku.

    „Nasze lata spędzone w DTM na zawsze pozostaną jako najważniejsze rozdziały w historii Mercedesa w sportach motorowych. Chciałbym podziękować każdemu członkowi zespołu za fantastyczną pracę, która pozwoliła Mercedesowi zostać najbardziej utytułowanym producentem w całej historii DTM. Odejście z tej serii jest trudne dla nas wszystkich, lecz zamierzamy dać z siebie wszystko, by zdobyć jak najwięcej tytułów. Jesteśmy to winni naszym fanom, a także samym sobie” – powiedział Toto Wolff, szef Mercedes Motorsport.

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    adrian4900, 24.07.2017 21:31[!]
    no chyba sobie żarty robią
    mr_bean2000, 24.07.2017 21:36[!]
    Tak się co poniektórzy z FE naśmiewali gdy powstawała, a tam coraz mocniejsza stawka się robi.
    Gie, 24.07.2017 22:31[!]
    Czy od 2019/20 następuje jakaś zmiana zasad w FE? Teraz jest tam chyba wszystko standardowe to na czym miałoby polegać wejście fabryki do tej serii?
    Pieczar, 24.07.2017 22:40[!]
    @Gie Tylko nadwozie jest standardowe. Całe układy napędowe to już pole do popisu dla koncernów (i nie tylko). Chyba tylko w pierwszym sezonie wszystko (nadwozie + napęd) było standardowe.
    Stawka w FE robi się bardzo ciekawa - Audi, Renault, Jaguar, ma wejść BMW i Mercedes a do tego też ZF.
    woodywoods, 25.07.2017 00:16[!]
    Mogliby jeszcze przejeździć ten 2019 w DTM-ach, bo w FE sezon zaczynał się w tym roku w listopadzie, a w przyszłym sezonie nawet później, bo w grudniu, więc 2019 to będzie dla nich tylko F1 :(

    PS Mam nadzieję, że znajdzie się jakiś nowy producent typu Opel, bo znowu będzie jak do 2011, że będą tylko dwie marki...

    @Pieczar Audi też od przyszłego roku ma wejść tak na poważnie, bo na razie to zespół wystawiał Abt z ich wsparciem. BMW już w tym sezonie oddelegowała Da Costę z dtm-ów do Andrettiego (z którym będą współpracować). Jaguar jak na razie jedna z gorszych ekip, poza Venturi. Co do producentów to jeszcze poza wymienionymi jest DS i Faraday Future (też tam jakieś elektryczne autka robią).
    Jednak trzeba przyznać, że mocno rozwija się ta seria. Też wielu znanych kierowców tam jeździ, co niewątpliwie wpływa na jej popularność.
    macieiii, 25.07.2017 01:22[!]
    chyba zrozumieli, że bez nich Wehrlein zrobi karierę raczej w jakiejś innej serii ;)
    kwmb, 25.07.2017 07:22[!]
    @Gie Od 2018/19 będzie nowe nadwozie, zniknie wymiana aut, bo będzie lepsza bateria
    @woodywoods Jeszcze NIO, które zrobiło auto rekordzistę na Nordschleife. A Jaguar jest słaby, bo wybrali najgorszy możliwy projekt napędu (dwa motory elektryczne)
    Titheon, 25.07.2017 08:47[!]
    Być może te plotki o odejściu Mercedesa z F1 były przekręconym przeciekiem o tym, że Mercedes odchodzi z DTM :)
    iceneon, 25.07.2017 10:28[!]
    @mr_bean2000 kilka osób mocno tutaj piało o rychłym upadku serii. Dwa lata maksymalnie.
    Ja oglądam tę serię od pierwszego wyścigu. Emocji wystarczająco.

    BTW chciwy dziad też tak twierdził
    http://www.f1wm.p...p/news_id-31402.html
    no ale dla niego zawsze liczył się tylko zysk.
    bartoszcze, 25.07.2017 11:22[!]
    @kwmb
    Aczkolwiek wymiana aut miała swój urok :)
    buran70, 26.07.2017 07:01[!]

    nie da się zatrzymać postępu, FE dla producentów to możliwość reklamy i nowych technologii samochodów osobowych.
    F1 będzie miała swoich fanów, ale staje się coraz bardziej nudna (dla przeciętnego kibica).
    W tym roku mocji jak na lekarstwo, no chyba, że pada, trudniejszy tor, na którym słabsi całują bandy lub autko się psuje. Większość wyprzedzeń jest tym spowodowanych.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+

      Dodanie nowego komentarza
    Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
    Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca