F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

    Fuoco wygrywa szalony sprint F2 w Monako

    Artjom Markiełow wygrał główny wyścig F2 w Monako

    Felipe Massa będzie ścigał się w Formule E

    Aitken wygrywa sprint F2 w Barcelonie

    Alesi wygrywa niedzielny wyścig GP3 na torze Catalunya

    Russell wygrywa sobotnie zawody F2 w Barcelonie

    Mazepin wygrywa główny wyścig GP3 w Barcelonie

    Toyota #8 odniosła zwycięstwo w wyścigu WEC na torze Spa

    Russell wygrywa sprint F2 w Baku

    Więcej wiadomości...
    Tarquini wygrywa szalony pierwszy wyścig WTCC w Marrakeszu
    Konrad Házi, 2 maja 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Zwycięzcą pierwszego, obfitującego zarówno w emocje, jak i kuriozalne momenty, wyścigu Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych w Marrakeszu został Gabriele Tarquini za kierownicą Seata Leona TDI.

    Podium uzupełnili kierowca Chevroleta Cruze – Robert Huff oraz kolejny kierowca Seata – Tiago Monteiro. Na ósmym miejscu, dającym pole position do drugiego wyścigu, uplasował się Andy Priaulx. Wśród kierowców niezależnych najszybszy był natomiast Franz Engstler.

    Wyścig rozpoczął się od sporego zamieszania, ponieważ po okrążeniu formującym przez dwa kolejne okrążenia nie zapaliły się, z niewyjaśnionych przyczyn, zielone światła oznajmiające start wyścigu. Tak więc prawdziwe ściganie rozpoczęło dopiero na 3 okrążeniu. Okrążenia przejechane przy czerwonym świetle zostały zaliczone jako przejechane okrążenia wyścigu.

    W pierwszym zakręcie obyło się bez kolizji, jednak w kolejnej sekwencji łuków doszło do kolizji między Michelem Nykjaerem, a Jordim Gene. Pierwszy z nich zmieścił się w jakiś sposób przed barierą z opon, natomiast drugi, choć nie uderzył w bandę, to jednak zatrzymał się na poboczu i spadł na koniec stawki. Na prowadzeniu pozostał Gabriele Tarquini, przed Robertem Huffem i Fredym Barthem, który startował z ósmego miejsca. Barth został jednak wkrótce wyprzedzony przez Tiago Monteiro, który zaczął atakować Huffa. Brytyjczyk na piątym okrążeniu przeżywał chwile grozy, gdy stracił panowanie nad swoim Chevroletem i jedną z szykan przejechał poślizgiem. Nie stracił jednak pozycji i kontynuował jazdę.

    Na ósmym okrążeniu doszło do kolejnych dwóch incydentów – najpierw Romanow wpadł w poślizg i uderzył w bandę, a chwilę później Ismail Sbai miał awarię silnika, co spowodowało, że na torze znalazł się olej. Na torze pojawił się wtedy samochód bezpieczeństwa, który pozostał na nim już do końca wyścigu – do 13 okrążenia, ponieważ służbom porządkowym nie udało się uprzątnąć toru. Kierowcy ścigali się więc zaledwie przez sześć okrążeń, podczas których na torze działo się naprawdę niewiele.

    WTCC > 2010 > Maroko 1, Marrakech - 4,540 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Gabriele TarquiniSR-SportSEAT Leon TDi1332:12,81525
    2. 7Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT13+0:01,11718
    3. 3Tiago MonteiroSR-SportSEAT Leon TDi13+0:01,79215
    4. 18Freddy Barth (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi13+0:02,43612
    5. 2Tom CoronelSR-SportSEAT Leon TDi13+0:03,51310
    6. 6Yvan MullerChevroletChevrolet Cruze LT13+0:05,6158
    7. 5Norbert Michelisz (D)Zengo Dension MotorsportSEAT Leon TDi13+0:07,9006
    8. 11Andy PriaulxBMW Team RBMBMW 320si13+0:08,8924
    9. 8Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT13+0:10,1132
    10. 10Augusto FarfusBMW Team RBMBMW 320si13+0:11,9591
    11. 17Michel Nykjaer (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi13+0:12,876
    12. 15Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si13+0:14,380
    13. 4Jordi GeneSR-SportSEAT Leon TDi13+0:15,160
    14. 25Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si13+0:16,347
    15. 21Mehdi Bennani (N)Wiechers-SportBMW 320si13+0:16,835
    16. 19Harry Vaulkhard (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti13+0:18,057
    17. 20Darryl O'Young (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti13+0:19,737
    Niesklasyfikowani
    30Ismail Sbai (D,N)Maurer MotorsportChevrolet Lacetti8
    16Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si6
    26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si2
    Pole position: Gabriele Tarquini (SEAT C. T.) - 1:45,830
    Najszybsze okrążenie: Freddy Barth (SEAT C. T.) - 1:46,925 na 7 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant, N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Pointrox, 02.05.2010 15:51[!]
    "szlony"? :D
    Pięknie prezentują się tegoroczni debiutanci - Barth i Michelisz.
    Chociaż nie obejrzałem tego wyścigu, to chętnie zobaczę drugi :]

    EDIT: O, już poprawione.
    fitipaldi666, 02.05.2010 15:58[!]
    Nie no za rok to porządkowych muszą przywieść z innego kraju za długo te samochody ściągają . .
    natan, 02.05.2010 16:22[!]
    Drugi wyścig był szalony, to był pikuś 12 /13 pod żółtymi flagami i SC .
    ;)
    Simi, 02.05.2010 18:50[!]
    Ładnie Huffy!
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca