F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Matsushita wygrywa sprint F2 na Hungaroringu

    Alesi wygrywa kolejny niedzielny wyścig GP3

    Aitken wygrywa pierwszy wyścig GP3 na Hungaroringu

    Rowland wygrywa główny wyścig F2 na Węgrzech

    Norris wygrywa ostatni wyścig weekendu F3 na Spa

    Ferdinand Habsburg wygrywa drugi wyścig F3 na Spa

    Norris zwycięzcą pierwszego wyścigu F3 na torze Spa

    Rosberg zostanie szefem zespołu Mercedesa w Formule E?

    Mercedes opuści mistrzostwa DTM po sezonie 2018

    DTM: Maro Engel wygrał niedzielny wyścig na torze w Moskwie

    Więcej wiadomości...
    McLaren zdobywa dublet w głównym wyścigu GT1 w Rosji
    Paweł Zając, 2 września 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Stef Dusseldorp i Frederic Makowiecki w McLarenie wygrali główny wyścig Mistrzostw Świata GT1 na torze Moscow Raceway. Producent samochodów z Woking wywalczył dziś dublet, gdyż Gregoire Demoustier i Alvaro Parente minęli linię mety jako drudzy.

    Podobnie jak w wyścigu kwalifikacyjnym, rywalizacja rozpoczęła się za samochodem bezpieczeństwa z powodu złych warunków pogodowych. Kiedy zawodnicy ruszyli do walki, startujący z pierwszego pola Stephane Ortelli popełnił błąd w pierwszym zakręcie, co pozwoliło Markusowi Winkelhockowi objąć prowadzenie.

    Podczas pierwszej połowy wyścigu gwiazdą był jednak Alvaro Parente, który przedzierał się przez stawkę i wyprzedził liderującego Mercedesa. Jego partner zespołowy, Makowiecki, również poradził sobie z Winkelhockiem, dzięki czemu przed zmianą kierowców to McLareny znajdowały się na czele. Po obowiązkowym pit stopie Gregoire Demoustier, który przejął auto od Parente, nie był w stanie jechać takim tempem jak siostrzany McLaren i dość szybko doszło do zmiany pozycji. Stef Dusseldorp od razu zaczął się oddalać od Francuza i minął linię mety z 25-sekundową przewagą.

    McLarenowi z numerem 2 udało się utrzymać prowadzenie pomimo obrotu spowodowanego kontaktem z Filipem Salaquardą w Ferrari. Karma szybko jednak powróciła do Czecha, który nie ukończył rywalizacji z powodu awarii silnika. Demoustier musiał się w samej końcówce bronić także przed atakami drugiego Ferrari, jednak udało mu się utrzymać drugie miejsce. Ostatecznie to i tak by nie miało znaczenia, gdyż Castellacci został ukarany doliczeniem 30 sekund do wyniku wyścigu za incydent z Pastorellim i spadł na szóste miejsce.

    Dzięki temu na podium awansowało Audi prowadzone przez Olivera Jarvisa i Franka Stipplera, zaraz za nimi znalazło się drugie Audi, a piąte miejsce zajęli Marc Basseng i Markus Winkelhock. Siódme miejsce przypadło liderom klasyfikacji – Michaelowi Bartelsowi i Yelmerowi Buurmanowi.

    GT1 Championship > 2012 > Rosja (główny), Moscow Raceway - 4,070 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 1Frederic Makowiecki
    Stef Dusseldorp


    Hexis RacingMcLaren MP4-12C GT3291h01m33,41825
    2. 2Alvaro Parente
    Gregoire Demoustier


    Hexis RacingMcLaren MP4-12C GT329+0:25,41118
    3. 33Oliver Jarvis
    Frank Stippler


    Belgian Audi Club WRTAudi R8 LMS29+0:31,82815
    4. 32Laurens Vanthoor
    Stephane Ortelli


    Belgian Audi Club WRTAudi R8 LMS29+0:32,47012
    5. 38Marc Basseng
    Markus Winkelhock


    All-Inkl.com Münnich MotorsportMercedes SLS AMG GT329+0:40,14610
    6. 4Francesco Castellacci
    Enzo Ide


    AF CorseFerrari 458 Italia GT329+0:55,9008
    7. 18Yelmer Buurman
    Michael Bartels


    BMW Team Vita4OneBMW E89 Z429+1:24,2406
    8. 37Nicky Pastorelli
    Thomas Jager


    All-Inkl.com Münnich MotorsportMercedes SLS AMG GT329+1:25,2564
    9. 10Armaan Ebrahim
    Benjamin Lariche


    SUNREDFord GT281 okr.2
    10. 17Nikolaus Mayr-Melnhof
    Mathias Lauda


    BMW Team Vita4OneBMW E89 Z4281 okr.1
    11. 3Filip Salaquarda
    Toni Vilander


    AF CorseFerrari 458 Italia GT3263 okr.
    Pole position: Stephane Ortelli (Audi WRT) - 60:49,179
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Źródło: autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Mr President, 02.09.2012 20:58[!]
    Jeczcze lepsza frekwencja aniżeli podczas poprzedniej rundy ;) A do tego Armaan Ebrahim, dla którego był to debiut w wyścigach GT. Miejmy nadzieję, iż w Indiach nie będzie jeszcze gorzej.

    O ile Buurman-Bartels nie stracili prowadzenia w klasyfikacji kierowców, o tyle tytuł dla Vita4One bardzo się oddalił. Niestety, załoga #17 zbytnio traci względem liderów.

    A co do dzisiejszego wyścigu, mogli dać GT3 EC możliwość równej walki z czołówką GT1. Przesuwanie ich na gridzie nawet za Forda GT było sporym błędem. W wyścigu kwalifikacyjnym Buhk-Baumann podjęli nawet walkę i skończyli na P8 mimo startu z P12. Skoro miała to być oddzielna rywalizacja, to taki "sztuczny tłum" tylko przeszkadzał. Realizator zbytnio skupiał się na walce w szybszej serii (trudno powiedzieć, aby w szybszej klasie, osiągi samochodów są zapewne porównywalne).
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca