F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Max Guenther odniósł zwycięstwo w sprincie F2 na Silverstone (akt.)

    Pedro Piquet wygrał drugi wyścig GP3 w Wielkiej Brytanii

    Albon wygrywa główny wyścig F2 na Silverstone

    Hubert wygrywa sobotni wyścig GP3

    Markiełow stanął na najwyższym stopniu podium niedzielnego wyścigu F2

    Hughes odniósł zwycięstwo w niedzielnym sprincie GP3

    Russell pewnie wygrywa dzisiejszy wyścig F2 w Austrii

    Illot wygrywa główny wyścig GP3 na Red Bull Ringu

    De Vries wygrywa niedzielne zawody F2 na torze Paul Ricard

    Illot odnosi pierwsze zwycięstwo w GP3 podczas dzisiejszego sprintu

    Więcej wiadomości...
    GP2: Van der Garde pokonał Pietrowa na mokrym torze Monza
    Bartosz Pyciarz, 12 września 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Wezwanie na pit-stop w odpowiednim momencie pozwoliło odnieść Giedo van der Garde trzecie zwycięstwo w tym sezonie GP2, ale dopiero pierwsze w długim wyścigu. Nagłe i przedłużające się opady deszczu spowodowały, że start do wyścigu opóźnił się o prawie 40 minut.

    Van der Garde gonił zdobywcę pole position Witalija Pietrowa przez większą część wyścigu, a różnica między nimi nie była większa niż kilka dziesiątych sekundy i o zwycięstwie w wyścigu miały zadecydować obowiązkowe postoje w boksach.

    Zespół iSport wezwał swojego kierowcę, gdy do mety pozostawały trzy okrążenia. Pietrow zjechał okrążenie później i mógł tylko patrzyć, jak Holender dojeżdża do pierwszego zakrętu przed nim. Zwycięstwo Giedo stało się faktem, gdy debiutant Johnny Cecotto Jr uderzył w bandę na wyjściu z zakrętów Lesmo i zatrzymał się na środku toru, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa, za którym kierowcy przekroczyli linię mety.

    Do momentu postojów w boksach van der Garde był wyraźnie szybszy od Pietrowa, ale nie potrafił wykorzystać żadnego z kilku małych błędów popełnionych przez Rosjanina. Po wyścigu Witalij był rozczarowany, ponieważ utrata zwycięstwa nie pozwoliła mu bardziej zmniejszyć starty do lidera mistrzostw – Nico Hulkenberga, który był dzisiaj szósty.

    Podium uzupełnił Lucas di Grassi, który pojechał świetny wyścig z 15. pozycji na starcie. Sporo strachu napędził mu jednak pod koniec Alvaro Parente. Portugalczyk startował z 18. pozycji i przez kilka okrążeń naciskał Brazylijczyka, lecz ostatecznie otrzymał karę za zbyt częste ścinanie jednej z szykan. Jerome d'Ambrosio i Edorado Mortara zajęli 4. i 5. miejsce pomimo tego, że obaj wystartowali z 21. i 22. pozycji. Pozostałe punkty podzielili między sobą Hulkenberg, Parente i Javier Villa.

    Pomimo zmiennych warunków wyścig nie był zbyt efektowny. Na pierwszym okrążeniu pokonanym za samochodem bezpieczeństwa w zakręcie Parabolica obrócił się Alberto Valerio. Ładny manewr wyprzedzenia Hulkenberga na Parabolice pokazał Sergio Perez, ale tylko po to, by w chwilę później stracić kontrolę nad bolidem w pierwszym zakręcie i rozbić się o zewnętrzną bandę. Meksykanin przeleciał następnie przez środek toru, ale o dziwo nikogo nie uderzył, jednak Cecotto Jr musiał omijać go po trawie i wpadł w poślizg.

    Aktualizacja: Po wyścigu Alvaro Parente otrzymał karę doliczenia 25 sekund do końcowego rezultatu za przekroczenie limitu prędkości w boksach podczas postoju. W efekcie Portugalczyk spadł z siódmego na jedenaste miejsce, a na miejsca 7 i 8 awansowali Javier Villa i Luis Razia, który do jutrzejszego sprintu wystartuje z pole position.

    GP2 Series > 2009 > Włochy (główny), Monza - 5,793 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 3Giedo van der GardeiSport InternationalDallara GP2/08 Renault321h03m18,43710
    2. 1Witalij PietrowBarwa AddaxDallara GP2/08 Renault32+0:02,3208
    3. 7Lucas di GrassiFat Burner Racing EngineeringDallara GP2/08 Renault32+0:13,2816
    4. 17Jerome D'AmbrosioDAMSDallara GP2/08 Renault32+0:14,3705
    5. 12Edoardo MortaraTelmex Arden InternationalDallara GP2/08 Renault32+0:24,6684
    6. 10Nico HulkenbergART Grand PrixDallara GP2/08 Renault32+0:24,9673
    7. 14Javier VillaSuper Nova RacingDallara GP2/08 Renault32+0:34,0572
    8. 21Luiz RaziaParty Poker / Scuderia ColoniDallara GP2/08 Renault32+0:40,5841
    9. 19Davide RigonTrident RacingDallara GP2/08 Renault32+0:43,870
    10. 4Diego NunesiSport InternationalDallara GP2/08 Renault32+0:47,665
    11. 25Alvaro ParenteOcean Racing TechnologyDallara GP2/08 Renault32+0:55,785
    12. 20Andreas ZuberParty Poker / Scuderia ColoniDallara GP2/08 Renault32+1:09,511
    13. 5Roldan RodriguezPiquet GPDallara GP2/08 Renault32+1:11,089
    14. 2Davide ValsecchiBarwa AddaxDallara GP2/08 Renault32+1:11,994
    15. 8Dani ClosFat Burner Racing EngineeringDallara GP2/08 Renault32+1:48,139
    16. 18Ricardo TeixeiraTrident RacingDallara GP2/08 Renault311 okr.
    17. 16Kamui KobayashiDAMSDallara GP2/08 Renault311 okr.
    18. 27Johnny Cecotto JrDavid Price RacingDallara GP2/08 Renault302 okr.
    Niesklasyfikowani
    24Karun ChandhokOcean Racing TechnologyDallara GP2/08 Renault29
    26Michael HerckDavid Price RacingDallara GP2/08 Renault28
    15Luca FilippiSuper Nova RacingDallara GP2/08 Renault18
    11Sergio PerezTelmex Arden InternationalDallara GP2/08 Renault6
    9Pastor MaldonadoART Grand PrixDallara GP2/08 Renault6
    6Alberto ValerioPiquet GPDallara GP2/08 Renault0
    Pole position: Witalij Pietrow (Barwa Addax) - 1:30,007 (+2 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Edoardo Mortara (Arden International) - 1:43,283 na 28 okrążeniu (+1 pkt.)
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Sobciu, 12.09.2009 19:32[!]
    Wspaniale Lucas !!! No i piękna walka Giedo .
    Kamikadze2000, 12.09.2009 20:05[!]
    Brawo Giedo, brawo Lucas!!! Wierzę, że w kolejnym sezonie to wy będziecie grac pierwsze skrzypce w tej serii!!! :)) Oczywiście zakładam, że Brazylijczyk nadal będzie jeździł w GP2, gdyż raczej nie ma szans na angaż w F1, a nie wyobrażam sobie, by zniszczył karierę,jak Conway, przechodząc do IndyCar.

    No i rzecz jasna d'Ambrosio i Parente. Zapomniałem o nich... :)
    Sobciu, 12.09.2009 20:15[!]
    Jak Lucasa nie będzie na starcie w Melbourne to ja bojkotuje ten wyścig.

    Parente dostał kare i wypadł z punktów, szkoda tych kar bo ładnie jechał ...
    renegade, 13.09.2009 00:55[!]
    Kamikadze2000, jesli ICS to dla Ciebieniszczenie kariery to moze wroc do przedszkola. Lucas Di Grassi mial oferte startow w KV Racing Technology przed sezonem, nadal jest kojarzony z kilkoma zespolami... Pozostanie w GP2 Series na kolejny sezon, majac oferty z ICS byloby totalnym debilizmem z Jego strony.

    Conway nie zaluje, Moraes zreszta tez. Tak na prawde, to z tegorocznej klasy GP2 szanse na F1 maja Hulkenberg, Perez i Pietrow, moze Maldonado ze zgledu na talent i kase, raczej nikt wiecej.
    jan5, 13.09.2009 01:52[!]
    jesli alonso przejdzie do ferrari to dobrze by było gdyby jego miejsce zajął di grassi(o ile renault bedzie w nastepnym sezonie), czlek ma juz 24 lata i juz dawno załuguje na start w f1, moze nie wypadł dobrze w testach zimowych ale to pewnie było czyms spowodowane
    BARBP, 13.09.2009 07:44[!]
    Renegade Maldonado ma talent? To już jego trzeci sezon w GP2 a ma dwa razy mniej punktów od zespołowego partnera Hulkenberga. Rozumiem że Nico to wyjątkowy talent ale Pastor w ogóle mu nie dorównuje, nie udało mu się nawet sobotniego wyścigu wygrać.
    pi0ter, 13.09.2009 09:05[!]
    Kierowcy traktują GP2 raczej jako etap przejściowy, niż jako miejsce docelowe. Można się w tej serii wybić do F1, ale można też spaść z wysokiego konia. Jedni awansują, inni muszą iść w „blaszaki”, a jeszcze inni znikają bez śladu. Tak więc - jeśli realnych szans na angaż w F1 nie ma - przeprowadzki do IndyCar nie można traktować w kategoriach degradacji! A z Conwaya będą jeszcze ludzie. Nie zdziwił bym się, gdyby za kilka lat walczył o tytuł w ICS.

    P.S. Ja też uważam, że Maldonado ma talent.
    marrad, 13.09.2009 09:44[!]
    Czy jakaś TV transmituje dzisiaj wyścig?????????????????
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca