F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Kwiat weźmie udział w testach europejskiej serii NASCAR

    Tass: Kwiat prowadzi rozmowy na temat startów w Formule E

    Jenson Button powróci do regularnych startów w wyścigach w sezonie 2018

    Leclerc kończy sezon F2 zwycięstwem w dzisiejszym sprincie

    Boccolacci wygrywa ostatni wyścig sezonu GP3

    Markiełow odniósł zwycięstwo w głównym wyścigu F2 na Yas Marina (akt.)

    Kari wygrywa sobotni wyścig GP3 w Abu Zabi

    Fernando Alonso pokonał ponad 100 okrążeń podczas testów WEC

    Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

    Alonso nie dementuje plotek o udziale w testach prototypu LMP1 Toyoty

    Więcej wiadomości...
    GP2: Di Grassi wygrywa wyścig, Pantano mistrzem
    Marek Roczniak, 13 września 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Lucas di Grassi (Campos) wygrał sobotni wyścig serii GP2 na torze Monza, pokonując Pastora Maldonado (Piquet Sports) o mniej niż sekundę. Tymczasem Giorgio Pantano (Racing Engineering) pomimo głupiego błędu, który pozbawił go niemal pewnej wygranej przed własną publicznością, może już świętować zdobycie tytułu mistrzowskiego.

    Wyścig rozpoczął się na dość mokrym torze i początkowo kierowców prowadził samochód bezpieczeństwa, a prawdziwa walka rozpoczęła się pod koniec trzeciego okrążenia. Pantano utrzymał prowadzenie, a za nim podążali di Grassi i Sebastien Buemi (Arden). Widoczność była początkowo bardzo słaba i podczas restartu doszło do kraksy przed pierwszą szykaną po tym, jak Javier Villa (Racing Engineering) źle ocenił sytuację i wpadł na Andreasa Zubera (Piquet Sports) oraz Witalija Pietrowa (Campos). Cała trójka odpadła od razu z wyścigu.

    Pantano pomimo serii błędów w pierwszej szykanie, które popełniało zresztą w tym miejscu także wielu innych kierowców, był w stanie kontrolować przebieg wyścigu i w pewnym momencie miał nawet trzy sekundy przewagi nad di Grassim. Za Brazylijczykiem znalazł się tymczasem Maldonado, który na czwartym okrążeniu wyprzedził Sebastiena Buemiego (Arden). W połowie dystansu wyścigu di Grassi zbliżył się bardzo do Pantano, który nie mógł poradzić sobie ze zdublowaniem Luki Filippiego (Arden), jadącego już na oponach na suchy tor. W końcu jednak udało mu się i decydujące miały okazać się obowiązkowe postoje kierowców z czołówki.

    Pantano zjechał po slicki nieco później od di Grassiego i Maldonado, bo na 25 okrążeniu i miał bezpieczną przewagę, kiedy wyjeżdżał z boksów, jednak zupełnie zapomniał o zakazie przekraczania białej linii i zarobił karę przejazdu przez boksy. Włoch prowadzenie stracił tuż przed zjazdem do boksów w Parabolice, a po wykonaniu kary powrócił na tor na 10 pozycji, kończąc wyścig bez ani jednego punktu. Na jego szczęście Bruno Senna (iSport) pomimo dość udanego wyścigu po starcie z 12 pozycji na mecie był piąty, a więc nie zdobył wystarczającej liczby punktów, aby zachować szanse na tytuł.

    Tymczasem di Grassi stoczył emocjonujący pojedynek z Maldonado, który prowadził nawet przez sześć okrążeń po udanym ataku na prostej startowej 10 kółek przed metą. Później jednak uległ Brazylijczykowi podczas hamowania przed pierwszą szykaną i do końca wyścigu jechał już na drugiej pozycji, choć cały czas wywierał presję na kierowcy testowym Renault. Na najniższym stopniu podium stanął Buemi, a na pozostałych miejscach punktowanych finiszowali Romain Grosjean (ART), Senna, Roldan Rodriguez (FMS), Jerome d'Ambrosio (DAMS) i Davide Valsecchi (Durango), który jutro wystartuje z pole position.

    W niedzielę rozstrzygnie się kwestia tytułu wicemistrza, o który walczą Senna (64 pkt.), di Grassi (63 pkt.) i Grosjean (58 pkt.), choć ten ostatni ma raczej nikłe szanse.

    •  Zdjęcia z dzisiejszego wyścigu GP2 we Włoszech
    •  Klasyfikacje generalne GP2 Series 2008

    GP2 Series > 2008 > Włochy (główny), Monza - 5,793 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 6Lucas di GrassiBarwa International Campos GPDallara GP2/08 Renault321h00m23,20310
    2. 23Pastor MaldonadoPiquet SportsDallara GP2/08 Renault32+0:00,7368
    3. 14Sebastien BuemiTrust Team ArdenDallara GP2/08 Renault32+0:06,7856
    4. 4Romain GrosjeanART Grand PrixDallara GP2/08 Renault32+0:17,7895
    5. 2Bruno SennaiSport InternationalDallara GP2/08 Renault32+0:18,3244
    6. 18Roldan RodriguezFisichella Motor Sport InternationalDallara GP2/08 Renault32+0:20,4883
    7. 9Jerome D'AmbrosioDAMSDallara GP2/08 Renault32+0:22,9122
    8. 16Davide ValsecchiDurangoDallara GP2/08 Renault32+0:24,8261
    9. 7Andy SoucekSuper Nova RacingDallara GP2/08 Renault32+0:32,866
    10. 12Giorgio PantanoRacing EngineeringDallara GP2/08 Renault32+0:34,682
    11. 1Karun ChandhokiSport InternationalDallara GP2/08 Renault32+0:35,259
    12. 17Alberto ValerioDurangoDallara GP2/08 Renault32+0:45,567
    13. 20Mike ConwayTrident RacingDallara GP2/08 Renault32+0:59,501
    14. 27Carlos IaconelliBCN CompeticionDallara GP2/08 Renault32+1:31,344
    15. 19Marko AsmerFisichella Motor Sport InternationalDallara GP2/08 Renault311 okr.
    16. 15Luca FilippiTrust Team ArdenDallara GP2/08 Renault302 okr.
    Niesklasyfikowani
    3Sakon YamamotoART Grand PrixDallara GP2/08 Renault27
    21Ho-Pin TungTrident RacingDallara GP2/08 Renault26
    24Michael HerckDavid Price RacingDallara GP2/08 Renault22
    8Alvaro ParenteSuper Nova RacingDallara GP2/08 Renault19
    25Diego NunesDavid Price RacingDallara GP2/08 Renault16
    10Kamui KobayashiDAMSDallara GP2/08 Renault15
    5Witalij PietrowBarwa International Campos GPDallara GP2/08 Renault3
    22Andreas ZuberPiquet SportsDallara GP2/08 Renault3
    11Javier VillaRacing EngineeringDallara GP2/08 Renault3
    Nie wystartowali
    26Adrian VallesBCN CompeticionDallara GP2/08 Renault0
    Pole position: Giorgio Pantano (Racing Engineering) - 1:31,220 (+2 pkt.)
    Najszybsze okrążenie: Pastor Maldonado (Piquet Sports) - 1:36,274 (+1 pkt.)
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    Źródło: GP2Series.com, Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Saruto, 13.09.2008 19:29[!]
    Szkoda że Di Grassi nie miał pełnego sezonu, bo w tym był najlepszy.
    Brawo dla Pantano ! ale do F1 to on nie trafi
    Amalio, 13.09.2008 19:35[!]
    Za późno - już tam był :P
    Maraz, 13.09.2008 19:43[!]
    Z takimi głupimi błędami do F1? Wole już Lucasa di Grassiego, który jest jak solidna firma, choć może nie jeździ nadzwyczaj efektownie :)
    Anderis, 13.09.2008 19:48[!]
    Brawo dla d'Ambrosio, pomimo słabej pozycji startowej piąty wyścig z rzędu ukończył w punktach :P

    Szkoda mi Petrova, że dostał strzała w tył na pierwszym zakręcie po wznowieniu wyścigu.

    Moim zdaniem z kierowców obecnie jeżdżących w GP2 na dostanie się do F1 najbardziej zasługują di Grassi i Maldonado.
    slawek_s, 13.09.2008 19:50[!]
    Swoja droga Pantano smiesznie wyglada w GP2. To tak jakby gosc wrocil sie ze studiow do szkoly sredniej i byl szczesliwy, ze jest najlepszy w klasie.
    Maly-boy, 13.09.2008 20:04[!]
    a co ma się nie cieszyć z mistrzostwa GP2 ?
    fernandof1, 13.09.2008 20:26[!]
    a bedzie 2 wiscig
    jolly-tera piqe bedzie sie musiał bronic przed rodakiem     Lucas di Grassi
    barteks2, 13.09.2008 20:55[!]
    A Hamilton nie popełnia głupich błędów ???
    Maraz, 13.09.2008 21:12[!]
    Popełnia, ale Pantano jest już weteranem wyścigów bolidów najbliżej F1 i naprawdę już dawno powinien być mistrzem. Mógł to chociaż wygraną przypieczętować, a tak został trochę niesmak :)
    BARBP, 13.09.2008 21:44[!]
    Niedzielny wyścig będzie retransmitowany na PSE dopiero o 23.30? :/
    Jędruś, 13.09.2008 21:47[!]
    Pantano może i tam wygląda nieco śmiesznie , ale dla niego to była jedyna szansa by powrócić do F1. Oczywiście wielkie słowa uznania , że udało mu się w końcu zdobyć to upragnione mistrzostwo , ale w jego sytuacji wiele to raczej nie zmienia . Nie ma obecnie zespołu w F1 który na poważnie chciałby go przyjąć. Co najwyżej jeśli by chciał , mógłby zostać testowym .
    Szkoda , że stracił to zwycięstwo w tak debilny sposób . Przez to jest ono , takie dziwne .

    Brawo też dla di Grassiego który przez ostatnie 2 lata był w GP2 zdecydowanie najrówniejszym kierowcą i gdyby nie to, że początek tego sezonu marnował się jako testowy w Renault spokojnie odebrał by mistrza Pantano . Już przecież w tamtym roku go pokonał , a z Glockiem przegrał niewyraźnie .
    To on , a nie Senna jest faworytem do vicemistrzostwa. Grosjean jeszcze nie jest gotowy na debiut F1 i jemu raczej przpadnie to pechowe 4 miejsce, choć jutro wiele się jeszcze może wydarzyć .
    Maraz, 13.09.2008 22:08[!]
    > BARBP
    > Niedzielny wyścig będzie retransmitowany na PSE dopiero o 23.30? :/

    Niestety na to wygląda.
    BARBP, 13.09.2008 23:04[!]
    Niestety to mnie martwi, wątpie żeby prawdziwym fanom GP2 chciało się czekać tyle godzin żeby obejrzeć retransmisję wyścigu. Mam cały dzień unikać stron o F1 (generalnie większość) żeby nie przeczytać o zwycięzcy wyścigu? Trudno, obejrzę wyścig znając wyniki :(
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca