F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Max Guenther odniósł zwycięstwo w sprincie F2 na Silverstone (akt.)

    Pedro Piquet wygrał drugi wyścig GP3 w Wielkiej Brytanii

    Albon wygrywa główny wyścig F2 na Silverstone

    Hubert wygrywa sobotni wyścig GP3

    Markiełow stanął na najwyższym stopniu podium niedzielnego wyścigu F2

    Hughes odniósł zwycięstwo w niedzielnym sprincie GP3

    Russell pewnie wygrywa dzisiejszy wyścig F2 w Austrii

    Illot wygrywa główny wyścig GP3 na Red Bull Ringu

    De Vries wygrywa niedzielne zawody F2 na torze Paul Ricard

    Illot odnosi pierwsze zwycięstwo w GP3 podczas dzisiejszego sprintu

    Więcej wiadomości...
    Spengler odnosi wspaniałe zwycięstwo na torze Nurburgring
    Mateusz Szymkiewicz, 19 sierpnia 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Bruno Spengler odniósł wspaniałe zwycięstwo podczas wyścigu DTM na torze Nurburgring.

    Kanadyjczyk prowadził w rywalizacji od startu do mety, oddając pozycję lidera tylko podczas zjazdów do boksu. Drugi był Edoardo Mortara za kierownicą Audi, który z dojechał do mety z komfortową przewagą nad trzecim Martinem Tomczykiem reprezentującego BMW.

    Na starcie Spengler utrzymał pozycję lidera, a ruszający z trzeciego pola Felipe Albuquerque spadł aż na jedenastą lokatę. Po kilku zakrętach, pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: pierwszy jechał Spengler, drugi Mortara, trzeci Rockenfeller, czwarty Tomczyk, piąty Green, szósty Wickens, siódmy Farfus, ósmy Paffett, dziewiąty Werner, a dziesiąty Scheider. Pod koniec pierwszego kółka, błąd popełnił Dirk Werner, co kosztowało go spadek o dwie lokaty.

    Drugie okrążenie było bardzo pechowe dla Adriena Tambaya, który zderzył się z Miguelem Moliną. Obu zawodników kosztowało to spadek na sam koniec stawki. Kolejne kółko również obfitowało w kolizje, gdzie tym razem pechowcami byli Andy Priaulx (Brytyjczyk po tej kolizji spadł na ostatnie miejsce) i Christian Vietoris, który za to zdarzenie otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową.

    Na przodzie jak i tyle stawki mieliśmy sporo walk o pozycję. Susie Wolff musiała odpierać ataki zaciekle atakującego Moliny oraz Merhiego, a Mike Rockeneller był zmuszony dosyć często spoglądać w lusterka, aby móc obronić swoje trzecie miejsce przed Martinem Tomczykiem. Po dziesięciu okrążeniach startujący z ostatniego miejsca Coulthard, podążał już na piętnastej pozycji. Tymczasem z rywalizacji wycofał się Roberto Merhi.

    Po dwunastu okrążeniach zostały otworzone boksy i jako pierwsi na zmianę opon zdecydowali się Tomczyk, Paffet, Scheider, Werner, Wolff oraz Tambay. Na kolejnym kółku dosyć kosztowny w skutkach błąd popełnił David Coulthard, który po wyjściu z jednego z zakrętów wyjechał zbyt mocno na tarkę i obrócił swojego Mercedesa, lekko uszkadzając jego przód o bandę. Tymczasem na szóste miejsce awansował Gary Paffet, który uporał się z Robertem Wickensem.

    Na piętnastym okrążeniu swój pierwszy pit stop odbył lider wyścigu – Bruno Spengler. Tymczasem do pierwszej trójki wskoczył Martin Tomczyk, który w końcu uporał się z Rockenfellerem. Po przejechaniu sześciu okrążeń na nowych oponach, Jamie Green pojawił się w boksach na swój drugi i zarazem ostatni postój. Na tym samym kółku kolejnym pechowcem został Adrien Tambay, który zakończył w garażu dalszą rywalizację.

    Od dwudziestego piątego okrążenia rozpoczęły się seryjne zjazdy po kolejne komplety opon, które jako pierwsi założyli Ralf Schumacher i Joey Hand. Na następnym kółku zmiany ogumienia zaliczyli Tomczyk oraz Paffet, u którego mechanicy mieli problem z odkręceniem tylnego prawego koła. Taktyka wczesnego postoju u Jamiego Greena pomogła mu przeskoczyć Mike'a Rockenfellera i awansować na czwartą lokatę. Tymczasem w środku stawki Mattias Ekstorm wyprzedził Dirka Wernera.

    Końcówka rywalizacji obfitowała w zaciekłą walkę pomiędzy Ralfem Schumacherem a Rahel Frey, która dysponowała lepszym tempem od Niemca dzięki świeższym oponom. Pomimo ciągłego naciskania na sześciokrotnego zwycięzcę Grand Prix Formuły 1, Frey nie udało się awansować na trzynastą lokatę.

    DTM > 2012 > Nürburgring, Nürburgring Sprint - 3,629 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 7Bruno SpenglerBMW Team SchnitzerBMW M3 DTM491h11m12,84725
    2. 21Edoardo MortaraRosberg AudiAudi A5 DTM49+0:06,70318
    3. 1Martin TomczykBMW Team RMGBMW M3 DTM49+0:10,80215
    4. 5Jamie GreenHWA MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe49+0:22,01912
    5. 9Mike RockenfellerPhoenix AudiAudi A5 DTM49+0:23,05410
    6. 11Gary PaffettHWA Mercedes 2DTM AMG Mercedes C-Coupe49+0:23,7658
    7. 20Robert Wickens (D)Mucke MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe49+0:25,0416
    8. 22Filipe AlbuquerqueRosberg AudiAudi A5 DTM49+0:29,6014
    9. 4Timo ScheiderAbt Audi SportslineAudi A5 DTM49+0:30,4222
    10. 16Augusto Farfus (D)BMW Team RBMBMW M3 DTM49+0:33,6861
    11. 3Mattias EkströmAbt Audi SportslineAudi A5 DTM49+0:35,436
    12. 8Dirk Werner (D)BMW Team SchnitzerBMW M3 DTM49+0:40,828
    13. 6Ralf SchumacherHWA MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe49+0:42,526
    14. 17Rahel FreyAbt AudiAudi A5 DTM49+0:43,105
    15. 10Miguel MolinaPhoenix AudiAudi A5 DTM49+0:46,558
    16. 12Christian VietorisHWA Mercedes 2DTM AMG Mercedes C-Coupe49+0:53,240
    17. 24Susie WolffPersson MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe49+1:09,036
    18. 2Joey Hand (D)BMW Team RMGBMW M3 DTM49+1:12,214
    19. 15Andy Priaulx (D)BMW Team RBMBMW M3 DTM49+1:25,739
    20. 19David CoulthardMucke MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe481 okr.
    Niesklasyfikowani
    18Adrien Tambay (D)Abt AudiAudi A5 DTM14
    23Roberto Merhi (D)Persson MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe9
    Pole position: Bruno Spengler (BMW Team Schnitzer) - 1:24,284
    Najszybsze okrążenie: Bruno Spengler (BMW Team Schnitzer) - 1:25,185 na 31 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Kim Jeong Yeop, 19.08.2012 16:37[!]
    Wyścig raczej z kategorii tych mało emocjonujących. Trzymałem kciuki za Mortare, ale zwycięstwo Spenglera także mnie satysfakcjonuje. Paffett zgodnie z moimi oczekiwaniami odrobił kilka pozycji, gdyby Jego drugi pit stop nie został zepsuty może byłby oczko wyżej. Mam nadzieje, że uda się zdobyć w tym roku drugi tytuł.
    alfistamariusz, 19.08.2012 16:47[!]
    Faktycznie wyścig był monotonny, jedynie Schumacher dostarczył niemałych emocji, dzielnie stawiając opór Rahel Frey, nooo niewiele brakowało... ;-))
    katinka, 19.08.2012 16:55[!]
    Świetny weekend dla BMW i Spenglera, wspaniałe tempo Kanadyjczyka i bezbłędny wyscig i oby tak do końca sezonu, bo jest juz za Paffettem. Trzymam mocno kciuki za mistrzostwo Brunona z BMW, pięknie by było, gdyby ograli Merca i Audi i zdobyli je w swoim pierwszym roku po powrocie.
    Mahilda111, 19.08.2012 17:01[!]
    Jeśli chodzi o majstra wśród kierowców to wszystko jest u BMW otwarte, ale jeśli chodzi o konstruktorów to możliwe będzie pokonanie tylko Audi, bo mają oni kompletnie do bani zawodników, a stajnia z Monachium wystawia o dwa samochody mniej jak konkurencja, zwracając jeszcze uwagę na to, że Hand i Werner kompletnie się nie odnajdują w tym sezonie.
    Karol24, 19.08.2012 17:14[!]
    Nudy straszne. Ale jest jeden plus. Paffett ma teraz realne zagrożenie w mistrzostwach ze strony Spenglera.
    Kamikadze2000, 19.08.2012 18:44[!]
    Tak jest! Niezbyt rajcuje mnie DTM, ale mam tu jednego faworyta - liczę na jakże upragniony tytuł dla Brunona! :))
    adamo342, 19.08.2012 20:01[!]
    Mahilda111-zdecydowanie się z tobą z tobą zgadzam Audi ma słabych kierowców Ekstrom i Scheider nie przypominają kierowców z tamtego sezonu a Rockenfeller Molina i Tambay to już porażka.
    Mahilda111, 19.08.2012 20:08[!]
    @adamo342
    Ja jestem innego zdania, Audi może tylko i wyłącznie liczyć na Ekstorma, Mortarę i Rockenfellera, którzy o dziwo mają spory problem z walką w czołówce. Reszta to nie wiem co tu robi, z chęcią był chciał zobaczyć co Rast potrafi za sterami ich wozu.

    Scheider - Póki jeździ w punktach może być
    Albuquerque - On to chyba dzisiaj na starcie zasnął i ryk silników go obudził...
    Frey - Marketingowa maskotka
    Molina - Ma chłopak czasem przebłyski ale nie widzę go w DTM na dłuższą metę
    Tambay - Na zbity pysk wywalić
    SirKamil, 19.08.2012 20:43[!]
    Wyścig raczej z gatunku sucharów. Dobra strategia Greena i porażka Audi biorąc pod uwagę kwalifikacje. Manewr Tomczyka i ciśnienie na 13 miejsce to raczej mało ale w przerwie wakacyjnej człowiek łaknie byle jakiego ścigania;)
    klip150, 20.08.2012 07:47[!]
    wyścig nieszczególnie pasjonujący. Najciekawsza była chyba walka Raheli z Ralfem, o mało go nie wyprzedziła. W motogp Stoner po wczoajszym wypadku pojechał ze złamana nogą i zerwanymi ścięgnami, większość wyścigu był 3-ci, w końcówce spadł na 4-te miejsce, na prostej 335 km/h. To jest dla mnie gigant.
    Adakar, 20.08.2012 09:31[!]
    @Karol24
    nie tylko Ty na to liczysz. Facetowi należy się niedługo tytuł za samo "zasiedzenie" :D
    To przecież jego 8 (ósmy !) pełen sezon w DTM i 7 kiedy realnie walczy o mistrza. 2 x drugie miejsce , 2 x trzecie miejsce, raz 4 i 5. na koniec sezonu.

    Niestety i w tym sezonie nie wygląda to zbyt różowo. Gary musiałby zrobić DNF przy zwycięstwie Bruno. Jak najbardziej możliwe, ale to Bruno zazwyczaj zalicza kiepskie końcówki sezonu.
    Kolejny wyścig na Zandvort a tam w 2005, 2009 i 2010 wygrywał wiecznie młody tester Mclarena ;)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca