F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.09.2017

Aston Martin zostanie sponsorem tytularnym Red Bull Racing

Villeneuve: Toro Rosso może zapłacić za decyzję o współpracy z Hondą

Bottas liczy na wywalczenie co najmniej drugiego miejsca w mistrzostwach

Hamilton: Nie czuję pragnienia, by celować w zdobycie siedmiu tytułów

24.09.2017

DTM: Rene Rast odniósł zwyciestwo w drugim wyścigu w Austrii

23.09.2017

DTM: Ekstrom odniósł zwycięstwo w sobotnim wyścigu na Red Bull Ringu

Kubica, Massa i di Resta walczą o kontrakt z Williamsem na sezon 2018

22.09.2017

Od sezonu 2018 FIA zmniejszy regulaminową pulę podzespołów silnika

FIA zaostrza przepisy dotyczące falstartów

Organizatorzy GP Meksyku chcą wysłać silny przekaz po trzęsieniu ziemi

Berger: Mateschitz nie jest zmęczony Formułą 1

GP Chin i GP Bahrajnu mogą zamienić się miejscami w kalendarzu F1

Fernley: Liberty Media nadal nie przedstawiło propozycji zmian w F1

21.09.2017

Światowa Rada FIA zatwierdziła zmiany w przepisach F1

Leclerc poprowadzi bolid Saubera podczas czterech piątkowych treningów

Prost: Renault chce być kuszącą opcją na przyszłorocznym rynku kierowców

Brown: Współpraca z Renault nie jest krótkoterminowym rozwiązaniem

Verstappen: Singapur był naszą ostatnią szansą na dobry wynik

20.09.2017

McLaren: Trzy lata współpracy z Hondą były wizerunkową katastrofą

Polski koncern paliwowy sfinansuje test Kubicy w Williamsie?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Kariera Davida Coultharda w liczbach

Od Supermana do gliniarza w Nowym Jorku...
Marek Roczniak, 28 października 2008, wyświetlenia: 3753<< | lista | T- | T+ | >>
W najbliższy weekend David Coulthard wystartuje po raz 246. i zarazem ostatni w Grand Prix Formuły 1.

Aby upamiętnić ten fakt, znany z oryginalnych komunikatów prasowych zespół Red Bull Racing, w ramach zapowiedzi Grand Prix Brazylii przedstawił statystyki z dotychczasowej kariery Szkota, która rozpoczęła się w 1994 roku.

Niektóre z przedstawionych fatów są dość nietypowe, ale tak czy inaczej interesujące. Poniżej przedstawiamy całą listę.

Przed Grand Prix Brazylii 2008 David Coulthard:
  • wziął udział w 245 grand prix
  • zdobył 13 zwycięstw, 62 podium, 18 najszybszych okrążeń, 12 pole position
  • najlepszym rezultatem w mistrzostwach było drugie miejsce w 2001 roku
  • zdobył 535 punktów
  • jeździł w trzech zespołach
  • startował z pierwszego rzędu 37 razy
  • udzielił 55.400 wywiadów
  • nosił 160 kombinezonów wyścigowych, 140 kasków, 85 par rękawic, 1 kombinezon kosmonauty
  • na drugie imię ma Marshall
  • zaliczył 31.332 godzin treningów kondycyjnych
  • jest jedynym człowiekiem, który wszedł na podium F1 w stroju Supermana
  • odbył 1927 lotów samolotem
  • miał siedmiu kolegów zespołowych
  • ma własne muzeum, które sprzedaje "śpioszki" DC
  • zjadł 432 kurczaki na lunch
  • wziął udział w 22 pokazach mody
  • przebrał się raz za policjanta z Nowego Jorku

Źródło: RedBullRacing.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.02.2017  Coulthard: Red Bull dysponuje dwoma bardzo mocnymi kierowcami
06.11.2015  Coulthard zaniepokojony drogą awansu kierowców do F1
21.02.2015  Coulthard: Vettel musi w tym sezonie pokonać Raikkonena
11.02.2015  Briatore: Alonso nie rozstał się z Ferrari w atmosferze konfliktu
10.02.2015  Nurburgring nie ustaje w staraniach o prawo do organizacji GP Niemiec
Tagi:
Coulthard D.
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Corte, 28.10.2008 19:09[!]
haha 432 kurczaki xD, 55.400 wywiadów robi wrażenie :)
Teliss, 28.10.2008 19:12[!]
Kombinezon supermana na podium i kombinezon kosmonauty mnie rozwaliły :D
michal2111, 28.10.2008 19:19[!]
DC to dosyć barwna postać, bez której ciężko mi sobie wyobrazić F1. A co do statystyk, bardzo ciekawe. Kilka z nich rozbawiły mnie, szczególnie kurczaki, śpioszki no i Superman.
fordern, 28.10.2008 19:24[!]
Wytrzymamy bez DC, jak wytrzymuję bez JPM :(
Dominikus, 28.10.2008 19:36[!]
Występował w tym stroju na gp Monaco wtedy w TV4 leciała transmisja i nawet nie pokazali jak rozdawali puchary. Wkurzające to było strasznie.
seba_d, 28.10.2008 20:36[!]
rafaello85, 28.10.2008 20:43[!]
No cóż, szkoda Davida. 10 lat temu podczas pewnego incydentu bardzo miu podpadł... ale ogólnie lubiłem tego gościa. Te liczby faktycznie są ciekawe:) Szkotowi zabrakło kilku wyścigów aby zaliczyć więcej startów niż Michael Schumacher;)
A.S., 28.10.2008 22:30[!]
Jego kariera zaczęła się w dość tragicznych okolicznościach. Przyszło mu zastąpić w zespole Williamsa zmarłego tragicznie wielkiego Ayrtona. Wtedy nie zdobył mojego uznania. Potem jednak wielokrotnie udowadniał, że jest znakomitym kierowcą. Szczególnie dobrze wspominam jego wspólne lata z Miką Hakkinenem w McLarenie. Przeżyłem wtedy z nim wiele wspaniałych chwil. Nigdy nie zapomnę wspaniałego zwycięstwa Davida w Australii '97 po trzech sezonach Maca bez zwycięstwa - ach to były czasy, łezka się w oku kręci. No cóż wszystko się kiedyś kończy.
villy, 29.10.2008 02:09[!]
Kariera Davida Coultharda:
1994 r: "Debiut":
Szkot debiutuje w Gp Hiszpanii (którego nie kończy) w zespole Wiliamsa z numerem 2 u boku Hilla zamiast tragicznie zmarłego Senny, pomaga zdobyć tytuł MŚ konstruktorów, startuje w 8 wyścigach, jedno 2. miejsce w Portugalii, jedno 4, dwa 5. i jedno 6. daje jemu 14 pkt i 8. miejsce w klasyfikacji końcowej. Niestartuje w 4 pierwszych wyścigach, 3 ostatnich i Gp Francji.

1995 r: "Wpadki i niewykorzystane sytuacje":
Nadal u Franka Wiliamsem, tym razem nr startowy 6. Wywalcza 5 PP, niewykorzystuje kilku sytuacji do wygranych np. Gp Włoch, Pacyficu, Australii lub ma awarię Gp Argentyny i Belgii. Zalicza też śmieszne wpadki: wypadnięcie z toru na okr. rozgrzewającym na Monzie czy uderzenie w bandę przy wjeździe do boksów w Adelajdzie. Ostatecznie odnosi jedno zwycięstwo (w Portugalii), cztery 2. miejsca, trzy 3. i jedno 4. co daje 49 pkt i 3. miejsce w klasyfikacji.
Szkot, 29.10.2008 07:35[!]
Braveheart odchodzi :(
NEO86, 29.10.2008 11:53[!]
Fajne statystyki. Najbardziej rozbawiły mnie śpioszki i kurczaki:)
villy, 29.10.2008 13:24[!]
cd.
1996 r: "Trudne początki w Mclarenie":
Po 2 latach pobytu w Grove przeniósł się do stajni Rona Dennisa miał nr 8, a partnerem był Mika Haekkinen, jednak to był trudny sezon, do pozytywów zaliczy się świetne starty na Nurburgringu (z 6 na 2) i na Imoli (z 4 na 1), a także 2 podia: w Gp Europy (3. miejsce) i chaotycznym Gp Monaco (2. miejsce), zaliczył na Estorilu pierwszą kolizję z Haekkinenem, a w ostatnich 5 wyścigach nie zdobył ani jednego punktu większości nie kończąc. Zajmował: jedno 2. miejsce, jedno 3, jedno 4, dwa 5. i jedno 6. co dało 18 pkt i 7. miejsce w klasyfikacji końcowej.

1997 r: "Znowu zwycięża":
Tym razem nr 10. Po słabych poprzednich paru sezonach przyszły 3 długo oczekiwane przez Mclaren zwycięstwa w tym 2 Coultharda w Australii i na Monzie do tego przyszły jeszcze 2 podia, pechowa porażka w Montrealu, dziwna porażka z Haekkinenem na Jerez i podwójny defekt Mclarena na Nurburgringu. W sumie: 2 zwycięstwa, dwa 2. miejsca, jedno 4, i jedno 6. co dało 36 pkt i 3. miejsce w klasyfikacji końcowej.

1998: "Mistrz świata ale tylko zespołowo":
Nr startowy 7. W nowym sezonie Mclaren był wreszcie konkurencyjny, a na początku sezonu miażdżył rywali (w 2 pierwszych wyścigach nie wyprzedzili tylko po razie M.Schumachera i Wurza). Coulthard wywalczył 3 PP i raz wygrał na Imoli. Poza tym na A1 będąc na początku wyścigu na końcu stawki przebił się na 2. miejsce. Jednak był w cieniu Haekkinena. W Argentynie spowodował 2 kolizje z: M.Schumacherem i Villeneuvem eliminując tego drugiego. Zapamiętany będzie z spowodowania największego karambolu w historii i kolizji z M.Schumacherem (oba w Belgii), który potym chciał się bić krzycząc "On chciał mnie zabić". W sumie: 1 wygrana, sześć 2. miejsc, dwa 3, i dwa 6. co w sumie dało 56 pkt i 3. miejsce w klasyfikacji końcowej.
tytus77, 29.10.2008 15:11[!]
co on sobie "sznity" na rece nozem kresli ze wie ile kurczakow zjadl? :D LOL
villy, 29.10.2008 21:01[!]
1999 r: "Próby wyjścia z cienia Haekkinena"
Nr startowy 2. Tym razem Coulthard po słabym początku, został (2 podia po 7 wyścigach, a tylko 3 ukończył) namówiony przez prasę brytyjską o przestanie być numerem 2 w zespole. Czego efekty widzieliśmy na A1 Ring gdzie wypchnął z toru partnera na 1 okr. i na Spa gdzie na starcie o mało nie doszło do kolizji- w tym pierwszym przypadku zaprzepaścił szansę na wygraną na dublowaniu, tak samo na Imoli. Słabo pojechał w Niemczech i we Włoszech, a w Gp Europy błędem z oponami i poślizgiem zaprzepaścił szansę na wygraną. na 2 wyścigi przed końcem sezonu miał jeszcze szansę na tytuł ale 3 ostatnich wyścigów nie ukończył. Wewnętrzna rywalizacja spowodowała że tytuł mistrza świata konstruktorów przepadł. W sumie: wygrał 2 wyścigi (na Silverstone i Spa), 4x2. miejsca i 2x5. miejsca co dało 48 pkt i 4. miejsce w klasyfikacji.

2000 r: "Mocny, ale na finiszu poległ":
Nr startowy 2. Tym razem po fatalnym początku (po 2 wyścigach 0 pkt) Coulthard podjął walkę z Haekkinenem i M.Schumacherem, wygrał 3 wyścigi (Gp: Wielkiej Brytanii, Monaco i Francji), zaliczył kilka podiów i wpadkę mechaników którzy się spóźnili w Montrealu przed startem do okr. rozgrzewającego. Po Gp Niemiec 2 pkt tracił do lidera, po 3. miejscu na Węgrzech 6 i 4 pkt do liderów. Jednak potem już nie był tak konkurencyjny. Opóźnienie zespołu ze zmianą opon w Belgii, kraksa na Monzie, falstart w USA, a w Japonii za wolny. W Malezji mógł wygrać jednak przed I postojem miał problemy i musiał wcześniej zjechać i skończyło się na 2. miejscu. Wywalczył 2 PP. Przed Gp Hiszpanii (2. miejsce) przeżył katastrofę lotniczą gdzie zginął jego przyjaciel. W sumie: 3 zwycięstwa, 3x2. miejsca, 5x3, 1x4 i 1x5. co w sumie dało 73 pkt. i 3 miejsce w klasyfikacji.
Andre180, 03.11.2008 16:45[!]
David Coulthard to świetny kierowca tylko dlaczego jego ostatni sezon był jego najgorszym w karierze
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca