F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA i FOTA porozumiały się w sprawie redukcji kosztów

"Jestem zachwycony z rezultatu tego spotkania." - powiedział Mosley po spotkaniu w Monako.
Marek Roczniak, 11 grudnia 2008, wyświetlenia: 2202<< | lista | T- | T+ | >>
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) i zespoły Formuły Jeden osiągnęły wczoraj w Monte Carlo porozumienie w kwestii redukcji kosztów. Obie strony określiły środowe spotkanie jako najbardziej udane ze wszystkich dotychczasowych.

Na szczegóły będziemy musieli zaczekać do piątku na decyzje podjęte przez Światową Radę Sportów Motorowych, jednakże mówi się, że propozycje przedstawione przez stowarzyszenie zespołów FOTA spełniają wszystkie cele, jakie chciała osiągnąć FIA odnośnie oszczędności w 2010 roku. Zespoły zaproponowały także sposoby na zmniejszenie wydatków już w przyszłym roku.

„Jestem zachwycony z rezultatu tego spotkania.” – powiedział prezydent FIA – Max Mosley po wczorajszym spotkaniu. Luca di Montezemolo z Ferrari, który stoi na czele Formula One Teams Association (FOTA), dodał: „Jedność zespołów była kluczową sprawą dla zrealizowania celów nowej Formuły Jeden, ale z tym samym DNA, czego życzyła sobie FIA”.

Posunięcia szykowane na najbliższe lata obejmują najprawdopodobniej zdecydowaną redukcję limitu kilometrów testowych (nawet o połowę), dalsze ograniczenie rozwoju aerodynamiki i użycia tunelów aerodynamicznych, czy zwiększenie użycia standardowych komponentów. Nie wiadomo jednak, czy zespoły zaproponowały FIA zadowalającą alternatywę dla standardowego silnika. Wszystkiego dowiemy się najprawdopodobniej jutro.

Źródło: Formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.02.2017  Powstanie nowe stowarzyszenie zespołów Formuły 1?
28.02.2014  Stowarzyszenie Zespołów F1 zostało rozwiązane
17.02.2014  Telegraph: FOTA chyli się ku upadkowi
04.06.2013  Zespoły F1 muszą uważniej pracować nad regulaminami
27.05.2013  FOTA już przed rokiem ustaliła stanowisko w sprawie testów opon
Tagi:
FOTA
FIA
Mosley M.
di Montezemolo L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adam1970, 11.12.2008 12:23[!]
Honda wszystkim bardzo pomogła w tym zachwycie... Zresztą o redukcji kosztów mowili wszyscy, lecz teraz DNA Formuły 1 będzie bardziej jednolite, bo panowie tego sportu maja zbyt wiele do stracenia. I nie tylko oni...
kuba_new, 11.12.2008 14:46[!]
juz sie boje co oni wymyslili
moze standardowa kierownice :)
Corvi78, 11.12.2008 16:11[!]
"... dalsze ograniczenie rozwoju aerodynamiki i użycia tunelów aerodynamicznych..."
jeszcze trochę, a zabronią projektowania bolidów na komputerach.
marios76, 13.12.2008 13:01[!]
Corvi, dokładnie tak nie będzie, ale myślę że wrócą lepsze czasy dla kierowców... Dziwicie się? Dla tych którzy będą lepsi ,będzie i większa kasa i chwała, bez narzekania,że Kubica ma słabszy bolid... to oczywiście nie w przyszłym sezonie, ale niedługo... doczekamy. Jestem za tym, aby różnice między teamami były mniejsze, większa rywalizacja wsród ekip które nie wydają na sezon np 150 i 400 milionów, wszyscy niech wydadzą podobne pieniądze a przewaga niech wynika z walki, talentu i doświadczenia.Może wtedy f1 przestaną opuszczać zespoły które nie nadążają... Będzie lepiej, a te 2-3 lata przejściowe wytrzymamy razem i f1 i jej fani!

Gdy różnice między bolidami będą mniejsze to często od kierowcy będzie zależało powodzenie w wyścigu... osobiście nie sądzę,że te różnice tak się zniwelują, że Red Bull będzie wygrywał z Ferrari, ale nie będzie im tak trudno być bliżej... a nam tylko o to chodzi!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca