F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.08.2018

Briatore: Alonso stracił motywację do dalszych startów w F1

15.08.2018

Vettel: Ferrari stać na poprawę potencjału

Alonso chwali kierunek ostatnich zmian w McLarenie

ESPN: McLaren potwierdzi w czwartek dwuletni kontrakt z Sainzem

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (1)

14.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Fernando Alonso zakończy karierę w Formule 1 po sezonie 2018

Niki Lauda może w tym roku nie wrócić do padoku F1

Abiteboul: Ricciardo nie będzie wygrywał z Renault co najmniej do 2020 roku

Leclerc: Po słabym starcie sezonu postępy Saubera wyglądają na jeszcze większe

13.08.2018

Tost: Niedziałające poprawki są odpowiedzialne za słabą formę

Magnussen: Formuła 1 wreszcie sprawia mi radość

Raikkonen przedłużył kontrakt z Ferrari na starty w sezonie 2019?

12.08.2018

Massa rozczarowany wypowiedzią Strolla o braku wsparcia w sezonie 2017

Sirotkin: Sauber znalazł się już poza zasięgiem Williamsa

Renault zaskoczone postępami Ferrari nad jednostką napędową

Brown: McLaren potrzebuje dobrego bolidu by zaryzykować z młodymi kierowcami

Stroll: Moje uczucie do Formuły 1 to "kocham-nienawidzę"

11.08.2018

Wywiad z e-sportowym kierowcą Mercedesa - Patrykiem Krutyjem

Wyniki oglądalności wyścigów F1 są gorsze o 4% względem sezonu 2017

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA i FOTA porozumiały się w sprawie redukcji kosztów

"Jestem zachwycony z rezultatu tego spotkania." - powiedział Mosley po spotkaniu w Monako.
Marek Roczniak, 11 grudnia 2008, wyświetlenia: 2168<< | lista | T- | T+ | >>
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) i zespoły Formuły Jeden osiągnęły wczoraj w Monte Carlo porozumienie w kwestii redukcji kosztów. Obie strony określiły środowe spotkanie jako najbardziej udane ze wszystkich dotychczasowych.

Na szczegóły będziemy musieli zaczekać do piątku na decyzje podjęte przez Światową Radę Sportów Motorowych, jednakże mówi się, że propozycje przedstawione przez stowarzyszenie zespołów FOTA spełniają wszystkie cele, jakie chciała osiągnąć FIA odnośnie oszczędności w 2010 roku. Zespoły zaproponowały także sposoby na zmniejszenie wydatków już w przyszłym roku.

„Jestem zachwycony z rezultatu tego spotkania.” – powiedział prezydent FIA – Max Mosley po wczorajszym spotkaniu. Luca di Montezemolo z Ferrari, który stoi na czele Formula One Teams Association (FOTA), dodał: „Jedność zespołów była kluczową sprawą dla zrealizowania celów nowej Formuły Jeden, ale z tym samym DNA, czego życzyła sobie FIA”.

Posunięcia szykowane na najbliższe lata obejmują najprawdopodobniej zdecydowaną redukcję limitu kilometrów testowych (nawet o połowę), dalsze ograniczenie rozwoju aerodynamiki i użycia tunelów aerodynamicznych, czy zwiększenie użycia standardowych komponentów. Nie wiadomo jednak, czy zespoły zaproponowały FIA zadowalającą alternatywę dla standardowego silnika. Wszystkiego dowiemy się najprawdopodobniej jutro.

Źródło: Formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.02.2017  Powstanie nowe stowarzyszenie zespołów Formuły 1?
28.02.2014  Stowarzyszenie Zespołów F1 zostało rozwiązane
17.02.2014  Telegraph: FOTA chyli się ku upadkowi
04.06.2013  Zespoły F1 muszą uważniej pracować nad regulaminami
27.05.2013  FOTA już przed rokiem ustaliła stanowisko w sprawie testów opon
Tagi:
FOTA
FIA
Mosley M.
di Montezemolo L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adam1970, 11.12.2008 12:23[!]
Honda wszystkim bardzo pomogła w tym zachwycie... Zresztą o redukcji kosztów mowili wszyscy, lecz teraz DNA Formuły 1 będzie bardziej jednolite, bo panowie tego sportu maja zbyt wiele do stracenia. I nie tylko oni...
kuba_new, 11.12.2008 14:46[!]
juz sie boje co oni wymyslili
moze standardowa kierownice :)
Corvi78, 11.12.2008 16:11[!]
"... dalsze ograniczenie rozwoju aerodynamiki i użycia tunelów aerodynamicznych..."
jeszcze trochę, a zabronią projektowania bolidów na komputerach.
marios76, 13.12.2008 13:01[!]
Corvi, dokładnie tak nie będzie, ale myślę że wrócą lepsze czasy dla kierowców... Dziwicie się? Dla tych którzy będą lepsi ,będzie i większa kasa i chwała, bez narzekania,że Kubica ma słabszy bolid... to oczywiście nie w przyszłym sezonie, ale niedługo... doczekamy. Jestem za tym, aby różnice między teamami były mniejsze, większa rywalizacja wsród ekip które nie wydają na sezon np 150 i 400 milionów, wszyscy niech wydadzą podobne pieniądze a przewaga niech wynika z walki, talentu i doświadczenia.Może wtedy f1 przestaną opuszczać zespoły które nie nadążają... Będzie lepiej, a te 2-3 lata przejściowe wytrzymamy razem i f1 i jej fani!

Gdy różnice między bolidami będą mniejsze to często od kierowcy będzie zależało powodzenie w wyścigu... osobiście nie sądzę,że te różnice tak się zniwelują, że Red Bull będzie wygrywał z Ferrari, ale nie będzie im tak trudno być bliżej... a nam tylko o to chodzi!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca