F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

09.01.2019

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki

Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019

Sirotkin zostanie drugim kierowcą rozwojowym Ferrari?

Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?

08.01.2019

Laurent Mekies faworytem do objęcia posady dyrektora technicznego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Heidfeld: Slicki są największym wyzwaniem

"Różnice w ustawianiu bolidu wynikają głównie z nowych opon, a nie aerodynamiki".
Igor Szmidt, 11 grudnia 2008, wyświetlenia: 2723<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowca zespołu BMW SauberNick Heidfeld podkreślił, że dbanie o kondycję nowych opon typu slick firmy Bridgestone będzie w największym stopniu decydowało w ustawieniach bolidów w sezonie 2009.

Mimo, że największe zainteresowanie wzbudzały dotychczas nowe skrzydła przygotowane z myślą o regulacjach na przyszły sezon, to jednak Niemiec uważa, iż zrozumienie pracy opon będzie sprawą priorytetową w przyszłym roku.

Opony typu slick mają te same wymiary, co stare opony z rowkami. To oznacza, że przyczepność nowych opon wzrosła bardziej z przodu, bowiem cztery rowki na przednich oponach zabierały procentowo większy obszar, niż na tylnych. „Są pewne różnice w ustawianiu bolidu, lecz wynikają one głównie z nowych opon, a nie aerodynamiki.” – powiedział Heidfeld.

„Wszyscy wiedzą, że tylne opony bolidu będą się zużywały w szaleńczym tempie, więc będzie to główny problem w nowym sezonie. Mamy dużo mniejszą siłę dociskową, co oczywiście oznacza ogólnie mniejszą przyczepność, ale największym wyzwaniem będą opony. Wydaje się, że mamy zbyt dużą przyczepność z przodu w porównaniu z tyłem”.

O ile podczas ostatnich testów w Barcelonie zespoły miały problemy z odpowiednim dogrzaniem opon w zimnych warunkach, o tyle w Jerez walczą z nadmiernym zużyciem tylnych gum, co zwiększa nadsterowność bolidu z biegiem danego przejazdu. „Zużycie tylnych opon jest bardzo złe.” – powiedział Niemiec.

„Doświadczamy zupełnie innego zjawiska niż w Barcelonie, gdzie nikt nie mógł odpowiednio dogrzać opon. W Barcelonie mieliśmy zarówno miękkie, jak i twarde opony, ale myślę, że nikt, nawet chłopaki z bardzo wysoką siłą dociskową nie byli w stanie ich użyć! Problemem jest degradacja tylnych opon. Jest fatalna, ale dobrą stroną tego problemu jest to, że mają go wszyscy”.

Mimo swoich problemów w kwalifikacjach z zeszłego roku, gdzie miał problemy z odpowiednim dogrzaniem opon, Heidfeld jest pewien, że ta sprawa już się nie powtórzy. „Po testach na dwóch różnych torach zaczynam lepiej rozumieć działanie opon i nie powinniśmy mieć już tych problemów w przyszłym roku.” – powiedział Nick. „Myślę, że z tegorocznymi oponami jest mi łatwiej i szybciej je zrozumiałem, niż poprzednie”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.02.2016  Heidfeld: Formuła 1 nie przechodzi wielkiego kryzysu
26.06.2014  Heidfeld i Sarrazin kierowcami Formuły E
19.03.2014  Trulli i Heidfeld dołączają do klubu kierowców Formuły E
23.01.2013  Heidfeld razem z Rebellionem w 2013 roku
23.01.2013  Heidfeld: Hulkenberg podjął dobrą decyzję
Tagi:
Heidfeld N.
BMW

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Andre, 11.12.2008 14:29[!]
To jasne jak słońce, że slicki to dla niego największy problem. W końcu nowa o oponach. Będzie miał tyle problemów z ich rozgrzaniem..... :P
Np. tacy kierowcy jak Kubica czy Webber będą mieli problemy z KERS-em... Slicki to najmniejszy problem. To nawet + Przecież to dodatkowa przyczepność....
zawias, 11.12.2008 14:35[!]
Niepokoi mnie zużycie tylnych opon co w przypadku agresywnej jazdy Kubicy da mu się we znaki. Heidfeld potrafi je oszczędzać lepiej. Poza tym jeśli teraz tak zaprojektuja zawieszenie żeby Heidfeld nie miał problemów z dogrzewaniem to dla Kubicy może to oznaczać przegrzewanie i szybsza degradację.
kuba_new, 11.12.2008 14:42[!]
kurcze to nicku gada z tymi opanami?
trzeba jezdzic a nie gadac :)
Banditto, 11.12.2008 14:50[!]
On tylko zapowiada, że usprawiedliwieniem dla jego słabszych wyników będą znowu opony. ;-) Rowkowanych nie mógł dogrzać a slicki będą za szybko mu się zużywały. xD
Andre, 11.12.2008 15:06[!]
Hiedfeld to gumowy mięczak dwoma słowami : P
rmn, 11.12.2008 15:38[!]
Kubica zawsze mowi, ze woli troche podsterowny samochod wiec to nie on bedzie mial najwiekszy problem ze zuzyciem tylnych opon.
byczek_1988, 11.12.2008 15:57[!]
w tym problem, że bolid prawdopodobnie już na wstępie będzie nadsterowny, co wynika z charakterystyki nowych opon i rozmiarów skrzydeł :)
rafaello85, 12.12.2008 14:48[!]
Gdyby zakazano kocy grzewczych ( tak jak pierwotnie zakładano), to Nick dopiero miałby problemy;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca