F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.08.2018

Briatore: Alonso stracił motywację do dalszych startów w F1

15.08.2018

Vettel: Ferrari stać na poprawę potencjału

Alonso chwali kierunek ostatnich zmian w McLarenie

ESPN: McLaren potwierdzi w czwartek dwuletni kontrakt z Sainzem

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (1)

14.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Fernando Alonso zakończy karierę w Formule 1 po sezonie 2018

Niki Lauda może w tym roku nie wrócić do padoku F1

Abiteboul: Ricciardo nie będzie wygrywał z Renault co najmniej do 2020 roku

Leclerc: Po słabym starcie sezonu postępy Saubera wyglądają na jeszcze większe

13.08.2018

Tost: Niedziałające poprawki są odpowiedzialne za słabą formę

Magnussen: Formuła 1 wreszcie sprawia mi radość

Raikkonen przedłużył kontrakt z Ferrari na starty w sezonie 2019?

12.08.2018

Massa rozczarowany wypowiedzią Strolla o braku wsparcia w sezonie 2017

Sirotkin: Sauber znalazł się już poza zasięgiem Williamsa

Renault zaskoczone postępami Ferrari nad jednostką napędową

Brown: McLaren potrzebuje dobrego bolidu by zaryzykować z młodymi kierowcami

Stroll: Moje uczucie do Formuły 1 to "kocham-nienawidzę"

11.08.2018

Wywiad z e-sportowym kierowcą Mercedesa - Patrykiem Krutyjem

Wyniki oglądalności wyścigów F1 są gorsze o 4% względem sezonu 2017

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Toyota na 1 miejscu w rankingu wiarygodności kredytowej

Dziennikarze z Financial Times przestudiowali wiarygodność kredytową zespołów F1.
Mariusz Karolak, 11 grudnia 2008, wyświetlenia: 2424<< | lista | T- | T+ | >>
Gdyby punktualność w wywiązywaniu się ze zobowiązań finansowych zespołów Formuły 1 miała odniesienie do sytuacji na torze, to wówczas Toyota byłaby mistrzem. Tak czy inaczej japoński zespół raczej nie będzie kolejnym po Hondzie, który pożegna się z F1 z powodu braku funduszy na starty.

Dziennikarze z Financial Times przestudiowali wiarygodność kredytową zespołów F1 i w gronie dziewięciu ekip najlepiej wypadła Toyota. Badanie można uznać za w miarę wiarygodne, bowiem przeprowadziła je czołowa wywiadownia gospodarcza Dun and Bradstreet. Wynika z nich, że Toyota to jedyny zespół, który regularnie i terminowo opłaca swoje rachunki.

Przygotowany przez Dun and Bradstreet 'F1 Paydex' dowodzi, że mający siedzibę w niemieckiej Kolonii zespół zazwyczaj płaci swoje rachunki na 5 dni przed ostatecznym terminem. Na drugim miejscu w tym rankingu są dwa zespoły Red Bulla, które w 99% płacą swoje zobowiązania finansowe na czas. Pod koniec tej niecodziennej listy jest Williams – jedyny dziś w stawce zespół nie wspierany przez milionera albo producenta samochodów. Zdaniem dziennikarzy Financial Times i ludzi z Dun and Bradstreet, ekipa z Grove średnio opłaca swoje rachunki z 11 dniowym opóźnieniem. Podobnie robiła też Honda.

Tymczasem na samym końcu rankingu 'F1 Paydex' znajduje się tegoroczny debiutant Force India. Ekipa ta 99% swoich rachunków opłaca z opóźnieniem – średnio jest to 75 dni po wymaganym terminie. Dane wskazują, że w porównaniu do początku roku 2007, czas opłacania rachunków przez stajnię z Silverstone wydłużył się średnio o 25 dni. Zespoły Renault, BMW Sauber, Ferrari i McLaren, zatem cała czołówka z ostatnich kilku lat, znajdują się w połowie tego rankingu. Spłacalność rachunków po terminie wynosi u nich od 3% do 40%.

Źródło: PaddockTalk.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.08.2018  Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (1)
14.08.2018  Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019
11.08.2018  Wyniki oglądalności wyścigów F1 są gorsze o 4% względem sezonu 2017
10.08.2018  Brawn sprzeciwia się skracaniu dystansu wyścigów
09.08.2018  Carey: Liberty pracuje nad ocaleniem GP Niemiec
Tagi:
F1 ogólnie
Toyota

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SzczepanPL, 11.12.2008 20:56[!]
Williams papa ?
Maraz, 11.12.2008 21:08[!]
11 dni to jeszcze nie tragedia, popatrz na Force India - ci to dopiero mają naliczane odsetki... :D
Ducsen, 11.12.2008 21:09[!]
Powinniście zakazać postów typu "Koniec Williamsa" czy "Williams papa" - to jest przynajmniej dla mnie tak samo wkurzające jak dla innych FiAmilton...
michal5, 11.12.2008 21:44[!]
to nie które zespoły maja słabą Księgowe
SzczepanPL, 11.12.2008 22:27[!]
joke przeceiz sir Frank nie odpusci tak samo jak Mallaya czy jak to tam sie pisze ;p
kumien, 12.12.2008 01:07[!]
Nie do końca jest pewne, że Toyota zostaje. W Japoni jest recesja ich gospodarka rozwija się w tempie -2%. U nas na Dolnym Śląsku w mają zwolnić około 200 osób, bo sprzedaż im spadła prawie o 20%. Takie dane budzą niepokój, bo dalej nie widać końca problemów, a zawsze trzeba mieć plan awaryjny, czyli wystarczającą ilość kasy, aby przetrwać. Poza tym to jak szybko się płaci jest też zależne od osobowości szefa, a w Toyocie nad wszystkim czuwa Japończyk, czyli wszystko ma być jak w zegarku.
Kara Nocny Cień, 12.12.2008 01:24[!]
A to ciekawe -2%...

Nie powinno nikogo dziwić... w końcu to Toyota jest twórcą Just in Time i ogólnie sprawnego zarządzania.
Toyota ma inny problem. Pomimo wielkiego nakładu nie mogą wbić się do czołówki i jeżeli odejdą to raczej z przyczyn braku sukcesów...
oligator, 12.12.2008 11:41[!]
tak, jesli Toy odejdzie to przez wyniki. ale kryzys to dobre alibi. zreszta podejrzewam Honde o to ze odejscie z F1 tez jest polityczna decyzja, myslac : teraz nam uwierza ze to przez kryzys.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca