F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Kary dla Trullego i Vettela za przewinienia w GP Australii

Trulli dostał 25 sekund kary, a Vettel 10 miejsc do tyłu na starcie w Malezji.
Igor Szmidt, 29 marca 2009, zmieniony 29.03.2009 12:53, wyświetlenia: 11554<< | lista | T- | T+ | >>
W wyniku śledztwa przeprowadzonego po Grand Prix Australii zespół sędziowski FIA nałożył na Jarno Trullego karę 25 sekund, która spycha go na dwunastą pozycję w klasyfikacji dzisiejszego wyścigu. Toyota zadeklarowała już, że odwoła się od tej decyzji.

Ponadto Sebastian Vettel dostał karę przesunięcia o 10 miejsc w dół na starcie do wyścigu w Malezji, za kolizję z Robertem Kubicą. Tymczasem Red Bull Racing będzie musiał zapłacić karę finansową 50.000 USD za to, że nie nakazał swojemu kierowcy zjechania z toru pomimo poważnych uszkodzeń samochodu.

Źródło: Formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
Trulli J.
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Leman, 29.03.2009 15:33[!]
W zasadzie wina Vettela jest bezsporna. Nie tylko,że nie włączył prawego kierunkowskazu, ale na dodatek przejechała na czerwonym świetle przez przejście dla pieszych. W końcu jest to tor uliczny. Dobrze,że jakaś staruszka nie przechodziła w tym czasie przez jezdnię. Sędziowie sa mądrymi ludzmi i muszą wszystkie okoliczności wziąć pod uwagę. Oczywiście, że Vettel zasługuje na karę.
rafaello85, 29.03.2009 16:12[!]
Vettel dostał karę za kraksę z Kubicą. Barrichello spowodował kolizję tuż po starcie, później puknłął Raikkonenna i
nawet reprymendy nie dostał. Dziwne.
Toyota chce się odwołać od kary? Strata czasu... od kary "stop and go" nie ma odwołania. McLaren i Hamilton przekonali się o tym rok temu.
Huckleberry, 29.03.2009 16:13[!]
Nie podoba mi się ta moda na kary po wyścigu. :((( Rozumiem, że jakby ktoś coś zrobił złośliwie.... Ale w przypadku Vettela to była normalna walka na torze, za duża podsterowność, podskoczenie na krawężniku... Sędziowie doprowadzą do tego, że zamiast walki będziemy mieli to co zwykle. Z Trullim też dziwna sprawa...
Czy możemy ustalić ostatecznie za co jest kara dla Vettela? Bo z artykułu wynika, że za kolizję. Natomiast za jazdę na 3 jest dla zespołu,
villy, 29.03.2009 16:21[!]
Zgadzam się z tym że to wina Vettela i to nie zmienia nic w tym czy Kubek powinien zaczekać z wyprzedzaniem czy nie ze względu na to że to była szykana czy coś w tego rodzaju. Ale jak dla mnie to był zwykły incydent wyścigowy. Choć fakt faktem że kolizje w walce o pozycje w czołówce są rzadko spotykane, gdyż zazwyczaj wyprzedzany odpuszcza. Trulliego nie widziałem. Choć rzeczywiście szkoda że tak jak ktoś tu zauważył że nie dadzą kary na następny wyścig zawodnikowi który stał na podium. A co do Barrichello to nie widziałem jego winy, ale może się mylę bo pewien nie jestem bym musiał zobaczyć powtórkę.

Jak dla mnie to Webber wpadł na Barrichello, a nie na odwrót. Patrzyłem na powtórkę i Webber zaczął skręcać w stronę Brazylijczyka.
MMM, 29.03.2009 16:50[!]
rozumiem, że wszyscy tu jesteśmy za Kubicą ale to był tzw. zwykły incydent wyścigowy i napewno vettel gdyby mógł to by mocniej skręcił w prawo ( ale go podpbiło na krawężniku lub coś w tym stylu i stało sie) powinno być bez kary. takie jest moje zdanie.
mkpol, 29.03.2009 16:52[!]
villy celem kubka nie było wyprzedzenie WunderVaffena tylko dogonienie i powalczenie z Guzikiem. Ten manewr był tylko środkiem do tego celu. Był szybszy i mijał wolniejsze auto. Może miał jeszcze pytać Vaffena czy może? Stewardzi mają trochę więcej doświadczenia niż my więc skoro ukarali go to znaczy że zasłużył i coś na rzeczy było. Utrata przyczepności była efektem przyspieszania a nie hamowania. Kubek i tak zachował się jak genitelman bo zostawił mu miejsca na jelcza a nie na bolid F1. Chłopczyk nie umie przegrywać z honorem (czyżby syndrom rasy panów?)
atb, 29.03.2009 17:25[!]
Każdy policjant drogówki w tym kraju wam powie:
Vettel nie dostosował prędkości do warunków jazdy - 6-8 pkt (w plecy) za spowodowanie kolizji;
tylko ten mandat (50 tys.) nie wiem z jakiego taryfikatora
Huckleberry, 29.03.2009 17:35[!]
atb - w Finlandii mandaty obliczają na podstawie procenta od zarobków :P
Zykmaster, 29.03.2009 17:53[!]
Raffaello85. Tak jak z SC, gdzie Brawn dużo zyskał... ;). W sztabie sędziowskim może ktos grubą kase zarobic za Tytuły Brawn Gp...


Jakis Replay z 2007 roku ??
mkpol, 29.03.2009 18:46[!]
Kara tak naprawdę nie była dla WunerVaffela tylko dla jego potencjalnych naśladowców. Co by nie mówić takich numerów nie robi się bezkarnie podczas walki o podium. Kara surowa, ale w pełni zasłużona i bardzo ale to bardzo pouczająca. Następnym razem każdy się chwilunię zastanowi zanim powtórzy jego głupotę. Nie można bezkarnie wyeliminować przeciwnika z walki o zwycięstwo.
pmerlon, 29.03.2009 19:19[!]
mkpol zgadzam się z Tobą co do zasłużoności kary, Kubica walczył o zwycięstwo i należało sie Vettelowi jak psu buda. Wydaje mi sie ze puścił hamulec i to było przyczyną, że nie zmieścił się w torze jazdy jakim powinien pojechać. Ale równocześnie przesadziłeś określając ten manewr "głupotą". Chciał za wszelką cenę utrzymać Roberta za sobą i walczył, miał 0,12 sek na decyzję moze, raczej zadziałał instynkt, przeprosił zresztą Kubicę od razu przez radio i później w wypowiedzi jak mu zeszło ciśnienie. Co niektórzy by się nie zdobyli na to, dlatego lubię Vettela.
zawias, 29.03.2009 19:34[!]
Popieram mkpol! Czytam Cię jakbym sam to pisał.
Nawet gdy Vet zrobił to nieumyślnie-a tak pewnie było to kara musi być i tyle. Gdyby mu udowodnili, że umyślnie to gorzej by po dupie dostał.Dlatego śmieszy mnie to pisanie niektórych o incydencie wyścigowym. Owszem był incydent ale z karą. W końcu Vet nie wyhamował, nieprawdaż?
Poza tym sam się przyznał, przeprosił. Zachował się honorowo nie jak na Niemca przystało. Ale w naszym kraju to nie wystarczy. Są na tym forum specjaliści, którzy wiedzą lepiej.:-).
Babelec, 29.03.2009 19:58[!]
Co do Kuby i Vettela - jak dla mnie fotki z linku wyjaśniają wszystko. Wystarczy popatrzeć na tor jazdy.
http://forum.plan...95&start=40&
A.S., 29.03.2009 20:32[!]
To teraz czekam, na 14 kwietnia, by trybunał wydał korzystny wyrok w sprawie nieprzepisowych dyfuzorów i zwycięzcą wyścigu w Australii zostanie..... ha, ha :)
...kierowca, który dziś na przekór wielu tu komentujących udowodnił, że jest bardzo dojrzałym zawodnikiem i potrafi prowadzić niezbyt udany (mówiąc delikatnie by nie naftykać zbytnio swojej ulubionej ekipie) bolid, a nie tylko najlepszy bolid w stawce. Potrafi też walczyć, nawet nie ze środka, ale z końca stawki i w pełni zasługuje na tegoroczny numer na bolidzie.
Huckleberry, 29.03.2009 21:25[!]
A.S. witam ponownie :) Hamilton dzisiaj bardzo zyskał w moich oczach co już gdzieś pisałem, ale zginęło w setkach komentarzy ;)
Naprawdę jestem ciekaw jak McLaren wybrnie z tych opresji. Nie do końca wierzyłem w te ich kłopoty na treningach. Sądziłem, że Ferka będzie bardziej z tyłu.
Na korzystny (jak dla kogo) wyrok w sprawie dyfuzorów nie liczyłbym... ;)
pasior, 30.03.2009 08:18[!]
Huckleberry bardziej z tyłu ferka nie może być. kwalifikacje mogą mieć nawet na pierwszy rząd. co z tego jak "skaczący haha konik" nie wytrzymuje presji i znów zaczyna się kaszel
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca