F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA opublikowała listę startową zespołów na sezon 2010

Znalazły się na niej wszystkie obecne zespoły Formuły 1 plus trzy nowe ekipy.
Piotr Bogucki, 12 czerwca 2009, wyświetlenia: 16266<< | lista | T- | T+ | >>
FIA ogłosiła listę zespołów wybranych na sezon 2010, na której znalazły się wszystkie obecne zespoły Formuły 1 plus trzy nowe ekipy. Zgłoszenia McLarena, BMW, Renault, Toyoty i Brawna są jednak nadal prowizoryczne.

Dotychczasowi liderzy mistrzostw – zespół Brawn GP, wraz z byłymi mistrzami – McLarenem oraz Renault – są wśród zespołów, którym zostało przyznane warunkowe uczestnictwo w mistrzostwach w 2010 roku z jednoczesnym wymogiem zniesienia zastrzeżeń ze zgłoszeń nie później niż do 19 czerwca – w innym przypadku grozi im wykluczenie ze stawki.

Po wielu dniach intensywnych spekulacji dotyczących składu zespołów, który będzie startował w mistrzostwach w następnym roku, FIA opublikowała listę, na której spośród uczestniczących dotychczas zespołów jedynie zgłoszenia Ferrari, Red Bull Racing, Scuderii Toro Rosso, Williams i Force India zostały bezwarunkowo przyjęte. Oznacza to, że Brawn, McLaren, Renault, BMW Sauber oraz Toyota zostały odstawione jak na razie na boczny tor – prowadzący je wciąż w kierunku gorączkowych starań o znalezienie rozwiązania kwestii ograniczonego budżetu.

W oświadczeniu wydanym przez FIA czytamy: „Te pięć zespołów złożyło warunkowe zgłoszenia. FIA wzywa zespoły do zniesienia tychże warunków po mających się odbyć w najbliższym czasie rozmowach, jednak nie później niż przed zakończeniem dnia pracy w piątek, 19 czerwca”. Włączenie Ferrari i obydwu stajni Red Bulla do bezwarunkowej listy stanowi również kość niezgody, gdyż zespoły te mogą także domagać się spełnienia warunków zawartych w ich zgłoszeniach.

FIA uważa jednak, że zespoły te już kilka lat temu związały się długoterminowo ze sportem, podpisując umowy z ciałem zarządzającym oraz Formula One Management. Lista potwierdza również, że możliwość startów otrzymały trzy nowe zespoły – Campos Grand Prix, Manor Grand Prix oraz Team US F1. Jeśli któryś z pięciu dotychczasowych zespołów z prowizorycznymi zgłoszeniami nie spełni warunków, FIA może rozważyć kolejne zgłoszenia nowych ekip.

Serwis AUTOSPORT sugeruje, że trzy bądź cztery zespoły są wciąż blisko uzyskania możliwości startów, i że rozmowy wciąż trwają. Campos Grand Prix to spółka prowadzona przez byłego kierowcę grand prix Adriana Camposa, natomiast zespół US F1 kierowany jest przez Kena Andersona i Petera Windsora. Serwis dowiedział się również, że za zespołem Manor Grand Prix stoi szef zespołu F3 John Booth oraz były właściciel zespołu grand prix Nick Wirth.

Lista zespołów wybranych na sezon 2010
P.Zespół Konstruktor 
1.Scuderia Ferrari Marlboro Ferrari 
2.Scuderia Toro Rosso STR ** 
3.Red Bull Racing Red Bull Racing ** 
4.At&T Williams Williams Toyota 
5.Force India F1 Team Force India Mercedes 
6.Campos Grand Prix Campos Cosworth 
7.Manor Grand Prix Manor Cosworth 
8.Team US F1 Team US F1 Cosworth 
9.Vodafone McLaren Mercedes* McLaren Mercedes 
10.BMW Sauber F1 Team* BMW Sauber 
11.Renault F1 Team* Renault 
12.Panasonic Toyota Racing*  Toyota 
13.Brawn GP Formula One Team* Brawn ** 
* - zgłoszenia warunkowe, do potwierdzenia przed 19 czerwca
** - dostawca silników nie został jeszcze podany
Maksymalna liczba samochodów dopuszczonych do mistrzostw 2010 roku zostaje zwiększona do 26, po dwa na każdy zespół. W oczekiwaniu na zakończenie dyskusji, o których mowa powyżej, prowadzi się nadal rozpatrywanie innych potencjalnych zgłoszeń.

Źródło: FIA.com, Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018
06.12.2018  System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii
28.11.2018  Haas nie złoży odwołania od decyzji sędziów z GP Abu Zabi
26.11.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2018)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
FIA
F1 ogólnie
HRT
US F1
Virgin

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Twarzer, 12.06.2009 22:09[!]
Lola jezdzila w F1 kilkadziesiat lat wczesniej, 1997 nie bylo ich debiutanckim sezonem...
YAHoO, 12.06.2009 22:58[!]
@Twarzer:
I co to zmienia ? W ostatecznym rozrachunku i tak wychodzi, że ich "osiągnięcia" pozostawiają wiele do życzenia.. nawet bardzo wiele...

Aż dziw bierze że pojawiają się głosy "Lola legenda" :D na bycie legendą trzeba sobie zasłużyć a nie wziąć udział w tylu wyścigach, że można na palcach jednej ręki policzyć i na dodatek nie zdobyć ŻADNEGO pozytywnego rezultatu. Na chwilę obecną mają osiągnięcia gorsze od Super Aguri, w takim razie japoński zespół to jest super-legenda, tak? :D Pomijam już fakt, że pewnie Lola by przyszła na 1, 2 góra 3 wyścigi i by zrezygnowali mając 0 pkt i żadnych perspektyw :] Ale spokojnie, za 10-15 lat znowu by przyszli na 2 wyścigi.
mbg, 13.06.2009 09:44[!]
YAHoO>> Nie porównuj Lola Cars do Super Aguri, bo sukcesy akurat mają dużo większe.

Lola jako zespół występowała tylko w 1997. Ale konstruowała bolidy dla takich ekip jak Embassy Hill (1974/75),
Team Hass (1985/86), Larrehouse (1987/91), Scuderia Italia (1993). W 1962 roku Surtees zdobył dla zespółu "Yeoman Racing Team" dwa miejsca na podium. A bolidy z jakich korzystali były to Lola Mk4 i Mk4A.
ergie, 13.06.2009 10:32[!]
mbg>>daremny trud, dla niektórych historia wyścigów GP to jedna wielka czarna dziura ;)
YAHoO>> rozumiem, że pijasz tylko Żywca
lolek99, 13.06.2009 10:48[!]
w takiej kolejnosci bedo startowac
LUKE, 13.06.2009 20:54[!]
To Ferrari nie warunkowo?
renegade, 13.06.2009 23:12[!]
Problem polega na tym, ze Lola (prawdopodbnie) i tak stworzy auto dla przynajmniej jednej ekipy, podobnie Dallara, wiec wcale nie musza byc w F1 jako zespol, a beda jako konstruktor.
YAHoO, 14.06.2009 11:10[!]
mbg, ergie
Nie zrozumieliście o co mi chodzi.
Mi chodziło o starty pod własnym 'szyldem', a tutaj wyników akurat nie ma, a o ile się nie mylę to Lola chciała właśnie występować jako ZESPÓŁ, a nie konstruktor... Moje uwagi tyczyły się głównie tego, że Lola chce być zespołem, myślałem że to oczywiste...
Ferdynand Trąbka, 14.06.2009 17:45[!]
Rafaello jak zwykle koloryzuje na korzyść swojego czerwonego bożyszcza. Już czytać nie mogę tego pieprzenia.
wilkxt, 15.06.2009 08:19[!]
mam pytanie, kilka osób napisało, ze sie cieszy z powrotu coswortha. Z czego sie konkretnie cieszycie, z tego co wiem ich silniki dośc czesto padały
arahja, 15.06.2009 23:23[!]
wilkxt: dlaczego jest to dobra wiadomość? bo to oznacza że do f1 wracają firmy dla których ta seria nie jest przygodą trwającą rok bądź możliwością lansowania się na padoku. w cosworth pracuje wiele osób które wiedzą na czym polega ściganie a to co cieszy.
paolo, 16.06.2009 12:04[!]
rafaello "zgłoszenia wszystkich buntowników są prowizoryczne, a zgłoszenie Ferrari ( które de facto ten bunt rozpoczęło ) zostało zaklepane. Czy ktoś jeszcze da wiarę słowom Molseya, który powiedział, że F1 sobie poradzi bez Ferrari?"
Co do czerwonych (dwóch byków i konia z ADHD) to FIA twierdzi, że ma z nimi jakieś umowy i tylko dlatego nie może odrzucić ich zgłoszeń. SF, RBR i STR twierdzą inaczej i dalej grożą odejściem, więc dopatrywanie się tutaj pokłonów Mosleya w kierunku Ferrari jest delikatnie rzecz ujmując komiczne. No ale rozumiem, że niektórych tegoroczny "blask" SF tak szokuje, że trzeba powspominać historię powtarzać sobie jaki to wielki i utytułowany zespół, ale dopatrywanie się zewsząd oznak szacunku to już lekka przesada.
Co do nowych zespołów to jakoś sobie tego nie wyobrażam. Kryzys w pełni, lider klasyfikacji jeździ białym bolidem i nagle trzy zespoły, które z założenia będą zamykać stawkę znajdą sponsorów? Uwierzę jak zobaczę jeżdżące bolidy na testach, ale nawet wtedy nie uwierzę, że je zobaczę na starcie w Brazylii, albo u turbaniarzy czy gdzie tam się sezon będzie kończył w 2010. No, ale życzę powodzenia, bo wiadomo, że im więcej ekip tym lepiej (więcej miejsc, większa rotacja kierowców, więc wyższy poziom itd) przy czym jeśli chodzi o sam wyścig to słabe zespoły oglądamy w tv i tak przy dublowaniu, kolizjach, spektakularnych piruetach, wybuchach silników itp. No ale jakby nie było więcej zdarzeń na torze.
rafaello85, 16.06.2009 13:51[!]
paolo---> mam zupełnie inne zdanie na ten temat. Prawdą jest, że Ferrari kiedyś podpisało umowę na starty do 2012r., ale z wypowiedzi wysokich przedstawicieli SF wynika, że ona przestała obowiązywać w momencie, w którym FIA zanegowała prawo "veta", które umowa przewidywała. I to ma sens - skoro FIA nie respektuje warunków umowy, to Ferrari też nie ma obowiązku tego robić. Moim zdaniem ta umowa ( na starty do 2012r ) stała się dla FIA pretekstem dzięki któremu mogli wciągnąć Ferrari na listę bezwarunkowo. Dzięki temu Federacja zrobiła to, co chciała zrobić i wyszła z twarzą - powiedzą, że wcale nie ustapili, ale że kierują się tym, co zostało niegdyś podpisane. FIA liczyła też pewnie na to, że SF nie będzie protestować i że wyłamie się z tego paktu, który został zawarty między koncernami. To bardzo osłabiłoby pozycję pozostałych 4 producentów. Ale FIA się przeliczyła...
YAHoO, 17.06.2009 08:01[!]
Co do nowych zespołów to jakoś sobie tego nie wyobrażam. Kryzys w pełni, lider klasyfikacji jeździ białym bolidem i nagle trzy zespoły, które z założenia będą zamykać stawkę znajdą sponsorów?

Trafiłeś w samo sedno - dominator tego sezonu nie jest oblepiony z każdej strony naklejkami, a co mówić o zespołach, które by zamykały stawkę ? Teraz np. Force India ma wszędzie tylko napisy KINGFISHER - czyli firma Vijay Mallya'i.
Winner, 24.06.2009 15:35[!]
Ta lista jest już chyba nie aktualna

Jednaj jest aktualna
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca