F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Williams z silnikami Coswortha w 2010

Natomiast w poniedziałek poznamy przyszłoroczny skład kierowców teamu z Grove.
Michał Roszczyn, 30 października 2009, wyświetlenia: 3408<< | lista | T- | T+ | >>
Frank Williams potwierdził, że jego zespół powróci do korzystania z silników firmy Cosworth w sezonie 2010, kończąc tym samym miesiące spekulacji na temat przyszłorocznego dostawcy jednostek napędowych dla angielskiej ekipy.

Williams ostatni raz używał silników Coswortha w 2006 roku, zanim producent ten wycofał się z Formuły 1. Jednak teraz ta legendarna marka powróci do F1 w przyszłym sezonie jako część nowej nisko-kosztowej wizji FIA. Wiadomość ta oznacza, iż Cosworth będzie dostarczał jednostki napędowe co najmniej pięciu zespołom sezonu 2010.

Pomimo kontraktu z Toyotą na przyszły rok, Williamsowi udało się wcześniej rozwiązać umowę z japońskim producentem w celu znalezienia nowego dostawcy silników. Choć miały miejsce wstępne negocjacje z Renault i Mercedesem, zespół z Grove ostatecznie wybrał Coswortha.

FIA zezwoliła firmie z Northampton na przestrojenie swoich jednostek w specyfikacji sezonu 2006 na nowe regulacje w celu zniwelowania nieudogodnień związanych z brakiem mocy i zużyciem paliwa. Inni producenci silników F1 nie uzyskali takich uprawnień i jest to nadzieja na konkurencyjność agregatów marki Cosworth.

Frank Williams wyjawił decyzję jego teamu gazecie Gulf News przed rozpoczynającym się w ten weekend GP Abu Zabi. „Zakończyliśmy naszą umowę z Toyotą i rozpoczynamy współpracę z brytyjskim producentem silników Cosworth, z którym wygraliśmy wiele mistrzostw świata w przeszłości. Ich baza znajduje się osiemdziesiąt kilometrów od naszej, co jest bardzo komfortowe. Ponadto cenimy również naszą niezależność. Nikt na nas nie będzie naciskał, nie żeby Toyota kiedykolwiek tak czyniła, ale po prostu poszliśmy własną niezależną drogą”.

Anglik poinformował również, że skład zespołu zostanie potwierdzony zaledwie dzień po finałowym wyścigu na torze Yas Marina. „Ogłosimy naszych kierowców na przyszły sezon w poniedziałek” – powiedział 67-latek. Nico Rosberg już potwierdził, że Grand Prix Abu Zabi będzie jego ostatnim wyścigiem dla Williamsa. Powszechnie spodziewane jest, że w przyszłym roku barw angielskiej ekipy bronić będą urzędujący mistrz serii GP2 – Nico Hulkenberg oraz Rubens Barrichello.

Źródło: ManipeF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.12.2018  Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
07.12.2018  Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej
04.12.2018  Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty
03.12.2018  Nicholas Latifi został rezerwowym kierowcą Williamsa
Tagi:
Williams
Cosworth

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tomos, 30.10.2009 08:26[!]
"Pomimo kontraktu z Toyotą na przyszły rok, Williamsowi udało się wcześniej rozwiązać umowę z japońskim producentem w celu znalezienia nowego dostawcy silników"-nie chcieli dłużej u siebie Nakajimy to musieli pozbyć się dobrych moim zdaniem silników Toyoty. Co do Coswortha, mam nadzieje, że pozytywnie nas zaskoczy w przyszłym roku, a silniki będą godne pochwały.

Ps.Krew mnie zalewa jak widzę, że niektórzy kierowcy trafiają do wybranego zespołu jako dodatek do silnika;/
Mariusz, 30.10.2009 08:48[!]
Dla mnie nie jest to zaskoczenie. Już dwa tygodnie temu jednemu panu w wywiadzie wymsnęło się, że będzie to Cosworth. :)
nigel_mansell, 30.10.2009 09:23[!]
Niby jest zamrożenie rozwoju silników ale 4 lata w f1 to bardzo, bardzo długo i żeby Frank się na tym nie przejechał.
Czechoslowak, 30.10.2009 09:44[!]
Pamiętajcie jednak, że Cosworth otrzymał zgodę na przeprojektowanie swoich silników i to oni są teraz w teoretycznie najlepszej sytuacji bo mogą wykorzystać najnowszą technologię. Poza tym: podkupienie inżynierów z Mercedes HPE, plotki o współpracy z Porsche, zainteresowanie "starych" teamów silnikami Coswortha (Williams już podpisał kontrakt, podobno zainteresowany jest też Red Bull), a do tego olbrzymie poparcie ze strony FIA - to wszystko daje do myślenia i wcale bym się nie zdziwił gdyby te silniki okazały się "podwójnym dyfuzorem" przyszłego sezonu...
paolo, 30.10.2009 13:17[!]
Ciekawe dlaczego nie Renault? Czyżby Franek wiedział, że lepiej być "fabrycznym" Coswortha? W końcu jeśli plotki okażą się prawdziwe to niedługo on będzie dostarczał silniki dla Gułag GP zwanym również Włodek i przyjaciele.

Czechoslowak: Bardzo możliwe. Szczególnie, że nie muszą zwiększać mocy, a mogą wygrać zużyciem paliwa. Raz już takim manewrem zniszczyli konkurencję więc czemu nie?
YAHoO, 30.10.2009 14:03[!]
@Czechoslowak:
Pamiętajcie jednak, że Cosworth otrzymał zgodę na przeprojektowanie swoich silników

Renault też dostało raz zgodę na poprawę silników i co z tego ?
paolo, 30.10.2009 14:11[!]
YAHoO: Renault dostało pozwolenie na pieszczoty, a nie na... Poza tym to było rok temu kiedy zużycie paliwa nie miało, aż takiego znaczenia. Teraz można skupić się na znaczącym zmniejszeniu zużycia paliwa bez konieczności podnoszenia mocy i w pierwszej części wyścigu wyprzedzić wszystkich, a później rżnąć Kobayashiego.
Ranger, 30.10.2009 15:47[!]
Williams robi to tylko dla oszczędności godzili sie na nakajime by mieć pewnie mniejsze koszty za silniki, a gdy okazało sie że cosworth wraca to zerwali umowe z toyotą, która zapewne rozumi problemy ekonomiczne... Jeżeli chodzi o gadanie o negocjacjach z innymi o silnikach to raczej bajki z kosmosu, bo wątpie by sie godzili na coś droższego gdy wybierają ostatecznie tańszą opcje.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca