F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Wolff będzie przyglądał się postępom Micka Schumachera

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Dwunastu kierowców łączonych z US F1

Były kierowca z programu rozwojowego Renault podpisał już podobno wstępny kontrakt.
Marek Roczniak, 20 listopada 2009, wyświetlenia: 3596<< | lista | T- | T+ | >>
Szef US F1 – Ken Anderson wymienił Pedro de la Rosę jako jednego z dwunastu kandydatów na kierowcę amerykańskiej ekipy na debiutancki sezon 2010. Kierowca testowy wcześniej łączony był także z posadą w Campos, a ostatnio jest wymieniany również jako kandydat do startów w Force India.

Wysoko na liście życzeń US F1 znajduje się także Amerykanin Jonathan Summerton. „Wiem, że mógłbym się dobrze spisać i czułbym się zaszczycony, mogąc startować w F1 jako reprezentant Ameryki” – napisał ostatnio Summerton na swoim Twitterze, którego dotychczasowe osiągnięcia nie gwarantują mu jednak przyznania przez FIA superlicencji.

Anderson powiedział francuskiemu serwisowi AUTOhebdo: „Najważniejszą rzeczą dla nas jest praca z kierowcami, którzy mają doświadczenie w F1, po prostu z powodu coraz mniejszej liczby dni testowych. Pedro de la Rosa znajduje się na naszej liście. Jego doświadczenie w F1 byłoby dla nas cennym nabytkiem. Nasza lista życzeń zawiera dwanaście nazwisk. Wszyscy oni to znakomici kierowcy, którzy mogą wiele wnieść do zespołu. Wybranie dwóch lub trzech z tego grona nie będzie łatwe”.

Z doświadczonych kierowców na liście tej znajdują się Franck Montagny i Jacques Villeneuve. Ten ostatni przybył ostatnio do Austrii na intensywne treningi kondycyjne i choć nie podpisał jeszcze żadnego kontraktu, to jednak stwierdził, że jest zadowolony z kierunku, w jakim wszystko zmierza. „Czy myślicie, że zostawiłbym moich dwóch synów i przyjechał tutaj cierpieć męki, gdybym nie był przekonany, że wszystko dobrze się układa?” – cytuje Villeneuve'a francuski serwis Rue Frontenac.

Z Ameryki Południowej napływają z kolei doniesienia, że wstępny kontrakt z US F1 podpisał już 26-letni Argentyńczyk Jose Maria Lopez. Były kierowca z programu rozwojowego Renault nie ma za sobą kariery w kartingu, co nie ułatwiało mu sprawy na początku kariery w wyścigach samochodów jednomiejscowych (miał reputację kierowcy powodującego często wypadki). Mimo to Lopez zdobył mistrzostwo we włoskiej Formule Renault 2.0 i Formule Renault V6 Eurocup, a następnie startował w F3000, GP2 (dziewiąte miejsce w sezonie 2005) i ALMS, po czym wrócił do Argentyny, zdobywając dwukrotnie mistrzostwo w krajowych wyścigach samochodów turystycznych.

Nie ulega raczej wątpliwości, że jeśli Lopez zostanie zatrudniony w US F1, to będzie to tylko z uwagi na jego sponsorów. Argentyńczyk kontakt z US F1 zawdzięcza dobrej znajomości Petera Windsora z byłym kierowcą F1 – Carlosem Reutemannem.

Źródło: SPEEDtv.com, JoeSaward.wordpress.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.07.2010  Lopez: US F1 obiecywało nam wszystko
24.06.2010  FIA zakończyła postępowanie dyscyplinarne w sprawie US F1
12.04.2010  Naczepy US F1 do nabycia na eBay
03.04.2010  Zespół US F1 został zlikwidowany
27.03.2010  US F1 będzie ponownie ubiegać się o starty dopiero w 2013?
Tagi:
US F1
Villeneuve J.
De la Rosa P.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
patgaw, 20.11.2009 14:27[!]
50 kierowcow zakontraktuja a i tak nie wystartuja bo nawet 1 bolidu nie zrobia :P
Sebastian_89, 20.11.2009 14:32[!]
popieram:)

Mam pytanie do kiedy muszą podać kierowców??
Twarzer, 20.11.2009 14:36[!]
Cos pewnie na przelomie lutego i marca.
oligator, 20.11.2009 14:49[!]
podac moga bardzo pozno. ale grunt zeby ci kierowcy uzyskali superlicencje
Lukas, 20.11.2009 15:30[!]
Do GP zgłaszasz w piątek czy sobotę przed wyścigiem, więc tak jak mówi oligator - jeśli ma superlicencję to można baaardzo późno ogłosić :)
Maraz, 20.11.2009 15:30[!]
Korciło mnie, aby zatytułować tego newsa "Parszywa dwunastka" Andersona, ale ostatecznie jakiś głos w głowie podpowiedział mi "nie idźcie tą drogą!" :D
kuba, 20.11.2009 15:37[!]
A to dobre by było.. :D
oligator, 20.11.2009 16:41[!]
W zasadzie kto sie bedzie scigal mozna zmienic do praktycznie do pierwszej minuty kwalifikacji (albo do FP3).
RomanSz, 20.11.2009 16:58[!]
Jacques jak ma się tak poświęcać i cierpieć męki, to niech już lepiej jedzie do domu.
McLuke, 20.11.2009 17:00[!]
"(...) napisał ostatnio Summerton na swoim Twitterze, którego dotychczasowe osiągnięcia nie gwarantują mu jednak przyznania przez FIA superlicencji."
Przepraszam bardzo, ale jakie to trzeba mieć osiągnięcia, zeby uzyskać superlicencje?? Sądziłem, że trzeba wykręcić 300km na testach F1 jednego dnia i tyle. Ktoś mnie oświeci o co chodzi?
fernandof1, 20.11.2009 17:05[!]
kierowców do marca chyba
Dżejson, 20.11.2009 17:29[!]
renegade, 21.11.2009 00:14[!]
Sluchajcie, nie mam czasu na szukanie, ale kilka dni temu pojawilo mi sie przed oczami filmy animowane zwiazane z Team USF1, te filmiki sa, zdaje sie, na crash.net i w komiczny sposob przedstawiaja sytuacje w TUSF1, moze ktos z wieksza iloscia czasu, albo ten kto spac nie moze znajdzie i zapoda kolegom.

Panowie, we wczorajszym Autosporcie znalazlem reklamy Team USF1 w dziale rekrutacyjnym... mozna sie starac.

Cd. Lopeza zawsze uwazalem Go za bardzo dobrego zawodnika i zal ze trafil w brudne rece lichwiarza Briatore. W TC2000 bryluje, szkoda Go na taki crap ak Team USF1, o ile oczywiscie wyjada z garazy?!
Jędruś, 21.11.2009 11:15[!]
Jeśli chcą zatrudnić kierowcę turystyków( bo w bolidach Maria już dawno nie jeździł), byłego mistrza świata który większego kontaktu z bolidem nie miał od 2006 roku i właściwie w tym czasie poza obiecującym La Mans w 2007 nic nie osiągnał to powodzenia.
Zatrudnienia młodych kierowców z ameryki też jest wg bezsensowne.Bez doświadczenia na europie w F1 raczej wiele nie osiągnał i będą spelani na starcie.Żaden poważy kierowca NASCAR i IRL do USF1 nie przejdzie, to wiadome.
de la Rosa jest chyba jedynym w miarę niezłym kierowcą z tego grona, choć on w F1 już nie ścigał się 3 lata i w przyszłym roku będzie miał 39 lat na karku( ale jest idealny do rozwoju bolidu).
Montygany to całkiem niezły driver, ze sporym doświadczeniem w F1 jako tester.W Champs Car na testach błyszczał, nieźle idzie mu w IRL.Łączony jest także z Renault, a więc kto wie.
Simi, 21.11.2009 11:34[!]
Ciekawe, ciekawe...
Fajnie byłoby widzieć jakiegoś Amerykanina, ale nie ma ich wielu na rynku. Z kolei Villeneuve jest jak dla mnie za stary. W 2006 był fatalny, w 2005 też. Teraz to już powinien cieszyć się urokami emerytury i nagrywać tej jakieś swoje płyty, czy co on tam robi.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca