F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Manor przekształca się w Virgin Racing

FIA nie ogłosiła jednak jeszcze, kto zamknie stawkę w przyszłorocznym sezonie.
Fagaldo, 30 listopada 2009, wyświetlenia: 7279<< | lista | T- | T+ | >>
Manor Grand Prix pojawi się na starcie sezonu w Bahrajnie jako Virgin Racing. Tak brzmią najnowsze wieści ze światka Formuły 1 pochodzące od samej FIA.

Decyzja spółki kierowanej przez Richarda Bransona nie jest zaskoczeniem, gdyż od dawna upatrywano w niej potencjalnego udziałowca zespołu Manor. Virgin było w tym roku sponsorem mistrzowskiego teamu Brawn GP, jednak nie zdecydowało się na przedłużenie kontraktu z zespołem Rossa Brawna.

Pojawienie się zespołu na oficjalnej liście FIA pod nową nazwą utwierdza nas w przekonaniu, że nie są to plotki, choć nie doczekaliśmy się jeszcze potwierdzenia tych doniesień ze strony Virgin. Zespół kierowany przez Johna Bootha użyje konstrukcji Nicka Wirtha, który odpowiedzialny był wcześniej za projekty zespołów Simtek i Benetton, oraz prototyp Acura LMP. Timo Glock został potwierdzony jako pierwszy kierowca Virgin w sezonie 2010.

Co ciekawe, jako dostawcę silników dla zespołu Red Bull Racing podano Renault, choć podobnie jak w przypadku zaangażowania Virgin w zgłoszenie Manor nie pojawiło się jeszcze oficjalne potwierdzenia tej informacji przez żadną ze stron. Wicemistrzowie konstruktorów z roku 2009 łączeni byli przez pewien czas z jednostkami napędowymi Mercedesa.

Nie rozwiązano również problemu trzynastego teamu – wbrew ostatnim doniesieniom na liście nie znajduje się żaden z zespołów potencjalnie gotowych na zajęcie ostatniego wolnego miejsca w stawce. Najpoważniejszymi kandydatami do zapełnienia luki są serbski Stefan GP oraz szwajcarski Sauber. Były team Toyoty pozostaje nadal związany z F1 umową Concorde, która nakazuje uczestnictwo w zawodach do końca roku 2012. W przypadku, jeśli zespół należący niegdyś do japońskiego producenta samochodów nie pojawi się na starcie sezonu w Bahrajnie, Toyota obarczona zostanie karą pieniężną.

Opublikowana przez FIA lista startowa kierowców i zespołów Formuły 1 na sezon 2010
 Kierowcy Zespół Logo       Konstruktor 
 1. Jenson Button
 2. Lewis Hamilton 
Vodafone McLaren Mercedes McLaren Mercedes 
 3. Nico Rosberg
 4. nie potwierdzony 
Mercedes Grand Prix* Mercedes-Benz 
 5. Sebastian Vettel
 6. Mark Webber 
Red Bull Racing Red Bull Racing Renault 
 7. Felipe Massa
 8. Fernando Alonso 
Scuderia Ferrari Marlboro Ferrari 
 9. Rubens Barrichello
 10. Nico Hulkenberg 
AT&T Williams Williams Cosworth 
 11. Robert Kubica
 12. nie potwierdzony 
Renault F1 Team Renault 
 14. Adrian Sutil
 15. Vitantonio Liuzzi 
Force India F1 Team Force India Mercedes 
 16. Sebastien Buemi
 17. nie potwierdzony 
Scuderia Toro Rosso STR Ferrari 
 18. nie potwierdzony
 19. nie potwierdzony 
Lotus F1 Racing Lotus Cosworth 
 20. nie potwierdzony
 21. Bruno Senna 
Campos Meta 1 Campos Dallara 
 22. nie potwierdzony
 23. nie potwierdzony 
US F1 Team US F1 Cosworth 
 24. Timo Glock
 25. nie potwierdzony 
Virgin Racing Virgin Cosworth 
* Zespół Brawn GP zadeklarował zmianę nazwy na Mercedes Grand Prix w przyszłym roku
Źródło: Autosport.com, FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018
06.12.2018  System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii
28.11.2018  Haas nie złoży odwołania od decyzji sędziów z GP Abu Zabi
26.11.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2018)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
FIA
F1 ogólnie
Virgin

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
akkim, 30.11.2009 22:33[!]
A.S. >>>

Cosworth wszak napędzi bolid z "Dziewicami"
Bruno to kawaler popędzi nogami.
tuba, 30.11.2009 22:47[!]
Zgodnie z rokiem 2008 i 2009 ktoś jeżdżący bolidem US F1 Team powinien wygrać mistrzostwa. Myślę, że amerykańska pewność siebie pozwoli im z tego stworzyć dosyć poważną teorię. :]
szczepaldo, 30.11.2009 23:20[!]
Eee, nr 22 nie będzie mistrzem świata, bo US F1 będzie napędzany przez jednostki napędowe Cosworth, a nie Mercedes i zespół nie będzie miał garaży na końcu aleji serwisowej. ;)
Nawet gdy ojciec będzie przyjeżdzał na wyścigi i oglądał swojego syna, siedząc w towarzystwie jego narzeczonej. ;)
freddiemercury, 30.11.2009 23:31[!]
"Bruno to kawaler popędzi nogami.'
haha jak Fred Flinston :) Brawo akkim :D
paolo, 01.12.2009 04:56[!]
Daaaawno nie było Ferrari z tak odległymi numerami. Chyba grubo ponad dekadę. Niby 7 podobne do 1 i podobno szczęśliwe ale już na 8 ciężko znaleźć wymówkę. Z takim budżetem, rozmachem i ilością producentów cokolwiek poniżej pierwszego przegranego będzie dla Ferrari (albo bardziej dla filozofii markiza) kompromitacją. A tu mercedes się rozdwoił, RBR się pręży... Ciekawe czy się chłopakom w Maranello ręce nad deskami trzęsą :)
Adam1970, 01.12.2009 06:18[!]
@Paolo -dawno bo 16 lat , no ale 2 połowa tego sezonu była bardzo obiecująca dla możliwości Ferrari( choć punkty zbierał tylko jeden osobnik, problem był raczej z BAD i FIS). Ferrari podobnie jak McLaren udowodniło w tym roku, że potrafią się stosunkowo szybko podnieść z kolan po bardzo mizernym początku roku.
Olekk, 01.12.2009 07:41[!]
http://www.f1wm.p...iad_gen.php?id=14212 brakuje Jaime w STR na tej liście.
hagj, 01.12.2009 07:52[!]
@Olekk
Jaime mówi, że ma kontrakt na 2010 r. ale nie mówi z jakim zespołem. Możliwe zatem że z innym.
Aquos, 01.12.2009 09:57[!]
Trochę poza tematem newsa, ale skoro jest w nim lista startowa... Fińskie media donoszą, że Kimi Raikkonen podpisał kontrakt z... Citroenem na starty w WRC, jako pełnoetatowy kierowca.
akkim, 01.12.2009 10:20[!]
Aquos >>>

Tak czułem i pisałem o tym chyba wczoraj
Citroen się czai i pomilczeć wolał.
To by wyjaśniało "3" w Mercedesie
więc kogo na "4" życie nam przyniesie ?
corey_taylor, 01.12.2009 15:11[!]
a gdzie kierowca z numerem 13?
freddiemercury, 01.12.2009 15:46[!]
@akkim
Kubicę lub Quicka.
Sanki, 01.12.2009 16:05[!]
@corey_taylor

Nie ma takowego, jako że 13 jest liczbą pechową ^^
kampos, 01.12.2009 16:24[!]
Dlaczego Massa z 7, a Alonso z 8? Ten drugi był wyżej w generalce w 2009 i jest byłym dwukrotnym mistrzem świata. Massa był vice w 2008 no i pozostaje w Ferrari na kolejny sezon, podczas gdy Alonso jest "nowy".
Który z powyższych faktów zadecydował o rozdziale numerów? Dziwne, że nie ma jasno określonych zasad określających przyznawanie numerów wewnątrz teamów, tak samo jak jest z numerem "1".
P.S. Żadne odkrycie, bo było wiadomo od czasu ogłoszenia przejścia Buttona, ale dopiero dziś się zorientowałem - Hamilton wraca do swojego numeru z pierwszego sezonu. Jak na razie częściej będzie jeździł jako partner mistrza świata niż jako mistrz:)
omen10, 01.12.2009 19:32[!]
@corey_taylor- A czemu nie ma kierowcy z numerem 0? ;) Ale ja chcę Saubera jako 13 team. I mam nadzieję że ich wybiorą! :D
kampos, 02.12.2009 07:32[!]
"0" jest zarezerwowane dla mistrzowskiego zespołu w przypadku gdyby mistrz wśród kierowców odszedł z F1.
omen10, 02.12.2009 17:36[!]
Czyli tak jak Hill zastąpił Sennę, tak? :)
kampos, 02.12.2009 18:59[!]
Nie, niezupełnie tak było. W '94 Hill jeździł cały sezon z "0" na nosie i w pierwszych wyścigach partnerował Sennie, który jeździł z "2". Ayrtona zastępowali kolejno Coulthard i Mansel jeżdżąc z "2". Williams w '94 jeździł z "0" bo rok wcześniej - w '93 Prost zdobył dla nich tytuł i się wycofał. Podobnie zresztą było w '93 - Hill też jeździł z "0" a Prost z "2" bo w '92 tytuł zdobył Mansel i na kolejny sezon odszedł do Indycar. Wcześniej też były przypadki, że kierowcy jeździli z "0", ale to było "nie za moich czasów" i nie znam genezy tych historii.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca