F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Nie wszyscy są zadowoleni z nowych kwalifikacji

Marek Roczniak, 18 czerwca 2004, wyświetlenia: 827<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas wczorajszej konferencji prasowej na torze Indianapolis Frank Williams i Ross Brawn wypowiedzieli się na temat nowych kwalifikacji, jakie mają obowiązywać od Grand Prix Wielkiej Brytanii. Williams przyznał, że jego stajnia zgodziła się na propozycję Bernie Ecclestone'a, czyli na powrót w zasadzie do jednej sesji kwalifikacyjnej, ale podzielonej na dwie 25-minutowe części z 10-minutową przerwą w środku. Po raz pierwszy w historii Formuły 1 kolejność startowa będzie ustalana poprzez zsumowanie najlepszych czasów uzyskanych przez kierowców w obydwu sesjach, podczas których każdy kierowca będzie musiał przejechać po sześć okrążeń, mając do dyspozycji cztery zestawy opon. Szef stajni z Grove co prawda wolałby, aby podczas kwalifikacji kierowcy nadal musieli jeździć z taką samą ilością paliwa, z jaką zamierzają rozpocząć wyścig, ale większość opowiedziała się za rezygnacją w tego pomysłu. Pozostawiono jednak przepis nakazujący rozpoczęcie wyścigu na takich samych oponach, z jakich korzystało się podczas kwalifikacji. Na koniec Williams stwierdził, że nowe kwalifikacje wcale nie muszą okazać się lepszym rozwiązaniem.

Podobne obawy wyraził również Ross Brawn. Dyrektor techniczny Ferrari twierdzi, że nowe kwalifikacje ze względu na sumowanie czasów z obydwu sesji mogą być jeszcze bardziej niejasne dla ludzi siedzących na trybunach, którzy w przeciwieństwie do widzów przed telewizorami nie mają dostępu do wyświetlanych regularnie na ekranach tabel czasowych. Brytyjczyk ma jednak nadzieję, że większość będzie wreszcie zadowolona z kwalifikacji, ponieważ zbyt częste zmiany przepisów w trakcie sezonu to nienajlepszy pomysł. Na pewno więcej będzie się działo na torze, gdyż kierowcy będą musieli przejechać określoną liczbę okrążeń. Nastąpi powrót do czasów, kiedy kierowcy po kwalifikacjach narzekali a to na żółte flagi, a to na nie ustępujących miejsca wolniejszych kierowców, co według Brawna zapewniało dodatkową atrakcję.

Warto dodać, że nowe kwalifikacje stanowiły będą spore wyzwanie dla realizatorów transmisji telewizyjnych, gdyż ze względu na spory ruch przejazdy niektórych kierowców i to nawet ze ścisłej czołówki będą czasami umykały uwadze. Tak działo się niejednokrotnie do 2002 roku włącznie, tyle że wówczas kierowcy nie musieli wykorzystywać wszystkich przysługujących im okrążeń, a sesja trwała pełną godzinę. Teraz obie sesje łącznie będą trwały 50 minut, a każdy kierowca będzie musiał przejechać 12 okrążeń. Zaniepokojenie tym faktem wyrazili już pracownicy brytyjskiej stacji ITV.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.01.2019  Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
Tagi:
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca