F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.10.2018

Brown: Vandoorne nie jest wystarczająco agresywny w Formule 1

Hartley: W ostatnich wyścigach spełniłem postawione przede mną warunki

Doornbos: Mercedes może zatrudnić Ocona już na sezon 2019

Szafnauer: Potwierdzimy umowę ze Strollem gdy wyjaśni się przyszłość Ocona

Kubica otrzymał propozycję funkcji kierowcy rozwojowego Ferrari?

Vettel: Zbyt długo zajęło nam zrozumienie błędów

Alonso chciałby sprawdzić nową kamerę pokładową w F1

Mercedes zmodyfikował felgi w obawie przed protestem Ferrari

22.10.2018

Stroll może zadebiutować w Force India przy okazji testów w Abu Zabi

Magnussen i Steiner krytykują przepisy dotyczące zarządzania paliwem

Verstappen podekscytowany perspektywą kolejnego sezonu

Vandoorne będzie pomagał Mercedesowi w symulatorze

GP USA: weekend w obiektywie

GP USA: opony użyte w wyścigu

Ocon i Magnussen wykluczeni z wyników GP USA (akt.)

21.10.2018

Raikkonen: Udowodniłem, że niektórzy ludzie się mylili

Kevin Magnussen z możliwą dyskwalifikacją za zbyt duże zużycie paliwa

Alonso: W F1 ściga się więcej amatorów niż w WEC

Grosjean zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie do GP Meksyku

Horner: Ricciardo wybił dziurę w ścianie po odpadnięciu z GP USA

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Nie wszyscy są zadowoleni z nowych kwalifikacji

Marek Roczniak, 18 czerwca 2004, wyświetlenia: 814<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas wczorajszej konferencji prasowej na torze Indianapolis Frank Williams i Ross Brawn wypowiedzieli się na temat nowych kwalifikacji, jakie mają obowiązywać od Grand Prix Wielkiej Brytanii. Williams przyznał, że jego stajnia zgodziła się na propozycję Bernie Ecclestone'a, czyli na powrót w zasadzie do jednej sesji kwalifikacyjnej, ale podzielonej na dwie 25-minutowe części z 10-minutową przerwą w środku. Po raz pierwszy w historii Formuły 1 kolejność startowa będzie ustalana poprzez zsumowanie najlepszych czasów uzyskanych przez kierowców w obydwu sesjach, podczas których każdy kierowca będzie musiał przejechać po sześć okrążeń, mając do dyspozycji cztery zestawy opon. Szef stajni z Grove co prawda wolałby, aby podczas kwalifikacji kierowcy nadal musieli jeździć z taką samą ilością paliwa, z jaką zamierzają rozpocząć wyścig, ale większość opowiedziała się za rezygnacją w tego pomysłu. Pozostawiono jednak przepis nakazujący rozpoczęcie wyścigu na takich samych oponach, z jakich korzystało się podczas kwalifikacji. Na koniec Williams stwierdził, że nowe kwalifikacje wcale nie muszą okazać się lepszym rozwiązaniem.

Podobne obawy wyraził również Ross Brawn. Dyrektor techniczny Ferrari twierdzi, że nowe kwalifikacje ze względu na sumowanie czasów z obydwu sesji mogą być jeszcze bardziej niejasne dla ludzi siedzących na trybunach, którzy w przeciwieństwie do widzów przed telewizorami nie mają dostępu do wyświetlanych regularnie na ekranach tabel czasowych. Brytyjczyk ma jednak nadzieję, że większość będzie wreszcie zadowolona z kwalifikacji, ponieważ zbyt częste zmiany przepisów w trakcie sezonu to nienajlepszy pomysł. Na pewno więcej będzie się działo na torze, gdyż kierowcy będą musieli przejechać określoną liczbę okrążeń. Nastąpi powrót do czasów, kiedy kierowcy po kwalifikacjach narzekali a to na żółte flagi, a to na nie ustępujących miejsca wolniejszych kierowców, co według Brawna zapewniało dodatkową atrakcję.

Warto dodać, że nowe kwalifikacje stanowiły będą spore wyzwanie dla realizatorów transmisji telewizyjnych, gdyż ze względu na spory ruch przejazdy niektórych kierowców i to nawet ze ścisłej czołówki będą czasami umykały uwadze. Tak działo się niejednokrotnie do 2002 roku włącznie, tyle że wówczas kierowcy nie musieli wykorzystywać wszystkich przysługujących im okrążeń, a sesja trwała pełną godzinę. Teraz obie sesje łącznie będą trwały 50 minut, a każdy kierowca będzie musiał przejechać 12 okrążeń. Zaniepokojenie tym faktem wyrazili już pracownicy brytyjskiej stacji ITV.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.10.2018  Magnussen i Steiner krytykują przepisy dotyczące zarządzania paliwem
20.10.2018  Whiting przyznał, że Magnussen zbyt późno zmienił linię jazdy
20.10.2018  Zespoły nie sprawdzą szerszych przednich skrzydeł na testach w Abu Zabi
20.10.2018  Horner: Ostre kary za zbyt szybką jazdę pod czerwonymi flagami są do niczego
20.10.2018  Alonso: Powinniśmy dostawać więcej opon na mokry tor
Tagi:
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca