F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Drugi dzień testów na torach Jerez i Catalunya

Marek Roczniak, 23 czerwca 2004, wyświetlenia: 850<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Jerez
1.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes 1:17,107   110 
2.Marc Gene Williams BMW 1:18,053 +0,946 91 
3.Alex Wurz McLaren Mercedes 1:18,171 +1,064 105 
4.Takuma Sato B.A.R Honda 1:18,605 +1,498 54 
5.Ricardo Zonta Toyota 1:18,784 +1,677 54 
6.Anthony Davidson B.A.R Honda 1:18,835 +1,728 33 
7.Antonio Pizzonia Williams BMW 1:19,896 +2,789 67 
Czasy uzyskane na torze Monza
1.Giancarlo Fisichella Sauber Petronas 1:16,903   104 
2.Fernando Alonso Renault 1:16,974 +0,071 100 
3.Luca Badoer Ferrari 1:17,001 +0,098 119 
4.Mark Webber Jaguar Cosworth 1:17,025 +0,122 135 
5.Franck Montagny Renault 1:17,672 +0,769 108 
6.Bjorn Wirdheim Jaguar Cosworth 1:17,880 +0,977 100 
Drugi dzień testów na torze Jerez ponownie został zdominowany przez zespół McLaren, przy czym tym razem stajnia z Woking miała do czynienia ze znacznie silniejszą konkurencją w postaci zespołów Williams i B.A.R. Podczas drugiego dnia testów prowadzony przez Pedro de la Rosę bolid MP4-19B był szybszy o blisko dwie sekundy w stosunku do wczoraj, kiedy to na czele tabeli znalazł się Alex Wurz. Austriak tym razem musiał zadowolić się trzecią pozycją, gdyż swój wczorajszy rezultat poprawił o ponad 0.6 sekundy. Pod względem przejechanych okrążeń (łącznie 225) środa była także znacznie bardziej produktywnym dniem testów dla tego zespołu. Świadczy to o dosyć wysokiej niezawodności zmodyfikowanej wersji tegorocznego auta, co może być zapowiedzią rychłego debiutu MP4-19B w wyścigach. Jutro de la Rosę i Wurza zastąpią główni kierowcy zespołu McLaren – Kimi Raikkonen i David Coulthard.

Kierowcy testowi zespołu Williams – Marc Gene i Antonio Pizzonia uplasowali się odpowiednio na drugiej i ostatniej pozycji. Gene skupił się na testowaniu opon Michelin na długich dystansach i pracował nad ustawieniami FW26 w ramach przygotowań do następujących po sobie wyścigów na torach Magny-Cours i Silverstone. Strata Hiszpana do jego rodaka – de la Rosy wyniosła blisko sekundę, natomiast Pizzonia od kierowcy testowego z zespołu McLaren wolniejszy był aż o blisko trzy sekundy. Do obowiązków Brazylijczyka, który zastępuje w tym tygodniu odpoczywającego po wypadku w Stanach Zjednoczonych Ralfa Schumachera, należały prace związane z rozwojem oprogramowania. Na razie władze stajni z Grove nie podjęły jeszcze decyzji w sprawie ewentualnego zastępstwa młodszego z braci Schumacherów w Grand Prix Francji, ale najbardziej prawdopodobnym kandydatem wydaje się być Gene.

Oprócz zespołu Williams testy na torze Jerez rozpoczęła dzisiaj również ekipa B.A.R. Stajnię z Brackley reprezentowali Takuma Sato (czwarta pozycja) i kierowca testowy Anthony Davidson (szósta pozycja). Obaj kierowcy ze względu na problemy techniczne przejechali stosunkowo niewiele okrążeń. Zespół zapowiedział już, iż przeprowadzane w tym tygodniu testy są ostatnimi przed obowiązującym w sierpniu zakazem testów. Pomiędzy Sato i Davidsonem znalazł się ostatni uczestnik testów na torze Jerez – Ricardo Zonta. Kierowca testowy Toyoty także nie zaliczył zbyt wielu okrążeń w porównaniu do kierowców z zespołów McLaren i Williams, a jego strata do de la Rosy wyniosła ponad półtorej sekundy.

Podczas drugiego dnia testów na torze Catalunya, gdzie kierowcom towarzyszyła piękna słoneczna pogoda, najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Giancarlo Fisichella. Kierowca z zespołu Sauber przede wszystkim testował dzisiaj nowe przednie i tylne skrzydło do bolidu C23, opracowane ostatnio w nowym tunelu aerodynamicznym szwajcarskiej stajni. Test wypadł pomyślnie i elementy te zostaną użyte podczas najbliższego wyścigu we Francji. Ponadto w ramach przygotowań do wyścigu na torze Silverstone i kilku kolejnych Grand Prix, Fisichella testował różne konstrukcje opon Bridgestone. O ile wynik dzisiejszych testów był jak najbardziej pomyślny, o tyle Włocha spotkało ostatnio rozczarowanie, gdyż z zapowiadanych jeszcze przed rozpoczęciem sezonu testów dla Ferrari raczej nic nie wyjdzie. Problemem są powiązania zespołów Sauber i Ferrari z konkurencyjnymi koncernami naftowymi i w tej sytuacji jazda w kombinezonie ze znaczkami Shell, co jak twierdzi Jean Todt jest warunkiem zasiądnięcia za kierownicą bolidu włoskiej stajni, z pewnością nie spodobałaby się władzom malezyjskiej firmy Petronas. Póki co zespół Sauber szykuje się do kolejnej ofensywy. Stajnia ta zleciła firmie DALCO zbudowanie super-komputera opartego na procesorach AMD, który ma przyspieszyć proces obliczeń wykorzystywanych przy projektowaniu bolidów Formuły 1.

Nieznacznie wolniejszy od Fisichelli był kierowca Renault – Fernando Alonso. Hiszpan rano skupił się na programie rozwojowym zawieszenia, a po południu testował aerodynamikę bolidu R24 i pracował nad ustawieniami auta na nadchodzące wyścigi. Oprócz Alonso w Barcelonie obecny był również kierowca testowy francuskiej stajni – Franck Montagny. Francuz uplasował się na piątej pozycji, tracąc do Fisichelli ponad 0.7 sekundy, a do jego obowiązków należały testy opon Michelin. Od strony silnika program dzisiejszych testów obejmował również przygotowania do zmiany systemu kwalifikacji. Poza torem testowym inżynierowie z zespołu Renault pracują tymczasem nad gruntowną modernizacją bolidu R24, która powinna być gotowa na wyścig o Grand Prix Węgier. Dyrektor techniczny Bob Bell twierdzi jednak, iż zmiany nie będą na tyle duże, aby do nazwy auta dodać oznaczenie 'B'.

Poniżej 0.1 sekundy straty do najszybszego kierowcy oprócz Alonso zmieścił się również Luca Badoer. Kierowca testowy Ferrari kontynuował rozpoczęte wczoraj prace rozwojowe bolidu F2004, a także przeprowadzał dalsze testy opon Bridgestone. Włoch miał do dyspozycji dwa tegoroczne auta, za których kierownicami łącznie przejechał blisko 120 okrążeń. Jutro do Badoera dołączy Michael Schumacher.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na torze Catalunya byli reprezentujący barwy Jaguara Mark Webber i kierowca testowy Bjorn Wirdheim. Webber uplasował się na czwartej pozycji i był najbardziej aktywnym kierowcą, zaliczając aż 135 okrążeń, co przekłada się na ponad dwa pełne dystanse wyścigu. Kolejne 100 okrążeń dorzucił Wirdheim, przy czym Szwed był najwolniejszym kierowcą, a jego strata do Fisichelli wyniosła blisko sekundę.

Źródło: BARf1.com, BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, RenaultF1.com, Sauber-Petronas.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2018  Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi
28.11.2018  Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów
27.11.2018  Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi
27.11.2018  Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia
23.11.2018  Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem
Tagi:
Testy
Jerez
Catalunya

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca