F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.08.2018

Vergne otrzymał wstępne zapytanie od jednego z zespołów Formuły 1

Kubica: W bolidzie jestem w siedemdziesięciu procentach leworęczny

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (2)

17.08.2018

Hughes: Kubica ma szansę na udział w GP Belgii z Williamsem

Perez bliski pozostania w Force India na sezon 2019

Alonso: Słaba jakość wyścigów jest powodem mojego odejścia z F1

Hartley: Spoglądam bardzo pewnie w przyszłość

16.08.2018

McLaren zainteresowany pozyskaniem Estebana Ocona?

McLaren potwierdził zakontraktowanie Carlosa Sainza

Briatore: Alonso stracił motywację do dalszych startów w F1

15.08.2018

Vettel: Ferrari stać na poprawę potencjału

Alonso chwali kierunek ostatnich zmian w McLarenie

ESPN: McLaren potwierdzi w czwartek dwuletni kontrakt z Sainzem

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (1)

14.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Fernando Alonso zakończy karierę w Formule 1 po sezonie 2018

Niki Lauda może w tym roku nie wrócić do padoku F1

Abiteboul: Ricciardo nie będzie wygrywał z Renault co najmniej do 2020 roku

Leclerc: Po słabym starcie sezonu postępy Saubera wyglądają na jeszcze większe

13.08.2018

Tost: Niedziałające poprawki są odpowiedzialne za słabą formę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Trzeci dzień testów na torach Jerez i Catalunya

Marek Roczniak, 24 czerwca 2004, wyświetlenia: 874<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane na torze Jerez
1.Takuma Sato B.A.R Honda 1:17,439   79 
2.Kimi Raikkonen McLaren Mercedes 1:17,689 +0,250 121 
3.Marc Gene Williams BMW 1:18,182 +0,743 86 
4.Jenson Button B.A.R Honda 1:18,406 +0,967 42 
5.David Coulthard McLaren Mercedes 1:18,473 +1,034 93 
6.Antonio Pizzonia Williams BMW 1:18,855 +1,416 47 
7.Cristiano da Matta Toyota 1:19,098 +1,659 92 
8.Ryan Briscoe Toyota 1:19,716 +2,277 85 
Czasy uzyskane na torze Monza
1.Luca Badoer Ferrari 1:14,881   102 
2.Fernando Alonso Renault 1:15,194 +0,313 107 
3.Michael Schumacher Ferrari 1:16,162 +1,281 71 
4.Mark Webber Jaguar Cosworth 1:16,335 +1,454 122 
5.Felipe Massa Sauber Petronas 1:17,011 +2,130 82 
6.Franck Montagny Renault 1:17,187 +2,306 86 
7.Christian Klien Jaguar Cosworth 1:17,235 +2,354 44 
8.Bjorn Wirdheim Jaguar Cosworth 1:18,025 +3,144 24 
Podczas trzeciego dnia testów w tym tygodniu na torze Jerez zespoły B.A.R, McLaren, Williams i Toyota przywitała wręcz tropikalna pogoda. Termometry w pewnym momencie wskazywały aż 40 stopni Celsjusza, co z pewnością dało się wszystkim mocno we znaki. W takich warunkach najszybszy był Takuma Sato, przy czym Japończyk nie zdołał poprawić ustanowionego wczoraj przez kierowcę testowego z zespołu McLaren czasu. Aktywność Sato ograniczyły jednak problemy ze skrzynią biegów. Drugi kierowca z zespołu B.A.R – Jenson Button, który zastąpił dzisiaj Anthony'ego Davidsona, także miał problemy z układem przeniesienia napędu i przejechał blisko dwa razy mniej okrążeń od swojego partnera. Brytyjczyk uplasował się na czwartej pozycji, a jego strata do Sato wyniosła blisko sekundę.

Najbardziej pracowity w czwartek był kierowca z zespołu McLaren – Kimi Raikkonen. Oczekujący z niecierpliwością na debiut MP4-19B w wyścigach Fin przejechał 121 okrążeń za kierownicą poprawionej wersji tegorocznego auta, a jego strata do Sato wyniosła ćwierć sekundy. W dzisiejszych testach uczestniczył również drugi główny kierowca stajni z Woking – David Coulthard. Szkot skupił się na testowaniu innych ustawień MP4-19B i również zaliczył sporo okrążeń, przy czym jego strata do Sato wyniosła już ponad sekundę. Raikkonen i Coulthard zastąpili dzisiaj obecnych od wtorku na torze Jerez kierowców testów zespołu McLaren – Pedro de la Rosę i Alexa Wurza.

Trzeci czas uzyskał kierowca testowy zespołu Williams – Marc Gene. Hiszpan kontynuował zapoczątkowane wczoraj testy opon Michelin, których zachowanie ze względu na bardzo wysoką temperaturę toru (57 stopni Celsjusza) bacznie obserwowali pracownicy francuskiej firmy. Ponadto Gene sprawdzał różne ustawienia bolidu FW26. Tymczasem drugi kierowca testowy stajni z Grove – Antonio Pizzonia także w ramach przygotowań do Grand Prix Francji i kilku następnych wyścigów skupił się na sprawdzaniu nowych elementów do systemu kontroli trakcji. Brazylijczyk uplasował się na szóstej pozycji, mając blisko półtorej sekundy straty do Sato. Decyzja w sprawie ewentualnego zastąpienia Ralfa Schumachera w najbliższym wyścigu zapadnie na początku przyszłego tygodnia i będzie zależna od przeprowadzonych wówczas badań kontrolnych.

Na ostatnich pozycjach znaleźli się reprezentujący barwy Toyoty Cristiano da Matta i kierowca testowy Ryan Briscoe. Da Matta podobnie jak Raikkonen narzekał bardzo na zmęczenie wywołane wysoką temperaturą, ale mimo to zdołał przejechać blisko sto okrążeń. Niewiele mniej zaliczył Briscoe, przy czym strata Australijczyka do najszybszego kierowcy wyniosła już ponad dwie sekundy. Ostatnio we francuskiej prasie motoryzacyjnej pojawiły się plotki, jakoby obecny szef Renault – Flavio Briatore miał przejąć kierownictwo w Toyocie od 2006 roku. Plotkom tym zdecydowanie zaprzeczył przedstawiciel japońskiej stajni, ale mogą one sugerować, iż Briatore po wygaśnięciu obecnego kontraktu wiążącego go z Renault może opuścić francuską stajnię.

Trzeci dzień testów na torze Catalunya został zdominowany przez kierowcę testowego Ferrari – Lukę Badoera. Włoch poprawił uzyskany wczoraj przez swojego rodaka – Giancarlo Fisichellę czas o ponad dwie sekundy, a od uczestniczącego również w dzisiejszych testach Michaela Schumachera był szybszy o ponad sekundę. Niemiec uplasował się na trzeciej pozycji, kontynuując wraz z Badoerem prace rozwojowe tegorocznego Ferrari F2004, a także przeprowadzając testy opon Bridgestone.

Pomiędzy kierowcami z włoskiej stajni znalazł się Fernando Alonso, tracąc do Badoera niewiele ponad 0.3 sekundy. Hiszpan kontynuował rozpoczęte wczoraj testy zawieszenia i ustawień R24, z naciskiem na dostosowanie auta do nowych kwalifikacji, mających obowiązywać od Grand Prix Wielkiej Brytanii, podczas których liczyć się będzie jazda z jak najmniejszą ilością paliwa w baku. Obecny także w Barcelonie kierowca testowy Renault – Franck Montagny skupił się tymczasem na testowaniu opon Michelin. Francuz uplasował się na szóstej pozycji, a jego strata do Badoera wyniosła ponad dwie sekundy.

Czwarty czas uzyskał najbardziej aktywny uczestnik dzisiejszych testów na torze Catalunya – Mark Webber. Ekipa Jaguara wystąpiła dzisiaj w pełnym składzie, gdyż oprócz kierowcy testowego Bjorna Wirdheima, w testach uczestniczył również Christian Klien. Niestety Austriak nabawił się kontuzji palca i to w dosyć głupi sposób, gdyż chcąc się ochłodzić wziął do rąk służący do schładzania hamulców wentylator. Zrobił to na tyle nieostrożnie, iż wskazującym palcem prawej ręki dotknął śmigła. Skaleczenie jest dosyć głębokie, ale zespół ma nadzieję, że zagoi się do wyścigu na torze Magny-Cours. Klien wybrał sobie dosyć nieodpowiedni moment na przysporzenie kolejnych kłopotów, ponieważ władze stajni z Milton Keynes są i tak niezadowolone z jego dotychczasowej postawy w tym sezonie. Klien i Wirdheim uplasowali się na ostatnich pozycjach, łącznie przejeżdżając zaledwie 68 okrążeń.

Ostatnim uczestnikiem czwartkowych testów na torze Catalunya był kierowca z zespołu Sauber – Felipe Massa, który uplasował się na piątej pozycji. Brazylijczyk zastąpił dzisiaj Giancarlo Fisichellę i skoncentrował się na testowaniu opon Bridgestone, przeznaczonych do użycia w Grand Prix Wielkiej Brytanii i kilku kolejnych wyścigach. Na jutro szwajcarska stajnia zaplanowała testy aerodynamiczne i sprawdzanie nowych amortyzatorów.

Źródło: BARf1.com, BMW.WilliamsF1.com, Ferrari.com, RenaultF1.com, Sauber-Petronas.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.08.2018  Russell na czele tabeli drugiego dnia testów na Hungaroringu
31.07.2018  Antonio Giovinazzi najszybszy 1. dnia testów w Budapeszcie
31.07.2018  Dwa zespoły testują w Budapeszcie przednie skrzydła w specyfikacji 2019
29.07.2018  Zimowe testy przed sezonem 2019 nie odbędą się w Bahrajnie
24.07.2018  Zespoły omawiają przeniesienie zimowych testów z Barcelony do Bahrajnu
Tagi:
Testy
Jerez
Catalunya

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca