F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Toyota potwierdza zatrudnienie Ralfa Schumachera na trzy sezony

Marek Roczniak, 7 lipca 2004, wyświetlenia: 1075<< | lista | T- | T+ | >>
Po kilku miesiącach spekulacji i niekończących się plotek zespół Panasonic Toyota Racing ogłosił dzisiaj wreszcie zatrudnienie Ralfa Schumachera od przyszłego sezonu. Kontrakt opiewa na trzy lata i oczywiście nie ujawniono wynagrodzenia, jakie obecny kierowca zespołu Williams będzie otrzymywał od swojego nowego pracodawcy. Nie wiadomo też, kto będzie jego partnerem i japońska stajnia nie zamierza się zbytnio spieszyć z wyznaczeniem drugiego kierowcy na kolejne lata. Decyzja w tej sprawie zostanie najprawdopodobniej podjęta pod koniec sezonu i można się spodziewać, że ma to na celu zmobilizowanie obecnych kierowców – Oliviera Panisa i Cristiano da Matty do wytężonej pracy w pozostałych ośmiu wyścigach.

„Jesteśmy zadowoleni z pracy wykonywanej dla nas przez Cristiano i Oliviera – obaj są brani pod uwagę jeśli chodzi o przydzielenie wolnego miejsca w przyszłym sezonie. Pozostaje osiem wyścigów do końca sezonu i wszyscy w Toyocie są w pełni skupieni nad poprawą osiągów oraz zdobyciem jak największej ilości punktów”, powiedział szef Toyoty – Tsutomu Tomita. Póki co władze japońskiej stajni nie zamierzają się wdawać w spekulacje na temat tego, kto ma największe szanse na posadę drugiego głównego kierowcy. Toyota ma obecnie dwóch kierowców testowych – Ricardo Zontę, który uczestniczy w piątkowych treningach i znacznie mniej doświadczonego Australijczyka – Ryana Briscoe.

Przejście Ralfa Schumachera do Toyoty to kolejna największa zmiana po ogłoszeniu przejścia drugiego kierowcy zespołu Williams – Juana Pablo Montoi do McLarena w sezonie 2005. Tym samym stajnię z Grove w przyszłym sezonie reprezentował będzie zupełnie nowy skład kierowców, którego jeszcze nie znamy. Głównym kandydatem na jedno z miejsc wydaje się być obecny kierowca Jaguara – Mark Webber, a pod uwagę brani są również kierowcy testowi – Marc Gene i Antonio Pizzonia, a także Giancarlo Fisichella, David Coulthard, Anthony Davidson i Jacques Villeneuve. Zespół Renault także wstrzymuje się z ogłoszeniem kierowców na sezon 2005 i może to oznaczać, że czeka nas jeszcze kilka niespodzianek przed końcem tego roku, przynajmniej jeśli chodzi o osobę Jarno Trullego, który we Francji raczej nie wywołał zadowolenia na twarzach szefostwa francuskiej stajni.

Na koniec warto podkreślić, iż Ralfa Schumachera czeka przesiadka do najgorszego zespołu, jaki przyszło mu reprezentować w dotychczasowej karierze. Mam na myśli oczywiście obecne osiągi, a nie zamożność finansową. W debiutanckim sezonie 1997 w barwach zespołu Jordan Niemiec wywalczył 13 punktów, a łącznie irlandzka stajnia zdobyła tego roku aż 33 punkty. Tymczasem Toyota ma obecnie na swoim koncie zaledwie osiem punktów i jeśli do przyszłego sezonu nie nastąpi zdecydowany postęp, to wówczas czeka leczącego obecnie kontuzję kręgosłupa młodszego z braci Schumacher trudna walka o ostatnie pozycje punktowane w wyścigach. Japońska stajnia jest jednak jednym z najbogatszych zespołów i dzięki talentowi dyrektora technicznego – Mike'a Gascoyne'a ma szansę na wydostanie się z dołka, tylko pytanie, ile to potrwa.

Źródło: Toyota-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2018  Ralf Schumacher: Powrót dwóch Schumacherów do F1 byłby niesamowity
16.03.2013  Ralf Schumacher kończy karierę kierowcy wyścigowego
22.04.2011  Syn Ralfa Schumachera może podtrzymać obecność rodziny w F1
06.04.2011  Coulthard i Ralf Schumacher podpisali nowe umowy z Mercedesem w DTM
25.10.2010  Schumacherowie namawiają Red Bulla do postawienia na Webbera
Tagi:
Schumacher R.
Toyota

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca