F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2018

Sirotkin: Inny czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Nicholas Latifi weźmie udział w pierwszym treningu przed GP Niemiec

Na torze Silverstone odbywają się testy ogumienia

09.07.2018

Hamilton przyjął przeprosiny Raikkonena

Steiner: Incydenty z udziałem Grosjeana stają się frustrujące

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Pat Symonds o propozycjach FIA

Marek Roczniak, 20 lipca 2004, zmieniony 26.05.2006 10:09, wyświetlenia: 881<< | lista | T- | T+ | >>
Szef działu inżynierii w zespole Renault – Pat Symonds wypowiedział się ostatnio na temat pakietu zmian, ogłoszonego w ostatni piątek przez FIA. Przede wszystkim Brytyjczyk stwierdził, iż bez żadnych zmian w przepisach, prędkości osiągane przez bolidy w przyszłym roku mogłyby stać się zbyt niebezpieczne na niektórych torach. „Nie powinniśmy jednak myśleć o radykalnych zmianach wprowadzanych w długich odstępach czasowych, ale o mniejszych zmianach w krótszych, bardziej równych odstępach i Techniczna Grupa Robocza (TWG) miała to właśnie na uwadze w ostatnich latach. Myślę, że zmiany opublikowane w piątek stanowią dobre rozwiązanie pośrednie na rok 2005, które cofną nas o wiele lat jeśli chodzi o czasy okrążeń, przed bardziej fundamentalnymi zmianami w architekturze silników na rok 2006”.

Odnośnie zmian w nadwoziu i silniku Symonds stwierdził, że FIA posunęła się nieco dalej, proponując bardziej drastyczne zmiany w stosunku do tego, co ustaliła TWG. Spowodują one, że bolidy będą trudniejsze w prowadzeniu, gdyż będą miały mniejszą przyczepność, ale nie będzie zbyt wielkiej różnicy w prędkości. Wróci ona do poziomu sprzed kilku lat. Skonstruowanie silnika V8 będzie interesującym wyzwaniem technicznym w nieco dalszej perspektywie, natomiast wydłużenie żywotności silników w 2005 roku jest rozwiązaniem tymczasowym i ma na celu spowolnienie rozwoju, gdyż większość środków będzie przeznaczona na zwiększenie wytrzymałości do 1300km, a nie na zwiększenie mocy.

Czy zmiany te umożliwią osiągnięcie zamierzonych celów? „Osobiście myślę, że zmiany w silnikach spowodują zmniejszenie średniej mocy na przestrzeni całego weekendu wyścigowego, ale nie maksymalnej mocy: osiągi w trakcie kwalifikacji i krótkich faz wyścigu mogą pozostać na zbliżonym poziomie do obecnego. Zmiany w aerodynamice, jak już mówiłem spowodują, iż bolidy będą trudniejsze w prowadzeniu, ale jednocześnie zmniejszony zostanie opór powietrza. Potencjalnie może to oznaczać wzrost maksymalnej prędkości na niektórych torach, ale będzie to zrównoważone przez mniejszą prędkość na wyjściu z zakrętów”.

Tymczasem jeśli chodzi o opony, to jest to według Symondsa największa niewiadoma. „Opony przyczyniły się do eskalacji prędkości w ostatnich latach bardziej od innych aspektów samochodu, ale stworzenie bardziej wytrzymałych opon wcale nie musi oznaczać dramatycznego zwiększenia czasów okrążeń. Opony będą musiały być nieco twardsze, samochody zostaną spowolnione i degradacja opon ulegnie zmniejszeniu. Nie można jednak zapominać o tym, że nawet obecnie poziom zużycia nie jest zbyt wysoki: zdejmujemy z bolidów opony w doskonałym stanie tylko dlatego, że ze strategicznego punktu widzenia lepiej jest założyć nowe. Innym ważnym czynnikiem jest użycie opon a sprawa przepisów kwalifikacyjnych: będą one miały wpływ na konstrukcję bolidu, ale nie znamy jeszcze ostatecznej formy nowych kwalifikacji”.

Ponadto inżynier z francuskiej stajni stwierdził, iż w związku z wydłużeniem żywotności opon, podczas wyścigów zmniejszy się najprawdopodobniej liczba postojów w boksach, ale będzie to jeszcze zależało od ostatecznej formy kwalifikacji. Tak czy inaczej będzie mniej zmian w kolejności kierowców, następujących podczas rund postojów, ponieważ będzie mniejsza różnorodność obieranych strategii. Ponadto kierowcy będą musieli bardziej dbać o swoje bolidy, gdyż przy większej ilości paliwa w baku hamulce będą poddawane większym przeciążeniom i to może zmusić kierowców do bardziej konserwatywnej jazdy. Symonds wątpi jednak, aby zmniejszenie siły dociskowej bolidów umożliwiło łatwiejsze wyprzedzanie.

Czy zaproponowane przez FIA zmiany ulegną znacznym zmianom przed zatwierdzeniem? „Myślę, że nie powinniśmy się spodziewać dużych zmian. Z pewnością większość, jeśli nie wszystkie zespoły, będą pracowały opierając się na założeniu, iż zaprezentowany pakiet nie zostanie już zmodyfikowany”. W tej sytuacji wydaje się, że zatwierdzenie propozycji FIA to czysta formalność, ale jak to zwykle w Formule 1 niczego nie można być do końca pewnym. Na przedstawienie innych propozycji TWG ma czas do 6 września.

Źródło: RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.07.2018  Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła
11.07.2018  Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault
11.07.2018  Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1
10.07.2018  Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie
07.07.2018  Trzej producenci silników sprzeciwiają się rezygnacji z MGU-H
Tagi:
Renault
FIA
Przepisy
Symonds P.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca