F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2018

Od sezonu 2019 wprowadzona zostanie minimalna waga kierowcy?

Płetwy rekina powrócą do Formuły 1 w sezonie 2019?

Pirelli chce w tym roku zakończyć rozmowy na temat nowej umowy z F1

Lista startowa F1 na sezon 2018

Brown: Alonso nie stawiał McLarenowi żadnego ultimatum

18.01.2018

Forbes: Grand Prix Wietnamu dołączy do kalendarza F1

Mercedes przedstawi nowy bolid 22 lutego

Toro Rosso przeprowadziło swoim pracownikom kurs z japońskiej kultury

McLaren ogłosił datę prezentacji bolidu MCL33

Marchionne: Umowa Haasa z Maserati byłaby dobra

Rosberg: Marzenie Kubicy o startach w F1 wciąż jest żywe

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

17.01.2018

Magnussen: Haas podąża drogą Force India

Mansell: Williams może poradzić sobie z niedoświadczonym składem kierowców

Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości

Salo: Williams postawił na kierowców głodnych sukcesów

Marchionne: Nowy bolid Ferrari może być potworem

Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Pat Symonds o propozycjach FIA

Marek Roczniak, 20 lipca 2004, zmieniony 26.05.2006 10:09, wyświetlenia: 868<< | lista | T- | T+ | >>
Szef działu inżynierii w zespole Renault – Pat Symonds wypowiedział się ostatnio na temat pakietu zmian, ogłoszonego w ostatni piątek przez FIA. Przede wszystkim Brytyjczyk stwierdził, iż bez żadnych zmian w przepisach, prędkości osiągane przez bolidy w przyszłym roku mogłyby stać się zbyt niebezpieczne na niektórych torach. „Nie powinniśmy jednak myśleć o radykalnych zmianach wprowadzanych w długich odstępach czasowych, ale o mniejszych zmianach w krótszych, bardziej równych odstępach i Techniczna Grupa Robocza (TWG) miała to właśnie na uwadze w ostatnich latach. Myślę, że zmiany opublikowane w piątek stanowią dobre rozwiązanie pośrednie na rok 2005, które cofną nas o wiele lat jeśli chodzi o czasy okrążeń, przed bardziej fundamentalnymi zmianami w architekturze silników na rok 2006”.

Odnośnie zmian w nadwoziu i silniku Symonds stwierdził, że FIA posunęła się nieco dalej, proponując bardziej drastyczne zmiany w stosunku do tego, co ustaliła TWG. Spowodują one, że bolidy będą trudniejsze w prowadzeniu, gdyż będą miały mniejszą przyczepność, ale nie będzie zbyt wielkiej różnicy w prędkości. Wróci ona do poziomu sprzed kilku lat. Skonstruowanie silnika V8 będzie interesującym wyzwaniem technicznym w nieco dalszej perspektywie, natomiast wydłużenie żywotności silników w 2005 roku jest rozwiązaniem tymczasowym i ma na celu spowolnienie rozwoju, gdyż większość środków będzie przeznaczona na zwiększenie wytrzymałości do 1300km, a nie na zwiększenie mocy.

Czy zmiany te umożliwią osiągnięcie zamierzonych celów? „Osobiście myślę, że zmiany w silnikach spowodują zmniejszenie średniej mocy na przestrzeni całego weekendu wyścigowego, ale nie maksymalnej mocy: osiągi w trakcie kwalifikacji i krótkich faz wyścigu mogą pozostać na zbliżonym poziomie do obecnego. Zmiany w aerodynamice, jak już mówiłem spowodują, iż bolidy będą trudniejsze w prowadzeniu, ale jednocześnie zmniejszony zostanie opór powietrza. Potencjalnie może to oznaczać wzrost maksymalnej prędkości na niektórych torach, ale będzie to zrównoważone przez mniejszą prędkość na wyjściu z zakrętów”.

Tymczasem jeśli chodzi o opony, to jest to według Symondsa największa niewiadoma. „Opony przyczyniły się do eskalacji prędkości w ostatnich latach bardziej od innych aspektów samochodu, ale stworzenie bardziej wytrzymałych opon wcale nie musi oznaczać dramatycznego zwiększenia czasów okrążeń. Opony będą musiały być nieco twardsze, samochody zostaną spowolnione i degradacja opon ulegnie zmniejszeniu. Nie można jednak zapominać o tym, że nawet obecnie poziom zużycia nie jest zbyt wysoki: zdejmujemy z bolidów opony w doskonałym stanie tylko dlatego, że ze strategicznego punktu widzenia lepiej jest założyć nowe. Innym ważnym czynnikiem jest użycie opon a sprawa przepisów kwalifikacyjnych: będą one miały wpływ na konstrukcję bolidu, ale nie znamy jeszcze ostatecznej formy nowych kwalifikacji”.

Ponadto inżynier z francuskiej stajni stwierdził, iż w związku z wydłużeniem żywotności opon, podczas wyścigów zmniejszy się najprawdopodobniej liczba postojów w boksach, ale będzie to jeszcze zależało od ostatecznej formy kwalifikacji. Tak czy inaczej będzie mniej zmian w kolejności kierowców, następujących podczas rund postojów, ponieważ będzie mniejsza różnorodność obieranych strategii. Ponadto kierowcy będą musieli bardziej dbać o swoje bolidy, gdyż przy większej ilości paliwa w baku hamulce będą poddawane większym przeciążeniom i to może zmusić kierowców do bardziej konserwatywnej jazdy. Symonds wątpi jednak, aby zmniejszenie siły dociskowej bolidów umożliwiło łatwiejsze wyprzedzanie.

Czy zaproponowane przez FIA zmiany ulegną znacznym zmianom przed zatwierdzeniem? „Myślę, że nie powinniśmy się spodziewać dużych zmian. Z pewnością większość, jeśli nie wszystkie zespoły, będą pracowały opierając się na założeniu, iż zaprezentowany pakiet nie zostanie już zmodyfikowany”. W tej sytuacji wydaje się, że zatwierdzenie propozycji FIA to czysta formalność, ale jak to zwykle w Formule 1 niczego nie można być do końca pewnym. Na przedstawienie innych propozycji TWG ma czas do 6 września.

Źródło: RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2018  Brown: Alonso nie stawiał McLarenowi żadnego ultimatum
11.01.2018  Renault zaostrza procedury kontroli nowych części
08.01.2018  Newey: W swojej karierze otrzymałem trzy oferty dołączenia do Ferrari
05.01.2018  Renault: Zadaniem Budkowskiego będzie zbudowanie czołowej stajni F1
03.01.2018  AMuS: Mercedes osiągnie moc 1000 koni mechanicznych w 2019 roku
Tagi:
Renault
FIA
Przepisy
Symonds P.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca