F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Jenson Button podpisał kontrakt z zespołem Williams!

Marek Roczniak, 6 sierpnia 2004, wyświetlenia: 1048<< | lista | T- | T+ | >>
Zupełnie niespodziewanie zespół Williams ogłosił wczoraj późnym wieczorem ponowne zatrudnienie Jensona Buttona od sezonu 2005. Brytyjczyk, który udanie zadebiutował w barwach stajni z Grove w 2000 roku, będzie partnerem Marka Webbera i stworzy tym samym jeden z najciekawszych i zarazem bardzo obiecujących duetów w Formule 1. Wiadomość o przejściu do Williamsa jest tym bardziej zaskakująca, iż kierowca ten ma podpisany kontrakt z zespołem B.A.R do końca następnego sezonu.

Z dotychczasowych doniesień wynika, iż w kontrakcie tym znajduje się klauzula umożliwiająca odejście z zespołu w przypadku, jeśli Honda będzie zbyt mało zaangażowana. Jednakże dwa tygodnie temu Honda ogłosiła przedłużenie współpracy z zespołem B.A.R o kilka kolejnych lat i sam szef stajni – David Richards stwierdził, że nie ma powodów, aby wątpić w zaangażowanie japońskiego koncernu.

Richards jest chyba najbardziej zaskoczony rozwojem wypadków i pomimo usilnych prób nie może skontaktować się ze swoim kierowcą, który do tej pory nie wyjaśnił, dlaczego rezygnuje z tak owocnej współpracy. „Fantastycznie się nam współpracowało – rezultaty, które każdy mógł zobaczyć gołym okiem – stosunki z prasą, wszystko to wydawało się być fenomenalne od strony Jensona. To trochę dziwne, że nie usłyszeliśmy jeszcze ani słowa od Jensona na ten temat, pomimo wysiłków Geoffa (Willisa) i moich w celu skontaktowania się z nim. Jeśli ma jakiś problem i chce od nas usłyszeć wyjaśnienie, to wtedy bardzo chętnie usiądziemy i porozmawiamy. W taki sposób powinno załatwiać się sprawy”, powiedział Richards w udzielonym rano wywiadzie serwisowi BBC Breakfast News. Z kolei w wywiadzie dla Timesa stwierdził, iż jest całkowicie wstrząśnięty decyzją Buttona. „Mam 400 ludzi w fabryce, którzy harowali dzień i noc dla faceta, który zbierał wszystkie pochwały i popijał szampana, a teraz wystawia ich do wiatru. Mam tylko nadzieję, że usłyszę od niego jakieś sensowne wytłumaczenie podjętej decyzji”.

Biorąc pod uwagę sposób, w jaki się to wszystko odbyło i nie odpowiadanie na telefony przez Buttona, zaczęły się już pojawiać plotki, iż kierowca ten stajnię z Brackley może opuścić ze skutkiem natychmiastowym. Z pewnością do końca sezonu nie będzie panowała zbyt miła atmosfera w zespole, a jeśli dodamy do tego jeszcze ewentualne wkroczenie na drogę sądową i dochodzenie praw kontraktowych, to wówczas trudno będzie sobie wyobrazić kontynuowanie współpracy. Wydaje się, że Frank Williams nie zgodziłby się na zawarcie kontraktu, gdyby nie miał pewności co do tego, że Button może pełnoprawnie opuścić swojego obecnego pracodawcę. Tym niemniej nawet jeśli nie dojdzie do procesu, to stosunki łączące Buttona z zespołem B.A.R nie będą już tak dobre jak dotychczas i udział w pozostałych do końca sezonu sześciu wyścigach może stać pod znakiem zapytania.

Póki co Button zapewnia, że nadal jest w pełni skupiony na tegorocznych mistrzostwach. „Jestem bardzo zadowolony z możliwości powrotu do zespołu BMW WilliamsF1, gdzie rozpoczęła się moja kariera w Formule Jeden. Na dzień dzisiejszy całą swoją uwagę skupiam jednak na sezonie 2004. Jeśli chodzi o późniejszy okres, to jestem przekonany, że z całym swoim zapleczem i poczynionymi ostatnio inwestycjami WilliamsF1 i BMW zapewnią mi największą szansę na spełnienie moich ambicji zdobycia w przyszłości tytułu Mistrza Świata”, powiedział Brytyjczyk w oświadczeniu zamieszczonym na stronie zespołu Williams. Frank Williams dodał, że „Jensona i zespół BMW WilliamsF1 łączy wieloletnia więź. W istocie jego kariera rozpoczęła się w 2000 roku właśnie w tym zespole. Wzajemne stosunki utrzymywaliśmy do dnia dzisiejszego i jestem zachwycony, że jeden z najbardziej utalentowanych kierowców w Formule Jeden zgodził się na powrót do zespołu”.

Źródło: BMW.WilliamsF1.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.01.2019  Magnussen: Grosjean jest szybszym kierowcą od Buttona
21.08.2018  Button ostrzega Sainza przed wygórowanymi oczekiwaniami wobec McLarena
19.08.2018  Button: Alonso nie blefuje nie wykluczając powrotu do F1
27.04.2018  Button wystąpi w nadchodzącym sezonie WEC z SMP Racing
13.03.2018  Autobiografia Jensona Buttona już wkrótce w księgarniach
Tagi:
Button J.
Williams
BAR

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca