F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2018

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciały wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Testy w Montmelo dzień 2/4: Williams przed Ferrari

Hulkenberg i Alonso poprawili wczorajsze osiągnięcie Webbera o blisko sekundę.
Marek Roczniak, 26 lutego 2010, wyświetlenia: 8320<< | lista | T- | T+ | >>
Nico Hulkenberg (Williams) i Fernando Alonso (Ferrari) poprawili wczorajsze osiągnięcie Marka Webbera (Red Bull) o blisko sekundę, uzyskując czasy na poziomie 1:20,6 podczas drugiego dnia ostatnich przedsezonowych testów, które odbywają się w tym tygodniu na torze Catalunya.

Piątkowe testy odbywały się przy słonecznej pogodzie i choć obeszło się bez wypadków, to jednak czerwona flaga wywieszana była wielokrotnie z powodu zatrzymań bolidów na torze. W samej ostatniej godzinie testy przerywane były trzy razy, a ostatnim sprawcą wywieszenia czerwonej flagi był Alonso.

Tym niemniej kierowca Ferrari był dzisiaj najbardziej pracowitym uczestnikiem testów, przejeżdżając w sumie 134 okrążenia. Nieco mniejszy dystans (125 okrążeń) pokonał Sebastian Vettel z Red Bulla (P5, +0,644s), który jako pierwszy spowodował przerwę w testach w ostatniej godzinie popołudniowej sesji. Później na torze zatrzymał się także Jarno Trulli (P10, +4,910s) i było to już drugie wywieszenie czerwonej flagi dzisiejszego dnia z powodu problemów z układem kierowniczym w Lotusie T127.

Alonso barierę jednej minuty i 21 sekund przełamał już na początku drugiej godziny testów, a swój najlepszy czas – 1:20,637 – uzyskał tuż przed południem. Wynik ten nie został poprawiony aż do połowy przedostatniej godziny testów, kiedy to Hulkenberg na symulowanym przejeździe kwalifikacyjnym wykręcił 1:20,614, pokonując Alonso o zaledwie 0,023 sekundy. Ponadto czas poniżej jednej minuty i 21 sekund uzyskał w piątek Pedro de la Rosa (Sauber), którego strata do najszybszego kierowcy wyniosła 0,359 sekundy.

Jeśli dodamy jeszcze do tego fakt, że także Vitantonio Liuzzi z Force India (P4, +0,442s) poprawił wczorajsze osiągnięcie Webbera, to wynik Red Bulla z czwartku nie wydaje się już być tak imponujący, choć oczywiście nie wiemy tak naprawdę, kto jeździ z jaką ilością paliwa podczas testów, a do tego nawierzchnia toru mogła być wczoraj brudna i nienagumowana w takim stopniu, jak dzisiaj. Póki co Ferrari, które na testy w Barcelonie przywiozło kilka usprawnień aerodynamicznych, wliczając w to pokrywę silnika z płetwą rekina, wciąż wydaje się być jednym z najszybszych zespołów zarówno z mniejszą, jak i większą ilością paliwa.

Większość kierowców wykonało dzisiaj symulowany przejazd wyścigu, choć liczne czerwone flagi nie pozwoliły wykonać tego bez zatrzymywania się na kilka minut w garażu. W przypadku Vettela symulację wyścigu przerwała z kolei usterka mechaniczna. Najlepszy czas Niemca w trakcie tej symulacji oscylował w granicy jednej minuty i 23 sekund, podczas gdy jego najlepsze osiągnięcie z symulacji kwalifikacji przed przerwą na lunch wyniosło 1:21,258. Za Vettelem na miejscach 6-8 znaleźli się w tabeli czasowej Jaime Alguersuari (Toro Rosso), Michael Schumacher (Mercedes) i Lewis Hamilton (McLaren). Ci ostatni najwyraźniej nie zaprzątali dzisiaj sobie głowy przejazdami z małą ilością paliwa, mając ponad sekundę straty do Hulkenberga.

Pogonią za najlepszymi czasami raczej nie był także zainteresowany Robert Kubica, choć kierowca Renault nie wykonał dzisiaj zbyt wielu długich przejazdów i musiał odłożyć przejazd symulowanego wyścigu na kolejne dni, co zespół tłumaczył ograniczeniem jazdy w piątek z powodu problemów z zawieszeniem. Polak uplasował się na dziewiątej pozycji z dorobkiem zaledwie 53 okrążeń, a jego strata do Hulkenberga wyniosła już ponad cztery sekundy. Wolniejsi od Kubicy byli tylko kierowcy z dwóch nowych zespołów – Jarno Trulli (Lotus) i Timo Glock (Virgin). Ten ostatni po odbudowaniu bolidu VR-01 po wczorajszej kraksie Lucasa di Grassiego przejechał dzisiaj 52 okrążenia, rozpocząwszy testy dopiero po południu.

Pogoda
Temperatura powietrza: 12-20°C
Temperatura toru: 13-28°C
Słonecznie przez cały dzień

Testy grupowe w Montmelo, dzień 2/4 - 26.02.2010, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Nico HulkenbergWilliams Cosworth FW321:20,614--99460,845
2. Fernando AlonsoFerrari F101:20,6370,0230,023134623,770
3. Pedro de la RosaBMW Sauber Ferrari C291:20,9730,3590,336114530,670
4. Vitantonio LiuzziForce India Mercedes VJM031:21,0560,4420,08390418,950
5. Sebastian VettelRed Bull Renault RB61:21,2580,6440,202125581,875
6. Jaime AlguersuariToro Rosso Ferrari STR51:21,5710,9570,313104484,120
7. Michael SchumacherMercedes GP W011:21,6891,0750,11885395,675
8. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-251:22,1521,5380,46393432,915
9. Robert KubicaRenault R301:24,9124,2982,76053246,715
10. Jarno TrulliLotus Cosworth T1271:25,5244,9100,61270325,850
11. Timo GlockVirgin Cosworth VR-011:25,9425,3280,41852242,060
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2018  Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi
28.11.2018  Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów
27.11.2018  Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi
27.11.2018  Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia
23.11.2018  Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem
Tagi:
Catalunya
Testy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
cwiek-f1, 26.02.2010 17:29[!]
Słaby czas Renault ale zapewne testowali coś innego niż szybkie kółka. To nie możliwe, żeby tracili 5 sekund do williamsa.
testauto, 26.02.2010 17:37[!]
Nie przesadzaj, nie 5 sekund bo tylko 4,298 :)) a tak poważnie również myślę, że testowali coś innego niż osiąganie najszybszych kółek.
Simi, 26.02.2010 17:39[!]
Przecież wiadomo, że testy, to testy.
Maly-boy, 26.02.2010 17:41[!]
BMW też nie szalało na testach przed sezonem 2008 a wiadomo jak wyglądała pierwsza połowa sezonu ,a teraz przez powiększenie zbiorników paliwa różnice w czasach są jeszcze większe
fernandof1, 26.02.2010 17:42[!]
Ale Renault coś cieniutko jeśli chodzi o kółka
coś czuje że w Bahrainie może być ciekawie w czasówce a to już i aż za 14 dni
paolo, 26.02.2010 17:46[!]
Sądząc po ilości kółek Renault z problemami. Żeby się nie okazało, że te cud poprawki co miały być są o kant dupy rozbić, a nie krokiem w kierunku czołówki. Williams zadziwił ale to mógł być "wybryk". Za to Sauber jak zaczął testy tak kończy - w czołówce, a to już nie przypadek. Może jestem dziwny ale Sauber jest do tego chyba najładniejszym agresorem:) http://f1.gpupdat...6652&catID=4533. Ferrari zrobiło swoje choć na kolana (jeszcze) nie powaliło, a w McLarenie chyba dalej szukają wiatru w skrzydłach.

Wiem, że niebo jest niebieskie, a to tylko testy ale ostatnie i to przy wzorcowej pogodzie na odkurzonym już torze.
arti0801, 26.02.2010 17:50[!]
patrząc na poszczególne ok to Ferrari i Red Bull na stintach 20-40 ok maja rowne czasy... oczywiscie to tylko testy ale szybkość wyścigową te dwa teamy mogą mieć najlepszą...za 14 dni bedzie już wiadomo troszkę więcej:) Williams czas wykręcił na stincie 3-4 ok ferrari na 8-9 ok... Oczywiscie nikt nie wie ile bylo paliwa w zbiornikach ale prognozy ze beda testowac tempo kwalifikacyjne moze cos mówić...

@paolo jesteś dziwny;D ale ja też bo mi również podoba się Sauber :D
omen10, 26.02.2010 18:26[!]
Cytat:
Pogonią za najlepszymi czasami raczej nie był także zainteresowany Robert Kubica, choć kierowca Renault nie wykonał dzisiaj zbyt wielu długich przejazdów i musiał odłożyć przejazd symulowanego wyścigu na kolejne dni, co zespół tłumaczył przeciągającą się pracą nad ustawieniami i ograniczeniem jazdy w piątek.
Czytacie treści newsów czy tylko tabelkę? ^^
Marker, 26.02.2010 18:27[!]
Renault miało problemy z zawieszeniem, jutro i pojutrze będą testować nowe części.
Maraz, 26.02.2010 18:44[!]
Tak, już poprawiłem fragment dotyczący Kubicy w opisie testu.
prz20, 26.02.2010 19:09[!]
nie ma co ukrywac ze reno nie ma obecnie dobrego auta, sam szef powiedzial ze dopiero w polowie sezonu beda sie liczyc w czolowce, wiec na obecna chwile mijsce renault to 4-9
Jędruś, 26.02.2010 22:14[!]
Mercedes z pewnością na Bahrajn będzie silniejszy, bo wprowadzą nowy dyfuzor.
Widać, że w ich przypadku zmiana właściciela i opóźnienia związane brakiem funduszy na rozwój negatywnie się odbiły.
Petron@s F1, 26.02.2010 22:25[!]
Rownie dobrze moze byc zaslona dymna z tym zawieszeniem... Zwlaszcza, ze auto od rana ma byc gotowe do jazdy!
Chca jak najpozniej pokazac 'nowosci', a niektore update'y beda dopiero w Bahrainie ;))
Pewnie bez nowych czesci aero nie bylo sensu testowc obena konfiguracje po udanych jazdach w Jerez...

Mercedes GP najprawdopodobniej przyjal podobna strategie..
paolo, 26.02.2010 23:12[!]
Petron@s F1: Renault jeździ zeszłorocznym brzydalem nazwanym R30 tylko dlatego, że ukrywa przed wszystkimi zwycięski bolid R31!!! R od rakieta, 3 od trzeciego tytułu w XXI wieku, a 1 bo to będzie pierwszy tytuł Kubicy! :)

Strach się bać co mają w zanadrzu Campos i USF1 skoro boją się testować żeby im konkurencja rozwiązań nie wykradła:)
Petron@s F1, 26.02.2010 23:51[!]
whatever... jak na razie wszyscy sie kryguja i sa poprawni politycznie! Czego oni tam nie dodadza... Sa bardzo niezawodni choc co i rusz jest Red Flag na torze! R31 to raczej bedzie w 2011 ;)) Wszyscy szykuja nowosci na pierwsze GP, kwestia jest tylko taka komu to najlepiej wyjdzie! RK wystarczy konkurencyjny bolid i dobra stategia

za Confidential Renault mialy by sie pokazac jutro nowe: przednie skrzydlo, dyfuzor i pontony...

Co do dwoch Endrunner'ow najwieksza niespodianka bedzie, ze wystartuja od 1ego GP ;))
baltazar18, 27.02.2010 09:57[!]
Ciekawe jak po wprowadzeniu poprawek bolid Renault spisze się dzisiaj
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca