F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Gascoyne: Niezawodność może nam dać wczesne punkty

"Wszyscy wiedzą, że w czterech pierwszych wyścigach zawsze jest na to dobra szansa".
Marek Roczniak, 8 marca 2010, wyświetlenia: 1828<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny Lotus Racing – Mike Gascoyne sądzi, że niezawodność może im umożliwić zdobycie pierwszego punktu we wczesnej fazie sezonu, nawet jeśli ich samochód znacznie ustępuje obecnie zespołom startującym w Formule 1 już od jakiegoś czasu.

„Pomimo najlepszych chęci, żaden z nowych zespołów nie zdobędzie punktu w czterech pierwszych wyścigów tylko dzięki swoim osiągom” – powiedział Brytyjczyk serwisowi AUTOSPORT. „Jedynym sposobem na uzyskanie szansy zdobycia punktów jest dojechanie do mety”.

„Wszyscy wiedzą, że w czterech pierwszych wyścigach zawsze jest na to dobra szansa, jeśli tylko ukończysz wyścig, zatem to właśnie jest naszym głównym celem. Tak podeszliśmy do tego, ponieważ jeśli dodasz nowe elementy aerodynamiczne, to możesz uczynić samochód szybszym, ale jeśli nie dojedzie on do mety, to nic nie będziesz miał z tego. Celem od początku było posiadanie w pierwszych czterech wyścigach samochodu zdolnego do pokonania całego dystansu”.

Malezyjski zespół napotkał na kilka problemów podczas testów w Barcelonie, ale Gascoyne twierdzi, że są w dobrej formie, biorąc pod uwagę mocno ograniczony czas na przygotowanie się do startów. „To nie było nic znaczącego, po prostu normalne rzeczy, jeśli mam być szczery” – powiedział o awariach T127 w Barcelonie. „Nie było nic, co mogłoby nas martwić. Pokonaliśmy znacznie większy dystans, niż myśleliśmy, że będziemy w stanie, mając na uwadze rozpoczęcie całego projektu pięć miesięcy temu”.

Gascoyne dodał, że Lotus planuje znaczący pakiet usprawnień aerodynamicznych na początek europejskiej części sezonu w Hiszpanii. „Zwykle starasz się urwać dziesiąte części sekundy z czasu okrążenia, ale my teraz nastawiamy się na poprawki, które przyspieszą nas o sekundę. Trzeba pamiętać o tym, że kiedy finalizowaliśmy projekt samochodu, pracując nad strukturą zderzeniową i wlotami do chłodnic, było to na miesiąc przed testami w tunelu aerodynamicznym. Podstawowa konfiguracja chłodnic musiała zostać zaprojektowana bez znajomości danych dotyczących tego, jakie chłodzenie jest nam potrzebne”.

„Ludzie mówią, że nasza karoseria z tyłu jest trochę masywna i taka jest w istocie – jako że szacując dane dotyczące chłodzenia nie znaliśmy dokładnych wymogów silnika. Ponieważ jednak założyliśmy sobie, że chcemy mieć samochód zdolny do ukończenia pierwszych wyścigów – czyli musieliśmy zadbać o odpowiednie chłodzenie i inne rzeczy – to wszystko wygląda tak, jak wygląda” – dodał dyrektor techniczny Lotusa.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2012  Alex Rossi liczy na awans do Formuły 1
13.12.2011  Lotus będzie stosował czarno-złote malowanie w F1, GP2, GP3 i IndyCar
12.12.2011  HRT dementuje plotki o nawiązaniu współpracy z Caterhamem
12.12.2011  HRT zmieni silniki na Renault?
08.12.2011  Team Lotus potwierdza zatrudnienie Johna Ileya
Tagi:
Gascoyne M.
Team Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Maly-boy, 08.03.2010 17:59[!]
oj zabraknie tych punktowanych miejsc dla wszystkich ..
Qnik, 08.03.2010 21:28[!]
Przynajmniej widzi rzecz (tu bolid) tak jak ona faktycznie wygląda, a pogdybać na temat możliwych zdobyczy punktowych zawsze można.
Konfederat1970, 09.03.2010 00:14[!]
Trzeźwe podejście do swoich możliwości w wyścigu i szans punktowania w nim. Szacunek dla Gascoyne`a:)
BlindWolf, 09.03.2010 08:53[!]
Jednym słowem samochód rozwojowy - ciekawe na ile zdołają poprawić osiągi .
Sekunda to i tak mało w porównaniu ze środkiem stawki.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca