F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Massa i Alonso z nowym silnikiem, Kubica z nową oponą (akt.)

Zmiany przed dzisiejszym wyścigiem w Bahrajnie.
Marek Roczniak, 14 marca 2010, wyświetlenia: 8634<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Ferrari dokonał wymiany silnika w bolidzie Felipe Massy po wczorajszych kwalifikacjach w Bahrajnie, zatem Brazylijczyk ma już napoczęte dwie z ośmiu przysługujących mu w tym sezonie jednostek napędowych.

Włoska stajnia poinformowała, że zauważyła pewne niepokojące oznaki w silniku Massy i na wszelki wypadek zdecydowała się założyć na dzisiejszy wyścig nowy silnik. Zmiana taka jest dozwolona, zatem Brazylijczyk nie zostanie ukarany przesunięciem na starcie do tyłu o dziesięć miejsc i będzie mógł nadal wystartować z pierwszego rzędu.

„To zupełnie zapobiegawczy krok: silnik, używany przez Felipe od początku weekendu do kwalifikacji włącznie, wykazuje pewne nieprawidłowe parametry, ale nadal może być używany na torze, zgodnie z obowiązującymi zasadami, podczas sesji treningowych” – czytamy w oświadczeniu wydanym przez Ferrari.

Aktualizacja: Okazuje się, że nowy silnik został także zamontowany na wyścig w bolidzie drugiego kierowcy Ferrari – Fernando Alonso.

Tymczasem jak informuje portal PIT STOP, zespół Renault otrzymał zgodę na wymianę przytartej wczoraj podczas kwalifikacji przez Roberta Kubicę prawej przedniej opony, co było następstwem zablokowania koła w trakcie hamowania. Przypomnijmy, że w tym sezonie kierowcy z czołowej dziesiątki muszą startować na takich oponach, na jakich ustanowili najlepszy czas w Q3.

Jazda ze spłaszczoną oponą z zatankowanym do pełna bolidem mogłaby być jednak trudna, tak więc FIA zdecydowała się na wydanie zgody na wymianę nierównej opony. „Sędziowie byli dla nas bardzo mili i zgodzili się na wymianę spłaszczonej opony” – powiedział przedstawiciel zespołu Renault. Wczoraj Kubica mówił: „Na pewno dużo bezpieczniej byłoby jechać na okrągłej oponie niż na kwadratowej. Dlatego poprosimy o pozwolenie na wymianę jednego koła, bo bezpieczeństwo jest bardzo ważne”.

Źródło: Autosport.com, F1.pl
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Ferrari
Renault
Kubica R.
Massa F.
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
twardy, 14.03.2010 11:55[!]
@tomekf248 --> jest możliwość wystartowania z boksu, albo zaplanowania wcześniejszego pit-stopu... "Leśni" uchwalają przepisy, które można obejść... To już się robi żałosne. Tylko czekać na kolejne afery!
testauto, 14.03.2010 12:07[!]
Ludzie, czy wy macie w mózgach beton ?? przytarł Kubica oponę, poproszono o zgodę na jej wymianę, sędziowie wyrazili zgodę, wymieniono WADLIWE koło i temat jest zamknięty, żaden zespół nie protestuje i nic się nie dzieje ale tutaj "fachowcy", podnoszą raban - żałosne. Co by było gdyby nie wyrażono zgody na wymianę tego koła?? Kubica wypadłby z toru albo po rozerwaniu opony doszłoby do poważnej kolizji. Ludzie zastanówcie się trochę zanim coś napiszecie.
kusza, 14.03.2010 12:10[!]
Wymienil przytarta gume na taka sama z drugiego przejazdu o podobnym zuzyciu. Nie polepszy to osiagow w stosunku do innych i do tego co mial a eliminuje ewentualne niebezpieczenstwo jazdy na tak zniszczonej oponie. Ale z drugiej strony ewidentna wina kierowcy doprowadzenie do zablokowania.

@up - uprzedziles mnie.
michael85, 14.03.2010 12:12[!]
Mam wrażenie że niektórzy siedzą przed komputerem ale w pokoju z białymi ścianami, bez klamek - we własnym świecie! Dotyczy to zarówno komentarzy odnośnie rzekomych przywilejów Ferrari jak i Kubicy.
AliAs99, 14.03.2010 12:13[!]
Zgoda na oponę - OK, ale z tą wymianą silników, coś mi jednak nie pasuje. Mianowicie, kierowca może bez narażenia się na karę użyć następnego silnika, tutaj nie ma wątpliwości (do ośmiu silników). A jednak między kwalifikacjami, a wyścigiem, samochody (podobnie, jak w ubiegłym roku) są na parkingu zamkniętym. Nie można w nich dłubać, coś tam przestawiać i wymieniać (za wyjątkiem jakichś tam podstawowych rzeczy). Czy wymiana silnika nie powinna skutkować wyruszeniem z boksów?
fernandof1, 14.03.2010 12:16[!]
Przecież przepis 8 silników na sezon został jak zużyją 8 to potem jest kara 10 miejsc do tyłu szkoda że już w 1 wyścigu jakiś nie potrzebny problem :(
Dobrze że wymienili tą oponę
Kriss99, 14.03.2010 12:19[!]
widzę, że propagowana ostatnio przez niektórych forma rozrywki, jaką jest plucie jadem rozkwita i na tym forum :/
jeśli uważacie, że zablokowanie hamulców i zjechanie sobie przez to opony dało zysk Kubicy na pomiarze czasu okrążenia i że zrobił to specjalnie no to nie mam więcej pytań. wątpię żeby FOTA była przeciwna jakiejkolwiek decyzji FIA eliminującej potencjalne zagrożenie dla kierowców w czasie wyścigów. słusznie że pozwolili wymienić na inną, używaną oponę.
SAP, 14.03.2010 12:19[!]
Wymiana opony Kubicy? Jak najbardziej, ale powinna być za to jakaś kara. W regulaminie jest zabronione zmienianie opon na tym etapie, a Polak sam zniszczył jedną z nich i to z jego winny trzeba było dokonać zmiany. Nie widzę w tym faworyzowania Kubicy, a kolejną dziurę w regulaminie, która nie podoba mi się.
rafaello85, 14.03.2010 12:20[!]
michael85---> dopiero dziś to zauważyłeś?:)

A pewnego zawistnika, który nie potrafi pogodzić się z tą wymianą opony u Kubicy odsyłam do ostatniego okrążenia GP Europy'05 żeby zobaczyl jak zakończyła się zabawa dla Kimiego Raikkonena, który jechał z "kwadratową oponą" ... On też wtedy mógł jej "nie przyczeć".
czarodziej_f1, 14.03.2010 12:23[!]
SAP - nie powołuj się na regulamin, którego nie czytałeś. Jest odpowiedni przepis, dlatego zwrócili się z zapytaniem o wymianę tej opony i dostali zgody, bo inaczej być nie mogło.
SAP, 14.03.2010 12:34[!]
Możliwe, że źle wyraziłem swoją opinię. Nie chcę powoływać się na regulamin, a na omawiane zdarzenie. W moim mniemaniu w regulaminie powinien być zapis, że jeżeli z powodów bezpieczeństwa wymienia się oponę to jest za to kara np. 5 miejsc. Wymienianie hamulców, skrzyni biegów czy też silnika (od ostatniego sezonu dopiero na pewnym etapie) są karane cofnięciem na starcie, a ich niesprawne działanie również może być niebezpieczne. Widzę w tym pewną niekonsekwencję. Ciekaw też jestem jak sędziowie będą podchodzić do sytuacji, gdy opona pęknie jeszcze podczas kwalifikacji. Niby powinno być identyczne podejście, ale różnie to tam z nimi bywa.
quattro75, 14.03.2010 12:34[!]
alonso też dostał nowy silnik żeby nie płakał że Massa ma lepszy niż on :-) taki żarcik :-)
Dobrze że Kubicy pozwolili wymienić oponę bo mogło by się to skończyć wypadkiem.
paolo, 14.03.2010 13:07[!]
Niesamowite zjawisko masowej głupoty społecznej. Nawet kiedy FIA staje na wysokości zadania i wykazuje się wyobraźnią ludzie narzekają żeby tylko narzekać bo to przecież "leśne dziadki". Masakra. Już pomijam, że ZSS to całkiem inna bajka niż Todt czy Mosley ale przecież decyzja mogłaby się wydawać dobra dla Narodu Polskiego! A tu proszę w ojczystym, trudnym języku taka ilość bzdur i jadu. Jak nam Webb nie dał karnego to przez lata boi się do Polski przyjechać ale widzę, że jak sędziowie są nam przychylni to też im nie pomoże. Brawo!

Co do samego przepisu to więcej z nim problemów niż pożytku. Ocenimy po wyścigu ale na razie mamy "garażowe" Q3 (a może się zmienić na turystyczne jak od następnego wyścigu niektórzy zaczną zakładać twarde na Q3). Generalnie to najlepiej nakazać "ze względów bezpieczeństwa" w Q3 twarde gumy. No i ciekawiej by było bo wiadomo, że bolidy w różnym stopniu potrafią wykorzystać obie mieszanki i nie byłoby dublowania czasów z Q2. No ale takie narzucanie opon to też paranoja, więc ciężko powiedzieć. Na pewno nie jest to najbardziej udany przepis. Z resztą zakazu tankowania też nie jestem zwolennikiem. No ale zobaczymy.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca