F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Kara dla Massy, reprymenda dla Kubicy i Alguersuariego

Tymczasem Michael Schumacher uniknął kary za kolizję z Massą.
Michał Roszczyn, 13 czerwca 2010, wyświetlenia: 7749<< | lista | T- | T+ | >>
Michael Schumacher uniknął kary za udział w kolizji pomiędzy nim i Felipe Massą podczas rozegranego dzisiaj Grand Prix Kanady.

Obaj kierowcy walczyli o pozycję w końcowej fazie wyścigu, kiedy Schumacher zajechał drogę Brazylijczykowi, aby wrócić na optymalną linię przejazdu przez ostatni zakręt. Felipe zahaczył o tył bolidu swojego byłego partnera zespołowego, niszcząc w ten sposób swoje przednie skrzydło i na chwilę wyjeżdżając poza tor.

Sędziowie wyścigowi zostali poproszeni o rozpatrzenie zaistniałej sytuacji, lecz po przesłuchaniu obu zawodników zdecydowali oni, że dalsze postępowanie w tej sprawie nie jest potrzebne. Niemniej na tym nie koniec historii, albowiem ukarany został Felipe Massa, choć powodem była inna sytuacja, wynikła z tej poprzedniej.

Brazylijczyk zjeżdżając na zmianę uszkodzonego skrzydła po kolizji z Michaelem, przekroczył dozwoloną prędkość na pasie serwisowym. Ponieważ zdarzenie to miało miejsce w końcowej fazie rywalizacji i sędziowie nie zdążyli nałożyć na Felipe kary przejazdu przez boksy w trakcie jej trwania, do ostatecznego rezultatu byłego wicemistrza świata postanowiono doliczyć 20 sekund kary. Jednakże kierowca Ferrari utrzymał swoją piętnastą pozycję, ponieważ miał okrążenie przewagi nad jadącym za nim Heikkim Kovalainnenem w Lotusie.

Ponadto FIA poinformowała, że na Roberta Kubicę nałożono reprymendę za niebezpieczny zjazd do alei serwisowej tuż przed nosem Adriana Sutila. Kierowca Renault walczył z Niemcem o pozycję i gdy ten zaczął hamować przed ostatnim zakrętem, Robert nagle wyprzedził Sutila z prawej strony, zjeżdżając prosto na pas serwisowy, ledwie unikając kolizji. Reprymendy nie uniknął także Jaime Alguersuari za spowodowanie kolizji z Rubensem Barrichello w początkowym etapie wyścigu.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018
06.12.2018  System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii
28.11.2018  Haas nie złoży odwołania od decyzji sędziów z GP Abu Zabi
26.11.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2018)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
FIA
Schumacher M.
Massa F.
Kubica R.
Alguersuari J.
Montreal

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
a_rek, 13.06.2010 23:24[!]
No i pozamiatane.
kovalf1, 13.06.2010 23:28[!]
Reprymenda jest w tym przypadku jak najbardziej słuszna. Manewr niebezpieczny, ale ostatecznie nic się nie stało. Jeżeli Robert za ten ruch dostałby karę, to wtedy dziwiłby brak kar dla Hamiltona za jego wcześniejsze przygody.
buran, 13.06.2010 23:30[!]
no i po tym wyścigu nie mam prawie żadnych zastrzeżeń do sędziów, może za wyjątkiem tego, że totalnie olali kwestie wyjazdu Hamiltona z boksu tuż obok Alonso :/
Adakar, 13.06.2010 23:49[!]
Reprymenda dla Kubicy jak najbardziej słuszna. Jednak mnie dziwi jedno ... ten manewr był totalnie IDIOTYCZNY !!! Głupota przez duże G.

Kubica miał problem z oponami od kilku okrążeń, Sutil naciskał go mocno i mechanicy Renault byli już przygotowani do zmiany opon. Kubica PRZEGRAŁ sprint to ostatniej szykany i chował się nawet w slip stream'ie Sutila ... Wiedział że będzie zjeżdżał do boksów ... więc po jakiego ... wjeżdzał Sutilowi na wewnątrzną ... przecież tam niewiele brakowało do tego aby była sporych rozmiarów kolizja ...

Gdyby Sutil zaczał wcześniej skręcać, natrafiłby na ROZPĘDZONEGO Kubice ktory i tak jechał prosto do boksów....

Będąc przecież już za Sutilem był w idealnej sytuacji aby zjechać do boksów i nie robić więcej niepotrzebnego zamieszania...

JEDYNE co wg mnie może tłumaczyć Kubice, to myśl, że Sutil też "mógł" zjeżdzać ... wtedy taki manewr miałby "sens" ale i tak byłby niebezpieczny. I skąd miałoby szefostwo Renault wiedzieć dla kogo Force India szykuje opony w boksach ? Crazy ***

Co do manewru Lewsi vs. Alonso ... toż to powtórka z rozrywki z Chin z Sebastianem ... dziwie się że nie było jakiejś kary PO wyścigu (np. warunkowe dopuszczenie do dwóch kolejnych GP)
luki14, 13.06.2010 23:53[!]
@up

Jedyne wytłumaczenie może być takie, że Sutil wcześnie zahamował, Kubica się zagapił i musiał go ominąć by uniknąć kolizji :P Ale fakt, gdyby doszło do zderzenia, to byłby to wyczyn pokroju Hamiltona z 08 ;)
zawias, 14.06.2010 00:26[!]
Adakar przesadzasz. Wyglądało to spektakularnie i groźnie ale jest uzasadnione różnicą prędkości z jaką wchodzi się w ten zakręt i z jaką zjeżdża do alei. Wynosi ona na moje oko ponad stówę więc nie dziwi torpedowy wystrzał Kubicy zza Sutila. Przy tym stanie opon znakajimowałby tyłek Niemca. Zjeżdżając do alei z założenia hamujesz gdzie indziej. Jedyne czemu się dziwię to temu, że Kubica nie dał się wyprzedzić z prawej, no ale może zwyciężyła w jego głowie myśl, że wyprzedza się z lewej strony;-)
A co z wyjazdem Webbera pełnym bolidem poza pas alei wyjazdowej? Ściął sobie łuk radośnie i kary nie dostał?
deeze, 14.06.2010 00:41[!]
Dokładnie Adakar, posłuchaj co ma do powiedzenia zawias i oceń sensownie. Kubica nie mógł wybierać 'z której strony puści Sutila'. Zresztą, sam wystarczająco dobrze wytłumaczył się po wyścigu.
shaq, 14.06.2010 07:52[!]
@zawias

podoba mi się wyraz "znakajimowałby: ;)
MinetaUrPIQUET, 14.06.2010 09:27[!]
Robert miał do wyboru: wjechać w tył Sutila albo go jakos wyminąć co się udało ale było niebezpieczne - zreszta narzekacie naprocesje i nude w wyścigach to się powinniście cieszyć że są różnego rodzaju nieprzewidziane akcje - ja np. lubie to najbardziej w f1 ;) Zaczne używać sława "znakajimowałby" - dodam go do swojego słownika ;)
Ranger, 14.06.2010 15:26[!]
idiotyczne tutaj jest jedynie mówienie o idiotycznych manewrach w wyścigu. Wyścigi są po to żeby nie turlać sie do mety wg kolejności z kwalifikacji tylko by walczyć o każdy ułamek sekundy. Manewr kubicy był idealny ponieważ wiedział on że w przeciwieństwie do sutila nie musi tak wcześnie hamować czego efekty zobaczyliśmy w wyścigu gdzie sutil miał w CHOLERE i jeszcze troche miejsca bo tak idealne spasowanie wyszło. Morał tego jest taki że tylko ślepcy i ludzie pokroju osoby o inicjałach MK mogą tutaj mowić o niebezpieczeństwie i o innych banialukach.
Adakar, 14.06.2010 18:32[!]
Czy wszystkich w/w za przeproszeniem "pogrzało" ?

Wg was manewr Kubicy był taki zajebiszczo fajny ? Jeśli tak to dlaczego dostał reprymendę ?
Gdyby jego manewr był taki extra mada faka, dostałby jakieś trophy "spirit of the race" ... strzelta se baranka o ścianę
danilo, 14.06.2010 20:40[!]
Tak Adakar, Tyś tylko jedyny, nieomylny i wszystko najlepiej wiedzący. Wybacz, że ktoś ośmiela się mieć inne zdanie niż Ty.

Wierzę Kubicy, który mówi, że po prostu nie miał innego wyboru. Dostał reprymendę, pewnie za brak uwagi i nie dostosowanie się do stanu opon. Nic wielkiego się nie stało, a przynajmniej mamy o czym pisać i co wspominać. ;-)
vivon, 15.06.2010 20:26[!]
po 1. nie ledwo uniknal kolizji tylko dobrze wiedzial co robi.
przeciez on mogl zjechac na pelnej predkosci do Pitu a Sutil musial zahamowac zeby skrecic. tak wiec nie powodowal tym jakiegos wielkiego zagrozenia
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca