F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Valsecchi może liczyć na posadę w HRT, jeśli znajdzie sponsorów

Szef zespołu Colin Kolles: "Zrozumienie samochodu zajęło mu kilka okrążeń".
Konrad Házi, 18 listopada 2010, wyświetlenia: 1784<< | lista | T- | T+ | >>
Davide Valsecchi jest jednym z kandydatów do ścigania się za kierownicą HRT w sezonie 2011, jeśli uda mu się zebrać odpowiednie fundusze. 23-letni Włoch brał udział w ostatnich testach dla młodych kierowców na torze w Abu Zabi, gdzie był najszybszy z pośród trójki kierowców testujących z hiszpańską ekipą.

Przypomnijmy, że obok niego za sterami F110 zasiadali też Pastor Maldonado i Josef Kral. Jak się okazuje, Valsecchi był też szybszy od kierowców testujących z pozostałymi nowymi ekipami – za kierownicą bolidu Virgin zasiadali Jerome d'Ambrosio, Rio Haryanto i Luiz Razia, a w Lotusie Rodolfo Gonzalez i Władimir Arabadżijew.

Szef zespołu Colin Kolles powiedział w wywiadzie dla Gazzetta dello Sport: „Włochy powinny go wspierać. Z pewnością wykonał niesamowitą pracę. Zrozumienie samochodu zajęło mu kilka okrążeń, podczas gdy niektórzy jego koledzy nie zdołali tego dokonać na przestrzeni całego sezonu”. O pieniądzach w F1 zrobiło się ostatnio bardzo głośno. Jak donosi Auto Motor und Sport, testowanie Pastora Maldonado w Williamsie i HRT kosztowało jego sponsorów około jeden milion euro, natomiast Josef Kral miał za test w HRT zapłacić 300 tysięcy euro za jeden dzień.

Problem pieniędzy dotyczy jednak nie tylko młodych kierowców – pod uwagę przy obsadzie jednego z kokpitów w HRT brany był też weteran – Pedro de la Rosa. Miał on jednak za to zapłacić od ośmiu do dziesięciu milionów euro. Spekuluje się, że koszty miał pokryć Juan Villadonga, gdy brano pod uwagę ciekawie zapowiadający się projekt wykorzystania bolidów zaprojektowanych przez Toyotę z przekładniami Williamsa. Umowa z Toyotą nie doszła jednak to skutku, ponieważ Hispania podobno zwlekała z płatnościami. To powoduje, że Hispania prawdopodobnie nie będzie miała dość czasu by samodzielnie zbudować nowy bolid na sezon 2011.

Właściciel zespołu – Jose Ramon Carabante przyznał, że HRT znów będzie musiało polegać na kierowcach płacących za możliwość jazdy. „Pedro chciałby dołączyć, jednak wszystko zależy w znacznej mierze od wsparcia. Bez pieniędzy nie ma tu dla niego miejsca. Nie możemy sobie pozwolić na taki luksus. Musi wpłacić około 8-10 milionów. Rozmawialiśmy ze spółkami by zachęcić sponsorów i chcielibyśmy mieć dwóch hiszpańskich kierowców z uwagi na naszą tożsamość, a ktoś taki, jak Pedro mógłby nam wskazać kierunek na sezon 2012” – powiedział Carabante radiu Cardena Ser.

Potwierdził też, że najbliższe tygodnie będą decydujące dla przyszłości zespołu. „Potrzebujemy budżetu, który będzie większy niż 120 lub 130 milionów euro. Dzięki temu moglibyśmy walczyć o czołową dziesiątkę. W tym roku mieliśmy 45 (milionów), w przyszłym będzie to 55, a dążymy do 65 przynajmniej. Dla przykładu Ferrari dysponuje każdego roku około 400 milionami”.

Pewne nie jest też wciąż, gdzie będzie znajdowała się baza zespołu HRT na sezon 2011. „Mamy oferty z Madrytu i Barcelony. Z logistycznego punktu widzenia wolelibyśmy znaleźć się gdzieś w środku europy” – dodał Carabante.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2013  Bolidy HRT z sezonu 2011 będą startowały w BOSS GP
15.02.2013  Pirelli kupiło bolid HRT z sezonu 2011?
30.01.2013  Ecclestone: Scorpion Racing raczej nie wystartuje w tym roku
29.01.2013  HRT zostanie uratowane?
27.12.2012  De la Rosa rozczarowany zamknięciem HRT
Tagi:
HRT

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kamarinho1991, 18.11.2010 16:49[!]
Środek europy? Może Polska?
jpslotus72, 18.11.2010 17:11[!]
"Kasa Valsecchiego po raz pierwszy..., Kasa Valsecchiego po raz drugi... Kto da więcej?"
noofaq, 18.11.2010 17:21[!]
każdy kto znajdzie sponsorów może zostać kierowcą HRT :)
AleQ, 18.11.2010 17:40[!]
Kto da Collseowi więcej szmalcu ten fotel w HRT :) Jak wygram w Totolotku to zawalczę o umowę w przyszłości z tym teamem :D
Lolkoski, 18.11.2010 17:53[!]
Bez sensu są starty tego zespołu jeśli taka będzie ich filozofia odnośnie kierowców, szkoda, że jeszcze nie chcę płacących inżynierów i mechaników
Catolico_Bueno, 18.11.2010 22:32[!]
Do domu, taki zespół nikomu nie jest potrzebny!!!
NEO86, 30.11.2010 23:20[!]
F1 nie potrzebuje takiego zespołu. Kierowcom każą płacić za starty, niech jeszcze taki sam nakaz dadzą inżynierom i mechanikom :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca