F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Malezji: trening 1 - Webber najszybszy

Wyniki i opis pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Sepang.
Konrad Házi, 8 kwietnia 2011, wyświetlenia: 10095<< | lista | T- | T+ | >>
Najszybszym kierowcą pierwszego treningu na torze Sepang był Mark Webber. Australijczyk od pierwszego wyjazdu na tor osiągał bezkonkurencyjne rezultaty, by ostatecznie ukończyć sesję z 1,6s przewagi nad Hamiltonem i ponad dwiema sekundami przewagi nad Schumacherem.

Pierwsze dziesięć minut sesji upłynęło pod znakiem okrążeń instalacyjnych, które wykonali wszyscy kierowcy. Przed rozpoczęciem w garażach kontroli bolidów, niektórzy kierowcy wykonali jeszcze po jedno lub dwa dodatkowe okrążenia, między innymi uczynili to Trulli, Ricciardo oraz Alguersuari. Na torze pojawiły się również oba bolidy HRT.

Jako pierwszy mierzone okrążenie przejechał Nico Hulkenberg, w czasie 1:44,557, by już na kolejnym poprawić się o ponad dwie sekundy i kontynuować przejazd. Wkrótce na tor zaczęli wyjeżdżać też inni kierowcy i rozpoczęły się przetasowania na czele, ponieważ progresja czasów była dość szybka. Weekend nie dla wszystkich rozpoczął się pomyślnie. 20 minut po rozpoczęciu sesji, na tor wyjechał Narain Karthikeyan, jednak Hindus dostał polecenie wyłączenia silnika i zatrzymał się w drugim sektorze, ponieważ spod pokrywy silnika wydobywały się kłęby białego dymu.

Po upływie 30 minut na prowadzeniu był Nick Heidfeld (1:40,525), jednak w bolidzie Niemca wkrótce awarii uległy hamulce, powodując zablokowanie się przedniego prawego koła. Problem pojawił się już w pierwszym zakręcie, co oznaczało, że kierowca Lotus Renault musiał pokonać niemal całe okrążenie z zablokowanym kołem, a to z kolei szybko zakończyło się przebiciem opony.

Niebo nad torem od samego początku było zachmurzone i wkrótce pojawiły się doniesienia o pierwszych kroplach deszczu. Nie przeszkodziło to jednak Markowi Weberowi w wyjściu na prowadzenie z czasem 1:39,870, który poprawiał na następnych okrążeniach. Australijczyk był najszybszym kierowcą na półmetku sesji, legitymując się czasem 1:38,952 z przewagą ponad 1,5s nad kolejnym kierowcą.

Pojedyncze szybkie okrążenie wykonał w tym czasie Lewis Hamilton, który wyjechał na tor na świeżym komplecie twardych opon, jednak nie był on w stanie dogonić Webbera, który bił wciąż rekordy sektorów, śrubując czas do poziomu 1:38,483. Wkrótce obaj zjechali do boksów, a na torze ruch był stosunkowo niewielki.

Warto zwrócić też uwagę na to, że bardzo długo na przejechanie mierzonego okrążenia nie decydowali się kierowcy Ferrari – Massa i Alonso, natomiast Pietrow z Lotus Renault w ciągu godziny wykonał zaledwie jedno okrążenie, a jak się okazało było to spowodowane problemami z układem hydraulicznym.

Sytuacja w czołówce długo nie ulegała zmianie – prowadził Webber (1:37,651) przed Hamiltonem (+0.8) i Maldonado (+2.0). Sporo natomiast działo się w garażach, gdzie do wyjazdu przygotowywano bolid Pietrowa i po raz kolejny udało się uruchomić silnik w bolidzie Karthikeyana. Bolid HRT wciąż wyrzucał z siebie kłęby białego dymu, a mechanicy nadal szukali przecieku oleju, ponieważ zespół przyznał, że z tym związany jest problem.

Na 16 minut przed końcem na pobocze wypadł Pietrow, w którego samochodzie doszło do awarii przedniego lewego hamulca lub zawieszenia. Na tor nie mógł też powrócić w tej sesji drugi z kierowców Lotus Renault – Nick Heidfeld, ponieważ prace nad hamulcami jego bolidu się przeciągały. Z innego powodu kierowcy Ferrari rozpoczęli szybkie przejazdy dopiero pod koniec sesji. Mianowicie wcześniej zespół zajmował się testami aerodynamiki starając się podjąć decyzję odnośnie wyboru przedniego i tylnego skrzydła. Na tor zdołał też powrócić Karthikeyan, w którego bolidzie zdołano ostatecznie rozwiązać problem.

W końcówce sesji kierowcy nie mieli już możliwości poprawy rezultatów ze względu na żółtą flagę w trzecim sektorze, która spowodowana była przez D'Ambrosio. W bolidzie kierowcy zespołu Virgin awarii uległo zawieszenie prawego przedniego koła podczas hamowania do ostatniego nawrotu.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:37,651--22
2.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:39,3161,6651,66516
3.7Michael SchumacherMercedes GP W021:39,7912,1400,47529
4.15Nico HulkenbergForce India VJM041:40,3772,7260,58623
5.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:40,4432,7920,06631
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:40,4532,8020,01022
7.9Nick HeidfeldRenault R311:40,5252,8740,0726
8.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:40,5812,9300,05621
9.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:40,6012,9500,02023
10.8Nico RosbergMercedes GP W021:40,6462,9950,04529
11.14Adrian SutilForce India VJM041:40,7343,0830,08821
12.18Daniel RicciardoToro Rosso STR61:40,7483,0970,01423
13.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:40,7703,1190,02224
14.16Kamui KobayashiSauber C301:40,8723,2210,10227
15.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:40,9273,2760,05516
16.21Jarno TrulliLotus T1281:41,6203,9690,69321
17.1Sebastian VettelRed Bull RB71:41,6273,9760,00718
18.17Sergio PerezSauber C301:41,6423,9910,01524
19.24Timo GlockVirgin MVR-021:42,1544,5030,51218
20.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:42,5404,8890,38620
21.20Davide ValsecchiLotus T1281:44,0546,4031,51418
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:45,2287,5771,17420
23.22Narain KarthikeyanHRT F1111:46,2678,6161,03910
24.10Witalij PietrowRenault R311:47,93210,2811,6654
107% najlepszego czasu: 1:44,487

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 3,0m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Sepang
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzysiek_aleks, 08.04.2011 06:00[!]
I tak HRT nie ma 107%, oby się poprawili do jutra
pattryk1985, 08.04.2011 07:15[!]
nie wiem czy chłopaki z HRT dadza rade pewnie znow na starcie zobaczymy 22 a nie 24 bolidy
waldi21, 08.04.2011 07:28[!]
107% * 1,37.651= 1,47.287
Adam-mal1, 08.04.2011 07:38[!]
waldi21
jeszcze nie czas na przeliczanie
francorchamps, 08.04.2011 07:49[!]
Jak doliczymy jeszcze przewagę Vettela nad Weberem w granicach 0,3 - 0,4 sek, to wyjdzie że trzeci Lewis bedzie tracił do Niemca ok 2sek na okrążeniu....

Jak nic się nie zmieni to Sebastian ma dużą szansę na świętowanie MŚ już 24 lipca przed własną Publicznością!
damian27, 08.04.2011 08:04[!]
@waldi2 - nie wiem jak to policzyłeś ale z 1:37,651 107% to 1:44,487.

A co do treningu. Ciekawi mnie (podobna) awaria i Renault (Pietrov) i Virgin (D'Ambrosino)
I zarazem martwią problemy Renault, ale oby to poprawili
francorchamps, 08.04.2011 08:11[!]
Podłoga w McLarenie to bardzo ryzykowna konstrukcja.. Niezaplanowany wjazd na tarkę może się skończyć tragedią...
testauto, 08.04.2011 08:45[!]
Miażdżąca jest ta przewaga Webbera, ciekaw jestem tempa kwalifikacyjnego.
Smola, 08.04.2011 08:56[!]
Trzeba czekać do 2 treningu. Wtedy zaczyna się show.
mat_eyo, 08.04.2011 08:57[!]
HRT zrobiło 30 kółek, nie tak źle - liczę, że Liuzzi zakwalifikuje się do wyścigu.
Huckleberry, 08.04.2011 09:34[!]
@waldi21 - proszę cię, minuta ma 60 sekund, a nie 100 ....
General, 08.04.2011 10:09[!]
Podczas Q bedzie deszcz. Jezeli Q sie odbedzie to wyniki moga byc rozne, ale zmieszczenie sie HRT w 107% jest wtedy bardziej realniejsze niz na suchej nawierzchni.

Ciekawie bedzie podczas typowania GPM:)
jpslotus72, 08.04.2011 10:31[!]
Trulli powinien sobie wydrukować tę tabelkę złotą czcionką i oprawić w ramkę - jeśli się spojrzy, kogo ma za sobą... :)

Mechanicy Renault - wasz ruch.
mbwrobel, 08.04.2011 16:13[!]
@General - jeszcze bardziej realniejsze, niż bardziej realne? Zlituj się chłopie, od takiej pisowni mój monitor martwych pikseli dostaje.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca