F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Malezji: trening 2 - Webber nadal dyktuje tempo na Sepang

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Sepang.
Grzegorz Filiks, 8 kwietnia 2011, zmieniony 08.04.2011 10:29, wyświetlenia: 10435<< | lista | T- | T+ | >>
Mark Webber pozostał najszybszym kierowcą podczas pierwszego dnia tego weekendu wyścigowego w Malezji, ustanawiając najlepszy czas okrążenia na drugim piątkowym treningu. Red Bull jak na razie utrzymuje dominację nad resztą stawki, aczkolwiek tym razem ekipa McLarena deptała mu po piętach.

Pierwszą czwórkę kierowców dzieliła granica nie większa niż 0,25 sekundy, zaś czas Webbera – 1:36,876, ustanowiony na oponach wykonanych z miękkiej mieszanki okazał się najlepszym rezultatem dnia. Australijczyk pokonał tak szybkie kółko już w połowie sesji, odpowiadając na wynik 1:37,090 zespołowego kolegi Sebastiana Vettela. Reprezentantów Red Bulla w tabeli rozdzielili Jenson Button i Lewis Hamilton, którzy uplasowali się kolejno na drugiej i trzeciej lokacie.

Michael Schumacher z Mercedesa pomimo groźnie wyglądającego wyjazdu poza tor w zakręcie nr 6 zdołał uzyskać piąty czas, tuż przed zawodnikiem Ferrari – Felipe Massą. Nico Rosberg był siódmy dzięki popisaniu się wynikiem o 0,005 sekundy lepszym od Nicka Heidfelda. Reprezentant Lotus Renault GP drugi trening przejechał ostrożnie, doświadczony dużymi problemami z rana. Pierwszą dziesiątkę zamknęli dwaj Hiszpanie – Fernando Alonso i Jaime Alguersuari.

Popołudniowa sesja była pełna wydarzeń, włączając w to wypadek Pastora Maldonado, który najechał tylnymi oponami na trawę podczas zjeżdżania do boksów i uderzył w barierkę. Kierowca Williamsa z pewnością żałował całego zajścia, ponieważ przez większość dnia wydawał się być naprawdę szybki. Niemniej jednak Wenezuelczyk zakończył zmagania pozycję przed zespołowym partnerem, albowiem Rubens Barrichello uzyskał dwunasty rezultat.

Przez ostatnie 30 minut można było zaobserwować interesująco wysoki poziom degradacji opon, jako że większość ekip w tym czasie zdecydowała się skorzystać z miękkiej mieszanki ogumienia i zalała dużą ilość paliwa do baków swoich bolidów. Wówczas uzyskiwane rezultaty były około ośmiu sekund gorsze, niż na początku sesji.

Sprawcą wywieszenia jedynej żółtej flagi podczas tego treningu okazał się Vitantonio Liuzzi, który wyjechał zbyt szeroko na krawężnik, co niespodziewanie zaowocowało zgaśnięciem silnika Cosworth w jego samochodzie. Stajnia HRT tym razem prezentowała się już lepiej i zdołała przejechać 29 okrążeń, a nawet wyprzedzić w tabeli z wynikami Heikkiego Kovalainena oraz Jerome D'Ambrosio, ale Fin z Team Lotus większość sesji spędził w garażu, zaś Belg z Virgin w ogóle nie pojawił się na torze.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.2Mark WebberRed Bull RB71:36,876--24
2.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:36,8810,0050,00530
3.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:37,0100,1340,12923
4.1Sebastian VettelRed Bull RB71:37,0900,2140,08030
5.7Michael SchumacherMercedes GP W021:38,0881,2120,99826
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:38,0891,2130,00131
7.8Nico RosbergMercedes GP W021:38,5651,6890,47625
8.9Nick HeidfeldRenault R311:38,5701,6940,00516
9.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:38,5831,7070,01327
10.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:38,8461,9700,26331
11.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:38,9682,0920,12225
12.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:39,1872,3110,21930
13.10Witalij PietrowRenault R311:39,2672,3910,08017
14.16Kamui KobayashiSauber C301:39,3982,5220,13129
15.17Sergio PerezSauber C301:39,6032,7270,20534
16.15Paul di RestaForce India VJM041:39,6252,7490,02231
17.14Adrian SutilForce India VJM041:39,8092,9330,18428
18.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:40,1153,2390,30631
19.24Timo GlockVirgin MVR-021:40,8663,9900,75124
20.21Jarno TrulliLotus T1281:41,8905,0141,02419
21.22Narain KarthikeyanHRT F1111:43,1976,3211,30715
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:43,9917,1150,79414
23.20Heikki KovalainenLotus T1281:44,8868,0100,8954
24.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-02----
107% najlepszego czasu: 1:43,657

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 5.0 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Sepang
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
szymon, 08.04.2011 09:52[!]
RedBulle i McLareny daleko z przodu...
Chyba wiele nie wejdzie w 107% :|
jpslotus72, 08.04.2011 10:26[!]
Webber i Schumacher dali się w pozytywny sposób "podpuścić" - narzekania na ich poprzednie wyniki i związana z tym presja uruchomiły ich "rezerwy".. (Może owocuje to doświadczenie, o którym pisałeś wczoraj Huckleberry - młodsi pod presją mogą robić się nerwowi - przykład Toro Rosso - stare wygi tak łatwo nie pękają.)
Oczywiście to lekka przesada - po pierwsze, to wciąż trening a nie kwalifikacje, po drugie - może po prostu udało się lepiej ustawić ich bolidy.

Cieszy (przynajmniej mnie) utrzymywanie dobrego tempa przez McLareny - wiedziałem, ze mimo przedsezonowych obaw prędzej czy później wrócą na właściwe dla nich miejsce - wrócili chyba szybciej, niż się sami spodziewali.
StachuLBN, 08.04.2011 10:36[!]
wygląda na to, ze HRT powinno sobie poradzić :) o ile nie będą mieli problemów ;p
mbg, 08.04.2011 11:02[!]
a ja myślę że przekleństwem dla HRT może okazać się RB7, no chyba że nie będą szaleć w Q1.
jpslotus72, 08.04.2011 11:19[!]
Swoją drogą - problemy HRT paradoksalnie czynią ten zespół atrakcyjnym dla sponsorów - wszystkie oczy skierowane są teraz na nich nie mniej (a może nawet bardziej) niż na liderów - co widać nawet w rubrykach komentarzy na Serwisie: temat HRT dominuje. (Pamiętacie tego brytyjskiego skoczka narciarskiego Eddie "Eagle" Edwardsa w Calgary 88'? - skakał po 40-50 m. lądując na buli - ale był na ustach całego, nie tylko sportowego świata i po igrzyskach podpisał świetne kontrakty reklamowe. To też jakiś sposób.)
Ale sponsorzy HRT woleliby pewnie, żeby zespół przyciągał (w pozytywny sposób) uwagę w czasie wyścigu - zobaczymy, czy ich tam zobaczymy...

(Jeśli chodzi o ciekawe formy reklamy, to przypomniał mi się też przykład z F1 - w 1980 podczas GP Monaco na pierwszym zakręcie rozwaliły się oba Tyrrelle - długo blokowały tor i wszystkie kamery były skierowane na stojące w poprzek wraki z wielkim napisem "Candy", świetnie widocznym jeszcze podczas usuwania bolidów przez dźwig - później pojawiło jeszcze wiele fotografii z tego incydentu - podobno sponsor był bardzo zadowolony...)
monako, 08.04.2011 12:45[!]
@jpslotus72 też już jakiś czas temu zauważyłem tę właściwość HRT, że przyciąga uwagę i wytwarza sensację w większym stopniu nawet niż zespoły ze środka stawki. Bodaj, że podczas 2 treningu w Australii kiedy wszystkie oczy F1 były skierowane właśnie na nich, na ich pierwsze okrążenie w sezonie.
Zacząłem się wtedy zastanawiać jaki sponsor byłby odpowiedni dla takiego zespołu, który przyciąga spojrzenia ciekawskich, ale niestety swoją ułomnością. I dotarło do mnie! To jest reklamowy strzał w dziesiątkę dla jakiejś instytucji/fundacji charytatywnej np. takiego czerwonego krzyża lub innego greenpeacu chroniącego prawa ludzi czy zwierząt. Nie ważne, w każdym razie instytucji pomocowej. W prawdzie reklama była by tak wyrazista,że dla niektórych mogła by stać się aż prześmiewcza. Ale wyobraźmy sobie sytuację kiedy po przystąpieniu do umowy z HRT, zaczynają osiągać sukcesy, kwalifikować się do wyścigów, a pod koniec sezonu wyprzedza Lotusa i Virgin! No powiedzcie, czy to nie było by piękne? Czy nie wzruszyło by wrażliwych serc kibiców? No co wy na to? Czy usłyszę hallelujah?! :DD
Smola, 08.04.2011 18:39[!]
Greenpeace niech się trzyma z daleka od F1, dlatego masz moje Hallelujah! :P
JordanF1, 08.04.2011 19:06[!]
Wiem, że to tylko trening ale VR ponad sekundę przed Lotusem to dla mnie przyjemny widok
Lolkoski, 08.04.2011 21:48[!]
Jak patrzę na czasy to tak się zastanawiam czy czasem Flavio nie miał trochę racji odnośnie Ferrari
christoff.w, 08.04.2011 21:58[!]
Czyzby jednak dwa zespoly w tym roku? Pewnie Ferrari sie rozkreci za 2-3 GP no i tez nie ma co dzielic skory na niedzwiedziu bo jeszcze trzeci trning no i same kwalifikacje a tam moze zdarzyc sie wiele!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca