F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Michael i Tomlinson postanowili odejść z Williamsa

Brytyjski zespół w zamian pozyskał Coughlana zamieszanego w 2007 roku w aferę szpiegowską.
Grzegorz Filiks, 3 maja 2011, wyświetlenia: 4665<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor techniczny Sam Michael oraz szef aerodynamików Jon Tomlinson podjęli decyzję o opuszczeniu zespołu Williams, zaś do ekipy w roli głównego inżyniera dołączył Mike Coughlan.

Ze względu na nieudany dla brytyjskiej stajni początek tegorocznej kampanii, Michael i Tomlinson zdecydowali się odejść z jej szeregów z końcem obecnego sezonu, gdy to dopełnią się ich kontrakty. Szef zespołu Frank Williams stwierdził, że tak wczesna rezygnacja ze swoich stanowisk wspomnianej dwójki da cenny czas na zastąpienie ich innymi ludźmi, których zadaniem będzie wyprowadzenie teamu z trudnej sytuacji.

„Zarówno Sam, jak i Jon są utalentowani i kierowali swoimi załogami ciężko pracującymi dla Williamsa odpowiednio przez 10 oraz 5 lat” – powiedział 69-latek. „Niemniej jednak zdali sobie sprawę, że aktualna forma zespołu nie jest na odpowiednim poziomie, w związku z czym postanowili go opuścić, by dać szansę na przeprowadzenie reorganizacji i podjęcie zmian, które są niezbędne do powrotu na czoło stawki. Bądź co bądź obaj do końca roku będą piastowali swoje stanowiska, ponieważ chcemy utrzymać koncentrację oraz rozpęd w sezonie 2011. Jesteśmy bardzo wdzięczni Samowi i Jonowi za ich profesjonalne podejście”.

W reakcji na decyzje Michaela i Tomlinsona ekipa Williams postanowiła pozyskać na stanowisko szefa inżynierów byłego dyrektora technicznego McLarena – Mike'a Coughlana, który opuścił stajnię z Woking w 2007 wskutek udziału w słynnej aferze szpiegowskiej.

Odnosząc się do nowego członka zespołu Frank Williams powiedział: „Mike Coughlan to dobry inżynier dysponujący wielkim doświadczeniem zdobytym zarówno w Formule Jeden oraz cywilnej, jak i wojskowej inżynierii. Królową sportów motorowych opuścił w sezonie 2007 wskutek niewłaściwego postępowania, które jak sam przyznaje było błędem i głęboko tego żałuje”.

„Jego dwuletni zakaz działalności w naszym sporcie upłynął jakiś czas temu i Mike jest teraz zdeterminowany, aby wykazać się przed samym sobą raz jeszcze. Williams z zachwytem daje mu szansę dokonania tego i jesteśmy bardzo zadowoleni, mając jednego z najbardziej utalentowanych oraz kompetentnych inżynierów w tej serii, który pomoże nam wrócić na szczyt. To dopiero pierwszy krok na drodze przebudowywania i umacniania naszej grupy technicznej. Kolejne decyzje ogłosimy wtedy, gdy takowe ostatecznie zapadną”.

Coughlan dodał: „Jestem wdzięczny Williamsowi za tę szansę. Doświadczenie z 2007 roku zmieniło moje życie. Odtąd starałem się wykorzystać umiejętności w dobrym celu, konstruując pojazd Ocelot przeznaczony do bezpiecznego transportu żołnierzy. Spędziłem również miło czas w Michael Waltrip Racing: to wspaniały zespół wyścigowy i życzę im wszystkiego najlepszego w przyszłości. Teraz już czekam na powrót do sportu, który kocham oraz dołączenie do stajni, którą podziwiałem przez wiele lat. Ofiaruję jej siebie by upewnić się, że powrócimy do bycia konkurencyjnymi przestrzegając norm etycznych, z którymi Williams zawsze był utożsamiany”.

Źródło: autosport.com

Sonda
Zespół Williams zyska na ostatnich wielkich zmianach kadrowych?
tak
 [tally] 23%
nie
 [tally] 30%
czas pokaże
 [tally] 47%
głosów: 1280 Inne sondy
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.01.2019  Bottas: Kubica i Russell pomogą Williamsowi w dążeniu do poprawy formy
04.01.2019  Kubica: Niełatwo było odrzucić ofertę zostania rozwojowym kierowcą Ferrari
31.12.2018  Lowe: Szkoda, że nie możemy mieć więcej niż dwóch kierowców
27.12.2018  Russell: Chciałem otrzymać takiego partnera jak Robert Kubica
09.12.2018  Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy
Tagi:
Michael S.
Williams
Coughlan M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dan193t, 03.05.2011 12:44[!]
Nie wiem czemu ale te wszystkie słowa brzmią jakby obecni pracownicy w praktyce juz wylecieli, a do konca roku beda tylko pobierac pensje... Moze to lepiej
mbg, 03.05.2011 12:46[!]
w końcu jakieś rewolucje kadrowe w Williamsie. Ubolewam nad tym że FW33 bez rewolucyjnych poprawek może niedługo być objeżdżane przez T128.

Michael pewnie znajdzie zatrudnienie w HRT ;)
jpslotus72, 03.05.2011 12:51[!]
Czyżby zatrudnienie Coughlana miało sugerować nowy kierunek rozwoju Williamsa? - ale wierzmy w "nawrócenie grzesznika"...

Ciekawe jak będzie z motywacją Michaela i Tomlisona w pozostałej, długiej jeszcze części sezonu... Profesjonalizm i normalne wykonywanie obowiązków, określonych kontraktem, to jedno - ale w tej pracy trzeba prawdziwej pasji. No ale cóż - tej pasji, jak widać z ostatnich wyników, już wcześniej im zabrakło. Czyli Williams ma prawdopodobnie sezon "w plecy". Szkoda Rubensa - chyba naprawdę powinien był odejść po 2009 - z tarczą, a nie na tarczy (może nie byłby już dzisiaj tylko gościem na imprezie IndyCar).

Ciekawe, czy w F1 zapanuje futbolowa moda - zwalnianie "trenerów" w trakcie sezonu, po 3-4 przegranych meczach... Pod Domenicalim w Ferrari też stołek coraz bardziej się chwieje.
punksnotdead, 03.05.2011 12:55[!]
Na złe im to na pewno nie wyjdzie. A może akurat Coughlan ich wyciągnie z tego dołka. Pracował w McLarenie, więc nie jest byle kim. To, że nieuczciwy to inna sprawa.
Kojag, 03.05.2011 13:04[!]
Mi się wydaje, że Williams zbyt długo i mocno pracował nad starym bolidem, nie interesując się nowym.

BTW: Mogibyście napisać takiego newsa, a raczej arta, w którym wymienieni byliby wszyscy nasi zawodnicy startujący w tym sezonie oraz możliwości w jakich telewizjach, czy też na stronach internetowych można ich oglądać? Sporo osób byłoby wdzięcznych.
Krauza, 03.05.2011 13:06[!]
Gdy miałem 8 lat też tak robiłem. Nabałaganiłem i uciekałem
SoBcZaK, 03.05.2011 13:15[!]
@Krauza dalej tak robisz ;]
punksnotdead, 03.05.2011 13:21[!]
@Kojag podoba mi się ten pomysł. :)
THC-303, 03.05.2011 13:28[!]
jpslotus72
Dla Rubensa nie jest za późno dopóki jeździ jak człowiek. Póki co popełnił błąd w Australii, ale poza tym jeździ tak jak pozwala samochód. Dopóki nie 'bałagani' może jeszcze odejść z tarczą.
MatiXF1, 03.05.2011 13:59[!]
Haha niezłe. Sam Michael sam zaprojektował słaby bolid (bo podejrzewam że to on go projektował) a teraz odchodzi. Bez sensu
Kamikadze2000, 03.05.2011 14:12[!]
No cóż, nie było wyników, więc trzeba było to zakończyć. Obaj panowie dobrze robią - lepiej samemu odejść, aniżeli być zwolnionym. Mam nadzieje, że Williams wróci jeszcze do czołówki!!! :))
mbg, 03.05.2011 14:13[!]
póki Head był dyrektorem technicznym to wszystko jakoś szło ale ostatnie 7 lat pod dyrekcją Sama Michaela były strasznie cienkie. Brakuje mi trafnego wdrażania rewolucyjnych odważnych rozwiązań jakie w tym roku zaprezentował nam np Allison z Renault. No może z wyjątkiem tegorocznej skrzyni biegów, która i tak na razie nie jest wstanie wyciągnąć ich z dołka. Czego nowego nie wprowadzą to i tak nie działa tak jak powinno. Można za to winić dyrektora a wiec dobrze że odszedł z honorem.

Ciekawą konstrukcją było FW31. Z pustym bakiem (w Q1 i Q2) radził sobie genialnie (przynajmniej Rosberg) natomiast zatankowane pod kurek jeździł niestabilnie. Widać było potencjał w samochodach, ale nie widać było umiejętności rozwiązywania problemów. Coś w stylu stajni z Brackley od czasu Hondy przez Brawn GP do Mercedesa.
THC-303, 03.05.2011 14:39[!]
mbg
Obecna konstrukcja też jest ciekawa, ma kompletnie niestandardowe aero i tę karłowatą skrzynię, tyle że nic z tego nie wynika.
FW31 był szybki przede wszystkim na treningach, w Q1 i Q2 byla to raczej zasługa Rosberga, który teraz też potrafi przejechać świetne kółko w kwalu, mniej samego samochodu (choć oczywiście też). W FW30 Nakajima nie odstawał od ROS niemal w ogóle, w FW31 już tak, zwłaszcza w Q. Dlatego te 'małe sukcesy' FW31 przypisuje głównie Córce.
corey_taylor, 03.05.2011 15:44[!]
od roku 2003-04 mają tendencję spadkową, więc chyba najwyższy czas na zmiany.
akkim, 03.05.2011 16:40[!]
Zawsze przewietrzenie w stajni to jakś tam szansa,
byle Coughlan nie wszystkie "cechy" przeniósł do Williamsa ;)
Medoks1, 03.05.2011 18:19[!]
No teraz jeszcze wyciągnąć Geoffa Willisa i Bena Butlera to może coś wymyślą przy FW 34.
Adakar, 04.05.2011 00:18[!]
hard times needs hard decisions , tyle w temacie.

Frank W. pod ścianą. Kolejny sezon i kolejna wtopa. 2009 wydawał się być naprawdę dobry, ale przesiadka na Coswortha zrobiła swoje. Wg mnie ten zespół będzie jednym z "fanów" nowych silników. Jakie by one nie były. Bedą upatrywali w tym swojej szansy. Ponownie, 2009 pokazał, że radykalne zmiany, dają radykalne efekty (BrawnGP i RBR na szczycie)
renegade, 04.05.2011 04:34[!]
Zatrudnienie goscia, ktory praktycznie nie pracowal w F1 przez cztery lata i zastapienie Nim odchodzacej dwojki czytam jako... problemy finansowe Williamsa. Nikt mi nie powie, ze Williams nie mogl podkupic ktoregos z aerodynamikow pracujacych w czolowych zespolach F1?! W gre wchodzi kierowanie dzialem, wiec nie jeden, przy odpowiedniej kasie by na to poszedl. Nie sadze, aby Coughlan byl tym, ktory wyniesie Williamsa na szczyty, ale zobaczymy, moze sie myle?
Adakar, 04.05.2011 11:42[!]
@renegade
a nie sądzisz, że to akt desperacji w trakcie sezonu ?
Kto i gdzie skusiłby się na przejście do Franka zaraz na początku sezonu ? Każdy z dyr. tech. ciągnie swoje departamenty i rozwoje obecnych konstrukcji w każdej z ekip. Być może jakieś zakulisowe rozmowy już są i transfery będą miały miejsce pod koniec roku.

Wątpię jednak aby ktoś z górnej półki przeszedł do Franka. Sauber jest na wznoszącej, Force India krocz swoją drogą ... pozostaje podkupywanie obiecujących talentów z Marusi i HRT, może gdyby Toro Rosso zmieniło właściciela, mielibyśmy jakąś wyprzedaż personelu
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca