F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Melker odniósł pierwsze zwycięstwo w GP3 (akt.)

Na pozostałych stopniach podium stanęli Caldarelli i zdobywca pole position - Dillmann.
Marek Roczniak, 7 maja 2011, wyświetlenia: 4026<< | lista | T- | T+ | >>
Nigel Melker wygrał pierwszy wyścig GP3 Series w sezonie 2011, rozegrany dzisiaj późnym popołudniem w Stambule, awansując z trzeciego na pierwsze miejsce już na pierwszym okrążeniu.

Kierowca RSC Mucke już na starcie wyprzedził wolno ruszającego z pierwszego pola Toma Dillmanna (Carlin) i od razu ruszył w pościg za Andreą Caldarellim (Tech 1), by pokonać go po zewnętrznej w zakręcie nr 12. Od tego momentu Holender kontrolował już przebieg wyścigu, utrzymując do końca niewielką przewagę nad Włochem, który okazał się najwyżej sklasyfikowanym debiutantem.

Dla Caldarellego szansą na rewanż mógł być moment wznowienia wyścigu po neutralizacji w wyniku kolizji Lewisa Williamsona z Leonardo Cordeiro w zakręcie nr 12 (Williamson rolował, ale przy relatywnie małej prędkości). Jednakże ściśnięcie stawki nie przysporzyło żadnych problemów Melkerowi, który w tym roku startuje także w Formule 2 i Holender nie dał szans Caldarellemu na atak podczas restartu.

Dillmann po utracie dwóch miejsc na pierwszym okrążeniu resztę wyścigu spędził broniąc się przed Valtterim Bottasem (Lotus ART). Sztuka ta udała mu się i Francuz stanął na najniższym stopniu podium. Bottas musiał tymczasem zadowolić się zyskaniem dwóch miejsc w stosunku do kwalifikacji, z czego jedno otrzymał w prezencie jeszcze przed startem wskutek kary dla Alexandra Simsa (Status). Za Bottasem niemal cały wyścig przejechał na piątej pozycji kolega zespołowy Simsa – Antonio Felix da Costa, awansując o pięć miejsc już na pierwszym okrążeniu.

Sims miał startować z drugiego pola, ale z powodu wyjechania poza tor na najszybszym okrążeniu kwalifikacyjnym został przesunięty na 12 pole. Brytyjczyk zdołał odrobić sporo strat i po restarcie jechał na szóstej pozycji przed Mitchem Evansem (MW Arden). Nowozelandczyk odzyskał jednak miejsce na przedostatnim okrążeniu, gdy tempo Simsa zaczęło słabnąć. Kierowca Statusa zaczął się następnie bronić przed Deanem Smithem (Addax) na ostatnim kółku. W walkę tę wmieszał się Michael Christensen (RSC Mucke), wyprzedzając obu kierowców w zakręcie nr 12, by zająć siódme miejsce.

Sims na pocieszenie wystartuje do niedzielnego sprintu z pole position.

GP3 Series > 2011 > Turcja 1, Istanbul Park - 5,338 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 31Nigel MelkerRSC Mucke MotorsportDallara Renault 2.21528:13,77310
2. 18Andrea Caldarelli (D)Tech 1 RacingDallara Renault 2.215+0:00,6058
3. 15Tom Dillmann (D)CarlinDallara Renault 2.215+0:02,9426
4. 2Valtteri Bottas (D)Lotus ARTDallara Renault 2.215+0:03,8405
5. 5Antonio Felix da CostaStatus Grand PrixDallara Renault 2.215+0:04,4104
6. 26Mitch Evans (D)MW ArdenDallara Renault 2.215+0:07,2143
7. 30Michael ChristensenRSC Mucke MotorsportDallara Renault 2.215+0:10,6082
8. 4Alexander Sims (D)Status Grand PrixDallara Renault 2.215+0:11,7131
9. 25Dean SmithAddax TeamDallara Renault 2.215+0:11,928
10. 24Gabby Chaves (D)Addax TeamDallara Renault 2.215+0:19,559
11. 7Nico MullerJenzer MotorsportDallara Renault 2.215+0:23,673
12. 22Zoel Amberg (D)Atech CRS GPDallara Renault 2.215+0:24,192
13. 21Nick Yelloly (D)Atech CRS GPDallara Renault 2.215+0:24,977
14. 6Iwan ŁukaszewiczStatus Grand PrixDallara Renault 2.215+0:26,180
15. 17Aaro Vainio (D)Tech 1 RacingDallara Renault 2.215+0:26,354
16. 19Tamas Pal Kiss (D)Tech 1 RacingDallara Renault 2.215+0:27,239
17. 3James Calado (D)Lotus ARTDallara Renault 2.215+0:27,507
18. 12Matias Laine (D)Marussia Manor RacingDallara Renault 2.215+0:29,871
19. 27Simon TrummerMW ArdenDallara Renault 2.215+0:30,222
20. 23Dominic Storey (D)Addax TeamDallara Renault 2.215+0:30,644
21. 14Conor Daly (D)CarlinDallara Renault 2.215+0:31,336
22. 1Pedro NunesLotus ARTDallara Renault 2.215+0:32,066
23. 8Maksim Zimin (D)Jenzer MotorsportDallara Renault 2.215+0:53,931
24. 10Adrian Quaife-HobbsMarussia Manor RacingDallara Renault 2.215+1:03,096
25. 9Vittorio GhirelliJenzer MotorsportDallara Renault 2.2141 okr.
26. 11Rio HaryantoMarussia Manor RacingDallara Renault 2.2132 okr.
Niesklasyfikowani
29Luciano Bacheta (D)RSC Mucke MotorsportDallara Renault 2.28
16Leonardo CordeiroCarlinDallara Renault 2.23
28Lewis Williamson (D)MW ArdenDallara Renault 2.23
20Marlon Stockinger (D)Atech CRS GPDallara Renault 2.21
Pole position: Tom Dillmann (Carlin) - 1:45,391 (+2 pkt.)
Najszybsze okrążenie: Andrea Caldarelli (Tech 1 Racing) - 1:47,227 na 8 okrążeniu (+1 pkt.)
Objaśnienie skrótów: D - debiutant
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  Mazepin wygrywa ostatni wyścig GP3 w historii
24.11.2018  Pucini wygrywa główny wyścig GP3, Hubert zostaje mistrzem
30.09.2018  David Beckmann wygrywa pełen emocji sprint GP3 w Soczi
30.09.2018  Pulcini wygrywa główny wyścig GP3 w Soczi
02.09.2018  Pedro Piquet wygrywa sprint GP3 na Monzy po świetnej walce
Tagi:
GP3

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mbg, 07.05.2011 19:45[!]
wyścig leciał gdzieś na żywo? Czy tylko jutro retransmisja na ES.

Podium jakiego bym nigdy nie obstawiał. z tego co widzę Muller rozczarował, a Melker zrobił to co już powinien zrobić rok temu.

EDIT: O zapomniałem o Evansie. Młodzik ostro błysnął.
yaper, 07.05.2011 21:23[!]
Evans impressive! :-) Będą z niego ludzie :) Jutro ma P3 na starcie - zobaczymy, czy wytrzyma presję, bo za nim utalentowany Da Costa, no i Bottas.

Dillmann rzeczywiście nie wytrzymał nerwowo i spalił już start. Melker bezlitośnie to wykorzystał i zasłużenie wygrał. Zdecydowanie lepiej wypadł niż Bottas, który mordował się z Francuzem i nie mógł nic zrobić. Jak na Fina słabo.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca