F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Monako: trening 2 - Alonso najszybszy

Wyniki i opis ostatniej z dwóch czwartkowych sesji treningowych na torze w Monte Carlo.
Konrad Házi, 26 maja 2011, wyświetlenia: 9961<< | lista | T- | T+ | >>
Fernando Alonso był najszybszym kierowcą podczas drugiej sesji treningowej przed GP Monako. Hiszpan dyktował tempo przez większość sesji, a pierwsze miejsce w tabeli zapewnił mu rezultat 1:15,123. Tuż za kierowcą Ferrari znaleźli się Lewis Hamilton (+0,1s) oraz Nico Rosberg (+0,2s). Różnice w czołówce są od początku naprawdę niewielkie i zapowiada się emocjonująca walka między kierowcami Red Bulla, McLarena, Ferrari i Mercedesa w dalszej części weekendu.

Pierwszym kierowcą, który przejechał mierzone okrążenie w tej sesji był Timo Glock. Kierowca Virgin przejechał uzyskał czas 1:23,036. W tej sesji większość zawodników nie zwlekała jednak z rozpoczęciem pracy i już po dziesięciu minutach aż 19 miało już odnotowane czasy. Pecha miał natomiast Jaime Alguersuari, który już na początku treningu nie zmieścił się w zakręcie Sainte Devote i uszkodził przednie skrzydło swojego bolidu. Hiszpan mógł jednak kontynuować jazdę.

Po wypadku w pierwszym treningu, na torze pojawił się też Michael Schumacher, którego mechanikom udało się naprawić uszkodzony bolid. Powodów do radości nie miał natomiast drugi z pechowców pierwszej sesji – Vitantonio Liuzzi, który po upływie kilkunastu minut od rozpoczęcia drugiego treningu przemierzał aleję serwisową licząc na to, że w ogóle będzie mógł wyjechać na tor w tej sesji.

Na godzinę do końca treningu na prowadzeniu był Fernando Alonso (1:16,408), który już na tym etapie poprawił najlepszy rezultat pierwszej sesji. Za Hiszpanem plasował się Nico Rosberg, a trzeci był Jenson Button, który stwierdził, że zachowanie bolidu znacznie różni się względem pierwszej sesji.

W międzyczasie problemy dopadły też Marka Webbera, w którego bolidzie po raz kolejny awarii uległ system KERS i dostał on od swojego inżyniera polecenie szukania balansu bez tego systemu, natomiast na torze zatrzymał się Paul di Resta, w którego przypadku posłuszeństwa odmówiła skrzynia biegów.

Już na tym etapie sesji pierwsi kierowcy zdecydowali się na skorzystanie z supermiękkiej mieszanki – byli nimi Rubens Barrichello i Kamui Kobayashi. W obu przypadkach nie było jednak dużej różnicy w notowanych czasach. Prawdziwy potencjał supermiękkich opon pokazali natomiast kierowcy Ferrari, Red Bull Racing i Mercedes GP, którzy korzystając z nich potrafili poprawić swe rezultaty o ponad 1,5s.

W ten oto sposób na pół godziny przed końcem na prowadzeniu pozostawał Fernando Alonso z czasem 1:15,123, drugi był, prezentujący naprawdę równe i konkurencyjne tempo Nico Rosberg, a na trzecią pozycję wskoczył Jenson Button. Bardzo widowiskową, a zarazem szybką jazdę prezentował też Felipe Massa, który na swych pierwszych okrążeniach na supermiękkich oponach kilkukrotnie w piękny sposób ratował swój bolid przed kontaktem z barierą.

Część kierowców, między innymi Pietrow i Perez, zdecydowało się natomiast wykorzystać te opony w inny sposób i sprawdzić ich zachowanie na dłuższych przejazdach, przy większej ilości paliwa. W dalszej części treningu podobne przejazdy, zarówno na miękkich jak i supermiękkich oponach, wykonywali kierowcy wszystkich ekip.

Jak zwykle w treningach, tłoczno na torze zrobiło się znów w samej końcówce sesji, gdy na torze pojawili się wszyscy oprócz kierowców HRT. Tym razem nie toczyła się jednak walka o najlepsze rezultaty, a kierowcy kontynuowali przejazdy porównawcze obu mieszanek ogumienia.

Czołówka po dzisiejszych treningach okazała się być bardzo wyrównana, a tempo Ferrari, McLarena, Mercedesa i Red Bulla zdaje się być zbliżone. Podobnie wygląda sytuacja w środku stawki, gdzie różnice są podobne, a o wejście do Q3 w kwalifikacjach walczyć mogą kierowcy właściwie większości pozostałych zespołów. Weekend w Monako z pewnością będzie trudny dla kierowców nowych ekip, jednak na chwilę obecną jedynie nad kierowcami HRT wisi niebezpieczeństwo niezakwalifikowania się do wyścigu.

Gdy czas sesji zbliżał się już ku końcowi, zdawało się, że do końca będzie już spokojnie, jednak w tym czasie Witalij Pietrow stracił panowanie nad swym bolidem i uderzył w bandę po zewnętrznej stronie Nouvelle Chicane, w podobny sposób jak Liuzzi. W bolidzie Rosjanina ucierpiało przednie skrzydło oraz zawieszenie po prawej stronie, lecz mimo wszystko zdołał on dotrzeć do boksów. Poza przygodą Pietrowa w drugiej sesji treningowej nie doszło do żadnych poważniejszych incydentów, a nad torem jedynie kilka razy pojawiała się żółta flaga, zwykle gdy ktoś przestrzelił zakręt Sainte Devote. Ani razu na torze nie pojawił się za to wspomniany na początku Vitantonio Liuzzi, którego bolid okazał się na tyle poważnie uszkodzony, że zespół nie zdołał go naprawić na czas.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:15,123--42
2.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:15,2280,1050,10533
3.8Nico RosbergMercedes GP W021:15,3210,1980,09344
4.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:15,4480,3250,12738
5.1Sebastian VettelRed Bull RB71:15,6670,5440,21946
6.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:15,7810,6580,11445
7.7Michael SchumacherMercedes GP W021:16,3561,2330,57533
8.2Mark WebberRed Bull RB71:16,6421,5190,28642
9.14Adrian SutilForce India VJM041:17,1011,9780,45946
10.9Nick HeidfeldRenault R311:17,1262,0030,02538
11.10Witalij PietrowRenault R311:17,3372,2140,21135
12.17Sergio PerezSauber C301:17,5412,4180,20447
13.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:17,5702,4470,02939
14.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:17,5812,4580,01132
15.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:17,6332,5100,05249
16.16Kamui KobayashiSauber C301:17,7062,5830,07337
17.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:17,7892,6660,08343
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:18,2663,1430,47750
19.21Jarno TrulliLotus T1281:18,4903,3670,22439
20.15Paul di RestaForce India VJM041:19,0533,9300,56315
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:19,1854,0620,13240
22.24Timo GlockVirgin MVR-021:19,3384,2150,15335
23.22Narain KarthikeyanHRT F1111:22,0666,9432,72833
24.23Vitantonio LiuzziHRT F111----
107% najlepszego czasu: 1:20,382

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,5m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Monte Carlo
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Prophet, 26.05.2011 17:33[!]
Cytat MaxKapsel :
Alonso, obawiam się, będzie pełnił podobna rolę jak tydzień temu - rolę zająca... pytanie tylko komu bardziej zaszkodzi tym razem, RBR czy McL?



Oj nie sądzę. Po czasach z P1 i P2 wynika, że Fernando jest jednym z najszybszych na super-miękkiej mieszance podczas tempa kwalifikacyjnego, najszybszy i najdłużej utrzymujący formę (a nawet poprawiając swoje rezultaty) podczas długich przejazdów na super-miękkiej mieszance. Przyjrzałem się dzisiaj live-timingowi i naprawdę wygląda na to, że Alonso ma duże szanse na przynajmniej stanięcie na podium (ale tylko z powodu zablokowania go przez innego kierowcę, bo tempo ma na P1).
Sgt Pepper, 26.05.2011 17:37[!]
A ja się obawiam jednego: Vettel wyjedzie na jedno, dwa kółka w q3 i "dopakuje" wszystkim 0,7 sek...
Ojjj nie chciał bym tego widzieć.
FelipeF1., 26.05.2011 17:57[!]
@MairJ23 Co mam Nick zmienic ?
MairJ23, 26.05.2011 18:17[!]
@FelipeF1. oczywiscie ze nie..... to tylko pokazuje ze jestes fanem Felipe - i bardzo dobrze - on teraz jak nigdy wczesniej potrzebuje fanow i ich wsparcia. Ale tym samym ni emozesz komus mowic ze za duzo mowi o jakims innym zawodniku - nawet jak jest nim Kubica. Przeciez nie mozna negowac faktu ze jest on (badz byl) jednym z najlepszych w stawce. Zauwaz jeszcze nastepna rzecz : Teraz w zwiazku z tym ze Kubicy nei9 ma w stawce - to jego maniakalnych fanow tez brakuje - wiec jak ktos juz sie na jego temat wypowiada to nie bedzie to najprawdopodobniej "kubicomaniak".
Pozdrawiam
fidelowski, 26.05.2011 19:00[!]
czy nie lepiej by było gdyby HRT kupili sobie bolid Mclarena z 2001 roku którym jeździł Coulthard jak już pisałem 10 lat temu miał tym bolidem czas 1:17 na tym torze ;)
olexy, 26.05.2011 19:11[!]
Idąc tokiem myślenia Pana nade mną, proponuję od razu MP4/6.
MairJ23, 26.05.2011 19:23[!]
@fidelowski zaczli by kobinowac aby go dostosowac do terazniejszych specyfikacji i by bylo gorzej niz jest teraz :)
Karas56, 26.05.2011 20:47[!]
jakie braki macie??
http://www.youtub.../watch?v=YcS-pOtQCzA

FORZA SCHUMI

jeszcze tylko ten sezon i beda same podium

albo podia
Makintosz_HD, 27.05.2011 07:25[!]
Panowie tempo Renówki jest przerażające!!! Co to ma być? Buńczuczne zapowiedzi walki o P1 i zwycięstwo? Z czym/z kim do LUDU?! Ja myślę że kierownictwo doskonale z tego sobie zdaję sprawę i tylko nakręca atmosferę żeby przytrzymać sponsorów co w tym roku z lepszym teoretycznie autem może być trudniejsze niż w ubiegłym gdzie co chwile pojawiały się informacje że Renault ma nowego sponsora... Naprawdę ciężko zrozumieć ten stan rzeczy tym bardziej czytając wypowiedzi kierowców ( Nick jak zwykle pewny siebie ale coś tam mu nie pasowało i dlatego 2 sek straty a tego nie zniweluję sie w 1,5 godz trningu, Petrov... no cóż chłopak jest chyba zbyt ambitny) ehh
Kamikadze2000, 27.05.2011 08:34[!]
Wszyscy powinni się zgodzic, nawet przeciwnicy rodaka - w Lotusie EWIDENTNIE brakuje ROBERTA!!! ;/
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca