F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Monako: Vettel po raz piąty na pole position

Opis przebiegu kwalifikacji do wyścigu na torze w Monte Carlo.
Konrad Házi, 28 maja 2011, zmieniony 28.05.2011 16:13, wyświetlenia: 7049<< | lista | T- | T+ | >>
Po raz piąty w tym sezonie z pierwszego pola startowego do niedzielnego wyścigu wystartuje Sebastian Vettel. Niemiec zdominował ostatnią część kwalifikacji przed Grand Prix Monako, ustanawiając czas 1:13,556 i pokonując o 0,4s Jensona Buttona z McLarena oraz swojego kolegę z zespołu – Marka Webbera.

Źle wyglądający wypadek przytrafił się w ostatnim bloku kwalifikacji Sergio Perezowi, będącemu kolejnym kierowcą w ten weekend, który rozbił się na wyjeździe z tunelu. Ostatnie doniesienia mówią jednak, że kierowca Saubera jest przytomny i rozmawia. Dalsze informacje o stanie kierowcy przedstawimy, gdy tylko się pojawią.

Q1

Jako pierwszy w kwalifikacjach na tor wyjechał Jerome D'Ambrosio i to on też jako pierwszy ustanowił czas – 1:23,192. Rezultat kierowcy Virgin został szybko poprawiony przez przedstawicieli innych ekip i już wkrótce na czele tabeli plasowali się kierowcy z czasami na poziomie 1:18, a kolejni bili już rekordy poszczególnych sektorów. W garażach pozostawali jedynie: Nico Rosberg, którego bolid zdawał się być już od początku kwalifikacji bliski pełnej sprawności, oraz kierowcy HRT, jednak z garażu tego zespołu nie dochodziły żadne wiadomości.

Po upływie dziesięciu minut na czele tabeli znajdował się Jenson Button (1:15,397), który wciąż poprawiał swoje czasy korzystając z twardszej mieszanki opon. Na kolejnych pozycjach plasowali się Vettel i Hamilton, a w międzyczasie na tor wyjechał po raz pierwszy Nico Rosberg, korzystając z supermiękkiej mieszanki. Mechanicy Mercedes GP mieli naprawdę dużo pracy do wykonania nad samochodem, jednak zdążyli, a Niemiec był w stanie osiągać konkurencyjne czasy.

Jako że różnice w środku tabeli były znikome, wielu kierowców decydowało się już na tym etapie na wykorzystanie pierwszego kompletu supermiękkich opon. Wśród nich byli między innymi Schumacher, Heidfeld, Buemi i Perez, którzy dzięki temu mogli wskoczyć do pierwszej dziesiątki.

Pierwsza trójka w kształcie Hamilton, Button i Vettel po wykonaniu pojedynczych szybkich przejazdów nie zdecydowała się już na ponowny wyjazd, niemniej taka kolejność pozostała w czołówce do samego końca, z Hamiltonem na czele, który przejechał swoje najszybsze okrążenie w czasie 1:15,207.

Po pierwszym bloku kwalifikacji odpadli natomiast obaj kierowcy Team Lotus – Kovalainen i Trulli, Jaime Alguersuari z Toro Rosso, duet kierowców Virgin – Glock i D'Ambrosio oraz kierowcy HRT, którzy w ogóle nie pojawili się w kwalifikacjach na torze. Jak poinformował zespół, Liuzzi nie wyjechał ponieważ jego samochód nie był jeszcze gotowy, natomiast w samochodzie Karthikeyana wystąpiły problemy z tylnym zawieszeniem. 107% czasu najszybszego kierowcy wynosiło 1:20,471 i żaden z kierowców, którzy ustanowili czas nie miał problemów ze zmieszczeniem się w tym limicie.

Q2

Tak jak w Q1, tak i tym razem akcja na torze zaczęła się bardzo szybko i boksy w ciągu trzech minut opuścili wszyscy kierowcy. Notowane czasy od samego początku były na poziomie 1:14, ponieważ cała czołówka zdecydowała się na skorzystanie z supermiękkich opon już podczas pierwszego przejazdu.

Na półmetku drugiego bloku kwalifikacji ruch na torze był znikomy, a na czele tabeli znajdował się Lewis Hamilton z rezultatem 1:14,275. O dwie tysięczne sekundy za kierowcą McLarena plasował się Sebastian Vettel, a trzeci był Jenson Button. Kierowcy McLarena, Red Bulla i Ferrari nie zdecydowali się już na kolejny wyjazd, niemniej nie mieli problemów z zakwalifikowaniem się do Q3.

O ile czołówka mogła czuć się dość pewnie, gra o ułamki sekund toczyła się w okolicach dziesiątego miejsca, gdzie po każdym przejechanym okrążeniu tasowali się kierowcy Lotus Renault, Williamsa, Mercedes GP i Saubera. Zdecydowanie odstawali za to kierowcy Force India i Sebastian Buemi, a w końcówce bezsilni okazali się być również kierowcy Lotus Renault.

Ostatecznie po drugim bloku kwalifikacji odpadli Pietrow, Barrichello, Kobayashi, di Resta, Sutil, Heidfeld oraz Buemi. Dla kierowców Renault GP to pierwszy przypadek w tym sezonie, gdy żaden z nich nie zakwalifikował się do Q3. W tej części kwalifikacji nie doszło do żadnych incydentów.

Q3

O ile oszczędzanie bardziej miękkich opon mogło okazać się istotne na niektórych torach, tak w Monako wszyscy zamierzali walczyć do samego końca o jak najlepsze pozycje startowe. Tuż po zapaleniu się zielonego światła na torze nie pojawili się jedynie Hamilton, Maldonado i Perez.

Na półmetku Q3 na prowadzenie wysunął się Sebastian Vettel, bijąc wszystkich o niemal pół sekundy! Niemiec przejechał swoje szybkie okrążenie w czasie 1:13,556, spychając Buttona na drugą lokatę. Wkrótce na torze pojawili się też Hamilton oraz Perez. Kierowca McLarena miał jednak pecha, ponieważ najpierw został wstrzymany przez Felipe Massę, na swoim szybkim okrążeniu, a następnie sesja została przerwana.

Czerwona flaga pojawiła się nad torem, ponieważ bardzo nieprzyjemny wypadek miał Sergio Perez. Kierowca Saubera stracił panowanie nad samochodem w niemal identyczny sposób, jak Nico Rosberg w trzecim treningu, jednak miał zdecydowanie mniej szczęścia, gdyż jego obracający się bolid uderzył bokiem w barierę za Nouvelle Chicane, która oddziela strefę techniczną od toru. Wokół jego bolidu natychmiast zebrali się strażacy i medycy, by wydobyć Meksykanina z samochodu. Niemniej pozytywne informacje dochodzą z garażu zespołu Sauber, gdyż jak donosi BBC, Sergio jest przytomny i rozmawia.

Sesja została wznowiona, po ponad 30-minutowej przerwie, o 15:35, gdy na zegarze pozostawały już tylko dwie minuty i dwadzieścia sześć sekund. Na torze po raz kolejny znaleźli się wszyscy kierowcy, oprócz Pereza, by po raz ostatni spróbować pobić czas Sebastiana Vettela. Było jednak zbyt mało czasu, by odpowiednio rozgrzać opony i nikt nie zdołał poprawić swego czasu. Jedynie Lewis Hamilton zdołał awansować nieco – na siódmą pozycję, jednak było to jedyne mierzone okrążenie Brytyjczyka w Q3.

Tak więc mimo zapowiedzi, nikomu po raz kolejny nie udało się przełamać dominacji Red Bull Racing w kwalifikacjach. Na pierwszym miejscu pozostał Sebastian Vettel, do którego należy też zdecydowanie najlepszy rezultat tego weekendu. Oprócz Sergio Pereza nikt nie miał większych problemów w kwalifikacjach, a jedynie drobny kontakt przytrafił się Jaime Alguersuariemu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Monte Carlo
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
maciejas512, 28.05.2011 15:57[!]
@Kamikadze2000 Napewno by nie był. Najzwyczajniej w tym roku te auto nie pokochało Monaco. A wątpie żeby Kubica pojechał 2s lepiej od Vitalija który i tak jechał bardzo szybko patrząc na kamere onboard.
Player1, 28.05.2011 15:58[!]
Cytat krzysiek_aleks :
A wie ktoś, czy jeżeli zdążyłby Sauber odbudować bolid to Guttierez mógłby pojechać?

Nie brał udziału w żadnej z części GP Monaco więc nie.

LRGP brakuje tej wartości dodanej jaką był KUB w zeszłym sezonie.
kabans, 28.05.2011 15:58[!]
ale czy sędziowie dopuszczą rezerwowego saubera do wyścigu, a może perez jednak wystartuje tak w ogóle
jpslotus72, 28.05.2011 15:58[!]
No cóż - trzymam kciuki za zdrowie Pereza. Coś rzeczywiście trzeba zrobić z tym miejscem na torze - Rosberg miał sporo szczęścia w nieszczęściu. I ktoś powinien tam porządnie pozamiatać ,bo i Rosberg i Perez mieli za sobą przy wyjeździe z tunelu takie chmury pyłu, że wyglądało jakby olej poszedł z silnika...

LRGP - właśnie to miałem na myśli, kiedy pisałem (wczoraj i wcześniej, w reakcji na wypowiedź Boulliera) o słabszej formie tego zespołu. Nie polega to tylko na umiejętnościach kierowców, bo gdyby bolid był rzeczywiście zdolny do walki o zwycięstwo - jak twierdził Boullier - to przynajmniej Heidfeld powinien bez problemu wejść do Q3 (od jego umiejętności mogłoby najwyżej zależeć czy zajmie trzecią, piątą czy ósmą pozycję - ale przy naprawdę konkurencyjnym bolidzie pierwsza dziesiątka nie powinna podlegać dyskusji). Ten bolid naprawdę się nie rozwija - a jeśli nawet, to w żółwim tempie.
NEO86, 28.05.2011 15:58[!]
cobra, 28.05.2011 15:49
Cytat lukaas97 :
vettel ma takiego farta, ze glowa mala
Jeżeli kręcenie perfekcyjnych kółek w sytuacji gdy zachodzi taka potrzeba nazywasz fartem, to tak - faktycznie jest mega szczęściarzem. ;)

Hehhe dobrze powiedziane
Jacobss, 28.05.2011 15:59[!]
SilverX - Nie RBR, tylko Vettel. Jakos nie widze Webbera, aby zrobil cos niesamowitego. Byl nawet gorszy od Buttona.

Hamilton wiadomo, mial pecha. Pewnie byloby drugie miejsce, a zarazem czwarte dla Webbera.
IceMan11, 28.05.2011 16:05[!]
@Jacobss - Hamilton miał gorszą strategie niż pecha. Wszyscy wyjeżdżali na początku, a Lewis czekał, więc się doczekał :)
NEO86, 28.05.2011 16:07[!]
@IceMan11

Dokładnie tak :))
Kamikadze2000, 28.05.2011 16:08[!]
@IceMan11 - zemściła się wygrana z Chin. Właśnie na to liczył Hamilton, zrobic jedno szybkie kółko i byc wysoko. No ale tym razem nie wyszło, co osobiście bardzo mnie nie martwi... ;)
IceMan11, 28.05.2011 16:10[!]
@Kamikadze2000 - heh mnie jakoś też nie ;D
Przeliczyli się. Chcieli mieć wolny tor no i mieli wolny, nawet dosyć długo :)
Aeromis, 28.05.2011 16:13[!]
Oby Perez szybko się pozbierał, chyba jak większość (przynajmniej tak mi się wydaje) uważam, że to najlepszy debiutant.

Co do błędów Mości Panującego nam Komentatora, Pana Borowczyka, to czy ja dobrze usłyszałem że powiedział "budowniczowie"? Ponadto jak niemal każde GP został on zdominowany przez słowa "aczkolwiek", "troszeczkę" i "tutaj", aczkolwiek może tutaj troszeczkę przesadzam? Może zróbmy składkę na słownik, aby jednakże w tym miejscu nieco coś się zmieniło?
NEO86, 28.05.2011 16:22[!]
@Kamikadze2000 i IceMan11

Mnie też to nie martwi :)
dakor, 28.05.2011 16:39[!]
"mnie martwi a mnie nie martwi" :P - kolejny nic nie wnoszący komentarz - co raz gorzej tutaj z tym - kiedyś tu wracałem, by poczytać fachowe komentarze - ale o nie co raz trudniej
a na marginesie kwalu Lewisa - strategia nie była, aż tak zła - gdyby (ciekawe czy nie złośliwe) wypuszczenie przed Lewisa Massy, który skutecznie "spaprał" mu pierwsze szybkie kółko
IceMan11, 28.05.2011 16:47[!]
@dakor - już nie przesadzaj. O jakie rzeczowe Ci chodzi?
Może zaintersuje Cię to, że Lewis miał zbyt dużą podsterowność po wznowieniu sesji przez co nie mógł wykręcić dobrego czasu okrążenia? Z tego co wiadomo Alonso miał złe ciśnienie w oponach, a Jenson miał źle ustawione ograniczniki oraz dyferencjał. O takie rzeczowe chodzi?

@dakor - o wszystkie gdyby się rozchodzi. Strategia Lewis'a została spaprana przez co został zablokowany przez Felipe oraz doszlo do wypadku. W tym czasie wszyscy mieli ustanowiony czas okrążenia, a na torze tłoczno nie było :)

Stąd też nie wiem na co czekał inzynier Lewis'a Hamilton'a
General, 28.05.2011 17:26[!]
Cytat kabans :
tam trzeba chyba wywalić (przed szykaną za tunelem) strefe wyjazdową i pierdyknąć barierki ułożone skośnie, żeby bolid ślizgał się po niej a nie uderzał w barierę pod kątem 90st.
Nie pierwszy raz tam cos sie dzieje i jakby byla potrzeba tego ustawienia tak jak mowisz, to juz dawno by tak bylo, ale cos jednak przewaza, ze tego nie stosuja i moze to byc np. fakt, ze bolidy prawidlowo jada przez szykane, wychodza z niej, a tu nagle po skosie, po bandzie wjezdzalby w nich jakis bolid i moglby narobic wiekszych szkod rywalom z toru.

Wszystko zostanie po staremu, a moze za rok po prostu ta banda pochlaniajaca bedzie wieksza, czyli doloza do tego co jest takie same elementy, tylko nieco mieksze, aby bylo wieksze "wchlanianie" bolidu anizeli jest to teraz.
Aeromis, 29.05.2011 00:25[!]
@General
Wcale niekoniecznie musi zostać po staremu, mamy inne opony, bolid ma prawo zachowywać się inaczej i zagrożenie może być większe niż wcześniej.
christoff.w, 29.05.2011 13:37[!]
NEO86 - o gafach Andrzeja.B bylo juz tu pisane kilka razy,nie czytasz postow? ;) Vettel ma szesc pole position i koniec kropka.Andrzej.B wie lepiej bo jest najlepszym znafca F1 w tym kraju i nie tylko. ;) ALbo ta opowiesc o spalonej ciezarowce juz mi bokiem wychodzi! ;)

p.s: Nie wiem czy zauwazyliscie ale czas Vettela jest jak dotad najlepszym czasem w histori tego toru(sprawdzalem do roku 2004 kiedy to krecili najlepsze czasy choc najblizszym jest czas Alonso z 2006r = 1:13.622 )
NEO86, 30.05.2011 18:02[!]
@christoff.w

Najpierw piszę swoją opinię a dopiero potem zaczynam czytać komentarze innych

I tu się mylisz. Najlepszym czasem w historii tego toru jest czas Kimiego Raikkonena.

    
Circuit de Monaco    
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca