F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.06.2018

Autosport: Red Bull podjął decyzję o zmianie dostawcy silników

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Stefano Domenicali chwali zmiany wprowadzane w Formule 1

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji

Toyota #8 wyruszy z pole position do 24h wyścigu Le Mans

14.06.2018

Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych

Marko: Verstappen uciszył krytyków

Mercedes potwierdzi we Francji podpisanie nowej umowy z Hamiltonem?

AMuS: Force India otrzymało pożyczkę od FOM

Villeneuve: Lauda nie powinien porównywać mego ojca do Maksa Verstappena

Ekipa Alonso z prowizorycznym pole position do wyścigu Le Mans

13.06.2018

Hankook przystąpi do przetargu na dostawcę opon w Formule 1?

Marko: Poprawki Hondy są warte 0,3 sekundy na okrążeniu

Perez: Problemy z wyprzedzaniem wynikają z Halo oraz opon Pirelli

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Wheldon odnosi sensacyjny triumf w Indianapolis 500 (akt.)

O mały włos nie doszło jednak do jeszcze większej sensacji.
Bartosz Pyciarz, 29 maja 2011, wyświetlenia: 5594<< | lista | T- | T+ | >>
Dan Wheldon odniósł po raz drugi w karierze triumf w prestiżowym wyścigu Indianapolis 500, jadąc dla zespołu Bryan Herta Autosport dla którego był to dopiero drugi wyścig w IndyCar! O mały włos jednak doszło by do jeszcze większej sensacji.

Kierowca Panther Racing – JR Hildebrand dokonał niesamowitego wyczynu przejeżdżając aż 36 okrążeń bez tankowania i gdy inni zjechali na swoje wizyty do boksów mógł odnieść bezsprzecznie największy sukces w swoich startach. Właśnie... mógłby. Na ostatnim zakręcie, ostatniego okrążenia, samochód Amerykanina niespodziewanie uślizgnął się i uderzył w bandę. Wrak bolidu dosunął do mety, jednak w międzyczasie został wyprzedzony przez Wheldona.

Graham Rahal z zespołu Ganassi uzupełnił podium, przed Tony Kanaanem (KV) i Oriolem Servią (N/H Racing). Koledzy Rahala z zespołu – Scott Dixon i Dario Franchitti mieli zdecydowanie najlepsze tempo w całej stawce, jednak w wyniku przetasowań na koniec wyścigu spadli odpowiednio na 6. i 12. miejsce.

Początek wyścigu to nieustanne zmiany na pozycji lidera pomiędzy Dixonem i zdobywcą pole position – Alexem Taglianim, tymczasem powoli do przodu przebijał się Franchitti. Dwukrotny zwycięzca Indy objął w końcu prowadzenie w wyścigu podczas drugiej serii pitstopów. Nie utrzymał go jednak na długo, bowiem po restarcie odebrał mu je Dixon. Długi kolejny pit stop Nowozelandczyka, pozwolił jednak Dario spokojnie powiększać przewagę, która w pewnym momencie wynosiła już 8 sekund.

Gdy doszło do ostatnich postojów na 36. okrążeń przed metą podczas okresu żółtą flagę, zespół Ganassi postanowił ściągnąć Franchittiego z prowadzenia na ostatnią wizytę w boksie. Podobną strategię zastosował Hildebrand, który przez większość wyścigu jechał w dolnych rejonach pierwszej dziesiątki. Para ta prowadziła niemalże do samego końca, jednak Szkot postanowił zjechać do boksu zaledwie okrążenie przed metą, natomiast Amerykanin wydawało się że idealnie wykorzystał strategię aż do momentu popełnienia błędu w ostatnim zakręcie.

Wheldon przez cały wyścig jechał w czołowej piątce, co zresztą było jego celem na jedyny wyścig IndyCar w tym roku, a gdy auta Ganassiego odpadły z walki o zwycięstwo, umiejętnie wykorzystał dramatyczne wydarzenia ostatniego okrążenia. Graham Rahal, który dojechał trzeci miał zdecydowanie lepszą drugą część wyścigu, a przed ostatnimi pit-stopami nawet prowadził przez chwilę.

Fantastyczny wyścig pojechał również Tony Kanaan, który dwukrotnie musiał przebijać się przez niemal całą stawkę. Najpierw po starcie z 23. pola udało mu się przebić na 6. miejsce, by stracić następnie 20 miejsc po tym, jak przestrzelił swoje stanowisko w boksie, kiedy musiał omijać wyjeżdżającą ze swojego miejsca Pippę Mann. Udało mu się jednak ukończyć wyścig na czwartym miejscu, przed długo jadącym w ścisłej czołówce Oriolem Servią.

Dixon dojechał szósty, ścigany przez Bertranda Baguette, który prowadził nawet pod koniec wyścigu, jednak nie udało mu się dojechać do końca bez dodatkowego postoju i na 3 okrążenia przed metą zjechał do swoich mechaników. Czołową dziesiątkę uzupełnili Tomas Scheckter (KV/SH), a także najlepsi kierowcy Andretti Autosport – Marco Andretti i Danica Patrick.

Zdobywca pole position – Alex Tagliani (Sam Schmidt) pojechał słaby wyścig, po każdym postoju jadąc coraz wolniej, aż w końcu uderzył w ścianę i uszkodzeniu uległo zawieszenie jego samochodu. Inny samochód tego zespołu kierowany przez Towsenda Bella, przez sporą część wyścigu utrzymywał się w czołowej szóstce, jednak kolizja z Ryanem Briscoe (Penske) wykluczyła obu zawodników z rywalizacji. Ogólnie był to słaby dzień dla zespołu Penske, ponieważ Will Power stracił koło podczas pit-stopu i udało mu się dojechać zaledwie na 14. miejscu, a wielokrotny zwycięzca Indy – Helio Castroneves w ogóle nie mógł utrzymać tempa liderów i ukończył wyścig trzy miejsca niżej.

Problemy dotknęły także kierowców KV Racing – Takumę Sato, który rozbił się o bandę oraz Ernesto Viso, który zetknął się kołami z Jamesem Hinchcliffem po restarcie. Kanadyjczyk był co prawda w stanie powrócić do rywalizacji, jednak i tak ostatecznie rozbił się później. Podobny los spotkał Simonę de Silvestro i Paula Tracy'ego. Kanadyjczyk po długiej naprawie zdołał jednak powrócić do rywalizacji i ukończyć wyścig na 25. miejscu.

Aktualizacja: Po wyścigu sędziowie nałożyli karę obniżenia pozycji o jedno miejsce na Oriola Servie, za wyprzedzenie Scotta Dixona podczas okresu żółtej flagi.

IndyCar Series > 2011 > 95th Indianapolis 500, Indianapolis - 4,022 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 98Dan WheldonBryan Herta AutosportDallara Honda2002h56m11,72750
2. 4John R. Hildebrand (D)Panther RacingDallara Honda200+0:02,10940
3. 38Graham RahalChip Ganassi RacingDallara Honda200+0:05,59535
4. 82Tony KanaanLotus KV Racing TechnologyDallara Honda200+0:07,48732
5. 9Scott DixonChip Ganassi RacingDallara Honda200+0:09,54330
6. 2Oriol ServiaNewman/Haas RacingDallara Honda200+0:08,87628
7. 30Bertrand BaguetteRLLR/Sam Schmidt MotorsportsDallara Honda200+0:23,96326
8. 07Tomas ScheckterSH RacingDallara Honda200+0:24,33024
9. 26Marco AndrettiAndretti AutosportDallara Honda200+0:25,47122
10. 7Danica PatrickAndretti AutosportDallara Honda200+0:26,44820
11. 67Ed CarpenterSarah Fisher RacingDallara Honda200+0:27,03819
12. 10Dario FranchittiChip Ganassi RacingDallara Honda200+0:56,41718
13. 83Charlie Kimball (D)Chip Ganassi RacingDallara Honda1991 okr.17
14. 12Will PowerTeam PenskeDallara Honda1991 okr.16
15. 14Vitor MeiraA.J. Foyt EnterprisesDallara Honda1991 okr.15
16. 22Justin WilsonDreyer & Reinbold RacingDallara Honda1991 okr.14
17. 3Helio CastronevesTeam PenskeDallara Honda1991 okr.13
18. 44Buddy RicePanther RacingDallara Honda1982 okr.12
19. 19Alex LloydDale Coyne RacingDallara Honda1982 okr.12
20. 36Pippa Mann (D)Conquest RacingDallara Honda1982 okr.12
21. 24Ana Beatriz (D)Dreyer & Reinbold RacingDallara Honda1973 okr.12
22. 43John AndrettiAndretti AutosportDallara Honda1973 okr.12
23. 41Ryan Hunter-ReayA.J. Foyt EnterprisesDallara Honda1973 okr.12
24. 11Davey HamiltonDreyer & Reinbold RacingDallara Honda1937 okr.12
25. 23Paul TracyDreyer & Reinbold RacingDallara Honda17525 okr.10
26. 99Townsend BellSam Schmidt MotorsportsDallara Honda15644 okr.10
27. 6Ryan BriscoeTeam PenskeDallara Honda15644 okr.10
28. 77Alex TaglianiSam Schmidt MotorsportsDallara Honda14654 okr.10
29. 06James HinchcliffeNewman/Haas RacingDallara Honda98102 okr.10
30. 88Jay HowardRLLR/Sam Schmidt MotorsportsDallara Honda59141 okr.10
31. 78Simona de SilvestroHVM RacingDallara Honda43157 okr.10
32. 59Ernesto VisoLotus KV Racing TechnologyDallara Honda26174 okr.10
33. 5Takuma SatoLotus KV Racing TechnologyDallara Honda19181 okr.10
Nie zakwalifikowali się
28Ryan Hunter-ReayAndretti AutosportDallara Honda0
17Raphael MatosAFS RacingDallara Honda0
27Mike ConwayAndretti AutosportDallara Honda0
18James Jakes (D)Dale Coyne RacingDallara Honda0
34Sebastian Saavedra (D)Conquest RacingDallara Honda0
8Ho-Pin Tung (D)Dragon Racing/SchmidtDallara Honda0
20Scott Speed (D)Dragon RacingDallara Honda0
Pole position: Alex Tagliani (Sam Schmidt #77) - 2:38,261 (+15 pkt.)
Najszybsze okrążenie: Dario Franchitti (Ganassi Racing #10) - 0:40,059 na 169 okrążeniu
Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Scott Dixon (Ganassi Racing #9) +2 pkt.
Objaśnienie skrótów: D - debiutant
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.01.2018  Marchionne: Umowa Haasa z Maserati byłaby dobra
15.01.2018  De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1
06.01.2018  Alonso chce jeszcze raz wystartować w Indianapolis 500 w 2019 roku
29.09.2017  Palmer: Przejście do IndyCar jest jedną z opcji na sezon 2018
29.07.2017  Alonso nie wyklucza przejścia do IndyCar na sezon 2018
Tagi:
Indianapolis
IndyCar

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Spandex, 29.05.2011 22:55[!]
plastic, 29.05.2011 22:59[!]
https://www.youtu.../watch?v=4EGq_yKp2-A
Coś niesamowitego. Ostatnie 20 okrążeń to niesamowite napięcie. Danica prowadziła ale zabrakło zupy, Baguette prowadził ale zabrakło zupy, Dario już oszczędzał paliwo i nie wałczył o wygraną. Rookie na czele na 4 okrążenia przed końcem. I taki finał! Szkoda tylko Simony, nie pojeździła sobie za dużo.
Mieliśmy dziś dwie z trzech pereł w koronie motorsportu. GP Monako jak i Indy 500 dostarczyły niesamowitych wrażeń. Trzecia perła, Le Mans, nie może być gorsze :).
nij0, 29.05.2011 23:19[!]
Jestem laikiem jeśli chodzi o Indy więc mam pytanie (może nawet głupawe) - Czy oni jadą cały czas z gazem w podłodze czy może odejmują w zakręcie ?
opooona ;S, 29.05.2011 23:28[!]
Trzeba być skupiony cały czas.. oto przykład.

na zakrętach odejmują. gaz
yaper, 30.05.2011 01:17[!]
To się nazywa niesamowity pech, ale zarazem trochę szczęścia w nieszczęściu, bo bolid docisnął do mety :-)
mlechowicz, 30.05.2011 08:22[!]
ma ktos to gdzies nagrane ? :)
plastic, 30.05.2011 09:16[!]
@mlechowicz, linki powyżej :|. Czytać, ludziska, czytać.
mlechowicz, 30.05.2011 10:06[!]
@plastic to widzialem:P interesowalby mnie raczej caly wyscig:D
plastic, 30.05.2011 11:27[!]
Wyścigi Indy zazwyczaj są wrzucane na YT w kawałkach. Jak się pojawi to się podzielę.
mlechowicz, 30.05.2011 12:11[!]
fajnie, dzieki bede wdzieczny
Kajt, 30.05.2011 14:38[!]
Na racing underground są pewno całe wyścigi do ściągnięcia.


Czy mi się zdaje czy oni tam ciągle w kółko jeżdżą?
plastic, 30.05.2011 16:10[!]
@Kajt, na RU oczywiście jest ale nie każdy ma tam dostęp.

Ciągle nie, tylko w zakrętach.
Simi, 30.05.2011 16:25[!]
nij0 - w każdy zakręt wchodzisz nieco inaczej i zdecydowanie odejmujesz gaz.
plastic, 30.05.2011 17:49[!]
https://www.youtu.../watch?v=ivaMnk3QvG0
reszta części do poszukania na własną rękę
Kamikadze2000, 30.05.2011 18:32[!]
Wielkie brawa dla Bertranda Baguette! Mam nadzieje, że częściej będzie witał w 10-tce! :))
Adakar, 30.05.2011 21:04[!]
@Kajt
a w Formule 1 to gdzie jeździmy jak nie w kółko ? LOL

anyway, JR ... błąd debiutanta i to jaki. Dan był kawałek z tyłu, nikt go nie naciskał, mógł darować sobie wyprzedzanie marudera na TURN 4 po zewnętrznej. A przecież wcześniej tam m.in. Alex Tagliani zaliczył ścianę ! I to właśnie po WYPCHNIĘCIU przez National Guard car Hilderbranda.

Zawinił sam kierowca jak i jego spotter ! Trzeba było młodziaka przystować, żeby został za maruderem przez Turn 4 i full throtle na prostej. Zwycięstwo miał w kieszeni, było paliwo, były opony i tempo.

Wina za NIE wygranie Indy 500:
80% spotter - 20% JR H.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca