F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Kanady: trening 2 - Alonso najszybszy

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze w Montrealu.
Nataniel Piórkowski, 10 czerwca 2011, zmieniony 10.06.2011 23:37, wyświetlenia: 8355<< | lista | T- | T+ | >>
Fernando Alonso zakończył drugą sesję treningową przed Grand Prix Kanady na pierwszej pozycji, osiągając czas 1:15,107. Drugi był Sebastian Vettel, a trzeci Felipe Massa.

Pierwszy na torze pojawił się Alguersuari. Hiszpan od razu przystąpił do wykonania pomiarowego okrążenia i ustanowił czas 1:21,955. Rezultat ten pobili chwilę później di Resta oraz Kobayashi. Zespół Lotus Renault GP zdołał uporać się z problemami R31, które ujawniły się w pierwszym treningu i Witalij Pietrow od początku drugiej sesji realizował swój program.

Po dziesięciu minutach aż 16 kierowców miało już ustanowiony czas pojedynczego okrążenia. Z pozostałych nawet okrążenia instalacyjnego nie miały zaliczone cztery bolidy: Hamiltona, Buttona, Vettela oraz de la Rosy, który zastąpił Pereza w Sauberze po pierwszej sesji. Szwajcarska ekipa starała się dostosować miejsce w kokpicie do budowy ciała Hiszpana. Dla de la Rosy jest to powrót do roli kierowcy wyścigowego od czasu Grand Prix Włoch 2010.

Serię bardzo szybkich okrążeń zaliczył wkrótce Nick Heidfeld, który wskoczył na pierwsze miejsce, wyprzedzając drugiego Marka Webbera o 0,206 sek. Chwilę później czas ten poprawili Alonso oraz Vettel, któremu udało się powrócić do rywalizacji po kraksie w pierwszym wolnym treningu. Niemiec już na 4 pomiarowym okrążeniu zbliżył się do czasu Rosberga z porannej sesji, pewnie przewodząc stawce z rezultatem 1:15,739. Przewagę tę niwelował jednak Hamilton, osiągając 1:15,977. Od tego czasu pomiędzy kierowcami Red Bulla i McLarena toczył się korespondencyjny pojedynek, z którego zwycięsko wyszedł Vettel, powiększając swą przewagę do ponad 0,5s i poprawiając czas Rosberga z pierwszego treningu.

Po 20 minutach na torze zapadł względy spokój, a czołówka schowała się w swych garażach w celu wprowadzenia zmian w ustawieniach przed pierwszym założeniem w bolidach supermiękkiego ogumienia. Jako pierwszy pojawił się na nim Maldonado. Wenezuelczyk nie wykorzystał jednak pełnego potencjału ogumienia i zdołał awansować na zaledwie 10 pozycję. Po 30 minutach treningu, pierwsza trójka wyglądała następująco: Vettel przed duetem McLarena w osobach Hamiltona i Buttona. Kierowcy dalej mieli problemy z utrzymaniem swych samochodów na torze. Na porządku dziennym były uślizgi i udane kontry. Chwilę później porządkowi wywiesili na torze czerwono-żółtą flagę sygnalizującą śliską nawierzchnię.

W miarę upływu czasu na drugiej i trzeciej pozycji znalazła się para kierowców Ferrari: Felipe Massa i Fernando Alonso. Po 20 minutach spędzonych w pit-lane, na tor powrócił Vettel, który przez pewien czas toczył korespondencyjny pojedynek z Alonso. Hiszpan zdołał poprawić czas kierowcy Red Bulla na 1:15,476, jednak chwilę potem musiał uznać wyższość Vettela i Massy. W ostateczności jednak Niemiec znalazł się w kleszczach Ferrari po tym, jak kierowca z Oviedo zszedł do poziomu 1:15,205. Na torze wciąż nie pojawiał się jednak de la Rosa.

Po dobrym występie w pierwszym treningu, Rubens Barrichello okupował środek tabeli z 13 czasem. Z kolei kierowcy Lotus Renault GP: Witalij Pietrow i Nick Heidfeld zajmowali odpowiednio 7 i 8 pozycję. Na 38 minut przed końcem sesji Adrian Sutil rozbił swój bolid. Uszkodzenia były podobne do tych z RB7 Vettela z pierwszego treningu, jednak w przeciwieństwie do Niemca, kierowca Force India urwał koło z lewej strony po kontakcie z betonową ścianą na wyjeździe z zakrętu nr 7.

Po czterominutowej przerwie kierowcy wrócili do rywalizacji. Chwilę później Kamui Kobayashi rozbił swojego Saubera u wyjścia zakrętu nr 4 i organizatorzy byli zmuszeni do ponownego wywieszenia czerwonej flagi. Sesja została wznowiona o 15:08 czasu lokalnego. Kierowcy od razu ruszyli do realizowania założonego programu. W większości bolidów założono miękkie opony.

Niedługo trzeba było czekać na kolejny incydent. Jerome d'Ambrosio uderzył w bandę w tym samym miejscu, co Kobayashi. Sesja po raz kolejny została wstrzymana. W chwili kraksy Belg zajmował 22 miejsce, przed swym partnerem z zespołu Timo Glockiem. Z kolei Hamilton wracał do garażu na niskich obrotach, gdyż przebiciu uległa prawa tylna opona w jego samochodzie. Skomplikowało to program Brytyjczyka, gdyż jak wiemy podczas piątkowych jazd na jednego kierowcę przypada tylko jeden komplet bardziej miękkich opon.

Do restartu sesji doszło o godzinie 15:16 czasu lokalnego. Na torze od razu zaroiło się od kolorowych, lecz mocno zatankowanych bolidów. Czasy okrążeń nie ulegały poprawie, gdyż kierowcy z reguły wykonywali symulację warunków wyścigowych. Sebastian Vettel został poproszony przez swojego inżyniera o bardziej agresywną jazdę w celu wyprzedzenia wolniejszych kierowców.

Tymczasem Fernando Alonso poprawił swój najlepszy czas okrążenia na 1:15,107. Zgodnie z przewidywaniami, Lewis Hamilton musiał realizować swój program przy użyciu miękkiej mieszanki założonej w jego MP4-26. Na torze pojawili się wszyscy kierowcy, prócz Sutila, Kobayashiego i d'Ambrosio, którzy rozbili swe samochody podczas trwania drugiego wolnego treningu. Pomimo kilku prób, Alonso nie zdołał jeszcze bardziej wyśrubować swojego rezultatu i ostatecznie zakończył dzisiejszy dzień osiągając 1:15,107.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:15,107--34
2.1Sebastian VettelRed Bull RB71:15,4760,3690,36929
3.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:15,6010,4940,12533
4.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:15,9770,8700,37626
5.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:15,9890,8820,01225
6.15Paul di RestaForce India VJM041:16,0890,9820,10034
7.2Mark WebberRed Bull RB71:16,1020,9950,01328
8.10Witalij PietrowRenault R311:16,3241,2170,22232
9.9Nick HeidfeldRenault R311:16,4221,3150,09832
10.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:16,6871,5800,26528
11.14Adrian SutilForce India VJM041:16,9051,7980,21816
12.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:16,9411,8340,03639
13.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:17,0511,9440,11032
14.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:17,6842,5770,63334
15.16Kamui KobayashiSauber C301:17,7572,6500,07320
16.21Jarno TrulliLotus T1281:18,4703,3630,71333
17.20Heikki KovalainenLotus T1281:18,4823,3750,01238
18.17Pedro de la RosaSauber C301:18,5363,4290,05414
19.8Nico RosbergMercedes GP W021:18,6013,4940,06538
20.7Michael SchumacherMercedes GP W021:19,2094,1020,60828
21.24Timo GlockVirgin MVR-021:19,8104,7030,60125
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:20,2845,1770,47431
23.22Narain KarthikeyanHRT F1111:20,3115,2040,02738
24.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:20,9225,8150,61126
107% najlepszego czasu: 1:20,364

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 4,8 m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Montreal
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 10.06.2011 22:04[!]
Mam nadzieje, że największym rywalem RBR będzie Ferrari!!! :))
Adakar, 10.06.2011 22:06[!]
a ja jestem w positive shock jeśli chodzi o Force Indię ... czyżby mieli nadwozie nawiązujące do sezonu 2009 ?
Spa i Monza będą ICH ?
THC-303, 10.06.2011 22:08[!]
Di Resta przed Webberam, a Sutil to już w ogóle... 16 okrążeń i 11 czas!
marwoj666, 10.06.2011 22:08[!]
Ferrari dobrze się dziś prezentuje, liczę na Fernando jutro :)
adnowseb, 10.06.2011 22:13[!]
Największym zaskoczeniem wynik Di Resty.
Cieszy mnie, że Ferrari dobrze wypadło,no i McLaren.
Kamui przyprawił mnie o szybsze bicie serca.
yaper, 10.06.2011 22:18[!]
Hamilton pojedzie jutro jeszcze szybciej, gdy będzie miał super miękkie gumy. Ferrari wygląda tutaj bardzo dobrze i Alonso jest kolejnym pretendentem najwyższych lokat. Vettel bez rewelacji, czyli jutro znowu walka o PP w jego wykonaniu. Największą niewiadomą na jutro jest Mercedes.
kubakuba1990, 10.06.2011 22:30[!]
a HRT balansuje na krawędzi 107%, ciekawe czy po wsadzeniu tego dyfuzora wejdą do wyścigu
jpslotus72, 10.06.2011 23:16[!]
Bolidy Force India wypuściły chyba najwięcej dymu spod opon na dohamowaniach - a rezultaty mają bardzo obiecujące (tylko jeśli nadal będą hamowały w taki sposób, to może w kwalifikacjach wypadną nieźle, ale w wyścigu szybko zedrą opony).
Wiele przestrzelonych szykan, ściętych zakrętów, kilka stłuczek - widać, że wszyscy szukają tutaj limitu. Ale właściwie na tym torze inaczej się nie da: dohamowania i zakręty (z cięciem po tarkach) na limicie - przy tym zero błędów... A że popełniać błędy jest rzeczą ludzką, SC może mieć "roboczą niedzielę".
leni93, 10.06.2011 23:58[!]
dobra dobra, nie zapominajcie o Merxedesie, bo coś mi sie wydaje że sie ewidentnie skupili na tempie wyścigowym w tej sesji, ja bym o nich nie zapominał ;p
Aeromis, 11.06.2011 01:05[!]
Ferrari tak jakby zmieniło taktykę, oni zwykle na pierwszym a czasami drugim treningu skupiali się na tempie wyścigowym osiągając słabe rezultaty na treningach, szczególnie w zeszłym sezonie było to widoczne. A teraz już od kilku GP mocniej cisną na treningach.
Podobne wyniki Pietrowa i Nicka tylko wzmacniają opinie gdzie zespół aktualnie się znajduje i że nie jest to zbyt wysoko, no a przecież Merc pewnie jeszcze napręży muskuły.
Pytanie które mnie zaczyna nurtować, czy to Trulli ożył, czy też Kovalainen przysypia?
pawlos, 11.06.2011 10:06[!]
Zastanawiają mnie niskie V-maxy McLarenów. Wygląda na to, że obrali konfigurację z nieco większym dociskiem.
Masio, 11.06.2011 11:21[!]
Spodziewam się, że to Ferrari wygra ten wyścig. Sądzę też, że Massa przełamie pecha w Kanadzie i stanie na podium. Byki tym razem nie będą miały łatwo. Z resztą poczekajmy do kwalifikacji. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca