F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.05.2018

Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna

Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo

Sainz oczekuje szalonych kwalifikacji do wyścigu w Monako

Lauda: FIA powinna wyjaśnić wątpliwości związane z bolidem Ferrari

Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla

Verstappen: GP Monako to dobra szansa dla Red Bulla

22.05.2018

Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1

Promotor GP Azerbejdżanu chce renegocjować warunki umowy z FOM

Markiełow: Odrzuciłbym propozycję startów dla Toro Rosso

21.05.2018

Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group

Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako

Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa

Boullier dementuje plotki o swoim możliwym odejściu z McLarena

Liberty zainteresowane organizacją ulicznego wyścigu F1 w Berlinie

Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019

19.05.2018

Auto Hebdo: Kubica może zastąpić Hartley'a w Toro Rosso

18.05.2018

Alonso: Wciąż brakuje nam prędkości na prostych

Kiepska pogoda uniemożliwi Silverstone goszczenie tysięcznego wyścigu F1

Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019

Key: Relacje Toro Rosso z Hondą są wzorowe

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Czy FIA chce wykluczyć z mistrzostw firmę Michelin?

Marek Roczniak, 22 czerwca 2005, wyświetlenia: 1032<< | lista | T- | T+ | >>
Być może brzmi to już zupełnie jak przejaw histerii, jednak wczoraj wieczorem serwis GrandPrix.com opublikował informację z której wynika, że FIA może dążyć do natychmiastowego wykluczenia z mistrzostw firmy Michelin.

Federacja nakazała francuskiemu producentowi dostarczenie szczegółowych informacji na temat wszystkich awarii opon, jakie miały miejsce w ostatnim okresie. Przedstawione dane przeanalizuje niezależny ekspert techniczny i tym samym wykaże, czy opony F1 firmy Michelin są bezpieczne lub nie.

W drugim przypadku rezultat może być chyba tylko jeden – natychmiastowe wykluczenie z mistrzostw Michelin. W konsekwencji siedem zespołów pozostanie bez opon przynajmniej przez kilka wyścigów, gdyż jak wiadomo bolidy skonstruowane są z myślą o konkretnym producencie ogumienia i prawdopodobnie nie da się ich z dnia na dzień dostosować do innych opon. Dostosowanie samochodów na prędce oznaczałoby zapewne pogorszenie osiągów i stawiałoby pod znakiem zapytania kwestię bezpieczeństwa kierowców.

Firma Michelin zapewnia jednak, że kłopoty z oponami w Stanach Zjednoczonych były spowodowane tylko i wyłącznie wyjątkową naturą toru Indianapolis, którego charakterystycznym elementem jest nachylony pod niewielkim kątem bardzo szybki Zakręt 13. Przed tegorocznym wyścigiem położona została nowa nawierzchnia i to najprawdopodobniej przyczyniło się do uszkodzenia opon na powodującym duże przeciążenia Zakręcie 13. Takiego zakrętu nie ma jednak na żadnym innym torze F1 i francuski producent gwarantuje normalny przebieg dalszych wyścigów w tym sezonie.

Ktoś mógłby oczywiście zapytać, dlaczego w takim razie zespoły korzystające z opon Bridgestone nie miały żadnych problemów na torze Indianapolis? Odpowiedź na to pytanie być może znalazł serwis pitpass.com, bowiem okazuje się, że firma Bridgestone mogła skorzystać z doświadczeń siostrzanej firmy Firestone, która dostarcza opony dla serii IndyCar. Podczas przeprowadzanych w kwietniu na torze Indianapolis testów, czyli już na nowej nawierzchni, po zaledwie dwóch godzinach okazało się, że są problemy z oponami i jazdy próbne zostały odwołane. Na kolejne testy Firestone dostarczył już odpowiednio wytrzymałe opony i tym razem wszystko było w porządku.

Źródło: GrandPrix.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.12.2017  Michelin nie jest zainteresowany powrotem do F1
06.02.2016  Michelin nadal zainteresowany powrotem do Formuły 1
25.07.2015  Horner: Finanse nie powinny decydować o wyborze dostawcy opon
22.07.2015  Ecclestone zadecyduje o nowym kontrakcie na dostawę opon
09.07.2015  Couasnon: Michelin może przywrócić element ekscytacji do F1
Tagi:
Michelin
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca