F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Czy FIA chce wykluczyć z mistrzostw firmę Michelin?

Marek Roczniak, 22 czerwca 2005, wyświetlenia: 1092<< | lista | T- | T+ | >>
Być może brzmi to już zupełnie jak przejaw histerii, jednak wczoraj wieczorem serwis GrandPrix.com opublikował informację z której wynika, że FIA może dążyć do natychmiastowego wykluczenia z mistrzostw firmy Michelin.

Federacja nakazała francuskiemu producentowi dostarczenie szczegółowych informacji na temat wszystkich awarii opon, jakie miały miejsce w ostatnim okresie. Przedstawione dane przeanalizuje niezależny ekspert techniczny i tym samym wykaże, czy opony F1 firmy Michelin są bezpieczne lub nie.

W drugim przypadku rezultat może być chyba tylko jeden – natychmiastowe wykluczenie z mistrzostw Michelin. W konsekwencji siedem zespołów pozostanie bez opon przynajmniej przez kilka wyścigów, gdyż jak wiadomo bolidy skonstruowane są z myślą o konkretnym producencie ogumienia i prawdopodobnie nie da się ich z dnia na dzień dostosować do innych opon. Dostosowanie samochodów na prędce oznaczałoby zapewne pogorszenie osiągów i stawiałoby pod znakiem zapytania kwestię bezpieczeństwa kierowców.

Firma Michelin zapewnia jednak, że kłopoty z oponami w Stanach Zjednoczonych były spowodowane tylko i wyłącznie wyjątkową naturą toru Indianapolis, którego charakterystycznym elementem jest nachylony pod niewielkim kątem bardzo szybki Zakręt 13. Przed tegorocznym wyścigiem położona została nowa nawierzchnia i to najprawdopodobniej przyczyniło się do uszkodzenia opon na powodującym duże przeciążenia Zakręcie 13. Takiego zakrętu nie ma jednak na żadnym innym torze F1 i francuski producent gwarantuje normalny przebieg dalszych wyścigów w tym sezonie.

Ktoś mógłby oczywiście zapytać, dlaczego w takim razie zespoły korzystające z opon Bridgestone nie miały żadnych problemów na torze Indianapolis? Odpowiedź na to pytanie być może znalazł serwis pitpass.com, bowiem okazuje się, że firma Bridgestone mogła skorzystać z doświadczeń siostrzanej firmy Firestone, która dostarcza opony dla serii IndyCar. Podczas przeprowadzanych w kwietniu na torze Indianapolis testów, czyli już na nowej nawierzchni, po zaledwie dwóch godzinach okazało się, że są problemy z oponami i jazdy próbne zostały odwołane. Na kolejne testy Firestone dostarczył już odpowiednio wytrzymałe opony i tym razem wszystko było w porządku.

Źródło: GrandPrix.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
31.08.2018  Michelin nie przystąpi do przetargu na dostawy opon dla F1
27.07.2018  Michelin ma zastrzeżenia do dwóch warunków przetargu na dostawy opon
24.07.2018  Michelin wyraża zainteresowanie powrotem do F1
04.12.2017  Michelin nie jest zainteresowany powrotem do F1
06.02.2016  Michelin nadal zainteresowany powrotem do Formuły 1
Tagi:
Michelin
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca