F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.08.2018

Button: Alonso nie blefuje nie wykluczając powrotu do F1

Grosjean: Nie dołączyłem do Haasa licząc na posadę w Ferrari

Abiteboul: Standardowe elementy jednostki powstrzymałyby obawy o oszustwa

18.08.2018

Vergne otrzymał wstępne zapytanie od jednego z zespołów Formuły 1

Kubica: W bolidzie jestem w siedemdziesięciu procentach leworęczny

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (2)

17.08.2018

Hughes: Kubica ma szansę na udział w GP Belgii z Williamsem

Perez bliski pozostania w Force India na sezon 2019

Alonso: Słaba jakość wyścigów jest powodem mojego odejścia z F1

Hartley: Spoglądam bardzo pewnie w przyszłość

16.08.2018

McLaren zainteresowany pozyskaniem Estebana Ocona?

McLaren potwierdził zakontraktowanie Carlosa Sainza

Briatore: Alonso stracił motywację do dalszych startów w F1

15.08.2018

Vettel: Ferrari stać na poprawę potencjału

Alonso chwali kierunek ostatnich zmian w McLarenie

ESPN: McLaren potwierdzi w czwartek dwuletni kontrakt z Sainzem

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (1)

14.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Fernando Alonso zakończy karierę w Formule 1 po sezonie 2018

Niki Lauda może w tym roku nie wrócić do padoku F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Czy FIA chce wykluczyć z mistrzostw firmę Michelin?

Marek Roczniak, 22 czerwca 2005, wyświetlenia: 1040<< | lista | T- | T+ | >>
Być może brzmi to już zupełnie jak przejaw histerii, jednak wczoraj wieczorem serwis GrandPrix.com opublikował informację z której wynika, że FIA może dążyć do natychmiastowego wykluczenia z mistrzostw firmy Michelin.

Federacja nakazała francuskiemu producentowi dostarczenie szczegółowych informacji na temat wszystkich awarii opon, jakie miały miejsce w ostatnim okresie. Przedstawione dane przeanalizuje niezależny ekspert techniczny i tym samym wykaże, czy opony F1 firmy Michelin są bezpieczne lub nie.

W drugim przypadku rezultat może być chyba tylko jeden – natychmiastowe wykluczenie z mistrzostw Michelin. W konsekwencji siedem zespołów pozostanie bez opon przynajmniej przez kilka wyścigów, gdyż jak wiadomo bolidy skonstruowane są z myślą o konkretnym producencie ogumienia i prawdopodobnie nie da się ich z dnia na dzień dostosować do innych opon. Dostosowanie samochodów na prędce oznaczałoby zapewne pogorszenie osiągów i stawiałoby pod znakiem zapytania kwestię bezpieczeństwa kierowców.

Firma Michelin zapewnia jednak, że kłopoty z oponami w Stanach Zjednoczonych były spowodowane tylko i wyłącznie wyjątkową naturą toru Indianapolis, którego charakterystycznym elementem jest nachylony pod niewielkim kątem bardzo szybki Zakręt 13. Przed tegorocznym wyścigiem położona została nowa nawierzchnia i to najprawdopodobniej przyczyniło się do uszkodzenia opon na powodującym duże przeciążenia Zakręcie 13. Takiego zakrętu nie ma jednak na żadnym innym torze F1 i francuski producent gwarantuje normalny przebieg dalszych wyścigów w tym sezonie.

Ktoś mógłby oczywiście zapytać, dlaczego w takim razie zespoły korzystające z opon Bridgestone nie miały żadnych problemów na torze Indianapolis? Odpowiedź na to pytanie być może znalazł serwis pitpass.com, bowiem okazuje się, że firma Bridgestone mogła skorzystać z doświadczeń siostrzanej firmy Firestone, która dostarcza opony dla serii IndyCar. Podczas przeprowadzanych w kwietniu na torze Indianapolis testów, czyli już na nowej nawierzchni, po zaledwie dwóch godzinach okazało się, że są problemy z oponami i jazdy próbne zostały odwołane. Na kolejne testy Firestone dostarczył już odpowiednio wytrzymałe opony i tym razem wszystko było w porządku.

Źródło: GrandPrix.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.07.2018  Michelin ma zastrzeżenia do dwóch warunków przetargu na dostawy opon
24.07.2018  Michelin wyraża zainteresowanie powrotem do F1
04.12.2017  Michelin nie jest zainteresowany powrotem do F1
06.02.2016  Michelin nadal zainteresowany powrotem do Formuły 1
25.07.2015  Horner: Finanse nie powinny decydować o wyborze dostawcy opon
Tagi:
Michelin
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca