F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.05.2018

Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna

Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo

Sainz oczekuje szalonych kwalifikacji do wyścigu w Monako

Lauda: FIA powinna wyjaśnić wątpliwości związane z bolidem Ferrari

Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla

Verstappen: GP Monako to dobra szansa dla Red Bulla

22.05.2018

Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1

Promotor GP Azerbejdżanu chce renegocjować warunki umowy z FOM

Markiełow: Odrzuciłbym propozycję startów dla Toro Rosso

21.05.2018

Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group

Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako

Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa

Boullier dementuje plotki o swoim możliwym odejściu z McLarena

Liberty zainteresowane organizacją ulicznego wyścigu F1 w Berlinie

Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019

19.05.2018

Auto Hebdo: Kubica może zastąpić Hartley'a w Toro Rosso

18.05.2018

Alonso: Wciąż brakuje nam prędkości na prostych

Kiepska pogoda uniemożliwi Silverstone goszczenie tysięcznego wyścigu F1

Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019

Key: Relacje Toro Rosso z Hondą są wzorowe

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Pierwszy dzień testów na torze Jerez

Marek Roczniak, 22 czerwca 2005, wyświetlenia: 901<< | lista | T- | T+ | >>
P.Kierowca Konstruktor Op. Czas okr. Strata Okr. 
1.Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes 1:18,203   75 
2.Ricardo Zonta Toyota 1:18,372 +0,169 87 
3.Anthony Davidson B.A.R Honda 1:18,468 +0,265 115 
4.Jacques Villeneuve Sauber Petronas 1:18,674 +0,471 62 
5.Alex Wurz McLaren Mercedes 1:18,687 +0,484 88 
6.Franck Montagny Renault 1:18,739 +0,536 92 
7.Fernando Alonso Renault 1:19,222 +1,019 80 
8.Christian Klien Red Bull Cosworth 1:19,231 +1,028 41 
9.Olivier Panis Toyota 1:19,350 +1,147 104 
10.David Coulthard Red Bull Cosworth 1:19,587 +1,384 89 
11.Enrique Bernoldi B.A.R Honda 1:19,784 +1,581 89 
12.Adam Carroll B.A.R Honda 1:22,448 +4,245 26 
Po kontrowersyjnym wycofaniu się z wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych, zespoły korzystające z opon Michelin powróciły dzisiaj do pracy, rozpoczynając trzydniowe testy na hiszpańskim torze Jerez. Zabrakło tylko Williamsa, który do pozostałych sześciu zespołów dołączy dopiero jutro. W środę przy słonecznej pogodzie i wysokiej temperaturze powietrza, dochodzącej do 35 stopni Celsjusza, najlepszy czas uzyskał jeden z głównych kierowców zespołu McLaren, Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk skupił się na testach wydajnościowych, w skład których weszły prace nad rozwojem zawieszenia w bolidzie MP4-20. Oprócz Montoi na torze Jerez obecny była dzisiaj także jeden z kierowców testowych stajni z Woking, Alex Wurz. Austriak zasiadł z kolei za kierownicą zeszłorocznego bolidu MP4-19B i w ramach przygotowań do trzech najbliższych wyścigów (Grand Prix Francji, Wielkiej Brytanii i Niemiec) przeprowadzał testy opon Michelin. Wurz uplasował się na piątej pozycji, mając niespełna pół sekundy straty do swojego partnera.

Drugi czas uzyskał kierowca testowy Toyoty, Ricardo Zonta, tracąc do Montoi mniej niż 0.2 sekundy. Brazylijczyk podczas ostatniego wyścigu niestety nie doczekał się występu w roli zastępcy Ralfa Schumachera, który po spektakularnym wypadku na torze Indianapolis wypoczywa obecnie przed planowanym powrotem za kierownicę bolidu TF105 w Grand Prix Francji. Na torze Magny-Cours trzecią Toyotę podczas piątkowych treningów poprowadzi tymczasem drugi kierowca testowy japońskiej stajni, Olivier Panis. Francuz w dzisiejszych testach uzyskał dziewiąty czas, a jego strata do Zonty, który do obowiązków piątkowego testera powróci na torze Silverstone, wyniosła blisko sekundę.

Na trzeciej pozycji uplasował się najbardziej aktywny uczestnik dzisiejszych testów na torze Jerez, Anthony Davidson. Kierowca testowy B.A.R pracował nad aerodynamiką bolidu 007, a jego strata do Montoi wyniosła mniej niż 0.3 sekundy. W środę stajnię z Brackley reprezentowali także drugi kierowca testowy, Enrique Bernoldi i należący do nadzorowanego przez B.A.R programu rozwojowego młodych kierowców Brytyjczyk Adam Carroll. Obaj kierowcy mieli do dyspozycji jeden bolid i testy ukończyli na ostatnich miejscach, przy czym startujący na co dzień w serii GP2 Carroll przejechał zaledwie 26 okrążeń, a jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła już ponad cztery sekundy. Bernoldi miał z kolei ponad półtorej sekundy straty do Montoi, a do jego dzisiejszych obowiązków należały testy zawieszenia i hamulców. Jutro w testach weźmie udział jeden z głównych kierowców B.A.R, Takuma Sato.

W czasie gdy Peter Sauber podpisywał umowę o sprzedaży swojego zespołu koncernowi BMW, jeden z głównych kierowców szwajcarskiej stajni, Jacques Villeneuve, przeprowadzał całkiem udane testy na torze Jerez. Kanadyjczyk uzyskał czwarty czas dnia, mając mniej niż pół sekundy straty do Montoi. Zespół testował dzisiaj układ chłodzenia, a także pracował nad doskonaleniem ustawień bolidu C24 i sprawdzał opony Michelin, przeznaczone do użycia w najbliższym wyścigu. Villeneuve na torze Jerez będzie obecny także i jutro, natomiast w piątek zastąpi go Felipe Massa.

Kolejno na szóstej i siódmej pozycji uplasowali się reprezentanci Renault, kierowca testowy Franck Montagny (ponad pół sekundy straty) i Fernando Alonso (ponad sekunda straty). Obaj kierowcy ze względu na wietrzną pogodę zrezygnowali z testów wydajnościowych, skupiając się w zamian na długodystansowych jazdach w ramach pracy nad doskonaleniem ustawień bolidu R25. Montagny dwukrotnie doprowadził do wstrzymania dzisiejszych testów, za pierwszym razem ze względu na wypadnięciu z toru, a za drugim ze względu na problemy techniczne, które zmusiły go do pozostawienia bolidu na torze. Jutro Alonso zajęty będzie działalnością promocyjną w swoim rodzimym kraju, a więc na torze zastąpi go startujący na co dzień w serii GP2 Fin Heikki Kovalainen. Hiszpan za kierownicę R25 powróci tymczasem podczas trzeciego i zarazem ostatniego dnia testów w tym tygodniu.

Ostatnimi uczestnikami pierwszego dnia testów w tym tygodniu na torze Jerez byli kierowcy Red Bull, Christian Klien i David Coulthard, którzy uplasowali się odpowiednio na 8 i 10 pozycji. Klien ze względu na problemy techniczne przejechał zaledwie 41 okrążeń, ale i tak udało mu się uzyskać lepszy o ponad 0.3 sekundy czas od swojego bardziej doświadczonego partnera. Obaj kierowcy mieli jednak ponad sekundę straty do Montoi.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Źródło: BARHondaF1.com, McLaren.com, RenaultF1.com, Sauber-Petronas.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.05.2018  Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii
15.05.2018  Verstappen najszybszy pierwszego dnia testów w Barcelonie
15.05.2018  Mercedes testuje czerwone światełka umieszczone na tylnym skrzydle
14.05.2018  Red Bull i Ferrari potwierdzili kierowców na testy w Barcelonie
03.05.2018  McLaren ogłosił program jazd swych kierowców na testach w Barcelonie
Tagi:
Testy
Jerez

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca