F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Europy: trening 2 - Alonso najszybszy

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze w Walencji.
Nataniel Piórkowski, 24 czerwca 2011, wyświetlenia: 7882<< | lista | T- | T+ | >>
Fernando Alonso z zespołu Ferrari okazał się najszybszy w drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Europy. Czołową trójkę uzupełnili Lewis Hamilton oraz Sebastian Vettel.

Druga sesja treningowa rozpoczęła się w sprzyjających warunkach pogodowych. Mechanicy zespołu Force India nie mieli jednak czasu na podziwianie uroków toru, gdyż byli zajęci naprawą bolidu rozbitego przed południem przez Nico Hulkenberga.

Na torze od samego początku pojawił się Jarno Trulli, co mogło oznaczać, że Team Lotus uporał się z problemami związanymi ze skrzynią biegów. Pierwszy okrążenie pomiarowe ukończył d'Ambrosio: 1:47,234, jednak wynik ten szybko został poprawiony o prawie trzy sekundy przez Pereza. Podczas gdy kierowcy ze środka stawki rywalizowali o poprawę osiągów, czołówka ciągle pozostawała w garażach.

Po siedmiu minutach na czele tabeli znajdował się już Heidfeld, który minimalnie wyprzedzał Massę i Pietrowa. Na kolejnym kółku Brazylijczyk ustanowił rekordy w dwóch ostatnich sektorach i powrócił na pierwszą pozycję. Pomimo problemów na wyjściu z zakrętu nr 15, Fernando Alonso zdołał wskoczyć na czoło tabeli, wyprzedzając swego zespołowego kolegę o blisko 0,4 sek.

Po 15 minutach nawiązała się korespondencyjna walka pomiędzy kierowcami Ferrari a Sebastianem Vettelem, którzy okrążenie po okrążeniu przebijali się czasami pojedynczych sektorów, jednak każdy minimalny błąd skreślał szanse poprawy najlepszego czasu okrążenia. Niedługo później do walki tej wmieszał się Webber, a cała czwórka zamykała się w 0,6 sek.

Daleko w tyle pozostawali kierowcy Mercedesa. Rosberg okupował 22 miejsce. Nieco lepiej radził sobie Schumacher, który znajdował się 7 pozycji wyżej. Sebastian Vettel nie kazał długo czekać na dowód dobrej formy i jako pierwszy zszedł poniżej bariery 1:40, zawieszając poprzeczkę na poziomie 1:39.790. Pomimo przejazdów serii towarzyszących, stan nawierzchni toru nie uległ znacznej poprawie, a każdy wyjazd z optymalnej linii przejazdu wzbijał w powietrze kurz zalegający na asfalcie.

Ciągle nieco w cieniu pozostawali kierowcy McLarena. Hamilton zajmował 6 a Button 9 miejsce. Jako pierwszy na miękkiej mieszance pojawił się Pastor Maldonado, co poskutkowało szybkim i łatwym awansem do pierwszej piątki. Podobnie jak o poranku częstym widokiem były obrazki blokowania kół przez kierowców, a przy używanych już w tym czasie miękkich oponach komplikowało to nieco programy zaplanowane przez zespoły.

Na półmetku sesji ciągle na torze nie pojawili się di Resta oraz Alguersuari, których samochody poddawane były naprawom w garażach. W przypadku Toro Rosso mechanicy wciąż nie wiedzieli, gdzie jest przyczyna problemów, a gorączkowe dyskusje z inżynierem Ferrari wskazywały na coś związanego z układem napędowym.

W czołówce nie doszło do zmian. Na dwóch pierwszych miejscach dwójka kierowców Red Bulla – Vettel przed Webberem, a tuż za nimi duet Ferrari. Czwarty Massa tracił do Niemca równe 0,250 sek. Alonso mógł w pewnym momencie poprawić czas, ale w ostatnim zakręcie natknął się na zjeżdżający do pit lane bolid HRT.

Na 40 minut przed końcem, Nick Heidfeld zdołał wskoczyć na pierwszą pozycję, jednak zawdzięczał to głównie miękkiej mieszance, którą mechanicy założyli do jego R31. Zaledwie trzy minuty później Rosberg minimalnie poprawił jego czas i awansował na pierwszą lokatę. Drugi z kierowców Mercedesa – Michael Schumacher pozostawał w tym czasie w garażu, zajmując 18 miejsce.

Niedużo czasu minęło, aby Red Bull odpowiedział na starania konkurencji. Najpierw Webber, a chwilę później również Vettel zdołali wyśrubować czas okrążenia do 1:38,265. Przewaga bolidów spod znaku walczących byków nad trzecim Rosbergiem wynosiła już 0,7 sek. Gdy dwójka kierowców spod znaku walczących byków zjechała do garażów, ich czasy poprawili minimalnie Hamilton, a chwilę później również Alonso, przełamując dodatkowo barierę 1:38.

Na 20 minut przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, kierowcy realizowali już tradycyjnie programy z dużym obciążeniem bolidu. Monotonię zakłócił już tylko awans Schumachera na czwartą lokatę – prócz tego ostatnie minuty pozwalały już tylko ochłonąć po zaciętej rywalizacji z pierwszej części sesji. Na 10 minut przed końcem di Resta zdołał wyjechać na tor, jednak ze względu na długi czas poświęcony naprawie jego samochodu, Szkot mógł zapomnieć o ustanowieniu konkurencyjnego rezultatu.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:37,968--35
2.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:38,1950,2270,22726
3.1Sebastian VettelRed Bull RB71:38,2650,2970,07031
4.7Michael SchumacherMercedes GP W021:38,3150,3470,05030
5.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:38,4430,4750,12832
6.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:38,4830,5150,04030
7.2Mark WebberRed Bull RB71:38,5310,5630,04826
8.8Nico RosbergMercedes GP W021:38,9811,0130,45033
9.9Nick HeidfeldRenault R311:39,0401,0720,05935
10.10Witalij PietrowRenault R311:39,5861,6180,54627
11.14Adrian SutilForce India VJM041:39,6261,6580,04031
12.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:40,0202,0520,39434
13.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:40,3012,3330,28134
14.15Paul di RestaForce India VJM041:40,3632,3950,0627
15.18Sebastien BuemiToro Rosso STR61:40,4542,4860,09132
16.17Sergio PerezSauber C301:40,5312,5630,07737
17.16Kamui KobayashiSauber C301:42,0834,1151,55234
18.20Heikki KovalainenLotus T1281:42,1564,1880,07339
19.21Jarno TrulliLotus T1281:42,2394,2710,08325
20.24Timo GlockVirgin MVR-021:42,2734,3050,03421
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:42,8094,8410,53636
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:44,4606,4921,65129
23.22Narain KarthikeyanHRT F1111:46,9068,9382,44616
24.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR6----
107% najlepszego czasu: 1:44,826

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Walencja
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
adnowseb, 24.06.2011 16:00[!]
Zastanawiam się czy przepisy nie zrobią ''swoje''.(podcinanie skrzydeł znienawidzonego prze zemnie teamu nie jest w porządku)
Alonso miałby znacznie lepszy czas ,gdyby nie zblokował kół przed ostatnim zakrętem.
Mimo ,że to tylko trening jestem bardzo zadowolony z wyników.
(z optymizmem w sercu czekam na dobre kwalifikacje Ferrari i McLarena.)
jednooki_cyklop, 24.06.2011 16:06[!]
Alonso miałby lepszy czas, ale i Red Bulle nie dokończyły swoich najszybszych kółek, tylko zjechali do boksów.
IceMan11, 24.06.2011 16:32[!]
RBR króluje w 3-cim sektorze. Tak jak powiedział jednooki; RBR zwłaszcza Seba nie ukończył swojego najszybszego okrążenia. Poza tym Alonso cisnął niesamowcie podczas gdy Seba i Mark jechali jakoś spokojnie. Oczywiscie w porównaniu z szalejącym Ferdkiem. Na razie RBR zwłaszcza Vettel wydaje się być pewniakiem do PP. Nie zapominajmy, że to treningi oraz, że każdy zespół dmuchał nie mniej niż RBR podczas kwalifikacji :)
THC-303, 24.06.2011 16:33[!]
Ależ miłe zakończenie kwalifikacji w GP2 - pierwszy rząd dla Addaxu :D
A trening jak trening, Vettel i Webber powrócili na swoje miejsca...
MairJ23, 24.06.2011 17:09[!]
Go Mercedes :) - moze i oni by sie dolaczyli do walki o podium wkrotce ! obojetnie ktory kierowca - byle zeby bylo urozmaicenie.
IceMan11, 24.06.2011 19:57[!]
@MairJ23 - dobrze by było, ale nie sądzę aby Michael czy też Nico byli szybsi od Mark'a i Jenson'a w kwalifikacjach. Poza tym MSC w końcu mógłby zacząć rywalizować z ROS i wygrywać z nim przy normalnych warunkach. Pozdro :)
BlindWolf, 24.06.2011 20:15[!]
Teraz tylko małe pytanie :
Jak nowe mapowanie wpłynie na silniki - czy wytrzymają cały wyścig ?
MairJ23, 24.06.2011 20:40[!]
Mysle ze Mapowanie nie bedzie mialo wiekszego wplywu na silniki. Ale to tylko moja opinia, ktorej chyba niczym nie bede potrafil wesprzec :)
IceMan11, 24.06.2011 21:07[!]
@BlindWolf - jakie nowe? Mapowanie przynajmniej w tym wyscigu będzie takie samo jak zawsze. W kwalifikacjach się zmieni, ponieważ wcześniej na Q ustawiali bardziej agresywnie, a na sam wyścig już inaczej aby silnik wytrzymał. Teraz będzie trzeba mieć takie samo mapowanie w wyścigu jak podczas kwalifikacji, więc ustawia tak jak na wyścig. Pozdro :)

Prawdopododobnie będzie mniejszy docisk podczas Q i w tym upatrują wszyscy porażki RBR :)
MairJ23, 24.06.2011 23:55[!]
wszystko to dzieki zasadzie parc ferme - nie ma zmian bolidow od poczatku kwalifikacji do konca weekendu wyscigowego ! - nie wiem czemu ktos to przeoczyl :)
monako, 24.06.2011 23:58[!]
Jak myślicie, ile Schumacher płaci Rosbergowi za to żeby był wolniejszy :)?
topor999, 25.06.2011 10:14[!]
Cytat monako :
Jak myślicie, ile Schumacher płaci Rosbergowi za to żeby był wolniejszy :)?

Nic nie płaci. Wystarczy, że porozmawia z Brawnem na temat Rosberga a szef już wiec co robić.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca