F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.08.2018

Button: Alonso nie blefuje nie wykluczając powrotu do F1

Grosjean: Nie dołączyłem do Haasa licząc na posadę w Ferrari

Abiteboul: Standardowe elementy jednostki powstrzymałyby obawy o oszustwa

18.08.2018

Vergne otrzymał wstępne zapytanie od jednego z zespołów Formuły 1

Kubica: W bolidzie jestem w siedemdziesięciu procentach leworęczny

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (2)

17.08.2018

Hughes: Kubica ma szansę na udział w GP Belgii z Williamsem

Perez bliski pozostania w Force India na sezon 2019

Alonso: Słaba jakość wyścigów jest powodem mojego odejścia z F1

Hartley: Spoglądam bardzo pewnie w przyszłość

16.08.2018

McLaren zainteresowany pozyskaniem Estebana Ocona?

McLaren potwierdził zakontraktowanie Carlosa Sainza

Briatore: Alonso stracił motywację do dalszych startów w F1

15.08.2018

Vettel: Ferrari stać na poprawę potencjału

Alonso chwali kierunek ostatnich zmian w McLarenie

ESPN: McLaren potwierdzi w czwartek dwuletni kontrakt z Sainzem

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (1)

14.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Fernando Alonso zakończy karierę w Formule 1 po sezonie 2018

Niki Lauda może w tym roku nie wrócić do padoku F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mosley straszy wykluczeniami, Stoddart bojkotem GP Francji

Marek Roczniak, 27 czerwca 2005, wyświetlenia: 857<< | lista | T- | T+ | >>
Prezydent FIA, Max Mosley, w wywiadzie udzielonym dzisiaj gazecie The Guardian przyznał, że wykluczenie z wyścigu jest jedną z kar, jaka może spotkać siedem zespołów korzystających z opon Michelin, które nie wzięły udziału w Grand Prix Stanów Zjednoczonych.

Pojutrze zbierze się Światowa Rada Sportów Motorowych FIA, aby zadecydować, czy zespoły słusznie zrezygnowały z udziału w ostatnim wyścigu, a jeśli nie, to w jaki sposób powinny zostać ukarane.

„Jeśli okaże się, że wina pewnych zespołów jest na określonym poziomie, wówczas kara wykluczenia będzie uzasadniona. Są także inne możliwości – odebranie punktów, grzywna lub reprymenda. Nie wiem jak to się wszystko zakończy, dopóki nie wysłuchamy zespołów”, powiedział Mosley.

Prezydent Federacji podejrzewa, że problem z lewymi-tylnymi oponami Michelin nie był aż tak poważny, jak to zostało przedstawione w mediach i że zespoły wykorzystały to jak pretekst do wszczęcia kolejnego sporu z FIA. „Wydało mi się, że zaistniała sytuacja została stworzona sztucznie i z premedytacją. To było wyjątkowo głupie z ich (zespołów) strony, ponieważ w takiej sytuacji nikt nic nie zyskuje – poza amerykańskimi prawnikami”.

Mosley odrzuca ewentualną próbę zbojkotowania jednego z najbliższych wyścigów w przypadku przyznania zespołom dosyć surowych kar, gdyż ciało zarządzające zawsze wygrywa w takich przypadkach, a zespoły i tak nic na tym nie zyskają. Znany z otwartej krytyki wobec decyzji podejmowanych przez prezydenta FIA szef zespołu Minardi, Paul Stoddart, nie jest jednak tego taki pewny.

„W najgorszej sytuacji, czyli w przypadku przyznania jakiejś drakońskiej kary, czy inne zespoły będą chciały się ścigać? Myślę, że zwołalibyśmy spotkanie i raczej nie mógłbym tego zagwarantować. Jeśli nie skończy się tylko na reprymendzie, to będzie to niesłuszna decyzja. Zespoły były zupełnie niewinnymi ofiarami, tak jak Indianapolis Motor Speedway i amerykańska publiczność”, powiedział Stoddart w wywiadzie udzielonym australijskiemu radiu BBC.

Nie jest to pierwszy przypadek, kiedy szef włoskiej stajni straszy zbojkotowaniem wyścigu i gdyby nie ostatnie wydarzenia na torze Indianapolis można by pomyśleć, że są to jak zwykle tylko pogróżki. Teraz jednak groźba kolejnego wyścigu z udziałem zaledwie kilku kierowców jest jak najbardziej realna i pozostaje mieć nadzieję, że nie powtórzy się sytuacja z GP USA.

Źródło: ITV-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.10.2017  Ecclestone: Mercedes wsparł Ferrari w rozwoju silnika V6
06.02.2017  Mosley obawia się, że zmiany w przepisach zaprowadzą F1 w złym kierunku
05.02.2017  Mosley: Liberty nie powinno było odsuwać od władzy Ecclestone'a
03.01.2016  Newey: W 2009 roku Mosley chciał dać nauczkę Ferrari i McLarenowi
19.10.2015  Mosley: Formuła 1 potrzebuje niezależnego dostawcy silników
Tagi:
Mosley M.
FIA
Stoddart P.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca